Meisje (15) zwaar mishandeld

19-09-2014 01:28 531 berichten
Alle reacties Link kopieren
Telegraaf 19.09.14

IJMUIDEN -

De politie heeft twee jongens van 14 en 15 jaar opgepakt voor de zware mishandeling van een 15-jarig meisje uit Beverwijk. Het slachtoffer werd donderdagmiddag door jonge mannen toegetakeld in IJmuiden. Meerdere schokkende beelden van de mishandeling verschenen nog dezelfde dag op internet.



Het filmpje is op o.a. de Telegraaf te vinden. Ik vind het te misselijkmakend om te plaatsen hier.

Ik ben blij dat de daders snel opgepakt zijn.

Ik werd er helemaal eng van om meerdere redenen. Het onbegrijpelijke misselijkmakende geweld dat gebruikt wordt door beide (zo jonge) daders. Het feit dat mensen gaan staan filmen zonder die kl... daders aan te pakken of zonder het proberen te stoppen. Onbegrijpelijk, hoe kan je? De taal die ze uitslaan tijdens de mishandeling.



Wat wil ik met dit topic? Mijn walging en bezorgdheid delen/uiten denk ik. Ik vraag me dan altijd af, wat bezielt deze jongeren dit te doen en het schijnbaar normaal te vinden dit te doen?

En wat kunnen wij als maatschappij eraan doen dit te voorkomen?



TOEVOEGING Telegraaf 19.09.14



Neergeslagen meisje 'reed scooter aan'

De ruzie waarbij een 15-jarig meisje uit Beverwijk zwaar is mishandeld, zou zijn ontstaan uit een aanrijding. In IJmuiden gaan geruchten dat ze de scooter van de oma van de verdachten zou hebben aangereden.



19.09.14

Interessante aanvulling
Alle reacties Link kopieren
@Nousa



Jij leest ook wat je wil lezen hè?! Ik heb het helemaal niet over een verlichting die is ingezet. Ik hoop dat de tijd het allemaal genuanceerder maakt. In de tijd waarin wij leven is een goede voedingsbodem voor extremisme zowel voor de moslims als Wilders aanhangers.

Ik verdedig de Islam niet, geen enkel geloof, in hart en nieren ben ik een atheïst. Maar ik kan wel bedenken hoe dingen kunnen ontstaan en als je dat(wil!) weten denk ik dat daar uiteindelijk wel de oplossing ligt om de scherpe kanten eraf te halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa, 7 minuten geleden



Dus dat ja. En niet ieder willekeurig geloof, maar de islam.

Doorgaans zijn het mensen die zeer kritisch zijn op het christendom en christenen. Zoals we hier net ook weer zagen.

Maar de islam wordt om een of andere vage reden op handen gedragen en met hand en tand verdedigd.

Kom niet aan de islam.

En dan ook nog de mond vol hebben over 'verlichting' terwijl ze iedere kritische noot in de kiem proberen te smoren.



De kruistochten van eeuwen geleden hebben inmiddels wel een baard, inderdaad. Ik vind dat zo'n non-argument. Wat heeft iets wat eeuwen geleden plaatsvond nu nog te maken met de hedendaagse wereld. Geschiedenisles is leerzaam, maar ik zie er geen link in met de hedendaagse misère in de wereld. Maar die zal ik dan wel weer niet willen zien.



Ik heb trouwens ook heel lang gedacht dat moslims die in Nederland gewoon alleen tijd nodig had om te emanciperen, maar de derde generatie meisjes en vrouwen die hier wonen lopen in steeds groter wordende getalen rond met een hoofddoek. Terwijl mijn vroegere Islamitische klasgenootjes nooit zo'n ding hebben gedragen en dit trouwens nog steeds niet doen overigens. Maar meisjes bij Mason op de peuterspeelzaal droegen ze wel, geen idee waarom. Peutermeisjes met hoofddoeken. Waar is de kentering dan, ik zie hem niet.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:takeesja, 2 minuten geleden

@Nousa



Jij leest ook wat je wil lezen hè?! Ik heb het helemaal niet over een verlichting die is ingezet. Ik hoop dat de tijd het allemaal genuanceerder maakt. In de tijd waarin wij leven is een goede voedingsbodem voor extremisme zowel voor de moslims als Wilders aanhangers.

Ik verdedig de Islam niet, geen enkel geloof, in hart en nieren ben ik een atheïst. Maar ik kan wel bedenken hoe dingen kunnen ontstaan en als je dat(wil!) weten denk ik dat daar uiteindelijk wel de oplossing ligt om de scherpe kanten eraf te halen.Tegenwoordig noemt ook iedereen zich maar atheïst.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Wat mij opvalt is dat de typeringen over het scherm vliegen. Jammer dat het zo moet gaan, de islam erbij gesleept moet worden, maar als de hooligans los gaan en de ME erbij gaat, niemand op hoge toon verantwoording vraagt aan de ouders, de club en alles waar het gajes mee omgaat.



Gajes is gajes klaar of iemand nou de islam aanhangt of gewoon in een rijtjeshuis woont en alleen los gaat in het weekeinde en daar iemand omschopt omdat de persoon hem niet beviel. Dat is even erg, maar daar is vreemd genoeg niet zulke maatschappelijke verontwaardiging over.



En ik kan me voorstellen dat je als moslim niet staat te springen als er elke keer maar weer wordt geëist wat je vindt en als je het vindt dan ben je niet oprecht. Dan lieg je en hang je in het geniep de sharia aan. Hypocrisie oh yes.
Alle reacties Link kopieren
quote:duistercontinent, 3 minuten geleden

Wat mij opvalt is dat de typeringen over het scherm vliegen. Jammer dat het zo moet gaan, de islam erbij gesleept moet worden, maar als de hooligans los gaan en de ME erbij gaat, niemand op hoge toon verantwoording vraagt aan de ouders, de club en alles waar het gajes mee omgaat.



Open een topic over voetbalhooligans, want daar heb ik ook nog wel het een en ander over te melden, over koning voetbal. Ik ben namelijk wèl van mening dat hiervoor de voetbalclubs en dus ook de voetbalsupporters voor de kosten moeten opdraaien. Ik vind het be-la-che-lijk dat er belastinggeld wordt uitgegeven voor de rotzooi rondom voetbalwedstrijden. Noem nog eens een sport waarbij zoveel politie op de been moet komen als voor dat kutvoetbal.



En over hypocrisie gesproken. Ondertussen wordt er geklaagd wordt over het slavernijverleden van Nederland waar Nederlanders stelling tegen moeten nemen door zwarte piet te laten sneuvelen en vervolgens gaat iedereen doodleuk in voetbalstadions in Qatar zitten dat gebouwd is door slaven en waarbij ik weet niet hoeveel slaven omgekomen zijn. In de afgelopen paar jaar! Niet meer dan honderd jaar geleden, voor het algemeen kiesrecht.



Dus. Open een topic over voetbal, duistercontinent en je zal zien dat je een nonargument de discussie inbrengt.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Crique schreef op 22 september 2014 @ 15:22:

[...]





Alles wijst erop dat je gelijk hebt hoor. Je moet het alleen willen zien.Ik zie steeds meer hoofddoeken, haatbaarden, mannen met jurken, niqaabs. Helemaal niets wijst op enige vooruitgang bij de islam in Nederland. Juist het tegendeel!
quote:Crique schreef op 22 september 2014 @ 16:11:

[...]





Zoals ik al zei, je ziet wat je wilt zien (of je draagt uit wat je uit wilt dragen).

De een vind het een goed en hoopvol teken dat er voor het eerst een Marokkaanse boot meevaart, de ander meent gelijk te moeten opmerken dat dat vast niet representatief is.



En fijn dat je er even op wijst dat niet alle moslims Marokkanen zijn. Een groot deel van de jongeren die de problemen veroorzaakt is dat overigens wel, en de problemen met die groep staan helemaal los van de Islam.Ik denk dat jij samen met Cameron en Obama zelfs dit nog volhoudt als ze je hoofd er aan het afzagen zijn
quote:malu3 schreef op 22 september 2014 @ 17:32:

[...]





Ik denk dat jij samen met Cameron en Obama zelfs dit nog volhoudt als ze je hoofd er aan het afzagen zijn



Dat zien we dan wel weer.

Maar tot die tijd geef ik me niet over aan paranoia of hysterische vijandbeelden en meer van dat soort narigheid. Leeft wel zo prettig.
Alle reacties Link kopieren
Ignorance is bliss.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 22 september 2014 @ 17:40:

[...]





Dat zien we dan wel weer.

Maar tot die tijd geef ik me niet over aan paranoia of hysterische vijandbeelden en meer van dat soort narigheid. Leeft wel zo prettig.

Doe je wel. Mensen die islamkritisch zijn, zijn jouw vijand. Over paranoia en hysterische vijandbeelden gesproken.

Laat die dan ook maar met rust.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 22 september 2014 @ 16:56:

[...]





De kruistochten van eeuwen geleden hebben inmiddels wel een baard, inderdaad. Ik vind dat zo'n non-argument. Wat heeft iets wat eeuwen geleden plaatsvond nu nog te maken met de hedendaagse wereld. Geschiedenisles is leerzaam, maar ik zie er geen link in met de hedendaagse misère in de wereld. Maar die zal ik dan wel weer niet willen zien.



De kruistochten is zo'n afgezaagd argument van de islam apologeten.

De kruistochten waren een reactie op het islamitische imperialisme en waren bedoeld om de bloederige moslimkruistochten af te stoppen (dat is gelukt bij de slag van Poitiers in Frankrijk) en door moslimkruisvaarders veroverde gebieden terug te winnen.

Als dat niet gelukt was, waren we nu moslimgebied geweest, net als Noord Afrika, het Midden-Oosten en al die andere fantastische landen waarvan de bewoners al decennia massaal naar het westen verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
@nousa



Jij bent de enige die het over vijanden in de discussie heeft. Jij bent mijn vijand niet hoor, ik verschil alleen van mening met jou
Alle reacties Link kopieren
@Takeesja,

Ik reageerde op Crique 17:40 uur. Die heeft het over vijanden.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 22 september 2014 @ 17:23:

[...]





Open een topic over voetbalhooligans, want daar heb ik ook nog wel het een en ander over te melden, over koning voetbal. Ik ben namelijk wèl van mening dat hiervoor de voetbalclubs en dus ook de voetbalsupporters voor de kosten moeten opdraaien. Ik vind het be-la-che-lijk dat er belastinggeld wordt uitgegeven voor de rotzooi rondom voetbalwedstrijden. Noem nog eens een sport waarbij zoveel politie op de been moet komen als voor dat kutvoetbal.



En over hypocrisie gesproken. Ondertussen wordt er geklaagd wordt over het slavernijverleden van Nederland waar Nederlanders stelling tegen moeten nemen door zwarte piet te laten sneuvelen en vervolgens gaat iedereen doodleuk in voetbalstadions in Qatar zitten dat gebouwd is door slaven en waarbij ik weet niet hoeveel slaven omgekomen zijn. In de afgelopen paar jaar! Niet meer dan honderd jaar geleden, voor het algemeen kiesrecht.



Dus. Open een topic over voetbal, duistercontinent en je zal zien dat je een nonargument de discussie inbrengt.





Het is niet bepaald een non argument. Maar ik woon dus in de buurt waar het is gebeurt. En zelfs op de meest onschuldige fora wordt taal gebezigd die ik hier niet zal herhalen. Maar het komt er gewoon op neer; alle moslims moeten oprotten, vluchtelingen moeten teruggestuurd worden. En dan heb ik nog een paar plaatjes gezien waar ik niet vrolijk van werd. Dan nog een rijmpje over de stoomboot met de meest racistische taal en ga zo maar door.



Ik erger me er wezenloos aan. Is het niet zo dat we de weg kwijt zijn vraag ik me af. Ben je het niet met iemand eens dan is ofwel; Linksmensch (en dat zijn antisemieten) ofwel de islam is verdorven. De middenweg is ver weg in de tussentijd en de discussie over Zwarte Piet is een non discussie die nu al het feest voor de kinderen verpest.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de hele wereld van het padje af is, dat ben ik wel met je eens. Maar de vraag of de mens ooit op het padje is geweest, houd me nog meer bezig. Ik denk dat we teveel verwachten van de mens, de mens is en blijft een dier.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 22 september 2014 @ 07:24:

[...]





Jammer eigenlijk dat je dát niet aan iemands voorhoofd kunt zien aangezien hier voor sommigen betekent dat allochtoon = moslim= gelijk aan tuig van de richel.



Misschien de davidster maar weer herintroduceren maar dan aangepast a la des moslims.



De korankenners hier kennen vast een mooi symbool dat hier representatief voor is.



De islamitische geschiedeniskenners kunnen alvast meedelen dat het invoeren van verplichte symbolen voor joden van oorsprong een islamitisch fenomeen is, dat al 500 jaar voor de invoering ervan in Europa in de islamwereld werd toegepast.



Lees maar even onder 'Timeline'. Ongeveer tachtig jaar na de dood van Mohammed was het al prijs:

http://en.wikipedia.org/wiki/Yellow_bad ... _countries



Dat is iets dat natuurlijk weinig wordt vermeld in de islamitische wereld, wegens weinig vermogen om kritisch te kijken naar de eigen geschiedenis. Zelfverheerlijking en projectie van de eigen fouten op het westen en de joden is makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:takeesja schreef op 22 september 2014 @ 14:28:

Wat een angst voor de Islam zeg. Dit heeft gewoon tijd en ontwikkeling nodig. Niet zo heel lang geleden in Europa was er een oorlog waarbij keurige blanke Europeanen miljoenen minderheden heeft uitgemoord. Kiesrecht voor vrouwen bestaat ook nog niet heel erg lang. Nog minder lang geleden moesten vrouwen stoppen met werken als ze gingen trouwen. En kijk ons nu vele jaren later.

En waarom zou de islamwereld zich op dezelfde manier gaan ontwikkelen als Europa? Er is toch geen enkel bewijs voor dat dit de natuurlijke gang van zaken gaat zijn. Het is trouwens wel heel eurocentrisch, alsof alles wat wij doorgemaakt hebben en doormaken toonaangevend is voor wat de rest van de wereld in de toekomst gaat doormaken.
Alle reacties Link kopieren
quote:



Crique schreef op 22 september 2014 @ 16:11:

[...]

Een groot deel van de jongeren die de problemen veroorzaakt is dat overigens wel, en dat heeft helemaal niets met de Islam te maken.







Nog even wat cijfertjes die ik toevallig tegen kwam. Let vooral op de cijfers m.b.t. homoseksualiteit.



http://www.wzb.eu/sites/d ... /koopmans_englisch_ed.pdf
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 22 september 2014 @ 18:52:

Ik denk dat we teveel verwachten van de mens, de mens is en blijft een dier.Juist!
En nou is het afgelopen!
quote:fluim schreef op 22 september 2014 @ 14:25:

Meisje ligt kritiek, interne bloedingen.

Maar ga gerust verder over de pvv, isis en aanverwanten.Wat afschuwelijk. Het ging (gaat?) hier inderdaad wel heel erg off topic.
Schándalig.



ma 22 sep 2014, 16:27

|

Jongens mishandeling meisje op vrije voeten





IJMUIDEN - De twee jongens van 14 en 15 jaar die donderdag zijn aangehouden voor mishandeling van een 15-jarig meisje in IJmuiden, zijn weer op vrije voeten. Dat maakte de rechtbank in Haarlem maandag bekend.



http://www.telegraaf.nl/binnenland/2311 ... ten__.html
Alle reacties Link kopieren
De jongen die het filmde en op internet zette, zit nog vast.

De daders, of nee, verdachten zijn ze nog, zijn vrij. Wel avondklok, contactverbod en reclassering.



Hoe gaat het met het meisje nu? Nog steeds in het ziekenhuis?
Alle reacties Link kopieren
Ow ik was een beetje mosterd. Sorry forum mobiel
quote:bungaa schreef op 23 september 2014 @ 00:07:

Ow ik was een beetje mosterd. Sorry forum mobielDat valt wel mee. Goede aanvulling op mijn post. Vat het wel samen je post hiervoor.
En hoe gaat het intussen met dat meisje?

De filmer was een handlanger van de daders verdachten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven