Mazelenuitbraak in Roemenie eist leven 17 kinderen

23-03-2017 20:53 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vreemd dat we hier in de Nederlandse media nog niks over hebben gelezen.



Een vriend van me die een boerderij in Roemenie beheert, meldde dat er in Roemenie al 17 kinderen zijn overleden aan mazelen. De zorg is dat deze epidimie zich verder over Europa verspreidt. In Hongarije zijn ook al gevallen gemeld.



Oh ja, 96% van de besmettingen waren niet gevaccineerd, alle 17 van de overleden kinderen waren ook niet gevaccineerd.



https://www.washingtonpos ... ml?utm_term=.a97fc81992e1
Alle reacties Link kopieren
Het zou fijn zijn als andere Europese llanden ook gewoon een uitgebreid inentingsprogramma hadden zoals we in Nederland hebben.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
David?
Alle reacties Link kopieren
quote:Loca_Loca schreef op 23 maart 2017 @ 21:06:

David? Nee, sorry
Alle reacties Link kopieren
voor 1-2 personen op de 1000 loopt mazelen dodelijk af

(bron:wikipedia.org)



dus dit klinkt als door media opgegeild topic
Alle reacties Link kopieren
quote:violetskies schreef op 23 maart 2017 @ 21:02:

Het zou fijn zijn als andere Europese llanden ook gewoon een uitgebreid inentingsprogramma hadden zoals we in Nederland hebben.in veel landen is de kwaliteit van de gezondheidszorg stukken slechter dan die in Nederland. Bovendien is Roemenië een arm land en is ook de persoonsregistratie verre van compleet. En een vaccinatie zal nooit kunnen worden afgedwongen, dus meer dan je eigen kind hier in laten enten zodat het (grotendeels) beschermd is, kun je niet doen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ziektes die allang uit de medische encyclopedie zijn gegumd komen vrolijk weer terug met al het heen-en-weer-getransporteer van mensen, dieren en goederen. Schurft, TBC, heerlijk. Kinkhoest en mazelen zijn ook weer in opkomst. Het wachten is op polio.



https://www.skipr.nl/actu ... nederland-toegenomen.html



In Nederland nam het aantal tbc-besmettingen juist wat toe. Volgens cijfers van het RIVM werd in 2016 bij 889 patiënten tuberculose vastgesteld. Dat is 3 procent meer dan in 2015 toen er 861 patiënten waren en 9 procent meer dan in 2014 (815). Multiresistente tuberculose (MDR-tbc) werd in 2016 bij 13 patiënten vastgesteld (tien in 2015).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 23 maart 2017 @ 21:13:

voor 1-2 personen op de 1000 loopt mazelen dodelijk af

(bron:wikipedia.org)



dus dit klinkt als door media opgegeild topicDan laat je de ziekenhuisopnames even buiten beschouwing? Oor- en longontsteking en het langzaam verlopende SSPE (hersenontsteking) die pas vele jaren later tot de dood leidt. Die ellende zie je niet in de sterftecijfers terug hoor!
Alle reacties Link kopieren
Kans op een epidemie in Nederland is nu nog niet zo groot. De vorige epidemie is te kort geleden. Dus onder de groep niet gevaccineerden hebben de meesten nu een natuurlijke weerstand opgebouwd.
quote:Snoesje666 schreef op 23 maart 2017 @ 21:15:

Ziektes die allang uit de medische encyclopedie zijn gegumd komen vrolijk weer terug met al het heen-en-weer-getransporteer van mensen, dieren en goederen. Schurft, TBC, heerlijk. Kinkhoest en mazelen zijn ook weer in opkomst. Het wachten is op polio.



https://www.skipr.nl/actu ... nederland-toegenomen.html



In Nederland nam het aantal tbc-besmettingen juist wat toe. Volgens cijfers van het RIVM werd in 2016 bij 889 patiënten tuberculose vastgesteld. Dat is 3 procent meer dan in 2015 toen er 861 patiënten waren en 9 procent meer dan in 2014 (815). Multiresistente tuberculose (MDR-tbc) werd in 2016 bij 13 patiënten vastgesteld (tien in 2015).Het grootste gedeelte zal afkomstig zijn van vluchtelingen. Vaak geen/slechte gezondheidszorg in thuisland, laat staan vaccinaties etc
Alle reacties Link kopieren
quote:caffeelatte schreef op 23 maart 2017 @ 21:28:

[...]





Dan laat je de ziekenhuisopnames even buiten beschouwing? Oor- en longontsteking en het langzaam verlopende SSPE (hersenontsteking) die pas vele jaren later tot de dood leidt. Die ellende zie je niet in de sterftecijfers terug hoor!





Een andere, zeldzame, complicatie is hersenontsteking (1 op 1000 ziektegevallen). Tijdens de vorige epidemie (1999/2000) is 1 op de 1000 gemelde mazelenpatiënten overleden aan de complicaties van mazelen. Het werkelijke aantal ziektegevallen was naar schatting 10 keer groter dan het totaal aantal gemelde gevallen (3293). Daarom wordt geschat dat de kans op overlijden in werkelijkheid 1 op de 10.000 is.( bron: rivm.nl)



Overigens ben ik als kind ook niet ingeent tegen mazelen, dat was niet in mijn tijd en ik heb de mazelen ook overleefd.
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 23 maart 2017 @ 21:34:

[...]

Een andere, zeldzame, complicatie is hersenontsteking (1 op 1000 ziektegevallen). Tijdens de vorige epidemie (1999/2000) is 1 op de 1000 gemelde mazelenpatiënten overleden aan de complicaties van mazelen. Het werkelijke aantal ziektegevallen was naar schatting 10 keer groter dan het totaal aantal gemelde gevallen (3293). Daarom wordt geschat dat de kans op overlijden in werkelijkheid 1 op de 10.000 is.( bron: rivm.nl)Misschien wel in een land als NL, in Roemenie zie je dus dat er al 17 dode kinderen vallen te betreuren op 3400 gevallen. En in de VS, waar voor invoering vaccin in 1966 4 miljoen kinderen per jaar mazelen opliepen, overleden er 450 kinderen per jaar (ongeveer 1 op de 1000), kregen er 150.000 kinderen per jaar een infectie aan de luchtwegen, moesten er 45.000 kinderen per jaar met complicaties in het ziekenhuis worden opgenomen en ontwikkelde 4.000 kinderen per jaar een hersenontsteking, waarvan een groot gedeelte later overleed.
Alle reacties Link kopieren
quote:caffeelatte schreef op 23 maart 2017 @ 21:43:

[...]





Misschien wel in een land als NL, in Roemenie zie je dus dat er al 17 dode kinderen vallen te betreuren op 3400 gevallen. En in de VS, waar voor invoering vaccin in 1966 4 miljoen kinderen per jaar mazelen opliepen, overleden er 450 kinderen per jaar (ongeveer 1 op de 1000), kregen er 150.000 kinderen per jaar een infectie aan de luchtwegen, moesten er 45.000 kinderen per jaar met complicaties in het ziekenhuis worden opgenomen en ontwikkelde 4.000 kinderen per jaar een hersenontsteking, waarvan een groot gedeelte later overleed.Oh? vreemd.In de VS zijn de leefomstandigheden vaak wel goed dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 23 maart 2017 @ 21:34:

[...]

Overigens ben ik als kind ook niet ingeent tegen mazelen, dat was niet in mijn tijd en ik heb de mazelen ook overleefd.



Survivorship bias.

Ik heb als kind een auto-ongeluk gehad, waarbij ik niet ben overleden, conclusie: auto-ongelukken zijn niet gevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
[quote]caffeelatte schreef op 23 maart 2017 @ 21:44:

[...]





Survivorship bias.



nou laat ik het zo zeggen: niemand die ik kende als kind is overleden aan mazelen.

En we waren allemaal niet ingeent tegen mazelen, omdat dat toen nog niet gebruikelijk was.
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 23 maart 2017 @ 21:44:

[...]





Oh? vreemd.In de VS zijn de leefomstandigheden vaak wel goed dacht ik.Als je geld hebt ja. De meesten hebben niet eens een zorgverzekering, en kunnen dus niet eens gebruik maken van de voorzieningen. Of doen het niet eens, omdat ze geen schulden willen maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:caffeelatte schreef op 23 maart 2017 @ 21:46:

[...]





Als je geld hebt ja. De meesten hebben niet eens een zorgverzekering, en kunnen dus niet eens gebruik maken van de voorzieningen. Of doen het niet eens, omdat ze geen schulden willen maken.oke, dus de leefomstandigheden zijn vaak niet zo goed in de VS als in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 23 maart 2017 @ 21:46:

[quote]caffeelatte schreef op 23 maart 2017 @ 21:44:

[...]





Survivorship bias.



nou laat ik het zo zeggen: niemand die ik kende als kind is overleden aan mazelen.

En we waren allemaal niet ingeent tegen mazelen, omdat dat toen nog niet gebruikelijk was.Het feit dat jij niemand kende, wil niet zeggen dat het niet gebeurde. Ik ken niemand die aan AIDS is overleden, toch overlijden er mensen aan AIDS in NL.
Ook als je dit soort zware infecties overleeft kunnen ze nog steeds veel schade aanrichten en andere aandoeningen triggeren. Dat is ook de belangrijkste reden voor de vaccinatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 23 maart 2017 @ 21:47:

[...]





oke, dus de leefomstandigheden zijn vaak niet zo goed in de VS als in Nederland.In sommige gebieden niet nee. Ghetto's en achterstandsbuurten in de grote steden, het arme Zuiden ... Dat zie je inderdaad niet in de Hollywood films.
Alle reacties Link kopieren
Volgens dit artikel heeft het er ook mee te maken dat de anti vaxxers beweging in Roemenië ook steeds populairder wordt: https://www.yahoo.com/new ... 7-children-164527550.html



Niet dat het de juiste mensen wakker zal schudden helaas
In die goeie ouwe tijd waarover miedo spreekt overleden in Nederland jaarlijks 200 kinderen aan mazelen.
Alle reacties Link kopieren
Ja de natuur zal altijd haar best blijven doen de mensen populatie terug te dringen. Zijn ook teveel mensen op de wereld en ik denk dat de natuur het uiteindelijk zal winnen.



Ook onder bepaalde diersoorten komen mysterieuze en dodelijke ziektes voort die het soort met uitsterven bedreigen, er zal wel een reden voor zijn die wij mensen niet kunnen doorgronden.
In 2015 stierven wereldwijd 134.200 mensen aan de mazelen.



Ik geloof dus wel dat bij een flinke epidemie 17 kinderen overlijden. Niks raars aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 23 maart 2017 @ 21:46:

[quote]caffeelatte schreef op 23 maart 2017 @ 21:44:

[...]





Survivorship bias.



nou laat ik het zo zeggen: niemand die ik kende als kind is overleden aan mazelen.

En we waren allemaal niet ingeent tegen mazelen, omdat dat toen nog niet gebruikelijk was.Volgens mij is er ook een relatie tussen MS en de mazelen, gruwelijke ziekte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven