Meisje Aya

20-02-2017 21:11 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik keek net even BBC News, en zag dit filmpje: http://www.bbc.com/news/world-middle-east-39031258



Footage released by Syria Civil Defence - also known as the White Helmets - shows a girl being pulled alive from rubble, apparently in Damascus' Tishreen neighbourhood on Sunday.



Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil, maar ondanks dat dit meiske nog leeft (hoeveel van haar familie ook vraag je je af), krijg ik hier nog meer een knoop van in mijn maag dan dat aangespoelde jongetje. Misschien omdat mijn mevrouwtje dat boven lekker ligt te slapen ongeveer even oud lijkt, raakt dit me nog meer, ik weet het niet. Misschien omdat het (weer) zo'n machteloos, verdrietig gevoel geeft. Ik kan geld sturen wat ik wil, maar dan stopt wie dan ook niet met het bombarderen van Damascus. Misschien dat ik het daarom dan maar ergens wil delen, en bij gebrek aan facebook of twitter doe ik dat maar hier



Wat afschuwelijk

Ik herken het wel, sinds ik moeder ben kan ik echt niks meer hebben. Alles raakt me en word overal emotioneel van.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk he .



Ik zag laatst nog iets op Facebook van een jongetje dat levenloos geboren was in Syrië (gelukkig kon hij nog worden reanimeerd) omdat zijn moeder geraakt was door een bom toen ze met weeën naar het ziekenhuis liep.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk wat daar allemaal gebeurt
Alle reacties Link kopieren
quote:Apezuurtje schreef op 20 februari 2017 @ 21:22:

Wat afschuwelijk

Ik herken het wel, sinds ik moeder ben kan ik echt niks meer hebben. Alles raakt me en word overal emotioneel van.Idem. Voordat ik moeder werd vond ik het ook verschrikkelijk en moest ik ook regelmatig huilen maar nu zit ik er echt dagen mee.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren




maar wat een helden die White helmets die daar toch met gevaar voor eigen leven kinderen proberen te redden
Alle reacties Link kopieren
Toch een inimini druppeltje op een gloeiende plaat gevonden na enig gefrustreerd googlen. Die White Helmets hebben haar er in ieder geval uitgevist. Ik had al eerder een stukje van de documentaire over deze club (Netflix geloof ik) gezien (tot ik er niet meer goed tegenkon en lafhartig had gedacht dat ik het een andere keer wel verder zou kijken ).



Ze hebben een site: https://www.whitehelmets.org/en met een petitie. En er valt geen bom minder om, maar ik heb maar wat gedoneerd. En nee dat was niet de intentie (ook niet stiekem) van het topic, en ik zeg het ook niet om een heldin te lijken, maar dit was iets beter dan helemaal niets doen (voor mij. Het is ook geen wervingspost).
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de link Elein.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Je kunt via die link ook een donatie doen geloof ik.

Ze doen echt heel goed werk daar in Syrië.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het ook niet verdragen, al dat (kinder) leed, zeker niet als ik kijk naar m'n eigen zoon.

Daarom ben ik ook begonnen met m'n inzameling. Niet dat dat ook maar iets aan al die ellende stopt maar het geeft in elk geval iets (speelgoed,knuffels, kleding) aan de kindjes die alles kwijt zijn.



Naast al die narigheid uit oorlogsgebied kan ik ook kinderleed van dichtbij niet van me afzetten.

Momenteel zit ik sowieso niet lekker in mijn vel, waardoor ik veel emotioneler ben.

Laatst las ik dat vreselijke verhaal van het jochie wat overleden is nadat hij gestrafd werd voor in bedplassen.

Mijn zoon heeft de afgelopen tijd ook snachts vaker een doorgelekte luier en als ik hem dan snachts omkleed en zeg dat het niet erg is, denk ik aan dat arme kindje en kan ik moeilijk in slaap komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven