Nieuwe bekentenis Joran van der Sloot

26-02-2010 08:29 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
'Natalee snoof cocaïne en viel van het balkon'

door John van den Heuvel en Bert Huisjes



AMSTERDAM - Joran van der Sloot blijkt in zijn nieuwe bekentenis emotioneel en zeer gedetailleerd te hebben verklaard over zijn aandeel in de dood van Natalee Holloway.



Oud-politiechef Gerald Dompig, die onderzoek deed naar de verdwijning, stelde gisteren dat de lezing wel degelijk past in de bevindingen van het eerste onderzoek. De Telegraaf heeft gisteren integraal kennis genomen van het op video opgenomen gesprek van 2,5 uur. De nieuwe bekentenis vond plaats in een hotel in Düsseldorf en wordt zondagavond door RTL 5 uitgezonden.



Nieuwe versie



Joran komt door zijn heftige emoties overtuigender over dan in zijn eerste onvrijwillige tv-biecht. Justitie op Aruba zou de bekentenis te snel afdoen als weer een nieuwe versie 'fantasie en leugens', althans zo stelt ex-politieman Dompig in een reactie op de conclusie van hoofdofficier Peter Blanken.



De voormalig onderzoeksleider zegt dat de bekentenis serieus onderzoek vraagt. Volgens hem past de lezing in de tijdslijn. Ook is Van der Sloot volgens hem ditmaal specifiek. Zo noemt Joran het exacte huisadres waar Natalee stierf, de naam van de medeplichtige en omschrijft hij de auto waarmee haar lichaam werd vervoerd.



Van der Sloot handhaaft in zijn nieuwe bekentenis de belangrijkste onderdelen die hij toegaf tijdens een undercoveroperatie van Peter R. de Vries: dat hij aanwezig was bij haar dood en haar lichaam liet verdwijnen. Joran noemt naam en toenaam van een medeplichtige vriend, A. Joran stelt dat hij Natalee die nacht samen met deze, toen 20-jarige, Arubaan meenam naar diens ouderlijke woning, waar ze op het balkon cocaïne gebruikten en whisky dronken.



"A. had de muziek net aangedaan. En, eh, hun twee hadden allebei net wat coke op." Natalee en A. snoven de drugs van de rand van een huissleutel, stelt hij. Volgens Joran klom Natalee op de rand van het balkon. "Ze was denk ik behoorlijk bezopen, dus ze ging gewoon een beetje half striptease dansen, net als ze op stage bij Carls & Charlies aan het doen was."



Gespannen bij verklaring



"Toen liep ik naar haar toe om een beetje met haar te dansen... Enneh, ik pakte haar bij haar heupen. Toen ik losliet, viel ze van het balkon af..."



Tijdens de verklaring toont Joran van der Sloot zich stressvol en hevig geëmotioneerd. "We keken naar beneden en zagen haar daar liggen. Ja, er was bloed. Ik denk dat ze met haar hoofd eerst op de grond is gevallen." Daarop stormden beiden naar beneden, verklaart hij. "Haar kin was naar een kant en die draaide ik naar de andere kant. Er was op de grond ook bloed. Er was geen leven meer." De vermeende medeplichtige A. is onlangs een alibi verschaft door zijn moeder.





Is het echt of gespeeld? Joran van der Sloot zegt voor de RTL-camera's dat hij schoon schip wil maken en verklaart dat hij het lichaam van Natalee Holloway in een moeras heeft laten verdwijnen.





Wat denken jullie. Is het nu echt, of weer een nieuwe leugenachtige stuiptrek? Of zou hij, nu zijn vader dood is, toch berouw krijgen?

Ik had het net al in het andere topic geplaatst maar die heeft een bug
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Nu live te volgen het proces.



Ik versta niet echt spaans maar van de vertaling van de tolk krijg ik al jeuk, volgens mij klopt die niet helemaal.



http://www.rtl.nl/compone ... Media/livestream/insc.xml
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
De Nederlandse tolk had er inderdaad moeite mee. Maar goed, ze moest ook uren vertalen.

Maar de uitspraak ligt er.

Meneer heeft 28 jaar gekregen en zou in 2038 weer op vrije voeten zijn. Een behoorlijke geldboete ligt er ook en zodra hij zijn straf uitgezeten heeft, moet hij het land verlaten. Zal hij wel persona non grata worden.



Nou vraag ik me toch af hoe het nou zit met het aantal jaren dat hij moet zitten omdat eerder hier mensen aangaven dat hij dan maar de helft of nog minder moet zitten? De uitspraak zelf leek dit tegen te spreken doordat benoemd werd dat hij in 2038 weer op straat zou staan.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
ALs hij goed zijn best doet daar in de gevangenis dan krijgt hij strafvermindering, voor iedere 2 dagen dat hij studeert of werkt 1 dag. Best veel dus eigenlijk.

Ik vind het echt belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het onduidelijk wat zijn strafvermindering zal zijn.



Wel is als ik de media kan geloven hij overgeplaatst naar een andere gevangenis. De vader van het slachtoffer vond het, uiteraard, onterecht dat hij veel privileges had als een mobiel en internet en tv.



Als het goed is heeft hij het niet waar hij nu zit. Wel heeft hij nog steeds een prive cel.



Als je destijds de opnamens zag van Peter R de Vries met zoveel mensen in 1 cel dat heel opmerkelijk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Wat ik niet begrijp, je geeft bewust een misdadiger geld, dan kan je het toch niet terug vragen als jezelf krap zit. Ja daar moet je dan maar beter over nadenken. En denk ook even aan wat voor misdrijf hij heeft gepleegd. Nee ik kan mij niet voorstellen dat je zo een iemand geld gaat geven, dus niet zielig doen als hij het niet terug gaat geven, dat kan je toch niet serieus denken?



zo 15 jan 2012, 11:29 | lees voor

Joran is boos op suikertante



LIMA - Joran van der Sloot is boos op zijn Amerikaanse suikertante Mary Hamer. Hij verwijt haar e-mails te hebben gelekt. Dat blijkt uit een brief die hij haar schreef.



De Nederlander werd vrijdag veroordeeld voor roofmoord op de 21-jarige Peruaanse miljonairsdochter Stephany Flores. Op diezelfde dag schreef Joran de brief aan Mary Hamer. Het tv-programma Hart van Nederland mocht een foto van de brief maken.



"Je zal altijd een plek in mijn hart hebben, maar wat je me nu aandoet begrijp ik niet," schrijft Joran. "Waarom wil je me pijn doen? Ik had dit nooit van je verwacht."



Joran verwijt Hamer dat zij e-mails lekte over zijn soepele gevangenisregime. Mede daarom zou hij nu overgeplaatst worden naar een strengere gevangenis. "Ik word nu gestraft omdat ik een telefoon had, omdat jij e-mails van mij naar de pers hebt gestuurd," schrijft Joran daarover. "Ik kan het nog steeds niet geloven, maar je hebt me meer problemen bezorgd dan je je voor kan stellen. Mijn medegevangen lijden er ook onder."



Verder blijkt dat Joran weigert Hamer 75.000 dollar terug te geven die ze betaalde voor zijn borg. De Amerikaanse wilde dat geld terug, omdat nu hij niet meer op borgtocht vrij kan komen.

De 55-jarige radiologe verklaarde onlangs dat haar hulp aan de Nederlander haar zoveel geld heeft gekost dat ze financieel aan de grond zit. Toch zet ze haar ‘werk’ door. “Hoe beter ik Joran leer kennen, hoe meer ik besef dat er een mooi mens in hem schuilt.”

Die liefde lijkt ondanks de verwijten nog steeds wederzijds. "Ik hou van je, maar ik heb zoveel pijn." Joran besluit zijn brief met de woorden: "Ik hoop dat alles goed met je gaat en wens je niets dan het beste. Veel liefs, Joran."
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Joran is een psychopaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:zammm schreef op 15 januari 2012 @ 11:59:

Joran is een psychopaat.



Goh, dat was me nog niet opgevallen



Geweldig, die one-liners van jou
Alle reacties Link kopieren
haha, lekker gezonde "relatie" hebben die 2, maar niet heus.
Alle reacties Link kopieren
quote:TheEmpress schreef op 15 januari 2012 @ 12:01:

[...]





Goh, dat was me nog niet opgevallen







Ja dat was mij ook duidelijk .



Ik heb het een beetje niet helemaal gevolgd maar kent Peru geen TBS? Ik heb niets erover gehoord bij de eis van de straf maar hij zal toch wel niet helemaal goed zijn? Als ze dat niet kennen houdt het op natuurlijk.



Voor mij zou het niet uitmaken, ik denk dat hij zo een pathalogische leugenaar is dat hij iedereen misleidt en zo weer nog vroeger vrij zou zijn.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Bij die suikertante loopt er ook een streepje door hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:mazzelen schreef op 15 januari 2012 @ 12:05:

Bij die suikertante loopt er ook een streepje door hoor.Klein beetje maar
Alle reacties Link kopieren
Idd, ik heb ooit maar een paar berichten gelezen van een topic van een oproep om gevangenen te schrijven die de doodstraf hadden wegens moord. Dat er zakken vol post komen, huwelijksvragen, trouwerijen, relaties met dat soort mensen, ik snap daar niets van.



We hebben het niet over een pakje kauwgom stelen als je een minderjarige bent, maar over een persoon die willens en wetens iets heel ernstigs op zijn geweten heeft.



Ik heb maar een klein stukje gezien live maar op een gegeven moment moest hij erg lachen dat ik dacht, wat valt er nou te lachen? Oke de tolk was een beetje klungelig maar een paar keer dacht ik, wat doe je nou? Een keer dus lachen, een keer zeeer nadrukkelijk gapen, een keer leek het net of hij even een klein dutje deed.



Nou ja, hoop dat hij nu de echte straf krijgt ................. maar geloof dat hij in hoger beroep zou gaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:mazzelen schreef op 15 januari 2012 @ 12:05:

Bij die suikertante loopt er ook een streepje door hoor.





Nogal! Maf wijf.



Aan de ene kant vind ik 28 jaar terecht, maar aan de andere kant denk ik: die vent komt nog zieker uit de bajes dan dat hij nu al is.
Alle reacties Link kopieren
Vreemd verhaal , waarom zou Joran toestemming hebben egegeven om die brief te fotograferen?

Hoe komen ze aan die brief?

Wie zegt dat hij die brief echt geschreven heeft?

Ik vind dat hele suiktertante verhaal ook vreemd , eerst die idioot sponseren en daarna je geld terugwillen?

pfff.
Alle reacties Link kopieren
quote:zammm schreef op 15 januari 2012 @ 11:59:

Joran is een psychopaat.

dat denk ik ook, zijn blik hoe hij de wereld in kijkt, slim is hij ook, heel slim

doet mij altijd denken aan Hannibal Lecter
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 15 januari 2012 @ 12:18:

Idd, ik heb ooit maar een paar berichten gelezen van een topic van een oproep om gevangenen te schrijven die de doodstraf hadden wegens moord. Dat er zakken vol post komen, huwelijksvragen, trouwerijen, relaties met dat soort mensen, ik snap daar niets van.Hier schrijven mensen over iedere scheet die Joran laat, pluizen ze internet af en posten ze de stukken die ze vinden. Snap ik ook niets van.
quote:willem1959 schreef op 15 januari 2012 @ 14:39:

[...]



Hier schrijven mensen over iedere scheet die Joran laat, pluizen ze internet af en posten ze de stukken die ze vinden. Snap ik ook niets van.

Tja, nee, dat snap ik ook niet, maar ik begrijp ook niet waarom andere een meisje van 16 blijven volgen via internet, en via dr blog, met wat ze doen.



Raar toch dat internet en ze blijven de updates nog posten ook bij dat topic snap jij ut nu ?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat van Laura snap ik wel. Dom dat jij het verschil niet ziet. Laura presteert een opmerkelijke prestatie. Joran is veroordeeld vanwege een moord op een meisje. Maar blijkbaar trek dat meer sneue figuren aan dan het zeilmeisje. Vrouwen geilen doorgaans op foute mannen. Dat zie je hier weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Joran is de BNer in Nederland én in het buitenland
Alle reacties Link kopieren
soiso ga je behoorlijk off topic Willem, hou eens op over die zeilmuts
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kun je wel je (borg)geld terugvragen. Of je het krijgt is een tweede. Misschien was daar wel een regeling over en is het terecht dat ze het terug vraagt. Nergens wordt geschreven dat ze élke cent die ze ooit in hem gestoken heeft terug wil.



Dat Joran een psychopaat is, zal vermoedelijk heel lekker om te schrijven zijn maar tenzij je hem grondig binnenste buiten hebt gekeerd omdat je zijn psychiater was en moest kijken of hij een diagnose opgeplakt kon krijgen, is het maar een loze uitspraak.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Update;

Van der Sloot wil vonnis nietig laten verklaren

AMSTERDAM - Joran van der Sloot wil het vonnis van de Peruaanse rechtbank, die hem vrijdag tot 28 jaar cel veroordeelde voor de moord op Stephany Flores, nietig laten verklaren.

Zijn advocaat, José Jiménez Navarro meldde maandagmiddag dat hij dit zojuist met Van der Sloot overeen was gekomen.



De raadsman moet voor de nietigverklaring naar het Peruaanse hooggerechtshof. Daarvoor moet hij binnen tien dagen een onderbouwde brief naar de hoogste rechtsinstantie voor dit soort zaken in Peru sturen.

De rechters hebben nooit zijn eerste bekentenis op waarde geschat", beargumenteert de advocaat.





April





De advocaat verwacht uiterlijk in april uitsluitsel te krijgen van het hooggerechtshof. De nietigverklaring is wat anders dan een hoger beroep, dat Jiménez ook overwoog. Dit zou bij dezelfde rechtbank dienen en kon alleen leiden tot een lagere straf.



De raadsman sprak Van der Sloot maandag in de Piedras Gordas-gevangenis. Het weekeinde wilde hij zijn cliënt al bezoeken, maar dit werd hem naar eigen zeggen geweigerd.



Volgens Jiménez maakt Van der Sloot het goed. "Hij is rustig en altijd positief ingesteld", merkt de advocaat op

Uit NU.nl
Extra vervolg hier op;(Telegraaf)

'Schuldigverklaring Joran onhandig'

Joran van der Sloot had zich niet schuldig moeten verklaren aan de aanklacht van het Openbaar Ministerie. Dat heeft zijn voormalige Peruaanse advocaat Máximo Altez maandag tegen het ANP gezegd

Volgens Altez is de kans klein dat de klacht wordt toegewezen bij de Interamerikaanse Commissie voor de Mensenrechten, nu hij zich schuldig heeft verklaard. Jorans rechten als verdachte in Peru zouden zijn geschaad.



Wel ziet Altez nog mogelijkheden voor de klacht dat Jorans rechten als verdachte bij de aanhouding in en uitzetting uit Chili zijn geschonden. „Chili had hem moeten uitleveren en dat duurt vijf of zes maanden. Ze hadden hem niet zo maar de grens over mogen zetten”, aldus Altez.



De advocaat meent dat Van der Sloot is misleid, ook door de druk van de media, die hem al hadden veroordeeld. „Hij was bang dat hij 35 jaar of meer kon krijgen als hij zich niet schuldig zou verklaren, omdat ze hem dan misschien zouden veroordelen wegens roofmoord. Maar dat kon helemaal niet. Als daar voldoende bewijzen voor waren geweest, had de officier van justitie dat wel in de aanklacht gezet. Maar die bewijzen waren er niet en daarom was de aanklacht moord gevolgd door diefstal. Meer dan 30 jaar kon hij niet krijgen.”



Inmiddels heeft Van der Sloots advocaat José Jiménez verklaard in hoger beroep te gaan bij het Hooggerechtshof. Uitspraak daarover kan zeker tot maart of april duren, aldus Jiménez
Alle reacties Link kopieren
quote:redband schreef op 15 januari 2012 @ 14:42:

[...]



Tja, nee, dat snap ik ook niet, maar ik begrijp ook niet waarom andere een meisje van 16 blijven volgen via internet, en via dr blog, met wat ze doen.



Raar toch dat internet en ze blijven de updates nog posten ook bij dat topic snap jij ut nu ?Wat ben jij kinderachtig zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 15 januari 2012 @ 14:39:

[...]



Hier schrijven mensen over iedere scheet die Joran laat, pluizen ze internet af en posten ze de stukken die ze vinden. Snap ik ook niets van.



Hoeft ook niet. Ik doe niet eens moeite om `mannen` te begrijpen hier op Viva. Sowieso verdiep ik mij maar niet in wat de meeste mannen doen op een vrouwenforum. Maar dat zal ik ook niet elke keer vermelden dus wederzijds hoeft dat ook niet als je weer een keer iets niet begrijpt.



Weet wel dat dit soort opmerkingen maakt dat vele (ja dat verzin ik niet) geen zin meer hebben in de pijler Actueel omdat je op elke posting wel weer een sneer kan verwachten van de heren hier die zichzelf heel wat vinden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven