Meisje (15) zwaar mishandeld

19-09-2014 01:28 531 berichten
Alle reacties Link kopieren
Telegraaf 19.09.14

IJMUIDEN -

De politie heeft twee jongens van 14 en 15 jaar opgepakt voor de zware mishandeling van een 15-jarig meisje uit Beverwijk. Het slachtoffer werd donderdagmiddag door jonge mannen toegetakeld in IJmuiden. Meerdere schokkende beelden van de mishandeling verschenen nog dezelfde dag op internet.



Het filmpje is op o.a. de Telegraaf te vinden. Ik vind het te misselijkmakend om te plaatsen hier.

Ik ben blij dat de daders snel opgepakt zijn.

Ik werd er helemaal eng van om meerdere redenen. Het onbegrijpelijke misselijkmakende geweld dat gebruikt wordt door beide (zo jonge) daders. Het feit dat mensen gaan staan filmen zonder die kl... daders aan te pakken of zonder het proberen te stoppen. Onbegrijpelijk, hoe kan je? De taal die ze uitslaan tijdens de mishandeling.



Wat wil ik met dit topic? Mijn walging en bezorgdheid delen/uiten denk ik. Ik vraag me dan altijd af, wat bezielt deze jongeren dit te doen en het schijnbaar normaal te vinden dit te doen?

En wat kunnen wij als maatschappij eraan doen dit te voorkomen?



TOEVOEGING Telegraaf 19.09.14



Neergeslagen meisje 'reed scooter aan'

De ruzie waarbij een 15-jarig meisje uit Beverwijk zwaar is mishandeld, zou zijn ontstaan uit een aanrijding. In IJmuiden gaan geruchten dat ze de scooter van de oma van de verdachten zou hebben aangereden.



19.09.14

Interessante aanvulling
Alle reacties Link kopieren
Wat een angst voor de Islam zeg. Dit heeft gewoon tijd en ontwikkeling nodig. Niet zo heel lang geleden in Europa was er een oorlog waarbij keurige blanke Europeanen miljoenen minderheden heeft uitgemoord. Kiesrecht voor vrouwen bestaat ook nog niet heel erg lang. Nog minder lang geleden moesten vrouwen stoppen met werken als ze gingen trouwen. En kijk ons nu vele jaren later.



Ik denk (hoop) dat het tijd nodig heeft, ontwikkeling (onderwijs) en dat de (moslim) vrouwen voor zichzelf gaan opkomen. Je ziet nu al dat veel meer moslim meiden dan jongens succesvol in het onderwijs zijn, dat is een begin. Een nieuwe generatie van (hoog) opgeleiden moslims, die in staat zijn genuanceerd hun geloof te belijden en een voorbeeld kunnen zijn voor anderen.



Het wij/zij denken heeft nog nooit wat opgeleverd. Investeren in ontwikkeling en positieve geluiden van moslims te laten horen. De media is er ook wel heel goed in geworden om alle excessen te laten zien. De gewone huis tuin en keuken moslim die prima is geïntrigeerd, wanneer zie je deze nu in de media? We zien alleen die idioten en daarmee versterk je alleen maar meer het wij/zij denken. Angst is een slechte raadgever.
Alle reacties Link kopieren
Geintregeerd
Alle reacties Link kopieren
Voor de 3e keer, lastig woord ;) geïntegreerd
Alle reacties Link kopieren
quote:takeesja schreef op 22 september 2014 @ 14:28:

Wat een angst voor de Islam zeg. Dit heeft gewoon tijd en ontwikkeling nodig. Niet zo heel lang geleden in Europa was er een oorlog waarbij keurige blanke Europeanen miljoenen minderheden heeft uitgemoord. Kiesrecht voor vrouwen bestaat ook nog niet heel erg lang. Nog minder lang geleden moesten vrouwen stoppen met werken als ze gingen trouwen. En kijk ons nu vele jaren later.



Ik denk (hoop) dat het tijd nodig heeft, ontwikkeling (onderwijs) en dat de (moslim) vrouwen voor zichzelf gaan opkomen. Je ziet nu al dat veel meer moslim meiden dan jongens succesvol in het onderwijs zijn, dat is een begin. Een nieuwe generatie van (hoog) opgeleiden moslims, die in staat zijn genuanceerd hun geloof te belijden en een voorbeeld kunnen zijn voor anderen.



Het wij/zij denken heeft nog nooit wat opgeleverd. Investeren in ontwikkeling en positieve geluiden van moslims te laten horen. De media is er ook wel heel goed in geworden om alle excessen te laten zien. De gewone huis tuin en keuken moslim die prima is geïntrigeerd, wanneer zie je deze nu in de media? We zien alleen die idioten en daarmee versterk je alleen maar meer het wij/zij denken. Angst is een slechte raadgever.De slordige zeshonderd jaar die er zitten tussen het ontstaan van het christendom en de islam slaan we maar even over.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft dat te maken met mijn betoog?
quote:takeesja schreef op 22 september 2014 @ 14:42:

Wat heeft dat te maken met mijn betoog?Als het volgens jou een kwestie van tijd is, dan duurt 600 jaar wel heel erg lang
Ow ze is toch alweer naar huis. Maar er is wel een 3e verdachte opgepakt!
quote:MarianneDavids schreef op 22 september 2014 @ 14:37:

[...]





De slordige zeshonderd jaar die er zitten tussen het ontstaan van het christendom en de islam slaan we maar even over.



In die zeshonderd jaar is heel Europa vanuit Rome gekerstend, en zijn de Germaanse stammen op bijzonder geweldadige en bloedige wijze 'overgehaald' om hun oude goden aan de kant te zetten. In die periode zijn germaanse gebruiken gekaapt en overgoten met een Christelijk sausje om de overgang er makkelijker door te kunnen drukken. Kerstmis heeft bijvoorbeeld alles te maken met de midwinterzonnewende en niets met de geboorte van Christus.



Maar dit is inderdaad de zoveelste periode waar je niet graag naar verwijst als je wilt aantonen dat de Islam door en door gewelddadig is, en het westen een toonbeeld van vreedzaamheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op maandag 22 september 2014 14:46 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="takeesja in "Meisje (15) zwaar mishandeld"" class="messagelink">takeesja schreef op 22 september 2014 @ 14:42</a>:</b>

Wat heeft dat te maken met mijn betoog?</div></blockquote>Als het volgens jou een kwestie van tijd is, dan duurt 600 jaar wel heel erg lang





Volgens mij is de 2e Wereldoorlog pas een jaar of 70 geleden? En dat vrouwen moesten stoppen met werken als ze gingen trouwen nog geen 50 jaar?



Ik denk dat het dus veel sneller kan gaan, dat hoop ik althans....
quote:takeesja schreef op 22 september 2014 @ 15:18:

[...]





Volgens mij is de 2e Wereldoorlog pas een jaar of 70 geleden? En dat vrouwen moesten stoppen met werken als ze gingen trouwen nog geen 50 jaar?



Ik denk dat het dus veel sneller kan gaan, dat hoop ik althans....Alles wijst erop dat je gelijk hebt hoor. Je moet het alleen willen zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:takeesja schreef op 22 september 2014 @ 14:28:

Wat een angst voor de Islam zeg. Dit heeft gewoon tijd en ontwikkeling nodig. Niet zo heel lang geleden in Europa was er een oorlog waarbij keurige blanke Europeanen miljoenen minderheden heeft uitgemoord. Kiesrecht voor vrouwen bestaat ook nog niet heel erg lang. Nog minder lang geleden moesten vrouwen stoppen met werken als ze gingen trouwen. En kijk ons nu vele jaren later.



Ik denk (hoop) dat het tijd nodig heeft, ontwikkeling (onderwijs) en dat de (moslim) vrouwen voor zichzelf gaan opkomen. Je ziet nu al dat veel meer moslim meiden dan jongens succesvol in het onderwijs zijn, dat is een begin. Een nieuwe generatie van (hoog) opgeleiden moslims, die in staat zijn genuanceerd hun geloof te belijden en een voorbeeld kunnen zijn voor anderen.



Het wij/zij denken heeft nog nooit wat opgeleverd. Investeren in ontwikkeling en positieve geluiden van moslims te laten horen. De media is er ook wel heel goed in geworden om alle excessen te laten zien. De gewone huis tuin en keuken moslim die prima is geïntrigeerd, wanneer zie je deze nu in de media? We zien alleen die idioten en daarmee versterk je alleen maar meer het wij/zij denken. Angst is een slechte raadgever.

Dus volgens jouw theorie gaat de islam zich verlichten volgens hetzelfde scenario en langs dezelfde tijdslijn als het christendom. Is dat zo? Wanneer is dat begonnen dan?



En over welke islam heb je het? De islam in Nederland, Europa, Noord Afrika, Turkije, Somalië, Syrië, Irak, de rest van het Midden-Oosten, Pakistan enz.? Of de bakermat van de islam: Saoedi Arabië? Vindt daar verlichting plaats dan?

Waar heb je het precies over?



En welke bewijzen heb je voor je theorie? Is 'de islam' zich werkelijk aan het verlichten of juist niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique, 14 minuten geleden



Alles wijst erop dat je gelijk hebt hoor. Je moet het alleen willen zien.



En intussen durven o.a. veel homoseksuele mannen in de voornalige Gay Capital City of the World niet meer hand in hand te lopen. Prima dat sommige Moslims tijd nodig hebben om zich te gaan gedragen/emanciperen, maar moest dat nou door de tijd in Nederland vijftig jaar terug te zetten?



En ja, natuurlijk weet ik dat er ook blanke Nederlanderse jongeren homo's in elkaar trappen, maar het geweld tegen homo's is wel fors gestegen en het aandeel van allochtone potenrammers is percentueel gezien belachelijk hoog. Ooit was Amsterdam een veel tolerantere stad, nu worden homoseksuele mannen hun huis uitgepest.



Sorry hoor Crique, ik zie het niet. Dat zal mijn onwil dan wel zijn.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 22 september 2014 @ 15:48:

[...]





En intussen durven o.a. veel homoseksuele mannen in de voornalige Gay Capital City of the World niet meer hand in hand te lopen. Prima dat sommige Moslims tijd nodig hebben om zich te gaan gedragen/emanciperen, maar moest dat nou door de tijd in Nederland vijftig jaar terug te zetten?



En ja, natuurlijk weet ik dat er ook blanke Nederlanderse jongeren homo's in elkaar trappen, maar het geweld tegen homo's is wel fors gestegen en het aandeel van allochtone potenrammers is percentueel gezien belachelijk hoog. Ooit was Amsterdam een veel tolerantere stad, nu worden homoseksuele mannen hun huis uitgepest.



Sorry hoor Crique, ik zie het niet. Dat zal mijn onwil dan wel zijn.



Denk je echt dat de groepen allochtone jongeren die zich niet kunnen gedragen representatief zijn voor alle moslims? Of dat die jochies vrome moslims zijn, of zelfs maar ooit in de moskee komen?

Kun je dat onderscheid echt niet maken?
Alle reacties Link kopieren
quote:takeesja schreef op 22 september 2014 @ 14:28:

Wat een angst voor de Islam zeg. Dit heeft gewoon tijd en ontwikkeling nodig. Niet zo heel lang geleden in Europa was er een oorlog waarbij keurige blanke Europeanen miljoenen minderheden heeft uitgemoord. Kiesrecht voor vrouwen bestaat ook nog niet heel erg lang. Nog minder lang geleden moesten vrouwen stoppen met werken als ze gingen trouwen. En kijk ons nu vele jaren later.



Ik denk (hoop) dat het tijd nodig heeft, ontwikkeling (onderwijs) en dat de (moslim) vrouwen voor zichzelf gaan opkomen. Je ziet nu al dat veel meer moslim meiden dan jongens succesvol in het onderwijs zijn, dat is een begin. Een nieuwe generatie van (hoog) opgeleiden moslims, die in staat zijn genuanceerd hun geloof te belijden en een voorbeeld kunnen zijn voor anderen.



Het wij/zij denken heeft nog nooit wat opgeleverd. Investeren in ontwikkeling en positieve geluiden van moslims te laten horen. De media is er ook wel heel goed in geworden om alle excessen te laten zien. De gewone huis tuin en keuken moslim die prima is geïntrigeerd, wanneer zie je deze nu in de media? We zien alleen die idioten en daarmee versterk je alleen maar meer het wij/zij denken. Angst is een slechte raadgever.Heb jij dan echt niet in de gaten dat de moslima 10 jaar geleden vrijer was dan nu? Dat er toen idd een vooruitgang in zat die nu héél snel weer terug naar af keldert? Dat er steeds meer jongeren er zeer ouderwetse ideeën op na houden?

In het tempo dat de islam verouderwetst zouden wij westerlingen dus idd achter het aanrecht moeten zitten/staan met zwangere buik en op blote voeten. Een drankje klaar voor de man als die thuiskomt van zijn zware werkdag en de kindertjes netjes gepoetst op een rijtje om hem te verwelkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daadwerkelijk gehoopt dat ook de Islam een Verlichting zou ondergaan en dat die al bezig was. Ook ik keek o.a. naar de bijdrage van succesvolle moslima's in onze samenleving.

Als die Verlichting daadwerkelijk nu aan de gang zou zijn, dan zou er niet zo veel sympathie zijn voor Jihadstrijders, zouden Moslima's op hogere posities niet van die onzin uitbraken (IS complot van zionisten) en zouden radicale groeperingen in onze samenleving zich niet zo gesteund voelen dat ze hier openlijk een achterlijke gedachtegoed kunnen verspreiden en 'strijders' ronselen.

Dan zou de Islam een vreedzame stroming zijn in Nederland die niet voor conflicten zorgt. De realiteit is helaas anders. dat ondervinden ook veel homoseksuelen helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique, 16 seconden geleden





Denk je echt dat de groepen allochtone jongeren die zich niet kunnen gedragen representatief zijn voor alle moslims? Of dat die jochies vrome moslims zijn, of zelfs maar ooit in de moskee komen?

Kun je dat onderscheid echt niet maken?Ben jij nou echt zo blind? Waarom denk je dat er zo weinig homoseksuele moslims uit de kast komen? En die ene Marokkaanse boot bij de Gay Pride in Amsterdam is niet representatief voor een kentering. Niet alle moslims zijn Marokkanen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 22 september 2014 @ 15:22:

[...]





Alles wijst erop dat je gelijk hebt hoor. Je moet het alleen willen zien.

Voorbeelden?

Vooralsnog beleven we een sterke opleving van Joden- en homohaat. Meer hoofddoeken (sinds 9/11 zegt 3wieler), radicalisering, zoals jongeren die afreizen naar Syrië en Irak, IS fans enz.

Waar zit die verlichting precies?
quote:MrsStanleyWalker schreef op 22 september 2014 @ 16:02:

[...]





Ben jij nou echt zo blind? Waarom denk je dat er zo weinig homoseksuele moslims uit de kast komen? En die ene Marokkaanse boot bij de Gay Pride in Amsterdam is niet representatief voor een kentering. Niet alle moslims zijn Marokkanen.



Zoals ik al zei, je ziet wat je wilt zien (of je draagt uit wat je uit wilt dragen).

De een vind het een goed en hoopvol teken dat er voor het eerst een Marokkaanse boot meevaart, de ander meent gelijk te moeten opmerken dat dat vast niet representatief is.



En fijn dat je er even op wijst dat niet alle moslims Marokkanen zijn. Een groot deel van de jongeren die de problemen veroorzaakt is dat overigens wel, en de problemen met die groep staan helemaal los van de Islam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op maandag 22 september 2014 15:36 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="takeesja in "Meisje (15) zwaar mishandeld"" class="messagelink">takeesja schreef op 22 september 2014 @ 14:28</a>:</b>

Wat een angst voor de Islam zeg. Dit heeft gewoon tijd en ontwikkeling nodig. Niet zo heel lang geleden in Europa was er een oorlog waarbij keurige blanke Europeanen miljoenen minderheden heeft uitgemoord. Kiesrecht voor vrouwen bestaat ook nog niet heel erg lang. Nog minder lang geleden moesten vrouwen stoppen met werken als ze gingen trouwen. En kijk ons nu vele jaren later.



Ik denk (hoop) dat het tijd nodig heeft, ontwikkeling (onderwijs) en dat de (moslim) vrouwen voor zichzelf gaan opkomen. Je ziet nu al dat veel meer moslim meiden dan jongens succesvol in het onderwijs zijn, dat is een begin. Een nieuwe generatie van (hoog) opgeleiden moslims, die in staat zijn genuanceerd hun geloof te belijden en een voorbeeld kunnen zijn voor anderen.



Het wij/zij denken heeft nog nooit wat opgeleverd. Investeren in ontwikkeling en positieve geluiden van moslims te laten horen. De media is er ook wel heel goed in geworden om alle excessen te laten zien. De gewone huis tuin en keuken moslim die prima is geïntrigeerd, wanneer zie je deze nu in de media? We zien alleen die idioten en daarmee versterk je alleen maar meer het wij/zij denken. Angst is een slechte raadgever.</div></blockquote>

Dus volgens jouw theorie gaat de islam zich verlichten volgens hetzelfde scenario en langs dezelfde tijdslijn als het christendom. Is dat zo? Wanneer is dat begonnen dan?



En over welke islam heb je het? De islam in Nederland, Europa, Noord Afrika, Turkije, Somalië, Syrië, Irak, de rest van het Midden-Oosten, Pakistan enz.? Of de bakermat van de islam: Saoedi Arabië? Vindt daar verlichting plaats dan?

Waar heb je het precies over?



En welke bewijzen heb je voor je theorie? Is 'de islam' zich werkelijk aan het verlichten of juist niet?

Heb je nou echt niet door hoeveel moslims al op de vlucht zijn geslagen voor de IS? Zijn dat ook handlangers van de IS? Denk je dat in het midden oosten/ noord Afrikanen de mensen(lees vrouwen en mannen) hetzelfde onderwijs hebben kunnen genieten als jij en ik? Dat zij geleerd hebben om zelf na tedenken? Kritisch te zijn? En de moslims in Nederland komt het grootste gedeelte toch uit de onderkant van de samenleving met ouders waar er minstens analfabeet is?



En nogmaals wat heeft het wij/zij denken ooit iets positiefs opgeleverd?
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 22 september 2014 @ 16:11:

[...]

Een groot deel van de jongeren die de problemen veroorzaakt is dat overigens wel, en dat heeft helemaal niets met de Islam te maken.

Dat is jouw mening. Of het waarheid is, is nog maar de vraag.

Waarom verdedig je de islam trouwens? Van islamieten kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar het op de barricaden springen door westerlingen voor een 1400 jaar oude Arabische ideologie, vind ik een nogal vaag fenomeen.
Alle reacties Link kopieren
quote:takeesja schreef op 22 september 2014 @ 16:18:

[...]



Heb je nou echt niet door hoeveel moslims al op de vlucht zijn geslagen voor de IS? Zijn dat ook handlangers van de IS? Denk je dat in het midden oosten/ noord Afrikanen de mensen(lees vrouwen en mannen) hetzelfde onderwijs hebben kunnen genieten als jij en ik? Dat zij geleerd hebben om zelf na tedenken? Kritisch te zijn? En de moslims in Nederland komt het grootste gedeelte toch uit de onderkant van de samenleving met ouders waar er minstens analfabeet is?



En nogmaals wat heeft het wij/zij denken ooit iets positiefs opgeleverd?

Dat was de vraag niet.

Jij beweert dat de islam zich aan het verlichten is à la het christendom. Zelfde scenario, zelfde tijdslijn.



Ik vraag welke bewijzen je hebt voor je theorie. En waar in de wereld speelt zich dit af? Enlighten us.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique, 4 minuten geleden



Zoals ik al zei, je ziet wat je wilt zien (of je draagt uit wat je uit wilt dragen).

De een vind het een goed en hoopvol teken dat er voor het eerst een Marokkaanse boot meevaart, de ander meent gelijk te moeten opmerken dat dat vast niet representatief is.



En fijn dat je er even op wijst dat niet alle moslims Marokkanen zijn. Een groot deel van de jongeren die de problemen veroorzaakt is dat overigens wel, en dat heeft helemaal niets met de Islam te maken.



Dus jij wil niet zien dat de Islam iets heeft met het feit dat de homo-emancipatie in Nederland zo'n vijftig jaar teruggezet is in de tijd? Ontken je dan ook dat in de VS het homohuwelijk op grond van het Christelijke geloof niet geaccepteerd wordt en dat in Islamitische landen de doodstraf staat op homoseksualiteit, zoals Iran, Jemen, Mauritanië, Saoedi-Arabië, Soedan en de Verenigde Arabische Emiraten. Er is geen Rooms-Katholiek land bij hoor.



Nee joh, wat heeft geloof van doen met homodiscriminatie. Helemaal niks, joh. Het zijn een paar Marokkaanse rotjongetjes die de homo-emancipatie vijftig jaar teruggedraaid hebben. Je geeft die mannekes wel heul veul credits.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Die 'paar' ettertjes voelen zich behoorlijk gesterkt in hun doen en laten door hun familie- en vriendenkring. Dan zullen ze zelf niet naar de moskee gaan, maar ze weten dondersgoed dat homo-haat getolereerd wordt door hun cultuur. En dan mept, spuugt en scheldt toch net wat lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa, 6 minuten geleden



Dat is jouw mening. Of het waarheid is, is nog maar de vraag.

Waarom verdedig je de islam trouwens? Van islamieten kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar het op de barricaden springen door westerlingen voor een 1400 jaar oude Arabische ideologie, vind ik een nogal vaag fenomeen.Dat begrijp ik dus ook niet, dat mensen die een goede opleiding hebben kunnen genieten in een vrij land, totaal onkritisch een geloof lopen te verdedigen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 22 september 2014 @ 16:29:

[...]





Dat begrijp ik dus ook niet, dat mensen die een goede opleiding hebben kunnen genieten in een vrij land, totaal onkritisch een geloof lopen te verdedigen.

Dus dat ja. En niet ieder willekeurig geloof, maar de islam.

Doorgaans zijn het mensen die zeer kritisch zijn op het christendom en christenen. Zoals we hier net ook weer zagen.

Maar de islam wordt om een of andere vage reden op handen gedragen en met hand en tand verdedigd.

Kom niet aan de islam.

En dan ook nog de mond vol hebben over 'verlichting' terwijl ze iedere kritische noot in de kiem proberen te smoren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven