Meisje (15) zwaar mishandeld

19-09-2014 01:28 531 berichten
Alle reacties Link kopieren
Telegraaf 19.09.14

IJMUIDEN -

De politie heeft twee jongens van 14 en 15 jaar opgepakt voor de zware mishandeling van een 15-jarig meisje uit Beverwijk. Het slachtoffer werd donderdagmiddag door jonge mannen toegetakeld in IJmuiden. Meerdere schokkende beelden van de mishandeling verschenen nog dezelfde dag op internet.



Het filmpje is op o.a. de Telegraaf te vinden. Ik vind het te misselijkmakend om te plaatsen hier.

Ik ben blij dat de daders snel opgepakt zijn.

Ik werd er helemaal eng van om meerdere redenen. Het onbegrijpelijke misselijkmakende geweld dat gebruikt wordt door beide (zo jonge) daders. Het feit dat mensen gaan staan filmen zonder die kl... daders aan te pakken of zonder het proberen te stoppen. Onbegrijpelijk, hoe kan je? De taal die ze uitslaan tijdens de mishandeling.



Wat wil ik met dit topic? Mijn walging en bezorgdheid delen/uiten denk ik. Ik vraag me dan altijd af, wat bezielt deze jongeren dit te doen en het schijnbaar normaal te vinden dit te doen?

En wat kunnen wij als maatschappij eraan doen dit te voorkomen?



TOEVOEGING Telegraaf 19.09.14



Neergeslagen meisje 'reed scooter aan'

De ruzie waarbij een 15-jarig meisje uit Beverwijk zwaar is mishandeld, zou zijn ontstaan uit een aanrijding. In IJmuiden gaan geruchten dat ze de scooter van de oma van de verdachten zou hebben aangereden.



19.09.14

Interessante aanvulling
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 22 september 2014 @ 11:24:

[...]





Winstbejag zal er niet achter zitten, maar verder je zit er niet ver naast.

De PVV is een dictatoriale partij zonder leden, en daarmee dus ook zonder geld. Vandaar dat de gelovigen op hun hatelijkheden op allerlei fora komen spuien, in de hoop zo gratis zieltjes te winnen. Die partij draait op angst, verdachtmakingen, verdeeldheidheid en xenofobie, en de hoop is dat daar wat van blijft hangen als je er maar genoeg van rondstrooit.

Eigenlijk is het gewoon spam, en op het moment dat niemand meer zin heeft om tegen hetzelfde liedje van dezelfde bashers in te gaan zakt een topic af en openen ze een nieuw.

Gelukkig zijn de wervers over het algemeen niet de slimste en zeker niet de aangenaamste mensen, dus de schade blijft beperkt.



Complimenten voor het geduld en de redelijkheid waarmee je tegen die muur van onbegrip, insinuaties en beledigingen blijft argumenteren.

Toont mooi aan dat de ontwrichting en de verblinding vanuit de radicale hoek komt, of dat nu fanatieke moslims of fanatieke PVV-ers zijn, en dat vanuit het redelijke midden niets te vrezen valt.



Heeeey Crique,



Veel dure woordjes, weinig inhoud. Dat ben jij !

www.joop.nl, veel plezier.

Kun je gezellig met andere wannabe intellectuelen kletsen over jullie favoriete onderwerp, de PVV.

Nou laat de thee je smaken en veel succes.
Alle reacties Link kopieren
Mensen

Dit is echt erg dat het gebeurd. Die jongens moeten bestraft worden, opgevangen worden, en terug gezet worden in de maatschappij als fatsoenlijke burger.

We moeten het hoofd koel houden. In Nederland leven we nog steeds, ondanks incidenten en Isis en jihads, nog goed met elkaar samen. We respecteren elkaar als mens, ongeacht geloof. Dit moeten we zo houden

Luister op dit forum niet te veel naar mensen als noesa, mdavids of hanna of weet ik veel.

Er zijn altijd extremen en fanatieken, wat je het ook wilt noemen, die de samenleving onrustig maken. Zulke mensen veroorzaken zelfs burgeroorlogen.

Pestgedrag komt voor in alle lagen van de bevolking ongeacht achtergrond en religie.



Er is niet alleen maar haat, oorlog en moord geweest onder het mom van religie. Mensen hebben jarenlang met elkaar gewerkt. informatie uitgewisseld. Deze beschaafde wereld is niet alleen ontstaan door West-Europeanen of christenen of moslims. Die is ontstaan door religies en culturen bij elkaar.

Alle geloven zeggen hetzelfde: niet stelen, niet moorden, elkaar helpen etc. etc.

Dus hou het hoofd koel.



En meivogel, aan mij als kind is ook door een 'vriendinnetje' gezegd dat ze niet meer met mij mocht omgaan omdat ik 'buitenlander' was. Dus waarom je nu dat voorbeeld noemt snap ik niet. Omgaan met mensen uit je eigen cultuur is natuurlijk prima, maar zodra je gaat zeggen ga maar niet met die en die om vanwege afkomst, dan ben je als ouder onzeker over jezelf en je opvoeding. Dit soort ouder moet je ook aanpakken, net zoals die ouders van die mishandelaars.
Alle reacties Link kopieren
Enn mocht je in de buurt zijn van Rotterdam, de tentoonstelling

'1001inventions' is echt de moeite waard om te gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
ach, laat ook maar.
anoniem_157793 wijzigde dit bericht op 22-09-2014 12:11
Reden: heeft geen nut
% gewijzigd
quote:muurbloempje66 schreef op 22 september 2014 @ 11:43:

Mensen

Dit is echt erg dat het gebeurd. Die jongens moeten bestraft worden, opgevangen worden, en terug gezet worden in de maatschappij als fatsoenlijke burger.

We moeten het hoofd koel houden. In Nederland leven we nog steeds, ondanks incidenten en Isis en jihads, nog goed met elkaar samen. We respecteren elkaar als mens, ongeacht geloof. Dit moeten we zo houden

Luister op dit forum niet te veel naar mensen als noesa, mdavids of hanna of weet ik veel.

Er zijn altijd extremen en fanatieken, wat je het ook wilt noemen, die de samenleving onrustig maken. Zulke mensen veroorzaken zelfs burgeroorlogen.

Pestgedrag komt voor in alle lagen van de bevolking ongeacht achtergrond en religie.



Er is niet alleen maar haat, oorlog en moord geweest onder het mom van religie. Mensen hebben jarenlang met elkaar gewerkt. informatie uitgewisseld. Deze beschaafde wereld is niet alleen ontstaan door West-Europeanen of christenen of moslims. Die is ontstaan door religies en culturen bij elkaar.

Alle geloven zeggen hetzelfde: niet stelen, niet moorden, elkaar helpen etc. etc.

Dus hou het hoofd koel.



En meivogel, aan mij als kind is ook door een 'vriendinnetje' gezegd dat ze niet meer met mij mocht omgaan omdat ik 'buitenlander' was. Dus waarom je nu dat voorbeeld noemt snap ik niet. Omgaan met mensen uit je eigen cultuur is natuurlijk prima, maar zodra je gaat zeggen ga maar niet met die en die om vanwege afkomst, dan ben je als ouder onzeker over jezelf en je opvoeding. Dit soort ouder moet je ook aanpakken, net zoals die ouders van die mishandelaars.Nou dat is dus niet waar. In de koran - of in de hadith of sharia - staat dat alle niet-moslims hooguit gedoogd worden maar je mag naar hartenlust tegen ze liegen, ze bestelen en desnoods vermoorden want het zijn toch maar op zijn best tweederangs burgers. De kuffar - of infidel - zoals die volslagen idiote, barbaarse, onthoofdende en verkrachtende isis-idioten alle mensen noemen die geen moslim zijn.
Ik lees zojuist dat Van der Laan van mening is dat Nederlandse moslims gerust fan van ISIS of IS mogen zijn. Net als je denkt dat het niet gekker kan, wordt er nog een schepje bovenop gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 22 september 2014 @ 13:04:

Ik lees zojuist dat Van der Laan van mening is dat Nederlandse moslims gerust fan van ISIS of IS mogen zijn.





Bedoel je dit artikel?

'Moslim hoeft ISIS niet af te wijzen'



AMSTERDAM -

Het is niet goed om van Nederlandse moslims te eisen dat ze afstand nemen van de praktijken van de islamitische terreurbeweging Islamitische Staat (ISIS). Daarmee plaatsen we hen in een hokje en scheren we hen over één kam met extreme anderen.

„Dat wil niemand”, zei burgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam zondag in zijn 25e Abel Herzberglezing, een initiatief van Trouw en debatcentrum De Rode Hoed.

Volgens Trouw kiest Van der Laan daarmee een andere benadering dan zijn Rotterdamse collega Ahmed Aboutaleb. Die eiste 2 weken geleden juist van moslims die niet achter IS staan dat zij „vaker van zich laten horen”. „Juist zij zouden een megafoon in de hand moeten nemen”, schreef Aboutaleb toen.

In zijn lezing blikte Van der Laan terug op de afgelopen zomer, waarin de oorlog in Gaza en het oprukken van ISIS zorgde voor onrust in de hoofdstad.





Ik lees nergens dat van der Laan vindt dat Nederlandse moslims gerust fan mogen zijn van IS.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er trouwens nu wel van uit dat iedereen de straat op gaat om openlijk afstand te doen van de uitspraken van deze man.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg: Aboutaleb for president!
quote:muurbloempje66 schreef op 22 september 2014 @ 11:43:

Mensen

Dit is echt erg dat het gebeurd. Die jongens moeten bestraft worden, opgevangen worden, en terug gezet worden in de maatschappij als fatsoenlijke burger.

We moeten het hoofd koel houden. In Nederland leven we nog steeds, ondanks incidenten en Isis en jihads, nog goed met elkaar samen. We respecteren elkaar als mens, ongeacht geloof. Dit moeten we zo houden

Luister op dit forum niet te veel naar mensen als noesa, mdavids of hanna of weet ik veel.

Er zijn altijd extremen en fanatieken, wat je het ook wilt noemen, die de samenleving onrustig maken. Zulke mensen veroorzaken zelfs burgeroorlogen.

Pestgedrag komt voor in alle lagen van de bevolking ongeacht achtergrond en religie.



Er is niet alleen maar haat, oorlog en moord geweest onder het mom van religie. Mensen hebben jarenlang met elkaar gewerkt. informatie uitgewisseld. Deze beschaafde wereld is niet alleen ontstaan door West-Europeanen of christenen of moslims. Die is ontstaan door religies en culturen bij elkaar.

Alle geloven zeggen hetzelfde: niet stelen, niet moorden, elkaar helpen etc. etc.

Dus hou het hoofd koel.



En meivogel, aan mij als kind is ook door een 'vriendinnetje' gezegd dat ze niet meer met mij mocht omgaan omdat ik 'buitenlander' was. Dus waarom je nu dat voorbeeld noemt snap ik niet. Omgaan met mensen uit je eigen cultuur is natuurlijk prima, maar zodra je gaat zeggen ga maar niet met die en die om vanwege afkomst, dan ben je als ouder onzeker over jezelf en je opvoeding. Dit soort ouder moet je ook aanpakken, net zoals die ouders van die mishandelaars.Muurbloempje, ik ben het helemaal eens met jouw post. Mijn voorbeeld was zeker niet bedoeld om iemand te kwetsen. Er werden hier voorbeelden genoemd van moslimkinderen die niet met Nederlandse kinderen mochten spelen. Ik kwam daarop met een aantal voorbeelden die ik persoonlijk heb meegemaakt, ook een voorbeeld van een Nederlands, christelijk meisje dat niet meer bij ons mocht binnenspelen. Deze voorbeelden waren bedoeld om aan te geven dat het niet uniek is voor de moslimcultuur om niet met anders denkende kinderen te mogen spelen. Treurig genoeg komt het natuurlijk ook voor dat buitenlandse kinderen niet met Nederlandse kinderen mogen spelen. Ik heb dat niet genoemd, omdat ik alleen met "eigen" voorbeelden wilde komen, en niet met "van horen zeggen". Dit omdat ik alleen voor mezelf wil spreken, en niet voor anderen.
Een.president met een dubbele nationaliteit in een monarchie. Gelukkig kan da nie
Alle reacties Link kopieren
quote:diaa schreef op 22 september 2014 @ 13:39:

Een.president met een dubbele nationaliteit in een monarchie. Gelukkig kan da nie



Maar het is wel de enige in politici land die blijkbaar durft te zeggen wat veel mensen willen.

Dus ja, zeg het maar.
quote:3wieler schreef op 22 september 2014 @ 13:24:

[...]





Bedoel je dit artikel?

'Moslim hoeft ISIS niet af te wijzen'



AMSTERDAM -

Het is niet goed om van Nederlandse moslims te eisen dat ze afstand nemen van de praktijken van de islamitische terreurbeweging Islamitische Staat (ISIS). Daarmee plaatsen we hen in een hokje en scheren we hen over één kam met extreme anderen.

„Dat wil niemand”, zei burgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam zondag in zijn 25e Abel Herzberglezing, een initiatief van Trouw en debatcentrum De Rode Hoed.

Volgens Trouw kiest Van der Laan daarmee een andere benadering dan zijn Rotterdamse collega Ahmed Aboutaleb. Die eiste 2 weken geleden juist van moslims die niet achter IS staan dat zij „vaker van zich laten horen”. „Juist zij zouden een megafoon in de hand moeten nemen”, schreef Aboutaleb toen.

In zijn lezing blikte Van der Laan terug op de afgelopen zomer, waarin de oorlog in Gaza en het oprukken van ISIS zorgde voor onrust in de hoofdstad.





Ik lees nergens dat van der Laan vindt dat Nederlandse moslims gerust fan mogen zijn van IS.



Eigenlijk hebben ze allebei gelijk vind ik. Natuurlijk moet je niet iedereen over één kam scheren en in een hokje plaatsen. Je kunt niemand verplichten de straat op te gaan. Ik kan dat goed begrijpen, want ik ben zelf ook geen type om in demonstraties mee te lopen, hoezeer ik het ook met sommige dingen niet eens ben.



Aan de andere kant, zou er natuurlijk wél een mooi signaal vanuit gaan, niet alleen naar de samenleving, maar vooral ook naar jongeren die sympathieën koesteren voor IS.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 22 september 2014 @ 13:41:

[...]





Eigenlijk hebben ze allebei gelijk vind ik. Natuurlijk moet je niet iedereen over één kam scheren en in een hokje plaatsen. Je kunt niemand verplichten de straat op te gaan. Ik kan dat goed begrijpen, want ik ben zelf ook geen type om in demonstraties mee te lopen, hoezeer ik het ook met sommige dingen niet eens ben.



Aan de andere kant, zou er natuurlijk wél een mooi signaal vanuit gaan, niet alleen naar de samenleving, maar vooral ook naar jongeren die sympathieën koesteren voor IS.





Ben ik met je eens hoor. Ik zou het ook toejuichen als er massaal de straat hiervoor op gegaan wordt. Moslim én niet moslim, gewoon met z'n allen, hand in hand als één gemeenschap.

Zou fantastisch zijn.
http://politiek.theposton ... van-der-laan-capituleert/



Er wordt van Nederlanders verwacht dat ze afstand nemen van het slavernijverleden - ook al had je daar niks mee te maken -, de jodenvervolging - ook al had je daar niks mee te maken, zwarte piet is een halszaak, ook al vind je zelf van niet maar IS, daar mag je als moslim openlijk fan van zijn, schiet mij maar lek.
Alle reacties Link kopieren
quote:muurbloempje66 schreef op 22 september 2014 @ 11:43:



Luister op dit forum niet te veel naar mensen als noesaInhoudelijk onderbouwen s.v.p. Wel zo fair.
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3, 37 minuten geleden

Ik lees zojuist dat Van der Laan van mening is dat Nederlandse moslims gerust fan van ISIS of IS mogen zijn. Net als je denkt dat het niet gekker kan, wordt er nog een schepje bovenop gedaan.

Dat is wel een heul vrije interpretatie van wat ie gezegd heeft.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:3wieler schreef op 22 september 2014 @ 13:44:

[...]





Ben ik met je eens hoor. Ik zou het ook toejuichen als er massaal de straat hiervoor op gegaan wordt. Moslim én niet moslim, gewoon met z'n allen, hand in hand als één gemeenschap.

Zou fantastisch zijn.Dat zou ik ook graag willen en ik zou zeker meegaan maar ik geloof er - jammer genoeg - niks van dat moslims hiervoor de straat opgaan. Die gaan - helaas - alleen de straat op als het om jodenhaat gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 22 september 2014 @ 13:44:

[...]





Ben ik met je eens hoor. Ik zou het ook toejuichen als er massaal de straat hiervoor op gegaan wordt. Moslim én niet moslim, gewoon met z'n allen, hand in hand als één gemeenschap.

Zou fantastisch zijn.Het zou inderdaad beter zijn als iedereen de straat op ging om te protesteren tegen IS. Maar daar zijn mensen te lui voor, ze willen altijd dat anderen er de straat op voor gaan.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 22 september 2014 @ 13:55:

[...]





Het zou inderdaad beter zijn als iedereen de straat op ging om te protesteren tegen IS. Maar daar zijn mensen te lui voor, ze willen altijd dat anderen er de straat op voor gaan.Behalve als de Jodenhaat eruit moet. Dan staat men er massaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3, 12 minuten geleden

http://politiek.theposton ... van-der-laan-capituleert/



Er wordt van Nederlanders verwacht dat ze afstand nemen van het slavernijverleden - ook al had je daar niks mee te maken -, de jodenvervolging - ook al had je daar niks mee te maken, zwarte piet is een halszaak, ook al vind je zelf van niet maar IS, daar mag je als moslim openlijk fan van zijn, schiet mij maar lek.

Ik vind dat openlijk afstand nemen van IS, slavernij, jodenvervolging, misbruik door RK-geestelijken, zwarte piet gewoon BS. Hoe moet ik dat doen, op mijn voorhoofd laten tatoeëren?
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:malu3 schreef op 22 september 2014 @ 13:46:

http://politiek.theposton ... van-der-laan-capituleert/



Er wordt van Nederlanders verwacht dat ze afstand nemen van het slavernijverleden - ook al had je daar niks mee te maken -, de jodenvervolging - ook al had je daar niks mee te maken, zwarte piet is een halszaak, ook al vind je zelf van niet maar IS, daar mag je als moslim openlijk fan van zijn, schiet mij maar lek.



Maar waar lees jij dan precies dat ze er openlijk fan van mogen zijn? Er staat volgens mij alleen dat ze niet kunnen worden gedwongen er openlijk afstand van te nemen. Zoals ook nog nooit iemand mij heeft gedwongen om openlijk afstand te nemen van de slavernij, en al helemaal niet van de Jodenvervolging.

(Beide vind ik vreselijk, laat daar geen misverstand over bestaan, maar niemand heeft ooit gezegd dat ik de straat op moet om dat duidelijk te maken).
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa, 50 seconden geleden



Behalve als de Jodenhaat eruit moet. Dan staat men er opeens.



Was die demonstratie niet tegen Israël? Mag je niet tegen Israël protesteren, is dat dan meteen Jodenhaat? Dan ben ik ook een Jodenhater, ik vind wat Israël uitvreet in de Gaza-strook ook afgrijselijk.



Er zullen bij die demonstraties vast Jodenhaters tussen gezeten hebben, net zoals er hier ook Moslimhaters tussen zitten. Maar ik ben geen Moslimhater, al moet ik niks hebben van de Islam (en elk ander geloof) en deel ik soms de mening van een Moslimhater. En ik ben geen PVV-er omdat ik af en toe een mening deel met een PVV-er, etc.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Meisje ligt kritiek, interne bloedingen.

Maar ga gerust verder over de pvv, isis en aanverwanten.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 22 september 2014 @ 14:09:

[...]





Was die demonstratie niet tegen Israël? Mag je niet tegen Israël protesteren, is dat dan meteen Jodenhaat? Dan ben ik ook een Jodenhater, ik vind wat Israël uitvreet in de Gaza-strook ook afgrijselijk.



Er zullen bij die demonstraties vast Jodenhaters tussen gezeten hebben, net zoals er hier ook Moslimhaters tussen zitten. Maar ik ben geen Moslimhater, al moet ik niks hebben van de Islam (en elk ander geloof) en deel ik soms de mening van een Moslimhater. En ik ben geen PVV-er omdat ik af en toe een mening deel met een PVV-er, etc.

Hoe rijm je dit met je theorie dat mensen te lui zijn om tegen IS te demonstreren?



Op die Gaza demo's was weinig anti IS te zien trouwens.

Er werd geroepen dat de 'vuile Joden uit de riolen' dood moesten (zowel in het Arabisch als in het Nederlands, het ging vaker over 'de Joden' dan over Gaza). 'Fuck de Talmoed!' klonk het. De Hamas terroristen werden vereerd ('Wat een helden! Wat een helden!'), er werd gezwaaid met nazisymbolen, jihad-, kalifaat- én ISIS-vlaggen (door volwassenen en kleine kinderen), en journalisten werden lastiggevallen en bedreigd door omstanders.



Te lui om te demonsteren? Nah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven