Neushoorn gestroopt in Franse dierentuin

07-03-2017 17:47 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/algemeen ... uin-in-franse-thoiry.html



Ik word hier heel, héél verdrietig van. Sta je je in Europees verband uit de naad te werken om een bedreigde diersoort in stand te houden omdat ze in Afrika afgeknald worden... En nu zijn de dierentuinen aan de beurt. Waar houdt het eens op?
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Ik krijg het er helemaal koud van! Afschuwelijk, wat een monsters! Tegenover zo iemand sta ik niet voor mezelf in!
Daar zakt je broek toch van af....godsamme
Alle reacties Link kopieren
Afschuwelijk!!!
Ik durf het bericht niet aan te klikken, bang voor details of foto's.



Samenvatting?
quote:Lamis schreef op 07 maart 2017 @ 17:57:

Ik durf het bericht niet aan te klikken, bang voor details of foto's.



Samenvatting?Gruwelijk!
Sjongejonge....
Hij komt uit burgers zoo, hij is daar geboren



Heb hem gezien toen hij klein was:(
Alle reacties Link kopieren
quote:Lamis schreef op 07 maart 2017 @ 17:57:

Ik durf het bericht niet aan te klikken, bang voor details of foto's.



Samenvatting?Er staan geen foto's bij van het drama, alleen van een levende neushoorn. Maar als je in beelden denkt misschien ook niet lezen, er staat duidelijk beschreven wat er gebeurd is, hoe en met welke 'gereedschappen'.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Zie fb pagina van burgers zoo
quote:_Vogeltje_ schreef op 07 maart 2017 @ 18:02:

[...]

Er staan geen foto's bij van het drama, alleen van een levende neushoorn. Maar als je in beelden denkt misschien ook niet lezen, er staat duidelijk beschreven wat er gebeurd is, hoe en met welke 'gereedschappen'.Dan lees ik het niet.
Niet klikken van wege nare foto, maar om tegenwicht te geven, in india is er nu een zero tolerance en worden stropers doodgeschoten. Goed nieuws en zouden ze overal moeten doen.



" 50 Rhino Poachers Shot Dead After India Unleashes zero to lerance conversation policy"



http://www.zerohedge.com/ ... onservation-policy?page=4
Godsamme, bizar!!

Hopelijk zijn er camerabeelden.
Alle reacties Link kopieren
Anderhalf jaar geleden was ik in Thoiry. Het is een groot, open park waar je met de auto doorheen kunt. Ik gok dat het niet al te veel moeite heeft gekost om het park 's nachts ongezien binnen te komen. Ik hoop dat dierentuinen hun beveiliging nagaan en waar nodig aanscherpen, al is het van de zotte dat het nodig is...
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
En dan te bedenken dat die hoorn gewoon keratine is en nergens goed voor is. Gruwelijk gewoon.
Klerelijers. Arm beest.
Alle reacties Link kopieren
Wat een hufters!
Tja in met name China en Vietnam ziet men de hoorns als medicijn voor van alles. Zelfs als geneesmiddel van kanker. Ik lees net dat een kg hoorn wel 51.000 euro oplevert.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 07 maart 2017 @ 19:44:

Tja in met name China en Vietnam ziet men de hoorns als medicijn voor van alles. Zelfs als geneesmiddel van kanker. Ik lees net dat een kg hoorn wel 51.000 euro oplevert.



Klopt, zolang er vraag is, wordt er voor aanbod gezorgd. Dáár ligt het belangrijkste focuspunt. En daar wordt hard aan gewerkt, zonder wapens, zonder geweld, maar met educatie.



Tegelijk is het in Afrika en Azië, maar dus kennelijk ook in Europa nodig om hard op te treden tegen de stropers. Ik word niet goed van deze wereld.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 07 maart 2017 @ 19:44:

Tja in met name China en Vietnam ziet men de hoorns als medicijn voor van alles. Zelfs als geneesmiddel van kanker. Ik lees net dat een kg hoorn wel 51.000 euro oplevert.Is het echt een geneesmiddel dan?
Alle reacties Link kopieren
Nee, neushoornhoorn bestaat uit keratine, hetzelfde materiaal als je haren en je nagels. Er wordt gedacht dat neushoornhoorn allerlei geneeskrachtige eigenschappen bezit en dat het libidoverhogend werkt.



Overigens wordt vaak gedacht dat de hoorn van een neushoorn van ivoor is. Dit gaat echter alleen op voor de stoottanden van de olifant. Deze zijn ook erg gewild op de Aziatische medicijnenmarkt, naast alles wat je uit tijgers, beren, apen en allerlei andere wilde dieren kunt halen.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
Echt, hier kan je toch met je pet niet bij.....wordt af en toe zo verdrietig van de mensheid en hoe wij met onze planeet en alles wat daar op leeft omgaan.
Carpe Diem
Hoe kán zoiets gebeuren....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven