Moeder vergeet baby in auto.

25-05-2007 14:16 245 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moeder vergeet baby in auto .AMSTERDAM - In het Belgische Halle is donderdagmiddag een baby overleden die een hele dag in een afgesloten auto had gezeten. De moeder van het kind was de baby naar eigen zeggen vergeten. De vrouw had 's ochtends haar twee oudste kinderen naar school gebracht en was daarna naar haar werk gereden. Ze vergat dat haar 5 maanden oude baby nog in de auto zat. De politie onderzoekt of er opzet in het spel is. De vrouw zit niet vast. De baby is vermoedelijk door oververhitting om het leven gekomen. Hoe is dat nou mogelijk?? Dat je je baby vergeet??
Alle reacties Link kopieren
Vlaamse moeder die baby vergat niet vervolgd.HALLE - De Vlaamse politie onderneemt voorlopig geen actie tegen de Vlaamse moeder die haar baby zo lang was vergeten dat het overleed in de snikhete auto.De drukbezette moeder Cathy uit Halle bij Brussel had haar twee oudere kinderen op school afgezet en reed daarna langs de oppas om haar vijf maanden jonge baby Guy af te zetten. In plaats van te stoppen reed ze door naar haar werk. Aan het einde van dedag ontdekte ze tot haar grote schrik het dode lijkje in de kinderstoel op de achterbank. De vrouw is compleet overstuur. De Brusselse justitie heeft de auto in beslag genomen en Cathy verhoord. De diensten gaan voorlopig uit van een tragisch ongeval.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet aan 2 dingen denken...dat ze helemaal niet meer aan het kindje gedacht heeft, anders was er toch iets gaan dagen?



En...ik heb het zelf een paar keer meegemaakt dat een oppaskindje niet kwam terwijl ik in de veronderstelling was dat het wel zou komen. Dan bel ik na een uurtje toch echt wel naar de moeder van het kindje.

Dit zou een vaste regel moeten zijn voor kdv's en gastouders enz.
Alle reacties Link kopieren
ik snap het dus ook niet hoor, ok dat ze de baby in eerste instantie vergeet, kan gebeuren..maar  dat ze er dan vervolgens de hele dag niet aan denkt...en als ze de baby normaal gesproken bij de oppas brengt, belt ze die dan nooit even tussendoor om te vragen of alles goed gaat?
Alle reacties Link kopieren
Vlaamse moeder die baby vergat niet vervolgd.HALLE - De Vlaamse politie onderneemt voorlopig geen actie tegen de Vlaamse moeder die haar baby zo lang was vergeten dat het overleed in de snikhete auto. De drukbezette moeder Cathy uit Halle bij Brussel had haar twee oudere kinderen op school afgezet. Ze reed daarna langs de oppas om haar vijf maanden jonge baby Guy af te zetten. In plaats van te stoppen reed ze door naar haar werk. Werkdag Zeven uur later, aan het einde van haar werkdag, wilde ze de baby weer ophalen bij de oppas. Pas daar ontdekte ze tot haar grote schrik het witte lijkje in de maxi-cosi op de achterbank. De baby was uitgedroogd en oververhit door temperaturen boven de veertig graden. De vrouw is compleet overstuur. Ze krijgt psychologische begeleiding,net als de vader en de twee kinderen. Verstrooid Volgens een vriendin kampte de vrouw na de bevalling met een lichte depressie en nam ze medicijnen. Misschien is dat de reden dat ze zo verstrooid was, aldus de Gazet van Antwerpen zaterdag. De oppasmoeder was niet verbaasd toen Cathy de baby donderdag niet kwam brengen. "Het gebeurde nogal eens dat Kathy vergat te vertellen dat hij niet kwam." De Brusselse justitie heeft de auto in beslag genomen en Cathy verhoord. De diensten gaan voorlopig uit van een tragisch ongeval.
Alle reacties Link kopieren
Die vrouw moet wel een hele grote auto hebben, om er bij de oppas pas achter te komen dat haar kind dood in zijn maxi-cosi ligt. Dat zie je toch gelijk als je instapt! Ik vind het maar een vaag verhaal.
Alle reacties Link kopieren
En waarom belt de oppas de moeder niet even om te vragen waar het kind blijft? Neem aan dat er een afspraak was dat het kind gebracht werd...
Alle reacties Link kopieren
Er wordt hier een paar keer gevraagd hoe het kan dat ze de hele dag niet aan het kind heeft gedacht, maar dat hoeft toch helemaal niet het geval te zijn?

Als je in het ritme zit waarbij je iedere dag twee kinderen op school brengt en de ander bij de oppas en er is bijvoorbeeld ook sprake van oververmoeidheid, dan kan het toch best dat je er, tijdens de momenten op je werk dat je enigszins afdwaalt, vanuit gaat dat je kind gewoon bij de oppas is. Dat is immers altijd het geval en omdat het een patroon is denk je er niet echt over na en realiseer je je helemaal niet dat je je kindje vanochtend helemaal niet hebt weggebracht. Tja, beetje moeilijk uitleggen. 



Ik kan me voorstellen dat het gebeurt, maar niet zonder dat er vooraf tekenen zijn waardoor je zou kunnen begrijpen dat het misschien niet zo goed met je gaat. De kans dat zoiets zomaar ineens gebeurt lijkt me vrij klein als je gezond bent, weinig stress hebt, voldoende slaapt en niet net een zwangerschap achter de rug hebt. 



Volgens mij is hierover wel eerder een discussie geweest op het forum. Er was ook een stel dat vergeten was hun kindje bij de creche op te halen. Ze kwamen er pas achter toen ze gingen eten geloof ik. Het gebeurt echt wel vaker hoor, alleen lopen de meeste gevallen (gelukkig!) wel goed af.



Ik vind het trouwens wel vreemd om te zeggen dat het echt "stom/dom" is om zoiets te doen. Ja, natuurlijk is het stom! Maar het gebeurt niet met opzet hoor, net alsof die mensen zelf zouden willen dat het zo gegaan zou zijn...
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind het stom. Het is geen tas boodschappen die je even vergeet. Het gaat wel om een baby. Je moet wel heel erg slecht functioneren om er pas bij de oppas achter te komen dat je kind dood in je auto ligt. Ik snap best dat je oververmoeid kan raken als je 3 kinderen en een baan hebt maar dat is geen excuus om je baby een hele dag te vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd kan ik niet begrijpen dat je dat vergeet!



Heb er dan ook geen woorden voor.....:(
Ik kán het wel begrijpen, maar dat betekent nog niet dat ik vind dat het moet kunnen. Dit zal inderdaad een tragisch ongeval zijn geweest.



En degene die zegt dat hij/zij nog nóóit zijn kind is vergeten staat volgens mij straal te liegen, alleen loopt het meestal wel goed af, stap je vrolijk zwaaiend in de auto en word je teruggeroepen door je vriendin / moeder of wie dan ook met de vraag of je niet iets vergeten bent.



Tas-check, sleutels-check, rijbewijs-check, nee hoor, alles in orde. Nou, doei !!!! :D
Alle reacties Link kopieren


Ik kán het wel begrijpen, maar dat betekent nog niet dat ik vind dat het moet kunnen. Dit zal inderdaad een tragisch ongeval zijn geweest.



En degene die zegt dat hij/zij nog nóóit zijn kind is vergeten staat volgens mij straal te liegen, alleen loopt het meestal wel goed af, stap je vrolijk zwaaiend in de auto en word je teruggeroepen door je vriendin / moeder of wie dan ook met de vraag of je niet iets vergeten bent.



Tas-check, sleutels-check, rijbewijs-check, nee hoor, alles in orde. Nou, doei !!!! :D
duh! je tas of sleutels ja(ben ik ook nog nooit kwijtgeraakt)maar een baby komop zeg,ja ik ken iemand die dat ook heeft gehad maar die kwam er snel achter...



Maar in dit geval? nee dat begrijp ik niet
Ik vind het een vaag verhaal, ik kan me absoluut niet voorstellen dat je je kind vergeet, echt niet.

En wat iemand eerder al zei: je moet wel een hele grote auto hebben, wil je het niet zien.



Het wordt misschien een ander verhaal als die moeder psychisch niet helemaal ok is.

Aan de andere kant: ik ben psychisch heel erg niet ok geweest, en heb toch altijd mijn katten eten gegeven.
Katten gaan miauwen, een slapend kind niet.
Katten gaan miauwen, een slapend kind niet.




Ja, mijn vergelijking ging ook een beetje mank, zag ik. Maar toch, dan moet je wel een vette vette vette Bentley hebben, wil je je kind niet in zn maxi cosi zien zitten.

En dan nog, ik kan het me (voor mezelf) écht niet voorstellen. Direct na de geboorte van dochter zat ik behoorlijk in de shit, mijn hoofd stond in het begin bij heel andere dingen; toch heb en ben ik haar nooit ook maar één seconde vergeten,
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het mij dus wel voorstellen dat je je kind kan vergeten als je het zo razend druk hebt,

Het is mij ook nooit overkomen, maar ik werkte  toen de kinderen klein waren ook niet zoveel,

Ik weet eerlijk gezegt niet hoeveel deze vrouw werkt, maar soms heb je het zo druk dat je van voren niet weet dat je van achteren leeft.



Stel je voor, 3 kleine kinderen aangekleed enz krijgen en hup de deur uit kinderen op tijd overal afleveren en dan ook nog zorgen dat je zelf op tijd op je werk komt, anders krijg je daar ook nog gezeik als je te laat binnen komt zeilen.

Tel daar waarschijnlijk oververmoeidheid bij op, en een ongeluk is zo gebeurd.

Veel ouders werken soms (noodgedwongen) te veel, het is soms bijna niet normaal op te brengen.
En dan nóg kan ik het me niet voorstellen. Ik kan me echt véél voorstellen, maar dit....
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk zeg ;(



Wat betreft dat vergeten: ik ben ooit eens van het zitje van mijn moeders fiets afgevallen en Ma fietste gewoon nog een stuk door want ze had het helemaal niet in de gaten. (en dat terwijl ik geen seconde stilzat en ik toen al net zo kletste als nu :))
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het me wel voorstellen. Misschien verviel ze door vermoeidheid of de medicijnen in een routine van voor de geboorte, dus... 2 kinderen afzetten, richting oppas en vervolgens op de autopilot naar het werk...

En kan best zijn dat ze op haar werk er wel aan heeft gedacht, aan haar kindje, maar niet 1 + 1 deed en er vanuit ging dat kindje gewoon bij de oppas was.

Lijkt me echt rottig dit.



@off topic; hey Zuss, ik heb iemand gekend die me precies zo'n verhaal heeft verteld een keer. Nou zal het wel 's vaker gebeuren, maar toch... Vertel je dit wel eens vaker als geinig verhaal...?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik dan nog het vreemdste vind, is dat ze na haar werk naar de oppas is gereden en er daar pas achter kwam dat de baby dood in zijn maxi-cosi lag. Dat lijkt mij toch het eerste wat je ziet als je je auto instapt.
Alle reacties Link kopieren
Zo vreemd vind ik dat niet. Moeder is er van uitgegaan dat de baby bij de oppas was, dus je kíjkt ook niet achter in de auto.

Bovendien, als de maxi-cosi met een zonneklep aan de passagierskant op de achterbank staat zie je het écht niet dat de maxi-cosi nog "gevuld"is.

De maxi-cosi staat ook achterste voren in de auto en dan eventueel een zonneklep.....
Alle reacties Link kopieren
En dan misschien nog een zonneschermpje tegen de ruiten bij de achterbank? Dan zie je het echt niet.
Blijf het onbegrijpelijk vinden.
Alle reacties Link kopieren
en dan is het nog steeds raar dat ze die maxicosi ook niet heeft zien staan toen ze bij haar werk aankwam en daar uit de auto stapte...toch? of ze moet echt de auto uitgerend zijn ofzo....
Alle reacties Link kopieren
Het is ook onbegrijpelijk en kan het mezelf ook niet voorstellen
Alle reacties Link kopieren
trouwens even los van het feit of het stom is of niet...vind ik het wel heel erg ook voor die andere twee kindjes....die moeten toch maar leven met het idee dat hun broertje dood is omdat mama hem was vergeten, als ik zo'n kind zou zijn, zou ik heel bang zijn dat ze mij ook een keer vergeet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven