Nationaal cdieren dag en offerfeest

03-10-2014 16:15 220 berichten
Graag reacties, in mijn gevoel, sorry kan niet
Alle reacties Link kopieren
Eh?
Watte?
Alle reacties Link kopieren
In vind dat het wel kan. Bijzonder dat het op dezelfde dag valt, dat wel.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:Zo.maar schreef op 03 oktober 2014 @ 16:15:

Graag reacties, in mijn gevoel, sorry kan nietGraag iets duidelijker! Wat is je probleem? En wat is cdierendag?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat TO bedoelt dat het Offerfeest tegelijk valt met Internationale Dierendag valt dit jaar. En dat zij vindt dat het niet kan.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Het nou eenmaal zo, valt dit jaar op dezelfde dag. Wat wil je ermee dan?
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand inmiddels de gestolen rammen teruggevonden ?









Rammen offerfeest gestolen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Precies Missuus. Het Offerfeest is erg belangrijk voor Moslims begrijp ik. Dat kan niet verzet worden, het moet altijd op een vaste tijd na de Ramadan zijn. Dierendag is ook belangrijk voor sommige mensen. Maar ook dat kan niet verzet worden.



Klaar dan toch?
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niet zo kunnen, althans jammer dat het samen valt..

Vind dat hele slachtfeest sowieso niets maar dat is iets anders.

Ik heb gewoon veel liefde voor dieren.
.
Alle reacties Link kopieren
In het kader van dat wij altijd rekening moeten houden met andere cultluren en ons altijd maar aan moeten passen (zwarte piet moet weg bv) vind ik wel dat er wat aanpassingen plaats hadden kunnen vinden. Of dat kan weet ik niet maar ze willen er niet eens over denken. Een goh wat vervelend dat het op dezelfde dag valt en een we zullen ons best doen om het wat diervriendelijker te houden., dat had toch best gekund.
Alle reacties Link kopieren
Maar wij stoppen op die dag toch ook niet met het slachten van dieren?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het gewoon zielig..

Tuuuuuuuurlijk normaal worden er ook dieren geslacht maar met dat offerfeest, nee ik vind het gewoon zielig.
.
Er wordt steeds vaker erop gewezen om minder vlees te gaan consumeren (i.v.m. dierenleed en milieu) en i.p.v. dat mensen daar een boodschap aan nemen gaat het omvreten in vlees zoals op bbq s en massale slachtpartijen voor het offerfeest "vrolijk" door

Offerfeest en dierendag op dezelfde dag vind ik bizar, maar goed, ik heb nog nooit gehoord dat er op dierendag geen dieren geslacht worden op de normale- moderne- van deze eeuw- manier.
Alle reacties Link kopieren
quote:lucky82 schreef op 03 oktober 2014 @ 16:28:

Maar wij stoppen op die dag toch ook niet met het slachten van dieren?

Klopt maar nu is het echt zo'n 'feestdag' voor hen wat eigenlijk in het tegen staat van slachten..



En dierendag staat weer in het teken van de dieren.



Ik hou er sowieso niet van, ik woon in een flat waar heeel veel moslims wonen en ik zie ze altijd met het offerfeest met grote zakken lopen waar dus dat vlees in zit.

Normaal gesproken ligt het ook bij de slager of whatever maar ik weet niet... Heb er altijd beetje naar beeld van.
.
Dierendag is een dag om aandacht te vragen voor de rechten van dieren, wat ik heel goed vind, maar het is niet alsof dieren dat doorhebben die dag. Dus je kan toch gewoon doorgaan met campagne voeren die dag zodat het hele dierengebeuren op de lange termijn beter/liever wordt? Of er nou wel of niet geslacht wordt die dag.
Alle reacties Link kopieren
Ons halve land staat vol met bio-industrie fabrieken waarin we op de meest gruwelijke wijze vlees produceren, niet alleen voor onszelf maar voor de halve wereld. Dit vlees wordt 365 dagen per jaar massaal gekocht door (bijna) alle mensen in dit land.

De miljoenen dieren waarvan dit vlees afkomstig is lijden hun hele leven op een afschuwelijke manier.



En dan gaan we ons druk maken over de laatste paar minuten van een paar duizend dieren die op het slachtfeest geslacht worden.

Inderdaad die dieren zullen iets meer lijden die laatste paar minuten. Maar na een heel leven ellende maakt dat ook niet zo veel meer uit.



De drukte hier over is op zijn minst hypocriet te noemen.
Alle reacties Link kopieren
Wat trouwens wel opmerkelijk is, is dat er met het offerfeest vooral schapen en geiten geslacht worden.

Dit zijn nou net de beesten die weinig in de bio industrie gehouden worden.

Deze beesten hebben over het algemeen dus een veel beter leven gehad als het gemiddelde hamburgertje of karbonaadje op het traditionele Nederlandse bord.



Je kunt je dus oprecht afvragen wat nou erger is....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat hele dierendag ook niet kunnen, nee.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Dierendag is een luxefeest, het grootste deel van de wereldbevolking snapt er geen hout van dat je specificek die dag vrijwillig vlees laat staan.



Niet miepen.
Alle reacties Link kopieren
Maar het zou toch iets minder opvallend feestelijk kunnen zijn omdat het dierendag is, gewoon rekening houdend met de gebruiken van dit land. Gewoon wat ingetogener uit respect voor het landsgebruiken waar je woont.

Als nederlander dien je je ook aan te passen aan hun ramadan en het suikerfeest. Doe je dat niet ben je een racist.
Alle reacties Link kopieren
Precies!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 03 oktober 2014 @ 16:42:

Wat trouwens wel opmerkelijk is, is dat er met het offerfeest vooral schapen en geiten geslacht worden.

Dit zijn nou net de beesten die weinig in de bio industrie gehouden worden.

Deze beesten hebben over het algemeen dus een veel beter leven gehad als het gemiddelde hamburgertje of karbonaadje op het traditionele Nederlandse bord.



Je kunt je dus oprecht afvragen wat nou erger is....Het is niet echt een prettige manier van doodgaan. In de gewone slachthuizen gaan er pinnen in de oren en poef weg is het dier.

Dit is wikki over ritueel slachten

Twijfels aan dierenwelzijn[bewerken]



In 2008 verscheen een literatuurstudie van de Landbouwuniversiteit Wageningen naar het dierenwelzijn van ritueel geslachte dieren; dit in vergelijking met de reguliere slacht in Nederland, waarbij dieren voorafgaand aan de slacht verdoofd worden. De hoofdconclusie luidt als volgt:



"Uit het onderzoek kwam als voornaamste conclusie naar voren, dat onbedwelmd ritueel slachten in vergelijking met slachten na bedwelming op diverse punten nadelig is voor het welzijn van het dier. De noodzaak om dieren die zonder bedwelming geslacht worden zodanig vast te zetten (te fixeren), dat de halssnede trefzeker kan worden toegebracht, kan veel stress veroorzaken. Maar ook de halssnede zelf zal, gezien het grote aantal pijnreceptoren in de halsstreek, een ernstige pijnprikkel veroorzaken - bij sommige dieren onderdrukt doordat dieren in een shocktoestand geraken. Daar staat tegenover dat ze pijn niet via vocalisaties kunnen uiten, omdat ook de luchtpijp is doorgesneden. Verder blijkt het bij het toedienen van de halssteek vaak mis te gaan, met extra sneden en extra lijden als gevolg. Ook kan er bloed in de luchtpijp lopen, wat een gevoel van verstikking oplevert bij dieren die het bewustzijn nog niet geheel verloren zijn. Bovendien blijven de hersenen van onbedwelmde dieren na de halssteek langer actief dan die van bedwelmde dieren. Het is niet uitgesloten dat in het bijzonder runderen na de halssnede relatief lang bij bewustzijn blijven doordat hun hersenen, anders dan bij schapen en pluimvee het geval is, via de niet doorsneden arteria vertebralis nog even van bloed voorzien blijven
Alle reacties Link kopieren
quote:erizo schreef op 03 oktober 2014 @ 16:49:

Dierendag is een luxefeest, het grootste deel van de wereldbevolking snapt er geen hout van dat je specificek die dag vrijwillig vlees laat staan.



Niet miepen.Maar het grootste deel van de wereld bevolking woont niet in nederland.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de kippen die morgen in een reguliere slachterij geslacht worden erg blij zijn met jouw gevoel TO. weet je hoe dat gebeurt? Oa door de waterbadmethode.

Bij de waterbadmethode hangen de dieren ondersteboven aan een haak en worden ze met hun kop door een waterbad gehaald dat onder stroom staat...
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven