Nieuwe bekentenis Joran van der Sloot

26-02-2010 08:29 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
'Natalee snoof cocaïne en viel van het balkon'

door John van den Heuvel en Bert Huisjes



AMSTERDAM - Joran van der Sloot blijkt in zijn nieuwe bekentenis emotioneel en zeer gedetailleerd te hebben verklaard over zijn aandeel in de dood van Natalee Holloway.



Oud-politiechef Gerald Dompig, die onderzoek deed naar de verdwijning, stelde gisteren dat de lezing wel degelijk past in de bevindingen van het eerste onderzoek. De Telegraaf heeft gisteren integraal kennis genomen van het op video opgenomen gesprek van 2,5 uur. De nieuwe bekentenis vond plaats in een hotel in Düsseldorf en wordt zondagavond door RTL 5 uitgezonden.



Nieuwe versie



Joran komt door zijn heftige emoties overtuigender over dan in zijn eerste onvrijwillige tv-biecht. Justitie op Aruba zou de bekentenis te snel afdoen als weer een nieuwe versie 'fantasie en leugens', althans zo stelt ex-politieman Dompig in een reactie op de conclusie van hoofdofficier Peter Blanken.



De voormalig onderzoeksleider zegt dat de bekentenis serieus onderzoek vraagt. Volgens hem past de lezing in de tijdslijn. Ook is Van der Sloot volgens hem ditmaal specifiek. Zo noemt Joran het exacte huisadres waar Natalee stierf, de naam van de medeplichtige en omschrijft hij de auto waarmee haar lichaam werd vervoerd.



Van der Sloot handhaaft in zijn nieuwe bekentenis de belangrijkste onderdelen die hij toegaf tijdens een undercoveroperatie van Peter R. de Vries: dat hij aanwezig was bij haar dood en haar lichaam liet verdwijnen. Joran noemt naam en toenaam van een medeplichtige vriend, A. Joran stelt dat hij Natalee die nacht samen met deze, toen 20-jarige, Arubaan meenam naar diens ouderlijke woning, waar ze op het balkon cocaïne gebruikten en whisky dronken.



"A. had de muziek net aangedaan. En, eh, hun twee hadden allebei net wat coke op." Natalee en A. snoven de drugs van de rand van een huissleutel, stelt hij. Volgens Joran klom Natalee op de rand van het balkon. "Ze was denk ik behoorlijk bezopen, dus ze ging gewoon een beetje half striptease dansen, net als ze op stage bij Carls & Charlies aan het doen was."



Gespannen bij verklaring



"Toen liep ik naar haar toe om een beetje met haar te dansen... Enneh, ik pakte haar bij haar heupen. Toen ik losliet, viel ze van het balkon af..."



Tijdens de verklaring toont Joran van der Sloot zich stressvol en hevig geëmotioneerd. "We keken naar beneden en zagen haar daar liggen. Ja, er was bloed. Ik denk dat ze met haar hoofd eerst op de grond is gevallen." Daarop stormden beiden naar beneden, verklaart hij. "Haar kin was naar een kant en die draaide ik naar de andere kant. Er was op de grond ook bloed. Er was geen leven meer." De vermeende medeplichtige A. is onlangs een alibi verschaft door zijn moeder.





Is het echt of gespeeld? Joran van der Sloot zegt voor de RTL-camera's dat hij schoon schip wil maken en verklaart dat hij het lichaam van Natalee Holloway in een moeras heeft laten verdwijnen.





Wat denken jullie. Is het nu echt, of weer een nieuwe leugenachtige stuiptrek? Of zou hij, nu zijn vader dood is, toch berouw krijgen?

Ik had het net al in het andere topic geplaatst maar die heeft een bug
Stressed is just desserts spelled backwards
Dan plak ik het andere bericht van eerder deze week hier ook maar onder.



'Joran van der Sloot bekent weer'

Uitgegeven: 23 februari 2010 06:33

Laatst gewijzigd: 23 februari 2010 08:30

AMSTERDAM - Joran van der Sloot heeft afgelopen maanden een compleet andere bekentenis afgelegd over zijn aandeel in de verdwijningszaak rond de Amerikaanse Natalee Holloway.



Dat bevestigt hoofdofficier van justitie op Aruba, mr. Peter Blanken tegenover De Telegraaf. Van der Sloot deed zijn nieuwe bekentenis voor de camera van RTL.

Volgens Van der Sloot is het lichaam van Holloway verstopt in een moeras op Aruba. Blanken zegt dat de bekentenis aanleiding is geweest voor nieuw onderzoek.



''Maar al snel werd duidelijk dat deze verklaring van leugens en fantasie aan elkaar hangt. Tijdstippen kloppen niet, genoemde getuigen ontkennen.''

''Als hij echt de waarheid wilde vertellen, had Joran de precieze plek genoemd."
Alle reacties Link kopieren
Wie gelooft die psycho nu nog.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Tja. Ben benieuwd met welk verhaal hij volgend jaar weer komt. Zou justitie zich hier nu weer mee bezig moeten gaan houden?
Alle reacties Link kopieren
Ben helemaal klaar met deze engerd :puke:

Ik lees de artikelen ook niet eens meer die over hem gaan. Blegh.

Pathologische leugenaar.
Ik vind het een raar jong. en hij is lelijk als ie doet alsof ie jankt. tot zover mijn non-intellectuele bijdrage.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan alleen maar hopen dat ik hem nóóit tegen zal komen. Wat een griezel.
Alle reacties Link kopieren
Waarom komt hij dan ineens weer met een ander verhaal? Aandacht tekort?
Stressed is just desserts spelled backwards
Terror Jaap (ja, wat heeft hij er nou weer mee te maken) heeft uren tape van Joran. Jaap heeft Joran ook flink betaald voor deze zogenaamde bekentenissen. Lekker vaag allemaal.
quote:2Italy2 schreef op 26 februari 2010 @ 08:45:

Terror Jaap (ja, wat heeft hij er nou weer mee te maken) heeft uren tape van Joran. Jaap heeft Joran ook flink betaald voor deze zogenaamde bekentenissen. Lekker vaag allemaal.Nu Robert Jensen er nog bij en dan is het rijtje enge mannen van commerciële zenders wel compleet.
Alle reacties Link kopieren
Terror Jaap had een leugendetector test gedaan ofzo. Maar niemand wilde het programma kopen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Peter R. de Vries is trouwens ook best eng.
quote:Maleficent schreef op 26 februari 2010 @ 08:48:

Terror Jaap had een leugendetector test gedaan ofzo. Maar niemand wilde het programma kopen.Is Terror Jaap überhaupt bevoegd zo'n test af te nemen?!
anoniem_52184 wijzigde dit bericht op 26-02-2010 08:49
Reden: Verkeerde woordkeuze...
% gewijzigd
Zondagavond wordt de hele shit uitgezonden op rtl 5.



Ik ga dus zooo niet kijken hè. Teveel aandacht voor zo'n minkukel.
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 26 februari 2010 @ 08:48:

Peter R. de Vries is trouwens ook best eng.Jaaaa. Brr, die man is zooo fout!
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 26 februari 2010 @ 08:45:

Waarom komt hij dan ineens weer met een ander verhaal? Aandacht tekort?

Zolang hij iedereen op een dwaalspoor houd komen ze niet in de buurt van de waarheid. Deze jongen heeft zodoende het politie- en justitieapparaat al klauwen vol middelen en energie gekost.

Daarnaast denk ik dat hij een ernstige persoonlijkheidsstoornis heeft, pseudologia phantastica.
quote:Celeone schreef op 26 februari 2010 @ 08:48:

[...]





Is Terror Jaap überhaupt bevoegd zo'n test af te leggen?!Daarvoor had hij en extern bureau met heul veul expertise ingehuurd.
Alle reacties Link kopieren
Hele enge jongen inderdaad. Opsluiten en nooit meer loslaten!
....en bij het dumpen van Natalee in het moeras heeft Joran ook nog zijn schoen verloren, tadaaaa. (zegt ie)
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel geld zou het nou schuiven voor Joran, dit hele gebeuren?
Een ton per opname was de afspraak met Jaap.
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat wordt dus weer het moeras uitspitten?
Stressed is just desserts spelled backwards
Nee, dat zou geen zin meer hebben (zegt de politie).



Flauw hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 26 februari 2010 @ 08:48:

Terror Jaap had een leugendetector test gedaan ofzo. Maar niemand wilde het programma kopen.

Kijk ik niet echt van op.

Alleen die naam al (Terror Jaap), en dat in combinatie met en leugendetector-test...
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 26 februari 2010 @ 08:54:

Tja, dat wordt dus weer het moeras uitspitten?

Bij CSI Miami hebben ze daar zo'n scan apparaat voor

Bliep, bliep.... What do we have here?

It's Joran's shoe....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven