Mysterieuze dood van twee Nederlanders in de Dominicaanse...

14-06-2016 22:57 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel: Mysterieuze dood van twee Nederlanders in de Dominicaanse Republiek



http://nos.nl/artikel/211 ... minicaanse-republiek.html



Jeroen en Michou gaven elkaar het ja-woord en gingen op huwelijksreis naar de Dominicaanse Republiek. Ze hadden op een gegeven moment een excursie en toen ze weer terug waren bij het hotel, zei Michou dat ze zich niet goed voelde. Kort daarna werd ze opgenomen in het ziekenhuis en overleed daar. Kort daarna werd Jeroen ook ziek en overleed ook.



Dan ga je kijken wat de doodsoorzaak is. Merkwaardig is dat de andere hotelgasten niets mankeerden, noch de anderen die met Jeroen en Michou op excursie gingen. Daar is moeilijk de vinger op te leggen. Men denkt in eerste instantie aan voedselvergiftiging.



Ik ken nog twee andere gevallen van voedselvergiftiging, elk met een ander verloop, of waarbij men kan twijfelen of het om voedselvergiftiging gaat.



Een tijdje geleden at een collega een gerecht. Kort daarna meldde ze zich ziek. Na een paar dagen was ze nog niet terug; pas na een paar weken. Later bleek dat er iets in het gerecht was, waarvoor haar darmen allergisch was. Ze weet intussen dat ze op moet letten. Het doet me denken aan een variant van coeliakie.



Een kortere tijd geleden werd ikzelf tijdens het verblijf in het buitenland ziek. Overgeven en diarree. De volgende dag stopte het overgeven, maar ik durfde niet normaal te eten. Ik dronk alleen water en cola. Na ongeveer twee dagen was ik helemaal opgeknapt.



Maar nu het pas getrouwde echtpaar in de Dominicaanse Republiek. Wat is er gebeurd, als zij ziek worden en komen te overlijden, terwijl de mensen om hen heen niets mankeerden?
World of Warcraft: Legion
quote:Pingu schreef op 26 juni 2016 @ 18:38:

[...]





Ik vermoed ook dat de familie onder druk wordt gezet. Afgekocht misschien dan niet, maar onder druk gezet misschien wel.zo jij maakt er een spannend verhaal van, heb je geen netflix ofzo
quote:viva-amber schreef op 26 juni 2016 @ 16:09:

Ik vermoed vuil spel. De ene heeft de ander vermoord en daarna zichzelf. Wellicht met gif. De familie wil postuum geen sensatie en een dode kun je niet meer straffen.Dat denk ik ook, niemand/vrienden/familie? reageert op Facebook, geen vrienden niks,vaag
Vreemd verhaal over die algen, die zijn bijna nooit dodelijk en zeker niet zo snel. Dat je op vakantie eens ziek wordt kan gebeuren, veel mensen hebben weleens GI klachten op vakantie. Vervelend maar meestal is dat snel weer over, daar gaat maar zelden iemand aan dood. Het is gewoon heel opmerkelijk dat dus twee jonge mensen dood gaan aan een vergiftiging.
quote:mwcactus schreef op 26 juni 2016 @ 19:28:

Vreemd verhaal over die algen, die zijn bijna nooit dodelijk en zeker niet zo snel. Dat je op vakantie eens ziek wordt kan gebeuren, veel mensen hebben weleens GI klachten op vakantie. Vervelend maar meestal is dat snel weer over, daar gaat maar zelden iemand aan dood. Het is gewoon heel opmerkelijk dat dus twee jonge mensen dood gaan aan een vergiftiging.mwah in 2011 vielen er nog 52 doden in Duitsland vanwege e-coli in tauge
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 26 juni 2016 @ 18:56:

[...]



zo jij maakt er een spannend verhaal van, heb je geen netflix ofzoJe kan niet ontkennen dat dit een zeer mysterieus verhaal is. Twee jonge mensen in de bloei van hun leven, patsboem ineens dood, allebei, direct na elkaar. De doodsoorzaak is bekend, maar de familie wil omwille van privacy niet dat deze bekend wordt. Dat komt vreemd en zelfs verdacht over. Een andere forummer noemde het raar dat niemand reageert op de Facebookpagina's van deze mensen, dat vind ik ook opmerkelijk. En ik heb trouwens wel Netflix....
't Is al met al een heel gedoe
quote:Pingu schreef op 26 juni 2016 @ 19:42:

[...]



Je kan niet ontkennen dat dit een zeer mysterieus verhaal is. Twee jonge mensen in de bloei van hun leven, patsboem ineens dood, allebei, direct na elkaar. De doodsoorzaak is bekend, maar de familie wil omwille van privacy niet dat deze bekend wordt. Dat komt vreemd en zelfs verdacht over. Een andere forummer noemde het raar dat niemand reageert op de Facebookpagina's van deze mensen, dat vind ik ook opmerkelijk. En ik heb trouwens wel Netflix....ik weet het niet, ik ken de feiten niet en volgens mij niemand behalve de familie en de onderzoekers, alles is dus tot nu toe fantasie
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 26 juni 2016 @ 19:43:

[...]



ik weet het niet, ik ken de feiten niet en volgens mij niemand behalve de familie en de onderzoekers, alles is dus tot nu toe fantasieJij bent toch degene die haar vraagtekens heeft bij de onschuld van de ouders van Maddie McCann? Wat jij zegt, kan ik over de Maddie-zaak dan ook wel zeggen. Maar dat doe ik niet, want ik krijg bij deze kwestie net zo'n vreemd, onbestemd gevoel als bij de zaak-Maddie. Er is meer aan de hand.
't Is al met al een heel gedoe
quote:Pingu schreef op 26 juni 2016 @ 19:46:

[...]



Jij bent toch degene die haar vraagtekens heeft bij de onschuld van de ouders van Maddie McCann? Wat jij zegt, kan ik over de Maddie-zaak dan ook wel zeggen. Maar dat doe ik niet, want ik krijg bij deze kwestie net zo'n vreemd, onbestemd gevoel als bij de zaak-Maddie. Er is meer aan de hand.over die zaak zijn heel veel feiten bekend. Lees het boek maar eens van Amaral, de portugese politieonderzoeker. Over deze zaak weten we helemaal niks. Onvergelijkbaar dus
the truth of the lie heet dat boek. Er is ook een documentaire voor als je geen zin hebt om te lezen. Beide gratis te bekijken
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook steeds raarder worden. Algen lijkt me sterk, want is zelden dodelijk.

Moord en zelfmoord vind ik nog steeds het meest voor de hand liggen. En dan kopt het dat er gif is aangetroffen.

Gewoonlijk wordt zelfmoord ook nooit in de openbaarheid gebracht, en ik denk dat het algenverhaal bedacht is om een eind te maken aan speculaties.

Ik weet ook niet wat ik als ouder zou doen. Ik kan er niet eens over nadenken eigenlijk.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 26 juni 2016 @ 19:56:

the truth of the lie heet dat boek. Er is ook een documentaire voor als je geen zin hebt om te lezen. Beide gratis te bekijkenHeb ik gelezen! Zeer goed boek inderdaad.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Toch denk ik dat de waarheid ooit naar boven komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:missdory schreef op 26 juni 2016 @ 20:20:

Toch denk ik dat de waarheid ooit naar boven komt.Jammer dat Peter R. De Vries geen programma's meer maakt.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 26 juni 2016 @ 19:31:

[...]



mwah in 2011 vielen er nog 52 doden in Duitsland vanwege e-coli in tauge



Dat was toch helemaal niet duidelijk of het door de taugé kwam?

volgens mij waren er meerdere verdachte groentesoorten.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 26 juni 2016 @ 20:26:

[...]





Dat was toch helemaal niet duidelijk of het door de taugé kwam?

volgens mij waren er meerdere verdachte groentesoorten.ik dacht taugeh. Dat zoeken we op
quote:Pingu schreef op 26 juni 2016 @ 20:24:

[...]



Jammer dat Peter R. De Vries geen programma's meer maakt.Peter zou hier niks mee doen want er is niks bekend.
http://nos.nl/artikel/247 ... ffen-op-duitse-tauge.html



Male ik vond deze
en deze https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Escheri ... li_O104:H4
Alle reacties Link kopieren
Missdory

Ik hoop het! Ik zou als familie ook vrijuit willen praten denk ik, ipv een bedacht verhaal.

Maar hotelpersoneel, Tui en Kras brengen ook niks naar buiten.

Op vakantieforums hebben vakantiegangers in die periode van dat hotel het gewoon over de badhandoeken die te weinig gewisseld werden, en het eten dat een beetje tegenviel.

Alsof ze er nooit geweest zijn.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 26 juni 2016 @ 20:27:

[...]



Peter zou hier niks mee doen want er is niks bekend.Ben jij zijn woordvoerder? :-)
't Is al met al een heel gedoe
quote:Pingu schreef op 26 juni 2016 @ 20:34:

[...]



Ben jij zijn woordvoerder? :-)zoiets
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 26 juni 2016 @ 20:29:

en deze https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Escheri ... li_O104:H4



Ik had laatst een uitzending gezien op KRO waarin uitgezocht werd waardoor het nu echt ontstaan is.

Dat was nog steeds onduidelijk. Hier staat weer dat het fenegriekzaden waren.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 26 juni 2016 @ 19:42:

[...]



Je kan niet ontkennen dat dit een zeer mysterieus verhaal is. Twee jonge mensen in de bloei van hun leven, patsboem ineens dood, allebei, direct na elkaar. De doodsoorzaak is bekend, maar de familie wil omwille van privacy niet dat deze bekend wordt. Dat komt vreemd en zelfs verdacht over. Een andere forummer noemde het raar dat niemand reageert op de Facebookpagina's van deze mensen, dat vind ik ook opmerkelijk. En ik heb trouwens wel Netflix....



Vreemd, verdacht, wat denk je van dat het ons geen ene F* aangaat.

Heb een beetje respect voor nabestaanden.Dat gespeculeer is schaamteloos.

Je bent als nabestaande blijkbaar verplicht verantwoording af te leggen aan de op sensatiebeluste medemens, zelfs als je in de rouw bent. Heb je er geen behoefte aan dan heeft men commentaar op je gedrag



Mensen sterven vaker plotseling ook als ze jong zijn, door ziekte, door ongelukken, door zich te begeven in een vervuilde omgeving en door voedselvergiftiging als je er te laat bij bent.



Het is toch van de zotte dat mensen op een forum een eigen werkelijkheid gaan creëren, het zal je naaste zijn zeg.
Alle reacties Link kopieren
Het is een forum, en ik vind het niet respectloos. Dit soort dingen houdt mensen nu eenmaal bezig, mensen zijn nu eenmaal nieuwsgierig en onderzoekend van aard. Ik in elk geval wel.
't Is al met al een heel gedoe
quote:ardni schreef op 26 juni 2016 @ 20:44:

[...]





Vreemd, verdacht, wat denk je van dat het ons geen ene F* aangaat.

Heb een beetje respect voor nabestaanden.Dat gespeculeer is schaamteloos.

Je bent als nabestaande blijkbaar verplicht verantwoording af te leggen aan de op sensatiebeluste medemens, zelfs als je in de rouw bent. Heb je er geen behoefte aan dan heeft men commentaar op je gedrag



Mensen sterven vaker plotseling ook als ze jong zijn, door ziekte, door ongelukken, door zich te begeven in een vervuilde omgeving en door voedselvergiftiging als je er te laat bij bent.



Het is toch van de zotte dat mensen op een forum een eigen werkelijkheid gaan creëren, het zal je naaste zijn zeg.Helemaal mee eens! Wat een oeverloos gezwets hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven