Mannen opzettelijk besmet met HIV

30-05-2007 13:53 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
GRONINGEN - De politie heeft vier mannen aangehouden die op seksfeesten in Groningen homoseksuele mannen, na ze te hebben gedrogeerd, met een injectiespuit hiv-besmet bloed zouden hebben toegediend. Dat liet de politie in Groningen woensdag weten.

De mannen, in alle gevallen gaat het om homo's, spraken via chatboxen af op seksfeesten. Daar werden ze gedrogeerd met de drug GHB waarna ze besmet bloed kregen ingespoten.

GHB

Bij een van de verdachten is een grote hoeveelheid GHB aangetroffen. Ook de overige drie verdachten bleken hoeveelheden van de drugs in hun bezit te hebben.

De eerste meldingen over de feesten kwam in juni 2006 bij de politie binnen. In februari deed het eerste slachtoffer aangifte. De verdachten werden begin mei aangehouden.





Het zal je naar gebeuren! Waarom is dit? Wat is hier kicken aan? Kan iemand mij dat uitleggen??
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de wet op dit gebied wel gek in elkaar steken. Dus omdat je levensverlengende meds kunt gebruiken is het geen poging tot? :?
't Zal wel gecompliceerder in elkaar zitten. Zoiets is niet in één zin duidelijk te maken.
Alle reacties Link kopieren
"Zoek dan als je zo nodig onveilige sex wilt hebben met een HIV besmette lotgenoten op ofzo. Op die manier kun je ook je sexkring uitbreiden (al weet ik niet of er veel animo voor is)"



Ja, dat is het zg barebacking. Daar is 'vraag' naar. Ik heb wel wat homovriendjes en die hoor ik er over.

Maar iedereen vergeet de dubbele, veel zwaardere besmetting die je dan kunt krijgen, hele agressieve varianten van hiv.

Ik ken iemand die de zwaarste variant heeft die in het westen bestaat, een jaar na besmetting (nog niet zo lang geleden) werd ie al voor de dood weggehaald. Komt zelden voor, er kwamen zelfs Amerikaanse artsen bij aan te pas, hier in NL in een academisch.

Hiv is niet zomaar hiv, er zijn heel veel varianten.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Zoek dan als je zo nodig onveilige sex wilt hebben met een HIV besmette lotgenoten op ofzo. Op die manier kun je ook je sexkring uitbreiden (al weet ik niet of er veel animo voor is) Ik begrijp hier werkelijk niets van. Ben je dan zo gek in je hoofd om te denken ach met HIV kun je oud worden en (...)
Nee, ben je dan zo gek in je hoofd om te denken dat wanneer jij een gezond iemand in de aderen injecteert met hiv en deze dus levenslang dan niet doodsvonnis geeft, dat hij dan nog in jouw neukkring terecht komt?! Dat zo iemand echt nog ooit binnen een straal van 100 meter bij jou wil zijn? Dat je hem aan mag raken en met 'm mag seksen?!??! Wat een flutverklaring.
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor de info Yas.



Meis, ik weet dat het niet zo zwart-wit is als ik net postte. Maar vind het zo erg dat dit zo "licht" wordt bestraft. Maar goed uitspraken zijn er nog niet, dus maar even afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Daarom had ik al gepost Margaretha dat er weinig animo voor zou zijn. Ik zou die persoon die mij dat geflikt zou hebben wel wat aan kunnen doen. Des duivels zou ik zijn. Laat staan dat ik behoefte zou hebben om nog te denken aan sex met die persoon. Maar ja je bent gek of niet he. En in dit geval vind ik de daders echt niet normaal. Misschien is gek in mijn wereld dan nog wel een understatement. Ik kan best meeleven en begrip hebben met mensen maar dit soort dingen daar is voor bij bv een grens.
Alle reacties Link kopieren
Meis, ik weet dat het niet zo zwart-wit is als ik net postte. Maar vind het zo erg dat dit zo "licht" wordt bestraft. Maar goed uitspraken zijn er nog niet, dus maar even afwachten.
Voor een eerder "HIV-arrest" zie Rechtspraak.nl. Zoeken op LJ-nummer: AE9049. HR oordeelde dat het hof onjuist geoordeeld heeft door tot de conclusie te komen dat het in dat geval zou gaan om een poging tot doodslag. Máár dat ging dan wel om seks, niet om injecteren na drogeren.
Alle reacties Link kopieren
Thanks Meis
Alle reacties Link kopieren
Is inderdaad een heel ander geval dan mensen drogeren en inspuiten met besmet bloed.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard, maar er zijn wel overwegingen gemaakt die algemeen gelden en dus ook op dit geval toepasbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren




quote: yasmijn reageerde



Chronisch. Ik heb gelijk. Niet gronisch.



Groningen - Gronisch....



Ik snap je grapje wel hoor, hahaha.... Het komt niet helemaal over hè bij sommige of ben ik nu een beetje prins Wim-lex???
Alle reacties Link kopieren
Tis absoluut niet grappig in deze context.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ook dit is weer te belachelijk voor woorden!! dan moet je toch echt ziek zijn in je hoofd!!



Ik vind het dan ook onbegrijpelijk en vraag me dan ook af hoe diep we gaan dalen:(
Alle reacties Link kopieren
Heb er geen woorden voor, wat misselijk is dit. Ga me nu idd afvragen...in wat voor wereld leven we eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Toen ik het voor het eerst hoorde dat ik met een vreselijk geval van homo haat te maken te hebben. Maar het zijn verdomme zelf ook nog homo's die het gedaan hebben!



En waar ik ook niet goed van word, dat je dan achteraf hoort dat de politie het allang wist, maar niks bekend maakte omdat ze nog meer bewijs wilden hebben. Hoeveel zijn er in die tijd dan ook nog weer besmet?
Alle reacties Link kopieren




quote: Noorderling1 reageerde





quote: yasmijn reageerde



Chronisch. Ik heb gelijk. Niet gronisch.



Groningen - Gronisch....





Ik snap je grapje wel hoor, hahaha.... Het komt niet helemaal over hè bij sommige of ben ik nu een beetje prins Wim-lex???



Ik denk dat iedereen te serieus reageert om de woordspeling door te hebben/grappig te vinden.

Ik vind het afschuwelijk dat dit soort malloten rondlopen. Dat er bewust mensen geinjecteerd worden met HIV of die het zelf opzoeken. Ergens moet een flinke schroef loszitten in beide gevallen. HIV is iets waar niet mee te spotten valt, het is geen verkoudheidje waar je binnen een week vanaf bent. Dit is werkelijk op termijn dodelijk en de weg naar de dood is een echte lijdensweg, geestelijk en lichamelijk.

Alle reacties Link kopieren
En waar ik ook niet goed van word, dat je dan achteraf hoort dat de politie het allang wist, maar niks bekend maakte omdat ze nog meer bewijs wilden hebben. Hoeveel zijn er in die tijd dan ook nog weer besmet?
Hoe erg het ook is dat er waarschijnlijk intussen meer slachtoffers gevallen zijn is dit niet onnodig gedaan door de politie. Je moet om een sterke zaak te hebben dan ook wel genoeg en sluitend bewijs hebben. Vreselijk maar anders zouden die daders gemakkelijk helemaal strafvrij kunnen blijven. Een ernstige overweging die ik niet graag zou willen maken omdat er mensenlevens mee gemoeid zijn.

Alle reacties Link kopieren
Nee dat vind ik toch nog steeds niet....vergelijk het met andere misdaden...vrouw is verkracht bv zegt de politie dan...nou we gaan eerst wachten tot ie er nog een paar meer verkracht? Want dan staan we sterker!
Alle reacties Link kopieren


Nee dat vind ik toch nog steeds niet....vergelijk het met andere misdaden...vrouw is verkracht bv zegt de politie dan...nou we gaan eerst wachten tot ie er nog een paar meer verkracht? Want dan staan we sterker!



Helaas is het zo dat als je verkracht wordt, de dader niet direct gepakt kan worden wegens te weinig bewijs, dat er inderdaad een langduriger onderzoek komt met het risico dat er meer vrouwen slachtoffer worden. Er móet sluitend bewijs zijn, anders sta je met lege handen. Ontzettend k*t, maar zo werkt het echt.
Alle reacties Link kopieren
"Het AD sprak met een kennis van de slachtoffers, die al langer wist van het misbruik. ,,Uit schaamte hebben ze lange tijd geen aangifte durven doen,’’ zegt de man. ,,Er zijn mensen bij die maatschappelijk vrij hoog op de ladder staan. Die hebben veel te verliezen.’’ "

Bron AD



Dan denk ik: wat een lafbekken om geen aangifte te doen.... Wat heb je te verliezen? Och alleen je gezin, je gezondheid, je baan en je aanzien.....
Alle reacties Link kopieren
Dagblad van het Noorden:





Hoofdverdachte werkt als verpleger

Gepubliceerd op 31 mei 2007, 08:00



De 48-jarige hoofdverdachte in de HIV-injectiebesmetting Peter M. uit Scharmer werkt als verpleegkundige in Woonzorgcentrum St Jozef in Sappemeer. Daarnaast werkte hij af en toe in zorgcentrum ’t Blauwbörgje in Groningen. Door zijn werk zou hij gemakkelijk aan de benodigdheden voor de injecties zijn gekomen. M. zou de injecties bij de slachtoffers hebben toegediend.

Het verpleeghuis wilde gisteren niet op de zaak ingaan. Volgens bronnen bij de politie is zijn kamer in het zorgcentrum gesloten voor onderzoek.

Hoofdverdachte Peter M., door betrokkenen bij het onderzoek gezien als de aanstichter van de HIV-zaak, woont met zijn partner Wim D. (48) in Scharmer. Naar verluidt hadden de twee een tweede woning in Groningen, waar de seksfeesten plaatshadden. Bij de verdachten zijn grote hoeveelheden spuiten, klysma’s en drugs gevonden. De twee mannen uit Scharmer zitten vast in Leeuwarden. De derde hoofdverdachte is gedetineerd in Ter Apel.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me altijd afvraag bij 'waanzinnige' acties zoals deze is: Hoe kom je ertoe???



Stel: jij bent die verwerpelijke ziel die zich op een rustig avondje op de bank (want geen HIV-positieve vriendjes om mee te sexen) bedenkt dat je je 'vriendenkring' wel wat kunt uitbreiden door anderen te besmetten...hoe kom je er dan bij om dit aan je vrienden te vertellen en hun medewerking te vragen???



Dat je zelf die zieke gedachte koestert is één, maar dat je dan ook nog zo gek bent om dit voor te stellen aan anderen, da's toch wel link... Als mij zoiets voorgeschoteld werd zou ik hard weg rennen, en dat is, neem ik aan, de reactie van de meeste mensen...waar komen deze creeps vandaan en hoe weten ze dat ze dezelfde zieke gedachten koesteren????



Dit vraag ik me ook altijd af met 'Dutroux-gevallen' - je weet van jezelf dat je van kleine meisjes houdt en die graag in je kelder opsluit - maar hoe kom je ertoe om je 'vrienden' hierbij te betrekken terwijl je dus wel een mega-risico loopt dat deze vriend het hier niet helemaal mee eens is en dus bij oom agent aan de bel trekt...

Zijn er 'ik wil mijn vrienden met HIV besmetten-Hyves'???



Slightly off-topic, maar vroeg het me gewoon af
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt verschrikkelijk wat er gebeurt. E.e.a. is ver van mijn bed (het homo zijn, sexfeesten, etc), wat moet je in vredesnaam bezielen, iemand gedrogeerd te verkrachten en in te spuiten met besmet bloed. Kan ook op korte termijn nog gevaarlijker zijn, je zal maar de verkeerde bloedgroep ingespoten krijgen en in shock raken. Kan je je leven gelijk kosten. Echt heel erg walchelijk.
Alle reacties Link kopieren
En dan te bedenken dat ik de hoofdverdachte ken. Het is een collega van mij.
Alle reacties Link kopieren
Ow.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
En dan te bedenken dat ik de hoofdverdachte ken. Het is een collega van mij.
really????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven