Nepsigaretten populair op basisscholen

15-03-2013 22:39 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nepsigaretten populair op basisscholen ARNHEM - Ouders van basisschoolkinderen in Arnhem maken zich grote zorgen over een nepsigaret, die populair is onder kinderen. Zelfs 8-jarigen gebruiken de zogeheten 'Shishapen'.



Tabakszaken in Arnhem verkopen de nepsigaret, die de smaak van een waterpijp nabootst. De Shishapen bevat geen schadelijke stoffen en daardoor kunnen kinderen het ding problem aanschaffen. De nepsigaret valt niet onder de Tabakswet.



De pen bevat geen nicotine en schadelijke stoffen, maar produceert bij een hijs wel waterdamp met een smaakje. Ook licht het uiteinde van de pen op, waardoor deze veel wegheeft van een brandende sigaret.



Een moeder in Arnhem spreekt in de Gelderlander haar zorgen uit over het nieuwe fenomeen. De Shishapennen worden geleverd in smaken als aardbei, vanille en cola. Daarom zijn ze aantrekkelijk voor jonge kinderen. "Op het schoolplein vertelde een meisje trots dat ze al over haar longen kon roken."



Soms begrijp ik dingen niet... Laat er direct een 16+ regeling op los ofzo.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ja, dit begrijp ik dus ook niet.



Wat is de doelgroep van die dingen als je ze bewust maakt met de smaakjes cola, vanille en aardbei?



Niet de 40-plusser die wil stoppen met roken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit vol verbazing gelezen...
Ik begrijp het ook niet. Ook niet waarom je als kind zou willen roken. Kan mij nog herinneren dat kinderen vroeger rond Sinterklaastijd met een chocolade-sigaret imiteerden dat ze rookten. Dat begreep ik al niet, ik vond het toen al de uitstraling van een tokkie hebben, al bestond het begrip Tokkie toen nog niet. Daar wil je toch niet mee geassocieerd worden?
Alle reacties Link kopieren
Zo'n pen kost bijna tien euro. Welk basisschoolkind kan zoiets ongemerkt kopen vraag ik mij af?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon kwam zojuist thuis met dat verhaal, dat hij zo een ding wil en heeft geprobeerd. Ben ik niet blij mee :(
Alle reacties Link kopieren
Op de site van de leverancier staat dat het id 16+ is, maar ja, zo'n kopert/heler is zo gevonden.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Op hun webshop staat dit:

''De shisha pen is een revolutionaire elektronische waterpijp pen zonder nictonine, teer, tabak en is de eerste in zijn soort! Bij onze webwinkel kunt u gemakkelijk de shisha pen bestellen (mits je 16+ bent of toestemming hebt van je ouders/verzorgers) en heeft u de pen veilig binnen 2 werkdagen in huis!''
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 15 maart 2013 @ 22:45:

Op de site van de leverancier staat dat het id 16+ is, maar ja, zo'n kopert/heler is zo gevonden.Je was mij te snel af
Alle reacties Link kopieren
Chocoladesigaretten (als in wit met een filtertje) mogen al jaren

niet meer verkocht worden ivm verkeerd voorbeeld.





Dit apparaat is voor dat geld goed voor 500 hijsen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Bizar item..
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 15 maart 2013 @ 22:44:

ik vond het toen al de uitstraling van een tokkie hebben,





Wij deden dat al voor de Tokkies geboren waren, volgens mij.

Hoe oud ben jij dan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 15 maart 2013 @ 22:46:

Chocoladesigaretten (als in wit met een filtertje) mogen al jaren

niet meer verkocht worden ivm verkeerd voorbeeld.

Echt? Bestaan die niet meer?





Dit apparaat is voor dat geld goed voor 500 hijsen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, de chocosigaretten zijn inmiddels vervangen door potloden.
Alle reacties Link kopieren
Zouden ze er later van gaan roken? Zo niet; beter dit dan echte peuken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik was als kind ook dol op de chocoladesigaretten, ook leuk om te doen alsof.

Maar van echte sigaretten moest ik niks hebben!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 maart 2013 @ 22:48:

[...]

Nee BGB, jaren terug hele toestand geweest, niet meer in de vorm zoals wij ons herinneren met look a like pakjes enzo. Nu bestaan ze nog wel een soort van, maar geen sigarettenpakje, maar gewoon een pake met chocoladestaafjes die niet lijken op sigaretten of sigaren.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
A. hoe kan een kind zoiets kopen zonder dat ouders het door hebben.

B. waarom verbiedt school het niet en stelt het niet de ouders op de hoogte van de kinderen die aan zo'n ding staan te hijsen?
Alle reacties Link kopieren
En hoe checkt een website de leeftijd? Je kan altijd wel een fake geboortdatum invullen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt denken dat dit een 1 april grap is. Bizar!
Alle reacties Link kopieren
Primera verkoopt ze ook.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 maart 2013 @ 22:47:

[...]





Wij deden dat al voor de Tokkies geboren waren, volgens mij.

Hoe oud ben jij dan?



34.

Wat ik bedoelde, is dat ik het toen al de uitstraling van een ordinair/asociaal persoon vond hebben, dat wat we nu "tokkie" noemen. Ik snapte dus niet waarom je daarmee geassocieerd wilde worden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden in de brugklas ook al nep sigaretten , om te kijken hoeveel leraren erin trapten als we in de aula stonden te "roken" maar dat was niet voor dagelijks gebruik ofzo
may the bridges I burn light the way
Ik wist niet dat die chocolade sigaretten niet meer verkocht mochten worden. Geen wonder dat ik ze vorig jaar en het jaar ervoor nergens kon vinden.

Vind het wel onzin hoor dat hierdoor kinderen eerder echt gaan roken. Vond die choco sigaretten ook geweldig vroeger want hierdoor kon ik mee doen aangezien de hele familie rookte. Ik heb echter zelf nooit gerookt en zal het ook nooit gaan doen ook omdat ik het al zo smerig vind ruiken.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Fame schreef op 15 maart 2013 @ 22:46:

Chocoladesigaretten (als in wit met een filtertje) mogen al jaren

niet meer verkocht worden ivm verkeerd voorbeeld.





Ik heb ze vorig jaar wel gewoon nog bij de buurtsuper zien liggen. Maar ik vind ook dat dat niet meer mag, vooral nu deze rokers hetze in NL is. *Steekt een sigaret op*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven