Nieuwe bekentenis Joran van der Sloot

26-02-2010 08:29 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
'Natalee snoof cocaïne en viel van het balkon'

door John van den Heuvel en Bert Huisjes



AMSTERDAM - Joran van der Sloot blijkt in zijn nieuwe bekentenis emotioneel en zeer gedetailleerd te hebben verklaard over zijn aandeel in de dood van Natalee Holloway.



Oud-politiechef Gerald Dompig, die onderzoek deed naar de verdwijning, stelde gisteren dat de lezing wel degelijk past in de bevindingen van het eerste onderzoek. De Telegraaf heeft gisteren integraal kennis genomen van het op video opgenomen gesprek van 2,5 uur. De nieuwe bekentenis vond plaats in een hotel in Düsseldorf en wordt zondagavond door RTL 5 uitgezonden.



Nieuwe versie



Joran komt door zijn heftige emoties overtuigender over dan in zijn eerste onvrijwillige tv-biecht. Justitie op Aruba zou de bekentenis te snel afdoen als weer een nieuwe versie 'fantasie en leugens', althans zo stelt ex-politieman Dompig in een reactie op de conclusie van hoofdofficier Peter Blanken.



De voormalig onderzoeksleider zegt dat de bekentenis serieus onderzoek vraagt. Volgens hem past de lezing in de tijdslijn. Ook is Van der Sloot volgens hem ditmaal specifiek. Zo noemt Joran het exacte huisadres waar Natalee stierf, de naam van de medeplichtige en omschrijft hij de auto waarmee haar lichaam werd vervoerd.



Van der Sloot handhaaft in zijn nieuwe bekentenis de belangrijkste onderdelen die hij toegaf tijdens een undercoveroperatie van Peter R. de Vries: dat hij aanwezig was bij haar dood en haar lichaam liet verdwijnen. Joran noemt naam en toenaam van een medeplichtige vriend, A. Joran stelt dat hij Natalee die nacht samen met deze, toen 20-jarige, Arubaan meenam naar diens ouderlijke woning, waar ze op het balkon cocaïne gebruikten en whisky dronken.



"A. had de muziek net aangedaan. En, eh, hun twee hadden allebei net wat coke op." Natalee en A. snoven de drugs van de rand van een huissleutel, stelt hij. Volgens Joran klom Natalee op de rand van het balkon. "Ze was denk ik behoorlijk bezopen, dus ze ging gewoon een beetje half striptease dansen, net als ze op stage bij Carls & Charlies aan het doen was."



Gespannen bij verklaring



"Toen liep ik naar haar toe om een beetje met haar te dansen... Enneh, ik pakte haar bij haar heupen. Toen ik losliet, viel ze van het balkon af..."



Tijdens de verklaring toont Joran van der Sloot zich stressvol en hevig geëmotioneerd. "We keken naar beneden en zagen haar daar liggen. Ja, er was bloed. Ik denk dat ze met haar hoofd eerst op de grond is gevallen." Daarop stormden beiden naar beneden, verklaart hij. "Haar kin was naar een kant en die draaide ik naar de andere kant. Er was op de grond ook bloed. Er was geen leven meer." De vermeende medeplichtige A. is onlangs een alibi verschaft door zijn moeder.





Is het echt of gespeeld? Joran van der Sloot zegt voor de RTL-camera's dat hij schoon schip wil maken en verklaart dat hij het lichaam van Natalee Holloway in een moeras heeft laten verdwijnen.





Wat denken jullie. Is het nu echt, of weer een nieuwe leugenachtige stuiptrek? Of zou hij, nu zijn vader dood is, toch berouw krijgen?

Ik had het net al in het andere topic geplaatst maar die heeft een bug
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft echt gebruikt hoor, die ziet er niet normaal uit
Alle reacties Link kopieren
Hij was altijd al eng. Hij ziet er nu gewoon slecht uit. Gevangenis teint. Kaalgeschoren kop. Waarschijnlijk nauwelijks geslapen want hij zit een aantal keer te gapen. Tja, dan lukt het al snel om een boeventronie tevoorschijn te toveren.



Ik vind het wel een vreemde setting. En wie zijn die andere gasten die naast en achter hem zitten, vraag ik me af.

Het lijkt eerder een soort informele hoorzitting dan een echte rechtbank zitting.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
quote:Zo.maar schreef op 06 januari 2012 @ 16:53:

Het schijnt dat je maar een derde van je straf daar uit zit. Dus veels te weinig.

Dan kan hij dus zelfs als hij dertig jaar krijgt met tien jaar weer buiten staan. Heeft hij nog alle tijd van de wereld weer opnieuw in de fout te gaan.

Klopt dit wel? Wat is het nut om dertig jaar te krijgen, denk ik dan.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
quote:Zo.maar schreef op 06 januari 2012 @ 16:53:

Het schijnt dat je maar een derde van je straf daar uit zit. Dus veels te weinig.Heb dit ook idd ergens gelezen.Dus bij een maximale straf van 30 jaar loopt ie wss na 10 jaar weer rond.Reken daarbij z'n suikertante uit Amerika die hem sponsort al die tijd.De (waarschijnlijk) lage levensstandaard en dito inkomen in Peru.Wat Joran die geld heeft,voldoende kans geeft om privileges te regelen in de gevangenis.Denk dat ie zich weinig zorgen maakt over z'n toekomst...
Hey Lord,don't ask me questions
Dat verklaart zijn houding. Ik snap ook niet dat zijn tante blijft sponseren
Alle reacties Link kopieren
quote:Zo.maar schreef op 06 januari 2012 @ 17:15:

Dat verklaart zijn houding. Ik snap ook niet dat zijn tante blijft sponserenHet is niet zijn tante maar een suiker tante.
Ah know`t, tha shunt
Alle reacties Link kopieren
Eerst maar eens kijken of er bewezen kan worden dat hij die griet heeft vermoord.
Alle reacties Link kopieren
quote:papyrus schreef op 06 januari 2012 @ 16:40:

http://www.rtl.nl/compone ... Media/livestream/insc.xml



rechtszaak is begonnen.



wat heeft die vent een enge kop.



Dank je voor de link, ik ga het zo even kijken.



Lees dit nog;



vr 06 jan 2012, 15:49 | 209 reacties | lees voor

Joran niet akkoord met aanklacht OM



LIMA - Vandaag is het proces tegen Joran van der Sloot gestart. Inmiddels is de eerste zitting geschorst, het proces wordt op 11 januari om 10 uur weer Peruaanse tijd voortgezet. De aanklager heeft 30 jaar gevangenisstraf geëist en een boete van ongeveer 50.000 euro. Joran ging niet akkoord met de beschuldigingen want hij ontkent schuldig te zijn aan moord gevolgd door diefstal.



Joran heeft bekend dat hij Stephany Flores op 30 mei 2010 in zijn hotelkamer in Lima heeft gedood, maar ontkent dat het gaat om een roofmoord. Hij zou de moord hebben gepleegd in een emotionele opwelling, hij werd kwaad toen hij zag dat Flores op zijn laptop stukken over de verdwijning van Natalee Holloway bekeek. Holloway verdween precies vijf jaar eerder op Aruba, waar Van der Sloot toen woonde. Zij is nooit gevonden en Joran is tot op heden verdachte.

Zijn advocaat heeft voor elkaar gekregen dat Van der Sloot tot 11 januari de tijd krijgt om zich te beraden op zijn uiteindelijke standpunt. Pas dan moet hij officieel zeggen of hij op alle punten van de aanklacht schuldig is of niet. Met de voorlopige verklaring van onschuld ziet het ernaar uit dat de verdediging van Van der Sloot aanstuurt op doodslag in plaats van moord op de jonge vrouw Stephany Flores, 1,5 jaar geleden.

Als hij alles bekent, dan heeft de rechtbank 48 uur de tijd om tot een uitspraak te komen. Bekent hij niet, dan gaat het proces door.

Met vers gemillimeterd haar, een schoon shirt en een kogelvrij vest verscheen Joran in de rechtzaal. Bronnen melden dat hij ogenschijnlijk relaxed de zitting heeft bijgewoond.



Mensenrechtencommissie bij proces

Bij het proces waren waarnemers van de Interamerikaanse Commissie voor de Mensenrechten aanwezig. De advocaten van Van der Sloot hebben bij deze mensenrechtencommissie een klacht ingediend, omdat zijn rechten zouden zijn geschonden bij zijn aanhouding in en uitzetting uit Chili en bij het politieverhoor in de Peruaanse hoofdstad Lima. De advocate en de vertaler die bij het verhoor aanwezig waren, zouden niet neutraal zijn geweest.

Er waren tientallen Peruaanse en buitenlandse journalisten aanwezig in Lima. Ook de vader van de gedode Stephany Flores was aanwezig, maar wilde niet met de pers praten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Preceis. Er is bij de arrestatie van alles fout gegaan. Zijn advokaat zet in op vrijspraak. En let maar op, het wordt nog moeilijk te bewijzen dat Joran dat meisje heeft omgebracht.
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees ook het ergste.. volgens mij kom je met geld heel ver daar.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet om geld. Het gaat om bewijsvoering. Gelukkig maar, want anders zou iedereen zonder enig bewijs in de bak kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
Zouden ze in Peru niet een beetje corrupt zijn?



Maar goed, 20 jaar daar voor moord is ook goed en dan door naar Amerika, toch? Is hij toch lekker aan het reizen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Als geld een factor zou zijn om vrij te komen of een factor om niet vrij te komen, moet je de vader van het meisje ook niet uitwissen.

Laten we dit maar even terzijde schuiven en er vanuit gaan dat het er om gaat of het directe bewijsmateriaal in combinatie met indirect bewijsmateriaal voldoende is hem achter de tralies te houden voor een hele lange tijd.

En dan zijn er de Amerikanen nog die hem graag een lange straf op willen leggen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde al op het journaal dat er gezegd was in Peru dat het niet zou meespelen dat de familie van het slachtoffer heel veel invloed heeft in dat land.



Zelf betwijfel ik dat een heel klein beetje maar laten we positief blijven en hopen dat de rechters te goede trouw zijn. Zo zou het iig wel moeten zijn.



Nu wachten tot de elfde he wat Joran gaat pleiten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
De bekentenis van Joran van der Sloot over de dood van Stephany Flores uit Peru rammelt. De 21-jarige vrouw is overleden aan een klap op haar hoofd met een bot voorwerp en niet door klappen en een wurging, zoals Van der Sloot heeft verklaard.



Dat blijkt uit een forensisch onderzoek naar de moord op Flores, waarin de krant Metro inzicht heeft gekregen.





Geen roofmoord dus, maar emotionele opwelling.
Alle reacties Link kopieren
'Overplaatsing Joran is fabeltje'



Berichten dat de dienst voor het gevangeniswezen in Peru INPE plannen heeft om Joran van der Sloot over te plaatsen naar de beruchte Challapalca-gevangenis zijn uit de lucht gegrepen. Dat zegt de advocaat van Van der Sloot, José Jiménez Navarro. Volgens hem is er nog nooit sprake van geweest dat zijn cliënt naar het 'Siberië van Peru' zou worden gestuurd, zoals de gevangenis in het Andesgebergte ook wordt genoemd.



Van der Sloot zit nu vast in de Miguel Castro Castro-gevangenis in de Peruaanse hoofdstad Lima. Vrijdag werd hij vroeg in de ochtend korte tijd naar de nabijgelegen Lurigancho-gevangenis overgebracht om de eerste dag van zijn proces bij te wonen in een belendende rechtszaal. Een bron bij de rechtbank laat weten dat het ongebruikelijk is in vergelijkbare zaken om gevangenen over te plaatsen na een veroordeling.



De Challapalca-gevangenis, gelegen in het district Tacna, in het zuiden van Peru, werd in 1996 geopend om met name leden van de terroristische groepen als het Lichtend Pad op te sluiten. De mensenrechtensituatie in deze gevangenissen is omstreden. Dit geldt ook, maar in mindere mate, voor de Miguel Castro Castro-gevangenis.





Bron: Metro.nl
Alle reacties Link kopieren
Die bekentenis kan rammelen of niet rammelen en dan heb je ook nog de vraag in welk opzicht. Bovendien heeft hij een geschiedenis van leugen op leugen. Hij zal daarom in deze kwestie ook wel (deels) wat hebben zitten lullen.

We wachten het maar gewoon lekker af hoe het uitpakt met zijn rechtszaak.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag moet Joran aangeven op welke punten hij schuldig of onschuldig is;



De advocaat van Joran van der Sloot kreeg het maandag voor elkaar dat zijn cliënt van de rechtbank tot woensdag de tijd kreeg om zich te beraden op zijn uiteindelijke standpunt. Pas dan moet hij officieel zeggen of hij op alle punten van de aanklacht schuldig is of niet. Met de voorlopige verklaring ziet het ernaar uit dat de verdediging van Van der Sloot aanstuurt op doodslag in plaats van moord op Flores. Doodslag wordt minder zwaar gestraft, dan moord waarbij wordt uitgegaan dat het misdrijf vooraf bewust is afgewogen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
als hij bekend dan is er een vonnis binnen 48 uur.
Alle reacties Link kopieren
NOS, 11 jan 16.01



Joran van der Sloot is schuldig aan de dood van Stephany Flores. Dat heeft de 24-jarige Nederlander bekend bij de rechter in Peru.



"Ik heb mijn daad vanaf het begin altijd eerlijk opgebiecht", zei Van der Sloot. "Ik heb echt spijt van wat ik heb gedaan."



Na zijn arrestatie anderhalf jaar geleden bekende Van der Sloot al dat hij de jonge vrouw had gedood, omdat ze informatie over de zaak-Holloway op zijn laptop zou hebben gevonden. Later trok hij die verklaring weer in.



Minder straf

Joran van der Sloot wordt ervan verdacht dat hij op 30 mei 2010 de 21-jarige studente Stephany Flores heeft vermoord. Het Openbaar Ministerie in Peru eist 30 jaar cel.



Van der Sloot hoopt door de schuldbekentenis eerder vrij te kunnen komen. Volgens zijn advocaat heeft hij goed meegewerkt met justitie en heeft hij spijt van zijn daad. "Dat verdient strafvermindering", zei de raadsman.



Drie medeverdachten zeiden onschuldig te zijn. Ze zaten naast Van der Sloot in de rechtszaal, omdat ze hem geholpen zouden hebben met ontsnappen naar Chili.



Familie Flores

De advocaat van de familie Flores zei na afloop van de zitting dat de schuldbekentenis van Van der Sloot niets voorstelt. "Hij heeft nog steeds niet gezegd hoe en onder welke omstandigheden hij haar heeft gedood. Bovendien valt de medewerking ook wel mee, want in het begin heeft hij het onderzoek enorm gefrustreerd."



"We zullen het nooit accepteren als hij een straf van 20 jaar krijgt", zei de advocaat.



Uitspraak

Afgelopen vrijdag begon de rechtszaak tegen de Nederlander. Na een zitting van ongeveer een uur vroeg Van der Sloot meer bedenktijd op de vraag van de rechter of hij schuldig of onschuldig pleitte. Hij moest daar nu antwoord op geven.



De aanvang van de zitting van vandaag liep vertraging op, doordat sommige advocaten nog niet in de rechtbank aanwezig waren. Volgens de rechters was het druk in Lima vanwege demonstraties.



De rechtbank in Lima doet aanstaande vrijdag om 16.00 uur Nederlandse tijd uitspraak.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Tsja idd, wat is het waard zijn bekentenis. Spijt, daar geloof ik niet in. Wel in dat hij strategisch iets doet om er beter van te worden.



Als hij gewoon vertelt waar Nathalie ligt dan wil ik hem geloven.



Toch wel lekker als hij 30 jaar zou krijgen. Dat voor zijn bekentenis weer zoveel vanaf gaat is alleen minder.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk dat dat kan, dat je door te zeggen dat je er spijt van hebt minder lang in de bak zit.

En hij heeft er helemaal geen spijt van, dat zie je zo.

Zo triest voor de nabestaanden.... :(
Alle reacties Link kopieren
quote:boebele schreef op 11 januari 2012 @ 20:00:

Belachelijk dat dat kan, dat je door te zeggen dat je er spijt van hebt minder lang in de bak zit.

En hij heeft er helemaal geen spijt van, dat zie je zo.

Zo triest voor de nabestaanden.... :(



Lijkt mij heel erg voor de nabestaanden, vrienden en familie. We mogen niet van afstand oordelen maar als zijn advocaat zegt dat hij eerlijk moet zeggen dat hij dat gezegd heeft om strafvermindering te krijgen, dat doet mij wel verdriet.



Morgen horen we het wel. Ik heb er zelf niets mee te maken maar desalnietemin hoop ik dat hij de hoogste straf krijgt. Erg dat een onschuldig meisje vermoord is omdat volgens zeggen ze iets las over Nathalie. En dat hij nooit vertelt heeft waar Nathalie is vind ik heel erg. En dan de familie 250000 dollar eisen en dat hij dan wel wil zeggen waar ze is. Ik vrees in zee. En zijn vader heeft heel mooi het geheim meegenomen in zijn graf.



Dit alle is uiteraard een aanname, maar zo kijk ik er tegenaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Die gaat minstens 15 jaar zitten in Peru, en daarna nog een keer 15 jaar in de VS, voor afpersing.
Alle reacties Link kopieren
quote:zammm schreef op 12 januari 2012 @ 18:33:

Die gaat minstens 15 jaar zitten in Peru, en daarna nog een keer 15 jaar in de VS, voor afpersing.



De VS wilde hem toch de dag na het proces even over gevlogen hebben om hem te veroordelen?

Ik heb daar niets meer van gehoord.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven