Nieuwe campagne Lactacyd

07-09-2015 12:16 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat te twijfelen tussen Actueel of Lijf&Lijn, maar aangezien dit meer gaat over de reclamecampagne dan het product zelf, toch maar voor de eerste gekozen.



Wie heeft hem al gezien, de nieuwe campagne van Lactacyd (http://vaginapagina.nl/)? In de campagne wordt zonder blikken of blozen verteld dat het reinigen van de vagina met alleen water onvoldoende is en je een product als Lactacyd nodig hebt om je vagina fatsoenlijk te reinigen.

Ik kan daar echt zo boos van worden. Er is daar al zo ontzettend veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en iedere keer weer is de uitkomst dat het reinigen met water meer dan voldoende is en dergelijke producten meer kwaad dan goed doen. En al dat wetenschappelijke bewijs in je reclamecampagne dan toch keihard afdoen als 'Fabel'.



Dat je hier en daar wat aandikt in een campagne is tot daar aan toe, maar dit kan echt serieuze gevolgen hebben voor (jonge) dames die dit soort onzin voor waarheid aannemen, hun vagina actief gaan 'reinigen' en hiermee een enorm risico lopen op versoorde PH-waarden, bacteriële infecties en andere ellende.



Sorry, het is een beetje een non-issue, maar ik wilde het toch even delen. Echt ongelofelijk waar sommige bedrijven mee op de proppen komen...
Alle reacties Link kopieren
Helemaal mee eens, het is echt slecht voor je vagina :(
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de reclame ook gezien ja. In dat wereldje draait alles om geld. Gezondheid van de mensen staat niet meer voorop. Er wordt zoveel gelogen. Kijk maar de reclames en verpakkingen van eten en drinken. Heel jammer.
Ja, dat viel mij ook al op! Vooral de botheid waarmee het gezegd wordt, niet een beetje halfslachtig impliceren maar echt een rasechte leugen als waarheid presenteren.



Ik heb het aangegeven bij de reclame code commissie. Ik hoop dat meer vrouwen dat doen en deze campagne snel uit de lucht gehaald wordt.
Alle reacties Link kopieren
Hetzelfde voor inlegkruisjes, die veroorzaken alleen maar afscheiding. Je zou er bijna een klacht over indienen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me hier ook zo kwaad om maken! Ik heb zelf 3 meiden, en ze zijn zó gevoelig voor dit soort misinformatie.

Ik ga ook eens opzoeken hoe ik een melding kan doen bij de RCC.
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 07 september 2015 @ 12:26:

Hetzelfde voor inlegkruisjes, die veroorzaken alleen maar afscheiding. Je zou er bijna een klacht over indienen.

Volgens mij zijn zien hier toch van terug gekomen?

Verder vind ik de campagne ook bespottelijk. He
Alle reacties Link kopieren
Ja stom is dat!

Zo heb ik een of ander reclame boekje van Del Monte (blikfruit) liggen waarin ze zeggen dat dat ook gezond is en je zo makkelijk aan je dagelijkse fruitinname komt blabla . Wel stom want veel van dat blikfruit zit siroop=suiker bij. Helemaal niet gezond dus.
Rare campagne maar het is reclame. Elk product beweert dat je het nodig hebt en dat je er niet zonder kunt dus in die zin vind ik het niet schokkend.
Ik ben ook boos over die reclame! Fijn dat er meer zijn die het op is gevallen. Leer je die kinderen (met overheidsgeld!) hoe ze hun lichaam moeten verzorgen en deze producent zegt: gewoon niet geloven joh! Het lijkt mij dat hier een stokje voor te steken is, via de huisartsen misschien? Ik ken ook iemand die dat spul altijd gebruikt en ik krijg haar al niet overtuigd, nu lukt het me nooit meer. Grrr!
Alle reacties Link kopieren
Net als met alle reclames zijn er mensen vatbaar voor en gaan ze de dingen die in reclames aangeprezen worden gebruiken.



Of dat nu met aspirine tegen rugpijn is of met lactacyd.

Is het dan niet zo dat je als ouder zijnde tegen je dochter moet zeggen dat water alleen genoeg is?



Ik vind de reclame zelf ook belachelijk, maar het is niet iets wat zomaar even van de buis gehaald word, denk ik.
Bijna alle reclame geeft foute informatie, dat zouden kinderen al jong moeten leren.



Ik vind de reclame van Liddl nu wel heel goed. Het A-merk is lekker, en hun eigenmerk is ook lekker. En dan komt het prijsverschil in beeld. Heel mooi om zo klanten te trekken. Lekker is een relatief begrip dus daar lieg je niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat deze reclame verboden moet worden. Er zijn toch ook restricties aan reclames voor poedermelk/ kv voor baby's en dit zou ook zo'n restrictie moeten hebben. Kinderen en jonge meiden leren door zo'n reclame ook dat de vagina eigenlijk een vies ding is dat gereinigd moet worden. En zoals in de openingspost staat: het klopt van geen kanten! Als je gewoon met water reinigt en onderbroeken met katoen erin draagt, is er niets aan de hand.



Deze reclame leert mijn dochter en andere meiden dat een vagina gereinigd moet worden, terwijl het zelfreinigend is als je met water schoonmaakt enzo en het leert ook mannen dat vagina's of helemaal niet mogen ruiken of zelfs naar een zeepachtige emulsie moeten ruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:the-dowager schreef op 07 september 2015 @ 12:26:

Ja, dat viel mij ook al op! Vooral de botheid waarmee het gezegd wordt, niet een beetje halfslachtig impliceren maar echt een rasechte leugen als waarheid presenteren.



Ik heb het aangegeven bij de reclame code commissie. Ik hoop dat meer vrouwen dat doen en deze campagne snel uit de lucht gehaald wordt. Goeie! Het is een leugen, het lijkt me dat de RCC hier wel wat mee gaat doen!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Het is een reclame, die zijn vaker niet waar dan wel waar en puur bedoeld om je over te halen. Net als wij van wc eend raden wc eend aan... of derft gaat drie keer langer mee want derft gaat drie keer langer mee (zijn letterlijke teksten uit reclames).



Of dat je finish moet gebruiken om je apperaat te beschermen... Dat hoeft helemaal niet, de meeste apperaat en hebben een reinigings programma dat dat prima kan en anders een keer een programma (zonder was of afwas) op hoge temperatuur draaien en dan is het ook goed.



Altijd jammer dat dit soort dingen als waarheid worden verteld en dat als er al kleine lettertjes zijn die meestal te klein zijn (en wij hebben best een grote tv) en te snel weer weg zijn. Terwijl flesvoeding altijd er bij moet vermelden dat borstvoeding beter is, bij alcohol dat je het met mate moet drinken en niet onder de 18 en sigaretten geen reclame mogen maken... Daar zijn strenge regels voor en de rest kan liegen alsof het gedrukt staat...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een melding gemaakt. Zijn ze nu helemaal! Alsof ons nog niet genoeg aangepraat wordt.
quote:my-little-appletree schreef op 07 september 2015 @ 13:47:

Het is een reclame, die zijn vaker niet waar dan wel waar en puur bedoeld om je over te halen. Net als wij van wc eend raden wc eend aan... of derft gaat drie keer langer mee want derft gaat drie keer langer mee (zijn letterlijke teksten uit reclames).



Of dat je finish moet gebruiken om je apperaat te beschermen... Dat hoeft helemaal niet, de meeste apperaat en hebben een reinigings programma dat dat prima kan en anders een keer een programma (zonder was of afwas) op hoge temperatuur draaien en dan is het ook goed.

Ja maar dit gaat om een lichaamsdeel (en je gezondheid) en niet om een vaatwasser.
Alle reacties Link kopieren
Precies. Dit gaat om gezondheid. En door het product te gaan gebruiken kan je 'aandoeningen' krijgen. Zoals Candida.



Dat is van een andere orde dan vaatwassers!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Helemaal mee eens TO
OMG
Ik zag het ook. Achterlijk is het. Ik vroeg me meteen af of er geen Reclame Code Commissie is die hier iets aan kan doen.
Hier kun je een klacht indienen over reclames bij het RCC. Lijkt me wel een goed idee met het oog op voorlichting voor bv jonge meiden.
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk.

Zal alleen maar schade doen inderdaad.

De binnenkant van je lijf kan het prima zelf.

Je gaat toch ook niet je slokdarm boenen?

Of je longen ontsmetten?
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Dit heb ik ingevuld, be my guest om te kopieren en plakken en aan te passen naar wens. En naar het RCC sturen dan aub. Scheelt typen.



"Ik ben van mening dat door deze reclame oa jonge vrouwen incorrecte ideeen kunnen vormen over intieme hygiene. Het is algemeen bekend dat de vagina een zelfreinigend orgaan is. Schoonmaken met alleen water is noodzakelijk om die zelfreinigende werking niet te frustreren. Deze reclame geeft het tegenovergestelde beeld van de medisch bewezen realiteit, waardoor correcte voorlichting, die betaald wordt door de overheid, gevaar kan lopen. Ook al wordt in reclame heel vaak een incorrect beeld van de realiteit gegeven, ik vind dat deze reclame zorgt voor misleiding, die bij vrouwen voor medische problemen kunnen zorgen zoals schimmelinfecties en een slechte weerstand van de vagina. Bovendien liegt men dus over de medische feiten, op een hele slinkse manier, en lopen jonge meiden kans om daarin te trappen."



Ik heb alleen niet de regeltjes doorgelezen, het zou kunnen dat je moet aangeven welke regel ze hiermee overtreden. Ik vind het wel belangrijk een signaal af te geven, als dat kan.
Alle reacties Link kopieren
Chiefseattle bedankt voor de link! Ook ik heb het klachtenformulier bij RCC ingevuld!
OMG
Alle reacties Link kopieren
Lactacyd is nu echt hét schoolvoorbeeld waarbij het probleem bedacht is om de oplossing te kunnen verkopen. Water is inderdaad meer dan voldoende.



Zo sneu dat die (jonge) meisjes hier in trappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven