Moeder vergeet baby in auto.

25-05-2007 14:16 245 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moeder vergeet baby in auto .AMSTERDAM - In het Belgische Halle is donderdagmiddag een baby overleden die een hele dag in een afgesloten auto had gezeten. De moeder van het kind was de baby naar eigen zeggen vergeten. De vrouw had 's ochtends haar twee oudste kinderen naar school gebracht en was daarna naar haar werk gereden. Ze vergat dat haar 5 maanden oude baby nog in de auto zat. De politie onderzoekt of er opzet in het spel is. De vrouw zit niet vast. De baby is vermoedelijk door oververhitting om het leven gekomen. Hoe is dat nou mogelijk?? Dat je je baby vergeet??
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik het verhaal van die juf wel veel vreemder hoor, het klinkt meer alsof die moeder had gedacht dat ze alleen maar eventjes naar binnen ging en het kind lag te slapen ofzo, zo van "och, dan laat ik hem even liggen".



Ik las trouwens dat het nog best veel voorkomt, op een ander forum kwam ik deze link tegen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook wel schrok van hoe snel een baby in een auto kan overlijden, dat wist ik ook niet.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar schrok ik ook wel van. Pas geleden las ik over een onderzoek van babys die overleden in de auto terwijl ze in de maxicosi zaten. Het kwam , als ik me goed herinner, doordat ze inslaap vielen, en hun borstkastje ingedrukt werd.  Zal zoeken of ik het kan vinden. Dat vond ik ook nogal schokkend, omdat je denkt dat je baby in de maxicosi toch wel veilig zit.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Baby's tot ongeveer een jaar oud zouden niet te slapen moeten worden gelegd in autostoeltjes, zoals een maxi-cosi. De kinderen lopen dan een verhoogd risico te overlijden door verstikking. Dat zeggen onderzoekers in de British Medical Journal van deze week. Het hoofd van jonge baby's zou gemakkelijk naar voren rollen, waardoor de kaak in de borst zakt en het ademen wordt bemoeilijkt.



 

De onderzoekers uit Nieuw-Zeeland bekeken negen gevallen waarbij een baby in een ziekenhuis werd opgenomen met verschijnselen van verstikking. Alle baby's, tussen de drie dagen en zes maanden oud, werden omschreven als blauw en ineengezakt en met ernstige ademhalingsproblemen.

Allen werden gered en ondervonden later geen last van het incident. De negen kinderen zaten in een autostoeltje toen de problemen zich voordeden. Slechts een kind zat toen in de auto. De andere acht zaten in het kinderzitje thuis, omdat het stoeltje ook vaak gebruikt wordt buiten de auto.

Dorel Netherlands, fabrikant van het baby-autozitje met de merknaam Maxi-Cosi, zegt in een reactie dat uit het onderzoek niet is gebleken dat een bepaald merk onveilg zou zijn, maar dat het juist gaat over een verkeerd gebruik van de zitjes. In het onderzoek worden geen merken genoemd. Volgens de fabrikant is uit tal van andere onderzoeken gebleken dat hun producten al tientallen jaren juist zeer veilig zijn.

Bron: AD.nl





Dit is het artikel dat ik erover vind. Het gaat dus niet zo zeer om slapen in de auto, maar wel slapen in de maxicosi.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren


Bij ons op de parkeerplaats bij school is het een komen en gaan van mensen.Heeft niemand opgemerkt dat er een baby van 11 maanden in die auto zat. Ik neem aan dat het kindje honger heeft gekregen en is beginnen te huilen. Vooral in een dorp waar iedereen elkaar kent.lijkt me dat je wel weet welke auto bij wie hoort. Bij ons op school zitten zo'n 200 kinderen,maar ik weet van heelveel mensen van wie een bepaald kind is of auto.



Ik vraag me af,of dit alles ook komt door de maatschappelijke druk waar iedereen tegenwoordig mee te maken heeft. Je moet tegenwoordig wel met z''n tweeën werken om het hoofd boven water te kunnen houden. Vroeger had men nog de luxe dat vaak alleen de man werkte en de vrouw voor het gezin zorgde. Daardoor had je als vrouw niet teveel druk en stress aan je hoofd. De regering moet zich nog maar eens op het achterhoofd krabben of dit de weg is die ze in willen slaan. Je ziet ook steeds meer ontspoorde gezinnen,simpelweg omdat er geen controle meer is op de kinderen. Ik zie hier in de buurt en op school genoeg kinderen van 9 á 10 jaar die tussen de middag en na school alleen thuis zijn totdat ouders rond 17;30 thuiskomen. Ze lopen met de ziel onder de armen over straat en gaan rottigheid uithalen. Maar ja,ouders willen zo graag meedoen met alle luxe dat er maar niet aan het kind word gedacht. Want per slot van rekening moet die 14 daagse vakantie naar Dubai wel doorgaan.
Wat een onzin. Er bestaat ook nog zoiets als tussenschoolse opvang. Die kinderen hoeven tussen de middag helemaal niet thuis te zijn, maar kunnen op school ook een boterhammetje eten met vriendjes en vriendinnetjes. En voor wat betreft het werken: ik werk 3 dagen en weet je waarom? Omdat ik het leuk vind om te werken, omdat ik denk dat ik op deze manier mijn gezin met mijn werk kan combineren, maar nog het meest belangrijke (althans voor mij!): ik wil gewoon mijn eigen geld verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Twee van die drama's in een week tijd... afschuwelijk!

Ik begrijp niet zo goed hoe dit kan gebeuren, maar moet wel steeds denken aan die mensen. Je zult het maar op je geweten hebben... hoe kun je daarmee doorleven? Dat trekt toch geen normaal mens...



Bij het geval van vorige week schoot wel even door mijn hoofd dat zo'n vrouw misschien zo gestresst is door alle ballen die ze in de lucht moet houden dat het daarmee te maken heeft.

Werken of niet, is niet altijd een keuze natuurlijk.

Maar kinderen aan hun lot overlaten omdat ouders allebei per se veel willen werken... dat kan niet vind ik. Dan moet je het allemaal wel goed regelen.

Overigens kan ik me voorstellen dat dat geregel vreselijk is. Zelf werk ik maar 12 uur in een vaste baan en ook nog flexibel, en dat is goed te doen omdat we 2 dagen kinderdagverblijf hebben en 1 dag dat mijn ouders oppassen. Van die 2 dagen dagverblijf gebruiken we er maar maximaal 1,5 trouwens, ik breng de kinderen laat en haal ze bijtijds weer op. Dat we rustig aan kunnen doen vind ik een zegen. Dat wordt vanaf september anders, als de oudste naar school zal gaan.

Ik zou ook best nog wat meer geld willen hebben en me meer willen ontplooien, maar dat het nu allemaal redelijk relaxt gaat vind ik eigenlijk op het moment toch veel belangrijker.



Hoe dan ook. Nogmaals, het zal je maar gebeuren, je kind vergeten is al afschuwelijk en dat het dan ook nog overlijdt... de ultieme horror!

xx lisa.
Alle reacties Link kopieren




quote: nak reageerde





quote: fleurtje reageerde



Lekker zo'n juf.





I rest my case...

 wel ja, haal het functioneren als juf er maar bij! Smakeloos gewoon.

Je kan het ook zien als; dat het zélfs een toegewijde juf kan overkomen



Ja, dág, zo kun je alles wel goedpraten.



Als jouw kind bij haar in de klas zat, had jij jouw kind daar dan nu nog laten zitten? Eerlijk zeggen.



Ik kan je alvast zeggen dat ik dat niet zou doen.



Zie trouwens niet wat er smakeloos aan was.





Ik denk dat ik er geen probleem mee zou hebben wanneer mijn kinderen les zouden krijgen van deze juf.

Het grote verschil zit in onze denkwijze over dit incident.

Ik zie het écht als een ongeluk wat iedereen zou kunnen overkomen (mag het niet hopen) en dat maakt de moeder niet ineens een incapabele juf.
Het grote verschil zit in onze denkwijze over dit incident.
Ik denk dat dat idd het grote verschil is, want ik ben ervan overtuigd dat níet iedereen dit zal overkomen.
Alle reacties Link kopieren
36 kinderen overlijden op achterbank.AMSTERDAM - Jaarlijks overlijden alleen al in de VS 36 kinderen op de achterbank. Stress-experts waarschuwen dat ons leven veel te druk is.In de Verenigde Staten stierven tussen 1998 en 2006 maar liefst 324 kinderen aan uitdroging of oververhitting in auto's, zo schrijft de Belgische krant Het Laatste Nieuws vandaag naar aanleiding van de dood van baby Chris in Baarle-Nassau. Een week eerder overleed in een zelfde soort geval een baby in het Belgische Halle.'Het probleem is dat iedereen er maar vanuit gaat dat vrouwen probleemloos vijf verschillende dingen tegelijk kunnen doen. De waarheid is dat geen enkel brein is daarvoor is gemaakt', zegt stress-expert psycholoog Theo Compernolle. De psycholoog vergelijkt het hectische moderne leven met een jongleeract. 'De maatschappij eist dat we altijd maar meer ballen in de lucht kunnen houden, Maar terwijl een jongleur steeds maar één bal echt vast heeft, zweven alle andere in de lucht. Bij mensen is dat net zo: ons brein kan zich maar op één zaak focussen,' zo citeert Het Laatste Nieuws hem. Vrouwen hebben het nog eens extra moeilijk: zij moeten werk en privé combineren, terwijl mannen zich meestal alleen op het werk kunnen concentreren. 'Is het verwonderlijk als een drukbezette vrouw ongemerkt één van die ballen laat vallen en voor de rest van de dag vergeet.
'Is het verwonderlijk als een drukbezette vrouw ongemerkt één van die ballen laat vallen en voor de rest van de dag vergeet.
De ene bal is de andere niet.
Alle reacties Link kopieren




quote: nak reageerde





Het grote verschil zit in onze denkwijze over dit incident.

Ik denk dat dat idd het grote verschil is, want ik ben ervan overtuigd dat níet iedereen dit zal overkomen.
Ik had het over kán, een groot verschil.:)
Alle reacties Link kopieren
'De maatschappij eist dat we altijd maar meer ballen in de lucht kunnen houden, Maar terwijl een jongleur steeds maar één bal echt vast heeft, zweven alle andere in de lucht. Bij mensen is dat net zo: ons brein kan zich maar op één zaak focussen,' zo citeert Het Laatste Nieuws hem.





Als het tijdens het jongleren fout gaat, heb je niet meer in de hand welke bal de grond raakt en welke nog opgevangen kan worden






'De maatschappij eist dat we altijd maar meer ballen in de lucht kunnen houden, Maar terwijl een jongleur steeds maar één bal echt vast heeft, zweven alle andere in de lucht. Bij mensen is dat net zo: ons brein kan zich maar op één zaak focussen,' zo citeert Het Laatste Nieuws hem.





Als het tijdens het jongleren fout gaat, heb je niet meer in de hand welke bal de grond raakt en welke nog opgevangen kan worden







Met jongleren idd niet, maar eigenlijk is dat ook een slechte vergelijking. Ik vind een kind vergeten iets anders dan een pak melk vergeten, of een vergadering.

Ik volg dit topic vanaf het begin, met het idee: misschien kan iemand het zó uitleggen dat ik me er iets bij voor kan stellen. Maar nee, het gaat er bij mij gewoon niet in.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n triest voorval valt ook niet uit te leggen. Geen logische verklaringen, niets.

Alleen al het idee dat er opzet in het spel zou kunnen zijn kan er bij mij haast niet in. Iedere moeder wil toch het beste voor haar kind? Ook deze moeders...

Heb erg met ze te doen.
Alle reacties Link kopieren
HET idee om dit soort toestanden te voorkomen; voortaan alles op de fiets!

(en dan geen fietskar nemen natuurlijk:()
Ik geloof ook niet dat het opzet was, maar verontschuldigingen voor de moeder aanvoeren, vind ik ook weer wat ver gaan; zeker als dan ook gezegd wordt dat dat iedereen kan overkomen. Dan heb ik liever niet dat er voor míj wordt gepraat wordt.



Dit is in zn algemeenheid hoor, Nak, dus niet persoonlijk opvatten.
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon heel bizar. En dan te bedenken dat het héél gewone mensen zijn die het zijn overkomen, dan ga je haast denken dat jezelf ook zou kunnen gebeuren. Maar goed te praten valt het niet, daar heb je gelijk in.

Maar het idee, gewone mensen.....zulke gevolgen...
Alle reacties Link kopieren


Ik geloof ook niet dat het opzet was, maar verontschuldigingen voor de moeder aanvoeren, vind ik ook weer wat ver gaan; zeker als dan ook gezegd wordt dat dat iedereen kan overkomen. Dan heb ik liever niet dat er voor míj wordt gepraat wordt.



Dit is in zn algemeenheid hoor, Nak, dus niet persoonlijk opvatten.
Je moet het ook niet zien als "verontschuldigingen" , maar ik heb moeite met mensen die vrij snel een hard oordeel vellen (ook niet persoonlijk bedoeld).
Alle reacties Link kopieren
Vind het een ongeloofelijk verhaal ..............



maar ik ga maar uit van dat het waar is en dan kan ik me het nog niet voorstellen dat je maar liefst een hele dag je kind vergeet.Ooit toen mijn oudste klein was vergat ik haar op de creche, daar kwam ik ca 45  min na sluitingstijd creche achter, men belde me ook niet.



wat zal die vrouw zich vreselijk voelen !!
Ik lees steeds dat de moeder de hele dsg niet aan het kind heeft gedacht. Het is al vaker gezegd, maar waarschijnlijk heeft ze dat wel gedaan, maar was ze in de veronderstelling dat het kind bij de oppas was.

Ook ik denk dat het iedereen kan overkomen. Denk je niet dat die moeders die dit overkomen is ook niet dachten dat dit hun nóóit zou gebeuren?Ik denk het wel.

Ik denk dat een beetje meer begrip op zijn plaats zou zijn. Die moeder heft geen leven meer.........
Ik kan voor heel veel dingen begrip opbrengen, echt waar, maar niet voor dít. Sorry.
Het is ook te erg voor woorden. Maar het is een ongeluk, iets waar de moeder niks aan kan doen ( in mijn ogen). Waarom vind je het moeilijk daar begrip voor op te brengen?

Ik heb het al eerder gezegd in het begin van de discussiue, ik heb die man ook bij Oprah gezien die dit is overkomen. Hij was er echt kapot van en ik geloof onmiddelijk dat deze dingen niet met opzet gebeuren. Hoe kun je een ongeluk dan veroordelen? Dat vind ik echt moeilijk te snappen.

Die moeder gaat door een hel. Letterlijk een hel.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan voor heel veel dingen begrip opbrengen, echt waar, maar niet voor dít. Sorry.
Je hoeft ook geen begrip te hebben voor hoe het heeft kunnen gebeuren, maar ik denk dat je je wel een voorstelling kan maken van hoe ze zich nú moet voelen (en ik denk dat je voorstelling daarvan nog niet in de buurt komt van hoe het echt zou moeten zijn)
Omdat er ook domme, onnadenkende ongelukken bestaan, ik vind dit daar een van.

Als ik zeg dat ik hier begrip voor zou hebben, zeg ik indirect dat dit míj ook zou kunnen overkomen en ik heb al eerder gezegd: ik ben er van overtuigd dat dít mij niet zal overkomen.
Oh ja, Nak, daar kan ik me wel een voorstelling van maken, bij benadering. Die moet door een hel gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan voor heel veel dingen begrip opbrengen, echt waar, maar niet voor dít. Sorry.
Ik ben het met je eens, Fleur. Sommige dingen doe je gewoon niet en het vergeten van je eigen kind is er een van. Ik kan dit ook niet zien als een ongeluk, maar eerder als een fout met fatale afloop. Vwb mijn eigen kind: ik denk inderdaad dat ik mijn kind nooit zal vergeten op te halen. Daar is mijn werk niet belangrijk genoeg voor. Dat ik mijn kind thuis wel eens "vergeet" omdat het huishouden me in beslag neemt vind ik wat anders omdat je dan meteen kunt gaan kijken wat je kind op dat moment uitspookt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven