Moeder van staatsecretaris zit in eigen urine

05-11-2014 11:06 237 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vader van staatssecretaris Volksgezondheid Martin van Rijn (PvdA) klaagt over de zorg die de demente moeder van Van Rijn krijgt van de Haagse zorgaanbieder WZH. In het Algemeen Dagblad doet de 81-jarige man zijn beklag. “Soms loopt de urine langs haar enkels”, vertelt Joop van Rijn aan de krant. Het ministerie van Volksgezondheid bevestigt tegenover Omroep West dat het om de moeder van staatssecretaris Van Rijn gaat.



Samen met zijn buurman Ben Oude Nijhuis (82), wiens vrouw ook dement is en bij WZH – een van de grotere aanbieders van ouderenzorg in de regio Den Haag – woont, vertelt Van Rijn senior zijn verhaal in de krant.



De zorgaanbieder wil niet ingaan op de kwestie. “Wij zijn in goed gesprek met de mantelzorger. Voor wat betreft de vraag over het dienstrooster: wij hebben een dienstrooster wat 24 uur per dag dekking kent waarbij medewerkers aanwezig zijn ten behoeve van meerdere bewoners. Een individuele casus kent meerdere aspecten en daar kunnen we verder niet op in gaan.”



Update 18.03 - Staatssecretaris Van Rijn laat in een reactie aan het ANP weten:





“Mijn persoonlijke situatie is mijn inspiratiebron geweest om in de politiek te gaan. Dat is geen geheim, ik heb het een paar weken na mijn aantreden in de Tweede Kamer gezegd. Dat de kwaliteit van zorg omhoog moet, wordt in heel Nederland breed gedeeld. Daarom is dat wat mij betreft de belangrijkste pijler onder de hervorming van de langdurige zorg.”
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Bij Pauw gisteravond werd duidelijk dat er maar 2 verzorgers zijn per 100 demente ouderen 's nachts.



Dus hebben die verzorgers niet de tijd om iedereen goed te verzorgen.



Volgens de staatsecretaris moet de zorg dus om, er moet meer participatie zorg komen.



Het is jammer dat hij er niet bij vertelde hoe vaak hij zelf 's nachts zijn bed uit komt om zijn moeder te verschonen!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom zou hij dat zelf moeten doen dan?
Alle reacties Link kopieren
Er wordt door onze regering toch gestreefd naar een participatie maatschappij? Dat betekent dat familie meer zal moeten doen bij de verzorging van ouderen. Dus ook hij zal zijn moeder af en toe moeten verzorgen.
Alle reacties Link kopieren
Omdat hij zo heel hard roept dat de dingen moeten veranderen, en dan zou moeten veranderen door meer participatie.



Dat zeg ik dus, waar ik zijn participatie.......????? Roepen vanaf de zijlijn kan iedereen.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Hij had ook als argument dat de verzorgingstehuizen leeg lopen omdat de mensen liever thuis willen blijven.....maar dit is de zaak omdraaien want je moet van de regering eerst een ZZp 5 hebben wil je in aanmerking komen voor een verzorgingstehuis.



Dus dat de tehuizen leeg lopen is alleen te danken aan de politiek van de regering.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
De staatssecretaris liet z'n eigen vader en de mijnheer die er zat wel vallen bij Pauw. Hij nam het allemaal niet zo serieus.

Wat maakt het uit als je het personeel betere scholing geeft als er gewoon te weinig mensen worden ingezet.

Een groep demente mensen heeft echt continu zorg nodig en 1 of 2 personen op 6 mensen zijn te weinig.



Mijnheer van Rijn doet het niet uit liefde (zoals z'n zoon beweerde) om 's middags, als er geen personeel is, bij die mensen te zitten maar voelt zich verplicht. Hij is (blijkt uit het AD) doodsbang dat er iets gebeurd als hij er is en geen personeel aanwezig is.
Klopt Mienefietje en er was absoluut geen sprake van wachtlijsten. Ongelofelijk hoe iemand dat kan beweren.
Ik hoop echt dat ik euthanasie mag laten doen voordat ik over moet naar een verzorgingstehuis. Lijkt mij een hel op aarde. En niet door de mensen die daar werken, maar door het uitkleden van de zorg. Mensonwaardig om zo je dagen te moeten slijten stinkend naar urine.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me groen en geel geërgerd aan die vent. Zijn ouders zitten veilig, moeder in een verzorgingshuis, vader in een aanleunwoning, zij hoeven zich vooralsnog geen zorgen te maken, wat niet wegneemt dat het natuurlijk een schande is dat mensen in hun eigen uitwerpselen zitten (wat overigens niets nieuws is) omdat er te weinig personeel is. Hij kan het lekker bagatelliseren, gelukkig zette die andere heer hem zo nu en dan flink op zijn nummer. Dat gel*l over "... de privacy van mijn vader", vader heeft zelf contact gezocht met de media, het gaat hem niet om de privacy van zijn vader maar om zijn eigen hachie, schijnheilige kwal.

Ik heb een vriendin die in de zorg werkt, (psychiatrisch) verpleegkundige, ze heeft een parttime baan en daarnaast werkt ze als ZZP'er. Dan hoor je dat er 's nachts in een verzorgingstehuis waar zestig (deels demente) mensen wonen twee mensen rondlopen, als er op de vierde iemand uit bed valt terwijl er op de eerste verdieping iemand niet goed wordt gaat het gegarandeerd een keer mis.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ja toffifee, mijn schoonzusje heeft ook altijd geroepen dat ze een spuitje wil als ze dement zou worden, maar nu is het toch gebeurd, en dan mag dag spuitje niet, want.....je moet bij je volle verstand zijn om 2 artsen te overtuigen.





Daarom maakt het me echt zoooo kwaad, dat dan de verzorging helemaal kut is!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Mariannedavis, ook ik ergerde me groen en geel, en zat maar te wachten op die vraag van Pauw....hoe vaak verschoont u uw eigen moeder?



Ondanks mijn ergernis vond ik ook dat ie volkomen op zijn bek ging!



Oh ja, en idd dat gelul over de privacy van zijn vader, terwijl die man bedreigt is om op tv te komen.
anoniem_118070 wijzigde dit bericht op 05-11-2014 11:42
Reden: toevoeging
% gewijzigd
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Ja Asutut, over die wachtlijsten, maar dat is typisch deze regering, ontkennen wat zwart is, en blijven beweren dat het toch wit is!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dit optreden nog wel wat vragen gaat oproepen, naast boze twitterberichtjes die hij ongetwijfeld kan verwachten. Nee, niet van mij want ik twitter niet maar ik zou met plezier een twitter account openen om hem die ene vraag te stellen. Ik denk alleen niet dat ik antwoord krijg.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
De zorg beter maken... ja, ja.... Ik spring ook telkens uit mijn vel over die reclamespotjes van de regering. De parodie daarop van de SP, waarin die sprookjes van de regering worden ontmaskerd, vind ik wel helemaal raak.

http://www.youtube.com/watch?v=lIiiTjIkpC4
Alle reacties Link kopieren
MarianneDavids, ik hoop dat hij bezwijkt in twitter berichten en slechte berichten in de krant, aso figuur.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Het zou me absoluut niet verbazen als dit idiote bezuinigingsprogramma gaat leiden tot een golf aan zelfmoorden of aanvragen voor actieve euthanasie, misschien is dat waar men naar streeft, die tsunami van grijze duiven moet worden uitgeroeid. Ik zit zelf midden in die ellende, mijn moeder is nog niet zo ver dat ze zich bevuilt maar geestelijk gaat ze behoorlijk achteruit, een indicatie krijgt ze niet omdat ze weigert mee te werken aan een test, afdwingen kan niet. De hulp wordt ieder jaar minder ik zie 2015 met angst en beven tegemoet. Wij kunnen niet met vakantie, tenzij ze meewerkt aan een vakantie voor haarzelf, die mogelijkheden zijn er en ze kan het ook makkelijk betalen. Mijn man heeft tot nu toe weinig aan zijn pensioen, alleen de boot maar daar moet je het in de winter ook niet van hebben.

Nu ga ik weer mantelen.
verba volant, scripta manent.
*Poef* ivm herkenbaarheid. Euthanasie, dat mag niet meer. Te slecht om te mogen sterven, te slecht om te kunnen leven.



Participatiemaatschappij is een leuk idee hoor, maar participatie betekent helaas niet een rondje wandelen om naar de uitkomende bloemetjes te kijken. Vergis je niet wat voor impact dat op je eigen psyche heeft.



En ondertussen worden er mensen in Oost Europa rijk middels naamsveranderingen. Dat doet zeer.
Sterkte Marianne.
Met welke man ben jij het eens Maartje? Is me niet helemaal duidelijk, sorry.
Alle reacties Link kopieren
JustMaartje, vreselijk inderdaad, ik zie het ook om me heen.



Alleen je laatste opmerking heeft er dan weer niks mee te maken. Ondertussen worden er bestuurders van geprivatiseerde zorginstellingen, ziekteverzekeraars en multinationals stinkend rijk omdat ze in de watten worden gelegd met mega-subsidies voor het bedrijfsleven en supergunstige belastingmaatregelen voor de superrijken, door onze regering. Dát is het probleem. Niet een simpele en makkelijk te bestrijden fraude van een paar Oostblokkers.
Martin van Rijn, Asotut. Sorry!



Dat is waar hoor, Groenteboerin. Ik noem een eenvoudig voorbeeld.
Ik vermoed zo maar dat er zelfs huwelijken gaan sneuvelen vanwege het participatiebeleid.

Je moet als stel heel sterk zijn om, wat Maartje schrijft over haar man en zijn moeder, om vol te houden.

Je zal maar eens 2 ouders hebben die verzorgt moeten worden en niet dicht bij elkaar wonen en ook nog eens niks met elkaar te maken hebben.

Het hele gezin heeft onder deze wet te lijden en zeker waar de kinderen nog thuis zijn zal het niet makkelijk zijn om de aandacht te kunnen verdelen zonder overspannen te raken.
Alle reacties Link kopieren
Marianne, ook ik zit met een moeder van 91 die zelfstandig woont (nou ja zelfstandig!!!???)



wij 3 kinderen doe eigenlijk alles voor haar, boodschappen, de was, financiën regelen etc.

mijn moeder is een zorgmijder, die wil dus persée geen zorg van buitenaf. Zorgverleners die haar wilden helpen met douchen worden botweg de toegang geweigerd.



Ik houd mijn hart vast over hoe het verder moet.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Ja groenteboerin, je hebt gelijk, er is niet tekort aan geld, maar het geld gaat de verkeerde zakken in.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven