Meisje 6 gebeten door pitbull

01-08-2016 18:33 2892 berichten
Dit is bij mij in de buurt vreselijk wanneer verbieden ze die honden nou een keer

Het is elke keer weer raak met staffords en pitbull. Laats was er een stafford aan een boom vastgemaakt en hebben de eigenaren hem achtergelaten.





Een pitbull heeft in Amsterdam een meisje van 6 een paar keer in haar gezicht gebeten. Dat gebeurde zondagavond in een tuin aan de Speelmanstraat in Amsterdam Nieuw-West.



Het meisje had zich volgens een woordvoerder van de politie tussen de spijlen van het tuinhek door gewurmd. De hond liep los in de tuin en viel het meisje onmiddellijk aan. De eigenaresse van de pitbull kwam ertussen, maar kon niet voorkomen dat het meisje werd gebeten.



Blijvende littekens



De politie zegt dat het meisje fors letsel heeft opgelopen. Door de hondenbeten kwamen spieren en weefsel van haar gezicht bloot te liggen. Ze is in het ziekenhuis geopereerd. Het staat vrijwel vast dat ze aan de aanval littekens zal overhouden.



De pitbull is door een hondenbegeleider van de politie in beslag genomen. Het Openbaar Ministerie moet besluiten of de hond terug naar huis mag, of dat hij wordt afgemaakt.
quote:dance_in_the_rain schreef op 31 maart 2017 @ 12:54:

Cijfers van dodelijke hondenbeten in de VS van 2005-2016. De pitbull staat met stip op nummer 1, gevolgd door de rottweiler.

http://www.dogsbite.org/p ... ity-chart-dogsbiteorg.pdfWaar zijn die levensgevaarlijke golden retrievers nou??
Zo'n rottweiler had ik ook eens achter in m'n been hangen



Doet ie anders nooit hoor!
quote:Star schreef op 31 maart 2017 @ 12:56:

[...]





Broodje aap dat kleine hondjes vervelende sujetten kunnen zijn?



Mijn pup is van de week doodsbang gemaakt door zo'n schijtteckel. De uit zijn krachten gegroeide lab van een paar straten verderop ging daarentegen prima.Ik denk soms echt dat jullie in feite hondenhaters zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 31 maart 2017 @ 13:17:

[...]





Ik denk soms echt dat jullie in feite hondenhaters zijn.Ik denk dat weer van jullie. Maar goed. Ik heb al te horen gekregen dat ik eigenlijk geen hond moet hebben, dus ik ga mijn hond nog even een aai over zijn bol geven dat ik wel beter weet en dat ik in elk geval geen bevooroordeeld persoon ben die het bekijkt per hond en naar lichaamstaal kijkt of er agressie of onzekerheid in zit ja of te nee. Er zijn kleine en grotere honden waarbij ik mijn hond liever niet in de buurt beng en kleine en grote honden waar hij de grootste maatjes mee is. Zoals ik al zei: zijn beste maatje is een stafford. Vroeger hebben hier wel twee grote pitbulls gewoond die agressief waren en daar kwam ik dus ook niet in de buurt, zegt niet dat elke pitbull slecht is. Dat is gewoon wat ik wil overbrengen hier. Bekijk het per hond en blijf altijd opletten op lichaamstaal.
quote:miekemv schreef op 31 maart 2017 @ 13:17:

[...]





Ik denk soms echt dat jullie in feite hondenhaters zijn.



Ik vraag me af waarom jij zo agressief reageert telkens? Ik heb geen slechte ervaringen met hoogrisico honden, wel met andere rassen. Waarom mag ik dat hier niet schrijven?



Ik stel helemaal niet dat ik vind dat HR honden los mogen lopen zonder muilkorf ofzo, in grote lijnen zijn we het volgens mij allemaal met elkaar eens.
quote:miekemv schreef op 31 maart 2017 @ 13:17:

[...]





Ik denk soms echt dat jullie in feite hondenhaters zijn.Ik haat wel sommige honden eigenaars. Honden an sich niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 31 maart 2017 @ 13:01:

[...]





Waar zijn die levensgevaarlijke golden retrievers nou?? Net alsof een golden retriever net zo veel schade aanricht als een stafford/pitbul
quote:YouWish schreef op 31 maart 2017 @ 13:01:

[...]





Waar zijn die levensgevaarlijke golden retrievers nou?? Paar straten verderop woonde er 1. Inmiddels in beslag genomen en afgemaakt, beest was de schrik van de buurt. 1 pup doodgebeten, 3 hondengevechten en 2 kinderen gebeten. Eigenaar heeft nu volgens mij een verbod op het houden van honden. En echt niet dat hij na 1 incident in beslag werd genomen, petities waren er zelfs om die hond hier weg te krijgen. Durf nu tenminste weer door die straat te lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 31 maart 2017 @ 13:25:

[...]

Bekijk het per hond en blijf altijd opletten op lichaamstaal.Dus zou ik dus in feite een studie moeten volgen om de lichaamstaal te leren kennen van iets waar ik een godsgruwelijke hekel aan heb. Om zo de kans dat ik word aangevallen door de achterlijke hobby van iemand anders te minimaliseren. Ik vind dat eigenaren van honden en dan vooral zogenaamde vechthonden, zelf verantwoordelijk moeten zijn. Dus als jouw hondje iemand of een ander hondje aan vellen trekt, dan moet je zelf opdraaien voor alle kosten. En dan niet gaan janken als je bij de voedselbank terecht komt. Want een beetje hobby mag geld kosten.

BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
quote:KroegFilosoof schreef op 31 maart 2017 @ 17:54:

[...]





Dus zou ik dus in feite een studie moeten volgen om de lichaamstaal te leren kennen van iets waar ik een godsgruwelijke hekel aan heb. Om zo de kans dat ik word aangevallen door de achterlijke hobby van iemand anders te minimaliseren. Ik vind dat eigenaren van honden en dan vooral zogenaamde vechthonden, zelf verantwoordelijk moeten zijn. Dus als jouw hondje iemand of een ander hondje aan vellen trekt, dan moet je zelf opdraaien voor alle kosten. En dan niet gaan janken als je bij de voedselbank terecht komt. Want een beetje hobby mag geld kosten.





Dit is zo vermoeiend. Ik zeg nergens dat de eigenaar niet zelf de verantwoordelijkheid moet nemen. Tuurlijk moet dat. Als jouw hond agressie toont, dan hoor je daar naar te handelen en dus eventueel voor moeten kiezen om een muilkorf om te doen. Ik ben het er alleen niet mee eens dat dat per ras bepaalt wordt en dat zo bijvoorbeeld alle pitbulls een muilkorf om moeten terwijl veel van die pitbulls nog nooit iemand kwaad gedaan hebben. De eigenaren moeten verstand hebben van lichaamstaal en zo kunnen zien wanneer hun hond bang, onzeker of agressief is en hun hond dan uit die situatie halen om ongelukken te voorkomen. En natuurlijk zou ik de kosten betalen als MIJN hond iemand bijt. Vind ik niet meer dan normaal. Heb ook nergens gezegd dat ik dat dan niet zou doen.



Dus jouw hele post is een grote hoop onzin met dingen die ik niet heb gezegd
Ik vind het goed dat er een lijst komt op ras. Het blijft toch het beest wat gevaarlijk kan zijn. Ongeacht hoe goed de eigenaar ermee omgaat of zijn best doet. Het dier blijft onvoorspelbaar en daarmee een risico. Met grote schade tot gevolg. Honden op de lijst moeten een muilkorf om en mogen niet los, ook niet in losloop gebieden. Bij overtreding sancties voor de eigenaar! Bij incidenten sancties voor de eigenaar en hond (hoe oneerlijk ook, de hond is de dupe). Dit is het risico van zo'n hond bezitten.



De discussie welke honden hoog risico zijn kan ik mij niet mee bemoeien, daarvoor weet ik er te weinig van.



Los daarvan moeten alle honden aangelijnd behalve in afgebakende losloopgebieden welke geen recreatie gebieden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig hoeft dat hier niet. Mijn honden lopen altijd los. Hier is het denk ik dun bevolkt want ik kom eigenlijk ook zelden iemand tegen bij het wandelen. Hooguit eens een enkele fietser.

Je hebt binnen deze gemeente ook geen losloopgebieden voor honden, en er wordt ook geen hondenbelasting geheven.



En nu gaan we een rondje om ons eigen land maken. En daar hoeven ze al helemaal niet aan de lijn!
Alle reacties Link kopieren
Voor de beeldvorming, Nederlandse cijfers:



Op nummer 1: de Weimarse Staande hond (Weimaraner), jachthond (gefokt om wilde beren en zwijnen op te sporen)



Bijtindex is 6,1. Verantwoordelijk voor 0,7 % van alle gemelde bijtincidenten (en 0,1% van de hondenbezitters heeft een dergelijke hond)



Nummer 2: Airedale terriër, werkhond (all round: jagen, herderen, waken)



Bijtindex: 5,2. Is verantwoordelijk voor 0,9% van alle gemelde bijtincidenten (0,2% qua bezit)



Bijtindex en % gemelde bijtincidenten voor honden genoemd in dit topic:



Bull terriër: 4, verantwoordelijk voor 0,8% van de incidenten

Rottweiler: 3,6, ,, voor 3,5% v/d incidenten

Am staff: 3,5, ,, voor 0,7% v/d incidenten

Dobermann: 2,8, ,, voor 1% v/d incidenten

Duitse Herder: 2, ,, voor 4,8% v/d incidenten

Bel. Herder: 2, ,, voor 5% v/d incidenten

Bouvier: 1,8, ,, voor 1,8% v/d incidenten

Jack Russell: 1,4, ,, voor 10,4% v/d incidenten

Golden retriever: 0,6, ,, voor 2,9 % v/d incidenten

Labrador: 0,5, ,, voor 2,9% v/d incidenten

Maltezer: 0,5, ,, voor 1,7 % v/d incidenten



Bron: TNS NIPO

Geen info gevonden over genoemde tekkels of chi's.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Wat zegt die bijtindex?
Alle reacties Link kopieren
quote:Saz schreef op 31 maart 2017 @ 21:36:

Wat zegt die bijtindex?

Het zegt in elk geval niets over de ernst van de bijtwonden:



"Onderzoek hondenbeten

Eind 2007 is een ook een publieksonderzoek gehouden door TNS NIPO. Hiervoor is eerst in een steekproef onder ca. 140.000 Nederlanders gevraagd of iemand uit hun huishouden de voorafgaande 24 maanden is gebeten door een hond. Hierop reageerde iets meer dan één procent met ja. Met deze groep is een vervolgonderzoek gedaan.



In dit vervolgonderzoek zijn 80 verschillende rastypen genoemd als bijter. Onder rastypen vallen dus ook de zogenaamde look-alikes. Indien er alleen naar de absolute aantallen van rassen zou worden gekeken ontstaat er een vertekend beeld. Van het ene rastype komen er nu eenmaal veel meer voor als van het andere, dus de kans dat veel voorkomende rassen vaker betrokken zijn bij een bijtincident is ook groter. Vandaar dat de absolute aantallen zijn geïndexeerd. De onderzoekers hebben hiervoor het aantal honden van een bepaald ras dat gebeten heeft afgewogen tegen het totale aantal honden van dat rastype. Dus als alle rastypen even vaak zouden bijten, dan zou de bijtindex van alle hondenrastypen gelijk zijn aan 1.



Hieruit bleek dat de meeste van de 80 genoemde rastypen niet significant meer of minder bijten dan gemiddeld. Voor een aantal rassen blijkt de bijtindex wel significant hoger of lager te zijn. Onderstaande tabel geeft weer om welke rassen dit gaat.



Pitbull terriërs zijn geen officieel ras. Wel wordt er op basis van een aantal uiterlijke kenmerken gesproken over honden van het “type”pitbull terriër. Er zijn geen betrouwbare gegevens over het aantal in Nederland aanwezige honden van het type pitbull. Dat is niet verwonderlijk gezien het feit dat deze honden tot midden 2008 verboden waren. Wel werden in de periode van januari 2000 tot medio 2007 ongeveer 2.000 honden van het type pitbull terriër in beslag genomen."
Alle reacties Link kopieren
quote:Saz schreef op 31 maart 2017 @ 21:36:

Wat zegt die bijtindex?Die index is om aan te geven hoe ernstig de bijtwond van die hond kan zijn.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 31 maart 2017 @ 18:04:

[...]

Dit is zo vermoeiend. Ik zeg nergens dat de eigenaar niet zelf de verantwoordelijkheid moet nemen.Maar ik zeg wel dat eigenaren van agressieve vechthonden bij een eventueel bijtincident geen verantwoording kúnnen nemen. Als je weet hoeveel letselschade kost en je WA verzekering weigert uitbetaling wegens nalatigheid kunnen de meeste van dit soort figuren met een pauperbaantje en/of uitkering misschien 20 euro per maand aan een eventueel slachtoffer betalen.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Dat zijn twee tegensprekende antwoorden..
Kijk nog even naar de cijfers van DODELIJKE hondenbeten in de VS.



Want zo'n bijtindex is natuurlijk hartstikke interessant maar als een Jack Russel mij in Mn enkels hapt is dat natuurlijk heel wat anders dan wanneer een rottweiler m'n nek grijpt.



In de dodelijke aanvallen lijst komen geen jackies voor hoor... alleen HR honden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Saz schreef op 01 april 2017 @ 08:30:

Dat zijn twee tegensprekende antwoorden..

De bijtindex gaat over (relatieve) aantallen, niet over de ernst van de bijtwonden. Een ras dat hoog in de index staat, bijt dus relatief vaker dan de gemiddelde hond. Of de schade daarbij beperkt blijft tot een blauwe plek of een paar miniscule gaatjes of dat iemand aan flarden is gescheurd, lees je er niet in terug.



Van de site houdenvanhonden.nl: "In ons land worden elk jaar zo’n 150.000 mensen door een hond gebeten. Gemiddeld is ruim dertig procent van deze bijtincidenten zo ernstig dat er een dokter of een ziekenhuis aan te pas moet komen."



Van hond-hondincidenten worden -helaas-geen cijfers bijgehouden.
Alle reacties Link kopieren
quote:KroegFilosoof schreef op 01 april 2017 @ 08:20:

[...]





Maar ik zeg wel dat eigenaren van agressieve vechthonden bij een eventueel bijtincident geen verantwoording kúnnen nemen. Als je weet hoeveel letselschade kost en je WA verzekering weigert uitbetaling wegens nalatigheid kunnen de meeste van dit soort figuren met een pauperbaantje en/of uitkering misschien 20 euro per maand aan een eventueel slachtoffer betalen.Jij lijkt mij echt zo'n typ die voor de PVV heeft gestemd. Al die vooroordelen. Zonde als je zo in de wereld staat
quote:dance_in_the_rain schreef op 01 april 2017 @ 10:47:

[...]



De bijtindex gaat over (relatieve) aantallen, niet over de ernst van de bijtwonden. Een ras dat hoog in de index staat, bijt dus relatief vaker dan de gemiddelde hond. Of de schade daarbij beperkt blijft tot een blauwe plek of een paar miniscule gaatjes of dat iemand aan flarden is gescheurd, lees je er niet in terug.



Van de site houdenvanhonden.nl: "In ons land worden elk jaar zo’n 150.000 mensen door een hond gebeten. Gemiddeld is ruim dertig procent van deze bijtincidenten zo ernstig dat er een dokter of een ziekenhuis aan te pas moet komen."



Van hond-hondincidenten worden -helaas-geen cijfers bijgehouden.



Wat hond-hondincidenten betreft heb ik wel een tijdje de persberichten gevolgd en dan vind ik het vreselijk te lezen dat 1 keer in de 1 a 2 weken ergens wel een hondje of poes doodgebeten wordt. Paarden zag ik ook voorbij komen. Wat ik prive zo meekrijg zie ik niet terug in de pers, dan moet het werkelijke aantal slachtoffers wel vele malen hoger liggen.



Ik zie weinig tot geen berichten meer sinds de aankondigingen van de nieuwe maatregelen. Dat zal wel zo blijven totdat de eigenaren denken dat ze te lang niets gehoord hebben en dat de storm geluwd is en dat het spul wel weer los kan.
En je leest ook met regelmaat dat de eigenaren zich uit de voeten maken of dat ze eerder een waarschuwing hebben gehad.
Ik vind het idee alleen al idioot dat je de hond uitlaat met breakstick.



Abnormaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 01 april 2017 @ 11:07:

[...]

Jij lijkt mij echt zo'n typ die voor de PVV heeft gestemd. Al die vooroordelen. Zonde als je zo in de wereld staatÉcht totaal niet voor de PVV. En ik verkondig hier geen vooroordelen, maar gewoon een oordeel over toestanden die in het hier en nu helaas realiteit zijn geworden.

BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven