Mysterieuze ziekte Nigeria

19-04-2015 10:44 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krant al gelezen met dat nieuws toevallig?



Ook wel weer iets engs hoor dat mensen binnen 24 uur bezwijken en het centrale zenuwstelsel word aangetast.



Hoe denken jullie hierover?

Ik zelf denk weleens dat uiteindelijk we best eens door een ziekte/epidemie getroffen kunnen worden die we niet gelijk kunnen genezen.

Niet gezegd dat het natuurlijk deze is maar beetje eng is het toch wel
Alle reacties Link kopieren
Heb je een link?
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/buitenla ... slachtoffers-nigeria.html
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ja ik las het! En dacht daar gaan we weer.

En dan gaan we gewoon alsnog daar op vakantie enzo.

Het kan bangmakerij zijn. Omdat er weinig nieuws in t weekend is.
zo 19 apr 2015, 07:27

Mysterieuze ziekte eist slachtoffers Nigeria



ABUJA -

In het zuidoosten van Nigeria waart een mysterieuze ziekte rond die de afgelopen dagen al aan tenminste achttien mensen het leven heeft gekost. Slachtoffers kregen last van slecht zicht, hoofdpijn en verloren hun bewustzijn. Binnen 24 uur na de eerste ziekteverschijnselen bezweken ze, meldt de BBC zondag.



Foto: Abbas Dulleh

De ziekte is uitgebroken in Ondo, een deelstaat van Nigeria, en heeft zich snel verspreid. Lokale gezondheidswerkers alsook deskundigen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) proberen de ziekte te identificeren. Het lijkt erop dat het centrale zenuwstelsel wordt aangetast.

Tests in laboratoria wijzen uit dat het in ieder geval geen ebola is. Volgens de WHO kregen de slachtoffers de eerste verschijnselen tussen 13 en 15 april.



bron: Telegraaf







Ja, eng, lijkt wel een versnelde versie van Cruetzfeldt-Jakob.
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/buitenla ... slachtoffers-nigeria.html
Ja, ik heb het gelezen. Verschrikkelijk natuurlijk, maar ik ben wel opgelucht dat het zich niet zo goed kan verspreiden, omdat het maar 24 uur duurt. Ik hoop voor die mensen daar dat ze snel vinden wat het is en dat er iets tegen gedaan kan worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 19 april 2015 @ 10:50:

Ja, ik heb het gelezen. Verschrikkelijk natuurlijk, maar ik ben wel opgelucht dat het zich niet zo goed kan verspreiden, omdat het maar 24 uur duurt. Ik hoop voor die mensen daar dat ze snel vinden wat het is en dat er iets tegen gedaan kan worden.Zo te lezen heeft het zich juist snel verspreid.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk kunnen ze het isoleren in Nigeria zelf, gooien ze 't luchtruim dicht en kan het zich niet naar andere continenten verspreiden.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt Cateautje maar kan het niet zo zijn dat ze bijvoorbeeld al een week met het virus rondlopen en en de tussentijd mensen besmetten maar als de eerste verschijnselen er eenmaal zijn ze binnen 24 uur overlijden.

Dat zou natuurlijk ook kunnen?
quote:loetje84 schreef op 19 april 2015 @ 10:57:

Dat klopt Cateautje maar kan het niet zo zijn dat ze bijvoorbeeld al een week met het virus rondlopen en en de tussentijd mensen besmetten maar als de eerste verschijnselen er eenmaal zijn ze binnen 24 uur overlijden.

Dat zou natuurlijk ook kunnen?Ja, kan. Nou, op hoop van zegen dan maar.
Ik dacht zelf meteen dat het misschien een bijwerking van het Ebola vaccin is. Geen idee natuurlijk of de mensen die deze mysterieuze ziekte hebben daadwerkelijk eerder zijn ingeënt, maar dat horen we vast snel genoeg...

Wel heel eng! Vooral omdat de mensen dus zo snel dood gaan!
Volgens mij heeft Nigeria niets met ebola te maken gehad, dus dat valt dan af.
Alle reacties Link kopieren
quote:bonuhbakkie schreef op 19 april 2015 @ 10:49:

Ja ik las het! En dacht daar gaan we weer.

En dan gaan we gewoon alsnog daar op vakantie enzo.

Het kan bangmakerij zijn. Omdat er weinig nieuws in t weekend is.Nigeria is nou niet echt een vakantiebestemming of zo.
quote:Cateautje schreef op 19 april 2015 @ 11:11:

Volgens mij heeft Nigeria niets met ebola te maken gehad, dus dat valt dan af.Oeps , helemaal niet bij stil gestaan... Afrika link ik meteen aan ebola, dom dom dom....
Net even op Internet gezocht; er is wel degelijk ebola geweest in Nigeria hoor! Toch niet zo dom dus😉....
quote:Lanah1980 schreef op 19 april 2015 @ 11:13:

[...]





Oeps , helemaal niet bij stil gestaan... Afrika link ik meteen aan ebola, dom dom dom.... Afrika heeft 54 landen en is heel groot.
Alle reacties Link kopieren
Een besmette diplomaat bracht het virus van Liberia naar Nigeria, maar najaar 2014 werd Nigeria ebolavrij verklaard. Er is daar dus wel ebola geweest, maar ze hebben 't betrekkelijk snel onder controle gekregen.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 19 april 2015 @ 11:16:

Een besmette diplomaat bracht het virus van Liberia naar Nigeria, maar najaar 2014 werd Nigeria ebolavrij verklaard. Er is daar dus wel ebola geweest, maar ze hebben 't betrekkelijk snel onder controle gekregen.Oh, vandaar dat ik dat niet wist.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het wel een gifaanval (van boko haram), omdat Nigeria hulp biedt tegen ze (gevluchte kinderen opvangt enzo)? Zo plotseling ontstaan?
quote:Lanah1980 schreef op 19 april 2015 @ 11:09:

Ik dacht zelf meteen dat het misschien een bijwerking van het Ebola vaccin is. Geen idee natuurlijk of de mensen die deze mysterieuze ziekte hebben daadwerkelijk eerder zijn ingeënt, maar dat horen we vast snel genoeg...

Wel heel eng! Vooral omdat de mensen dus zo snel dood gaan!Zet je hoedje maar weer af.
Alle reacties Link kopieren
Zat meteen te denken aan het chemisch wapen zenuwgas, maar weet er te weinig van.
quote:Star schreef op 19 april 2015 @ 11:21:

[...]





Zet je hoedje maar weer af.Zo'n rare gedachte is dit toch niet? Ik zeg toch niet dat ze opzettelijk een bijwerking in het vaccin hebben gemaakt? Bijwerkingen zijn nu eenmaal mogelijk, niemand kan van tevoren bedenken wat het op de lange termijn met je kan doen...
quote:ciambella schreef op 19 april 2015 @ 11:19:

Misschien is het wel een gifaanval (van boko haram), omdat Nigeria hulp biedt tegen ze (gevluchte kinderen opvangt enzo)? Zo plotseling ontstaan?Zou kunnen, de mensen gaan wel heel snel dood. Dus ik denk ook aan een gif/biologische wapens.
quote:Lanah1980 schreef op 19 april 2015 @ 11:25:

[...]





Zo'n rare gedachte is dit toch niet? Ik zeg toch niet dat ze opzettelijk een bijwerking in het vaccin hebben gemaakt? Bijwerkingen zijn nu eenmaal mogelijk, niemand kan van tevoren bedenken wat het op de lange termijn met je kan doen...Ik vind het wel een hele rare gedachte. De kans op zulke side effects bij vaccinatie is klein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven