Mannen, waarom probeert u ons op straat te versieren?

04-01-2014 20:27 354 berichten
http://www.nrc.nl/nieuws/ ... s-op-straat-te-versieren/
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-01-2014 20:23
Reden: de link van het artikel verduidelijkt het artikel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie trouwens het 'antwoord' op het artikel van Anouk van Kampen ook gezien? Leuk om te lezen, ik zal zo even een linkje sturen. Vaak heeft het bij mannen ook gewoon te maken met verlegenheid en sociale onhandigheid. Dat geloof ik ook wel. Maar ik ben dan ook niet zo snel geïntimideerd, ik vind het soms ook gewoon een beetje vertederend of ronduit zielig hoe mannen contact zoeken op straat (maar nee, dat betekent niet dat ze er bij mij succes mee hebben).

Intimiderend of ronduit bedreigend, vind ik het nou juist als het van die sportwagentypes zijn. Vanwege mijn associatie dat ze die wel niet op een eerlijke manier verdiend zullen hebben. Zulke mannen maken me bang als ze opdringerig worden. Een onhandig branie-achtig straatjoch niet. Daar maak ik een grapje tegen en daarmee is de kous af.
Alle reacties Link kopieren
Waarom mannen vrouwen versieren met ‘hopeloze’ openingszinnen
Alle reacties Link kopieren
Ligt echt helemaal aan mijn bui, meestal besteed ik er geen aandacht aan maar als het een leuke kerel is en het is gewoon een lach of een knipoog dan doe ik het wel terug hoor.



Van de zomer zo'n lekker ding (not) dat iets van lekkeru tietuh!! riep. Toen riep ik gewoon: lekker pens!! terug.



Wat moet je anders? Soms is het vervelend maar het enige dat echt helpt is het gewoon terug doen. Dat platte is gewoon een turn off van heb ik jou daar voor de meesten, denk ik.



Als iemand me aanspreekt op een leuke manier vind ik dat alleen maar lef hebben, vind dat we wat teveel zijn doorgeschoten in "hoe het hoort".
Alle reacties Link kopieren
quote:groenteboerin schreef op 11 januari 2014 @ 02:08:

[...]



Echt? Als ik een man in een dure sportwagen zie, zeker als het een jonge jongen is, dan denk ik dat het een crimineel is. Ook een vooroordeel, ik weet het. Maar toch is mijn eerste instinct om me heel erg verre te houden van mensen die met dergelijk uiterlijk vertoon lopen te patseren.



Uiterlijk vertoon? Patseren?



Waarom kan het niet gewoon een man zijn die al zijn hele leven droomt van een sportauto en eindelijk het geld heeft om zo'n ding te kopen? Moeten we dat patseren noemen? Hell nee. Op hakken van +12 cm lopen is ook geen patseren. Dat is gewoon lol hebben met iets wat jij toevallig leuk vind.



ok ik ben nu dronken dus ik mag niet verder tyen van mezelf. Maar. Ik ben dol op mannen. Ze moeten alleen met hun klauwen van me af blijven en me ook niet de hele tijd uitleggen hoe mijn buikvet erbij hangt. Halloooo tssss
Alle reacties Link kopieren
quote:groenteboerin schreef op 11 januari 2014 @ 02:19:

Waarom mannen vrouwen versieren met ‘hopeloze’ openingszinnen

Eigenlijk het bewijs dat mannen geen vrouwen zijn, en dat vrouwen geen mannen zijn. Vroeger maakte ik de fout dat vriendelijk gedrag van een vrouw interesse kan betekenen, terwijl het feitelijk niets meer is dan dat: vriendelijk gedrag. Ik meende tot nog toe dat ik door autisme deze verkeerde interpretaties maakte, maar niet-autistische mannen maken deze fouten ook. Misschien wishful thinking? Het is verleidelijk dat zo te interpreteren, vooral als de vrouw in kwestie ook nog eens aantrekkelijk is.



Ik herinner me dat er 3 vrouwen en meisjes waren in het verleden die letterlijk zeiden dat ze met mij het bed wilden delen. Ik hield er rekening mee dat ze mij mogelijk vreemd vinden, dus ik wees ze af. Ik denk ook dat je als vrouw zoiets niet vraagt aan een wildvreemde man (aan mij dus). Ik denk dan dat je niet goed wijs bent. Nu ik erover nadenk is het ook een raar onderzoek. Het is not done om als man een vreemde vrouw aan te spreken voor seks. Dat vrouwen nee zeggen en mannen ja is volgens mij biologisch bepaald. De lichaamstaal in het plaatje spreekt boekdelen. Zij vindt hem eng (is mijn interpretatie) en wil haar weg vervolgen; zij wendt zich van die man af.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
FF een extra stelling: Als je als man zoekende bent 'ruiken' vrouwen dat. Hoe je de vrouw ook benadert, ze zal altijd afwerend reageren.
Alle reacties Link kopieren
Een man in dat NRC artikel:

"Meestal onderdruk ik de neiging iets te zeggen omdat ik besef tot die mannen te worden gerekend die in het artikel van Anouk van Kampen beschreven worden. Daar word ik droevig van. Ik ben nu 65 en heb misschien een keer of vijf iets opbeurends tegen een mij onbekende vrouw kunnen zeggen zonder opgepakt te worden, bij wijze van spreken. Eens per dertien jaar, een droevig gemiddelde. Van al die keren dat ik niks gezegd heb, heb ik eigenlijk nog steeds last. Zo’n mooie vrouw, en ik heb het niet kunnen laten weten!”



Nou ja, zeg, wat een rare veronderstelling dat je er nota bene last van hebt dat je niet een onbekende met je mening hebt lastig kunnen vallen. Geen snippertje begrip voor het idee dat een vrouw die beestiging van een oude kerel op straat niet nodig heeft.



En ook een beetje infantiliserend, die vernderstelling.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ontzettend heterocentrisch gedacht ook.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:heerlijkeman schreef op 14 januari 2014 @ 05:50:

FF een extra stelling: Als je als man zoekende bent 'ruiken' vrouwen dat. Hoe je de vrouw ook benadert, ze zal altijd afwerend reageren.



Vrouwen zien op het gebied van lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen sneller en veel meer dan mannen. Dus als je zoekende bent, straal je dat uit, en vrouwen zien dat aan je lichaamstaal.



In dit topic en in een vergelijkbaar topic is al uitgelegd waarom vrouwen afwijzend reageren. Een onbekende man is niet goed in te schatten dus nemen vrouwen een gereserveerde houding aan. Ze zullen mogelijk ook afwijzend reageren als de man die hen aanspreekt, aantrekkelijk is.Als een vrouw zelf oogcontact zoekt, glimlacht en/of als zij uit zichzelf een man aanspreekt, denk ik dat zij hem op zijn minst vertrouwt. Dat gebeurt mij af en toe. Voor mijzelf is dat uitsluitend en alleen een gesprek, waar dat initiatief dan ook plaatsvindt. Als ze meer wil (wat echter zelden het geval is), moet ze dat aangeven. En soms reageer ikzelf afwerend, omdat ik wat star ben in het omgooien van plannen, als zij voorstelt een bak koffie te doen.
World of Warcraft: Legion
quote:boebezoebe schreef op 14 januari 2014 @ 08:30:

Nou ja, zeg, wat een rare veronderstelling dat je er nota bene last van hebt dat je niet een onbekende met je mening hebt lastig kunnen vallen. Geen snippertje begrip voor het idee dat een vrouw die beestiging van een oude kerel op straat niet nodig heeft.



En ook een beetje infantiliserend, die vernderstelling.Deze man heeft voor zichzelf besloten om onbekende vrouwen niet lastig te vallen met al dan niet ongewenste complimentjes of opmerkingen, hij zal jou of een van je seksegenoten dus nooit zo maar aanspreken, en dan is het nog niet goed? Ik denk dat ik maar stop met proberen dit nog te snappen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad. Als ik een vrouw tegenkom, kan zij niet weten wat ik van haar denk, of ze moet telepathie bedrijven.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 08 januari 2014 @ 10:15:

Je gaat inderdaad geen dames aanspreken in lege treinen, 's avonds en in verlaten parkeergarages dan ben je als man wel een beetje gek.



óf je bent de conducteur



Verder eensch. Je gaat als man geen dames aanspreken in lege treinen. In volle treinen ook niet gauw, trouwens. Beetje weird.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Het begint altijd met oogcontact, glimlach...en dan niet altijd het lef hebben om te gaan praten;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zat een keer in de trein en schuin tegenover mij (met het gangpad ertussen) zaten twee vrouwen. Een van hen was met een mobiel bezig en de ander (een knappe vrouw om te zien) keek geregeld naar mij. Ikzelf was ook met een spel bezig. De mobiel van de eerste vrouw maakte geluid en ik glimlachte. Deze vrouw reageerde niet, maar de andere vrouw glimlachte terug. Ik zou haar kunnen aanspreken, maar het was druk in de trein, dus ik beperkte mijn contact tot een glimlach (dat valt voor anderen niet zo op; wel als ik een heel gesprek aanga). Toen ik opstond keek zij omhoog naar mij.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik ging vanavond naar de sportschool.

Er was een jonge vrouw met een goed figuur, en kennelijk mochten anderen dat ook weten. Ze had een flink decolleté in een strak shirtje. En ik merkte dat ze meer dan eens naar mij keek.

Ik koos voor de crosstrainer. Die staat tegenover een aantal andere apparaten. En ja hoor, zij koos een apparaat precies tegenover mij, waar je zittend telkens diep voorover buigt. Bij elke beweging gunde ze mij een royale blik op haar fraaie decolleté. En af en toe maakte ze oogcontact met me.

Wilde ze iets van me ? Was ze aan het teasen ? Wilde ze aandacht of misschien bevestiging dat ze er goed uitzag ?

Geen idee. Ik heb al dat fraais zo eens aangekeken en er verder niets mee gedaan. Ik heb al een vriendin en daar heb ik genoeg aan.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 16 januari 2014 @ 23:38:

Ik ging vanavond naar de sportschool.

Er was een jonge vrouw met een goed figuur, en kennelijk mochten anderen dat ook weten. Ze had een flink decolleté in een strak shirtje. En ik merkte dat ze meer dan eens naar mij keek.

Ik koos voor de crosstrainer. Die staat tegenover een aantal andere apparaten. En ja hoor, zij koos een apparaat precies tegenover mij, waar je zittend telkens diep voorover buigt. Bij elke beweging gunde ze mij een royale blik op haar fraaie decolleté. En af en toe maakte ze oogcontact met me.

Wilde ze iets van me ? Was ze aan het teasen ?

Geen idee. Ik heb al dat fraais zo eens aangekeken en er verder niets mee gedaan. Ik heb al een vriendin en daar heb ik genoeg aan.



O, ik dacht dat je me wel herkende?





Grapje he, cabaret

Hoewel ik je best had kunnen tegenkomen bij de sportschool.

Alleen gok ik dat je naar die sportschool in jouw woonplaats gaat?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 16 januari 2014 @ 23:41:

[...]





O, ik dacht dat je me wel herkende?





Grapje he, cabaret

Hoewel ik je best had kunnen tegenkomen bij de sportschool.

Alleen gok ik dat je naar die sportschool in jouw woonplaats gaat?



Nee, ik herkende je niet zonder je motorpak



Ik denk er over om een nieuw topic te openen:

"vrouwen, waarom probeert u ons in de sportschool te versieren ?"
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Donkeyshot,



Waarschijnlijk wilde ze bevestiging dat ze er (nog) goed uitziet. Ik vraag me af, bij welke type mannen zij dit uittest.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 17 januari 2014 @ 11:23:

Donkeyshot,



Waarschijnlijk wilde ze bevestiging dat ze er (nog) goed uitziet. Ik vraag me af, bij welke type mannen zij dit uittest.Waarschijnlijk bij ezels
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 17 januari 2014 @ 10:09:

[...]

Nee, ik herkende je niet zonder je motorpak



Ik denk er over om een nieuw topic te openen:

"vrouwen, waarom probeert u ons in de sportschool te versieren ?" Strak plan, maar laat dan de "sportschool" weg en hou het wat algemeen, want ik heb bijvoorbeeld een aanval meegemaakt midden op de snelweg (was niet in Nederland). Mannen zijn dus niet de enige die het andere sekse op brutale wijze durven aan te spreken. Wel lekker overigens dat ze soms het initiatief nemen .......
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 17 januari 2014 @ 10:09:

[...]





Nee, ik herkende je niet zonder je motorpak



Ik denk er over om een nieuw topic te openen:

"vrouwen, waarom probeert u ons in de sportschool te versieren ?"



Sorry hoor, maar mannen kunnen er ook wat van op de sportschool



Weet je heel zeker dat jij niet iets uitstraalde waardoor jullie blikken elkaar iedere keer troffen? Jij was haar tenslotte ook de hele tijd aan het volgen anders was het je niet opgevallen
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Ik weet m.b.t. dit onderwerp een interessant Youtube-filmpje. Het is een deel van der serie WWYD. Deze letters staan voor What Would You Do? Wat zou jij doen in een situatie? De personen waar het om draait zijn acteurs, maar dat weten de omstanders niet. Zij spelen hun rol perfect.



Hier een voorbeeld van ongewenst flirtgedrag of ongewenst een vrouw lastig vallen. Misschien overbodig, maar ik zal daaronder mijn interpretatie neerzetten.



http://www.youtube.com/watch?v=sSFN_wPKuhM



Ik probeer de voice-over te negeren.

0:25 De vrouw kijkt richting de barvrouw en niet naar de man die haar aansprak. D.w.z. zij heeft geen interesse in hem.

0:28 "You're beautiful!" Daar zat zij niet op te wachten. Ongevraagd compliment.

0:32 De vrouw doet nog meer haar best hem te negeren.

0:35 Maar zij tikt wel met haar glas tegen het zijne, en glimlacht. Waarschijnlijk vriendelijk gebaar? De glimlach is zeer kort en zij wendt zich weer van hem af.

0:43 Man dringt aan, vraagt om haar telefoonnummer. Negeert haar afwijzing. Zij zegt "I am sorry."

Ik vind hem al enigszins dwingend. Ik denk dat zij zich aan hem ergert.

0:58 Zij staat op. Haar gedrag heeft kennelijk geen effect op hem. Hij staat ook op en gaat achter haar aan! En dat vind ik zeer fout!

Andere klanten kijken al in hun richting. Zij denken mogelijk: "Wat gebeurt daar? Wordt zij lastiggevallen?"

1:14 Zij: "I don't know you! Please, sir!" Haar lichaamstaal en non-verbale communicatie wordt niet opgepikt, of straal genegeerd. Dan maar verbaal...
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger heel veel mannen heel erg agressief teruggesproken als zij mij met een foute pickuplijn ergens toe wilde verlijden. Ik was echt een Phileine uit Phileine zegt sorry van Giphart.



Nu reageer ik wat de situatie het toe laat. Met humor, of een beetje kleinerend. Als ik de man echt leuk vindt, zeg ik dat ook, maar dat ik hem een paar jaar eerder tegen had moeten komen omdat mijnheer E er niet van gediend is van trios of polygamie.



Van de moeder van een vriendin heb ik wel een lesje geleerd. Zij kan zich nog goed herinneren dat er een dag kwam dat geen een man meer naar haar floot of langer dan enkele seconden emotieloos naar haar keek, en dat vond zij heel erg. Zij drukte ons ook op het hart om er van te genieten, ook als het niet gewenst is. Lach dan maar, keer je hoofd, maar de dag dat je er achter komt dat je uiterlijk mannen niet meer kan bekoren, zal niet goed vallen. Volgens haar.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 18 januari 2014 @ 09:43:

Hier een voorbeeld van ongewenst flirtgedrag of ongewenst een vrouw lastig vallen. Misschien overbodig, maar ik zal daaronder mijn interpretatie neerzetten.

http://www.youtube.com/watch?v=sSFN_wPKuhM

Wie is die Anouk van Kampen nou helemaal en waarom staat zij mij in de weg bij het versieren van leuke Hollandse meisjes?

Een confrontatie is op zijn plaats.
Alle reacties Link kopieren
Ik had liever een column gelezen van iemand die echt iets te melden heeft. Dit is winterblues, op z'n hoogst.



Stuur haar maar eens langs, daar help ik haar wel doorheen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven