Marokkaanse leden plegen coup bij Haagse voetbalclub

08-07-2010 20:27 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij voetbalclub GSC Esdo in Den Haag hebben Marokkaanse leden een coup gepleegd door in groten getale naar de ledenvergadering te komen, en daar een volledig Marokkaans bestuur te kiezen.



Oud-bestuurslid Jaap Kanters spreekt donderdag in De Telegraaf van 'een coup op slinkse wijze'. 'Het is allemaal van tevoren bekokstoofd,' aldus Kanters, die vanwege de overname zelf ook moest opstappen.



Vier Mohameds

Als gevolg zijn nu alle vijf de bestuursleden van Marokkaanse komaf. Het bestuur bestaat sinds de overname uit een Umit, een Nordin, een Hassan, een Ali en een Mohamed. In de zeskoppige leiding van het eerste elftal zitten zelfs vier Mohameds.



Uit onvrede zijn inmiddels 52 autochtone spelers, vier complete elftallen, bij de vereniging vertrokken. Zij hebben zich volgens Kanters aangesloten bij de nieuwe vereniging WIK in het Zuiderpark.



Oud-leden hebben GSC Esdo met de komst van steeds meer Marokkaanse leden zien veranderen. Zo zijn de etiketten van de sterke drank en biertap afgeplakt en kunnen er in de kantine geen karbonaadjes meer worden besteld.



Vrouwen

'Ook gedraagt men zich heel anders ten opzichte van de vrouwen die zich als vrijwilliger jarenlang hebben ingezet voor de club,' zegt Kanters.



'Zo zijn de vrouwen die het hele seizoen achter de bar hebben gestaan niet eens uitgenodigd voor het feest om de afsluiting van het seizoen te vieren. Dat terwijl deze dames zich al jaren het vuur uit de sloffen lopen.'



De secretaris van Esdo, Mohamed Talhoui, zegt niet te snappen waarom tientallen leden de vereniging de rug hebben toegekeerd. 'Maar ze zullen zich waarschijnlijk niet meer prettig hebben gevoeld bij de club. Bij elke amateurclub is het normaal dat er mensen overstappen naar een andere voetbalvereniging.'



bron: Elsevier.



Is dit een wenselijke ontwikkeling? Ik weet het niet. Het is in ieder geval een ontwikkeling die niet tegen te houden is. Zo gaat dat in grote steden. Langzaam aan zal dit in de rest van de samenleving doorsijpelen. Dus geniet van je karbonaatje, zolang het nog kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 09 juli 2010 @ 23:00:

Dat ze zouden zijn vertrokken omdat ze geen karbonaadjes zouden mogen eten, vind jij minder vaag?

Dat is de andere kant van het verhaal.

Ik keek naar de manier hoe dit weerlegd werd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Twinkle1001 schreef op 09 juli 2010 @ 23:02:

[...]





De andere kant van het verhaal zei dat ze niet waren uitgenodigd.

Dit wordt op deze manier weerlegd. Niet heel duidelijk.

Over iedere zin in een weerwoord wordt nagedacht. Je kunt ook kiezen om heel duidelijk te zeggen: 'de kantinedames waren WEL uitgenodigd'. Nu blijft het in het midden.

Vandaar dat ik zo reageerde.



Volgens mij zeggen ze dat wel.

Ze zeggen: 'we hebben via onze site elk lid en elke vrijwilliger uitgenodigd'.



Als dat bij iedereen op dezelfde manier is gegaan, zijn de dames dus net zo uitgenodigd als wie dan ook.

Als ze alle mannen een persoonlijke brief hebben gestuurd en de vrouwen het maar volgens de site moesten vernemen, wordt het een ander verhaal.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaap schreef op 09 juli 2010 @ 20:45:

[...]





Tuurlijk. Al zijn er duizend 'uitzonderingen', die ene is 'gezichtsbepalend' voor wie op zoek is naar bevestiging. En zo zal het altijd zijn.Nee Jaap, ik heb het niet over dat alle andere teams vast wel klootzakken zijn, ik heb het over de andere redenen dat zo'n club waarschijnlijk geen lang leven beschoren is.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaap schreef op 09 juli 2010 @ 20:38:

[...]





Waar ik op doel, is dat Nessemeisje meent te mogen stellen dat clubs waar Marokkanen in de meerderheid zijn niet sportief zijn, per definitie. Racisme? Ja, ik denk het wel.Oh en Jaap, beticht je me nu van racisme? Tsk, had ik van jou niet verwacht...
Heb alleen 't begin gelezen en mooi toch dat alle autochtonen de vereniging hebben verlaten? [ ..]Uitwedstrijden zijn voor hen vast ook uit den boze aangezien daar wel frikandellen en bier geserveerd worden. En welke echte Nederlander wil nu ergens komen spelen waar dat niet is?
anoniem_33555 wijzigde dit bericht op 10-07-2010 21:51
Reden: discriminatie
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 09 juli 2010 @ 23:08:

Als ze alle mannen een persoonlijke brief hebben gestuurd en de vrouwen het maar volgens de site moesten vernemen, wordt het een ander verhaal.



Dat bedoel ik.

Als je een weerwoord opstelt, dan kun je dingen heel duidelijk weerleggen door het tegendeel te beweren. Vage formuleringen geven vaak aan dat er toch meer aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder om te lezen dat iedereen zijn woordje al klaar had en vervolgens wordt er een deel (klaarblijkelijk) weerlegt. Dat bewijst maar weer: wij weten nooit hoe het echt gegaan is, we weten enkel wat de media beweert. Waarom dan toch altijd een heel drama maken over bijvoorbeeld karbonaadjes die ineens verboden zouden zijn?



En ik dúrf niet eens te posten dat het verhaal mogelijk weleens anders zou zijn dan we in eerste instantie lazen, want dan ben ik weer aan het bagetalliseren.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 09 juli 2010 @ 23:16:

Heb alleen 't begin gelezen en mooi toch dat alle autochtonen de vereniging hebben verlaten? Die zullen voortaan wel uitkijken nog naar clubs te gaan met 'n groot deel allochtonen en clubs zullen met zo'n voorbeeld met 'n beetje mazzel maar 'n heel klein percentage allochtonen toelaten zodat ze niet door buitenlanders en hun cultuur overheerst kunnen gaan worden. Mogen die marokkanen gewoon lekker in hun eigen incestclubje spelen. Uitwedstrijden zijn voor hen vast ook uit den boze aangezien daar wel frikandellen en bier geserveerd worden. En welke echte Nederlander wil nu ergens komen spelen waar dat niet is?



Misschien toch eens het hele topic lezen? Ik vind het woord incestclubje in deze trouwens way over de grens en totaal onnodig ook nog.



Kom op zeg, alsof er Marokkanen zijn die ergens niet gaan voetballen omdat er varkensvlees geserveerd wordt, doe toch gewoon. Denk je dan dat zij ook de HEMA vermijden omdat daar worsten worden verkocht?
Alle reacties Link kopieren
quote:frizzy schreef op 10 juli 2010 @ 00:37:

Waarom dan toch altijd een heel drama maken over bijvoorbeeld karbonaadjes die ineens verboden zouden zijn?Ja waarom? Ik ben wel benieuwd naar je antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn antwoord? Volgens mij was ik me degene die me verwonderde over dat gedrag en daarom hardop deze vraag stelde. So you tell me.
Alle reacties Link kopieren
quote:frizzy schreef op 10 juli 2010 @ 00:50:

Naar mijn antwoord? Volgens mij was ik me degene die me verwonderde over dat gedrag en daarom hardop deze vraag stelde. So you tell me.Okee, doen we even samen denken?
Alle reacties Link kopieren
Twinkle ik ga dat niet in zitten vullen voor een ander. Dan kan ik er net zo goed niks over posten namelijk. Ik ben juist benieuwd wat die forummers er zelf over zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je het niet invult voor een ander. Je post hier net zo goed vanuit een vooroordeel. Anders probeerde je niet alles te weerleggen.
Alle reacties Link kopieren
Alles proberen te weerleggen? Ik heb net een paar postings geschreven hier, waarin ik toch echt niet heb geprobeerd 'alles te weerleggen'.



Misschien kunnen we gewoon on topic blijven, en wellicht kun jij mijn vraag beantwoorden aangezien jij een van degenen was die allerlei conclusies wist te trekken uit dit eenzijdige verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Je begint steeds over 'on topic' als het ergens over dreigt te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Twinkle1001 schreef op 09 juli 2010 @ 17:42:

[...]



Jij hebt er geen problemen mee dat vrouwen opeens niet meer op feestjes mogen komen. Want dat kunnen ze de volgende vergadering dan toch gewoon weer netjes vragen???



Ja, dan ga je twijfelen.



Twijfelt niet, zuster!



Ik schreef dat die vrouwen wel degelijk deel uitmaken van het clubleven, want zij zijn vrijwilligster in die club. Zij kunnen gebruik maken van hun recht om aan te geven wat zij graag anders zien of juist niet, door bijvoorbeeld deel te nemen aan de vergaderingen en met andere leden te praten over hoe zij de dingen zien.



Dat deze vrouwen niet zijn uitgenodigd voor een feestje, daaruit kun je niet automatisch opmaken dat 'dus' vrouwen 'niet meer op feestjes mogen komen'. We beschikken over niet meer informatie dan die door 1 persoon is gegeven aan de pers. En die ene persoon is bovendien niet langer deel van het bestuur, iets waar hij misschien nogal ontevreden over is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 09 juli 2010 @ 23:00:

Dat ze zouden zijn vertrokken omdat ze geen karbonaadjes zouden mogen eten, vind jij minder vaag?
Alle reacties Link kopieren
quote:frizzy schreef op 10 juli 2010 @ 00:37:

[..]

En ik dúrf niet eens te posten dat het verhaal mogelijk weleens anders zou zijn dan we in eerste instantie lazen, want dan ben ik weer aan het bagetalliseren. 'Niet van deze wereld' was het vermoeden dit keer
quote:frizzy schreef op 10 juli 2010 @ 00:39:

[...]





Misschien toch eens het hele topic lezen? Ik vind het woord incestclubje in deze trouwens way over de grens en totaal onnodig ook nog.



Kom op zeg, alsof er Marokkanen zijn die ergens niet gaan voetballen omdat er varkensvlees geserveerd wordt, doe toch gewoon. Denk je dan dat zij ook de HEMA vermijden omdat daar worsten worden verkocht?

[...]

als nederlander zou ik uit principe weigeren in 'n westers land naar 'n (sport)club te gaan die er moslimmaatstaven op na houdt, al ben ik aan de lijn en ben ik toch niet van plan 'n frikandel en 'n biertje te nuttigen
anoniem_33555 wijzigde dit bericht op 10-07-2010 21:52
Reden: discriminatie
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ach wat geeft het, naar mijn mening houdt het ze (marokkanen) van de straat en dat kunnen we toch alleen maar toejuichen.
Alle reacties Link kopieren
quote:frizzy schreef op 10 juli 2010 @ 01:04:

Misschien kunnen we gewoon on topic blijven, en wellicht kun jij mijn vraag beantwoorden aangezien jij een van degenen was die allerlei conclusies wist te trekken uit dit eenzijdige verhaal.



Dat is goed.

Even voor de duidelijkheid: welke conclusies trok ik volgens jou?





.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rogue_22 schreef op 09 juli 2010 @ 12:47:

Ik weet niet precies waar dat staat in de koran, maar mijn beste vriend moest het hele boek lezen voor zijn studie en die beweerde dat het er wel in stond, sowieso dat er nogal denigerend over vrouwens gesproken word.





Knap.

Een groot deel van de moslims doet een Koranstudie om de Koran goed te begrijpen omdat niet alles rechttoe-rechtaan beschreven is.

En iemand die hem 'even leest' voor zijn studie haalt er met gemak uit dat er geiten geneukt mogen worden in plaats van vrouwen.

Sowieso lees je de Koran niet in een weekje uit, omdat de schrijfstijl zo ingewikkeld is.



Daarnaast staat de vrouw wel degelijk hoog aangeschreven binnen de Islam.

Ik heb nu andere dingen te doen maar wil hier later graag op terugkomen. Met de Koran in de hand.
Alle reacties Link kopieren
quote:Twinkle1001 schreef op 09 juli 2010 @ 22:46:

Dit is (expres) vaag geformuleerd. Mensen die je uitnodigt, daar leg je geen bedankje voor klaar. Die vrouwen waren niet uitgenodigd dus.

'Helaas niet is opgehaald' impliceert ook dat de vrouwen wellicht geen behoefte hadden om op deze manier bedankt te worden.Over vaag gesproken....... Wauw, wat een setje vooroordelen in een paar zinnen, gebaseerd op een publicatie die het tegendeel beweert.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 10 juli 2010 @ 07:07:

[...]



ik bedoelde uiteraard 'inteelt' ipv 'incest'



als nederlander zou ik uit principe weigeren in 'n westers land naar 'n (sport)club te gaan die er moslimmaatstaven op na houdt, al ben ik aan de lijn en ben ik toch niet van plan 'n frikandel en 'n biertje te nuttigen



Huh? En je mag wel zomaar Marokkanen beschuldigen van inteelt?



En als je nou dat topic even goed doorleest, zie je dat de club er helemaal geen moslim maatstaven op na houdt.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaap schreef op 10 juli 2010 @ 10:14:

Over vaag gesproken....... Wauw, wat een setje vooroordelen in een paar zinnen, gebaseerd op een publicatie die het tegendeel beweert.Ik begrijp dat jij kritiekloos tegenover deze publicatie staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven