Nieuwe campagne Lactacyd

07-09-2015 12:16 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat te twijfelen tussen Actueel of Lijf&Lijn, maar aangezien dit meer gaat over de reclamecampagne dan het product zelf, toch maar voor de eerste gekozen.



Wie heeft hem al gezien, de nieuwe campagne van Lactacyd (http://vaginapagina.nl/)? In de campagne wordt zonder blikken of blozen verteld dat het reinigen van de vagina met alleen water onvoldoende is en je een product als Lactacyd nodig hebt om je vagina fatsoenlijk te reinigen.

Ik kan daar echt zo boos van worden. Er is daar al zo ontzettend veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en iedere keer weer is de uitkomst dat het reinigen met water meer dan voldoende is en dergelijke producten meer kwaad dan goed doen. En al dat wetenschappelijke bewijs in je reclamecampagne dan toch keihard afdoen als 'Fabel'.



Dat je hier en daar wat aandikt in een campagne is tot daar aan toe, maar dit kan echt serieuze gevolgen hebben voor (jonge) dames die dit soort onzin voor waarheid aannemen, hun vagina actief gaan 'reinigen' en hiermee een enorm risico lopen op versoorde PH-waarden, bacteriële infecties en andere ellende.



Sorry, het is een beetje een non-issue, maar ik wilde het toch even delen. Echt ongelofelijk waar sommige bedrijven mee op de proppen komen...
Alle reacties Link kopieren
Ik had nooit last van infectie, toen ging ik lactacyd gebruiken omdat ik dat wel een lekker fris idee vond. Kreeg de ene schimmel na de andere. De huisarts vertelde me om meteen met lactacyd te stoppen. Daarna bijna nooit meer last gehad.



Voor mij is het duidelijk: je vagina was je gewoon met water en gebruik van dit soort rommel kan hele vervelende gevolgen hebben!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Het verbaast me dat er geen lactacyd voor mannen is.

'De onbesneden eikel reinigen met water is echt niet voldoende volgens 80% van de vivadames, gebruik daarom lactacyd-for-men voor je intieme zone'



Misschien zijn wij niet zo vatbaar voor bullshit? Of misschien hebben we gewoon geen 'intieme zones'.
quote:merano schreef op 28 september 2015 @ 17:04:

Toch zou het leuk zijn als je overduidelijke shitproducten met niet bewezen werking gewoon van de markt kon halen. Want in het beste geval leidt zo'n klacht tot aanpassing van de reclame, of een boete.



Maar die zooi blijft gewoon in het schap staan.

Tja, dat is ook wel bijzonder, klopt. Een aantal jaren geleden is er Europese wetgeving in voege gekomen die gezondheidsclaims in reclame zonder wetenschappelijk bewijs verbiedt. Dat was voornamelijk bedoeld als reactie op nep gezondheidsclaims van bijvoorbeeld Danone Activia. Sindsdien zijn dat soort reclames toch een stuk minder agressief en minder misleidend.



Eigenlijk behoort de reclame voor Lactacyd tot dezelfde categorie misleidende reclame met gezondheidsclaims. Tenzij die claims wetenschappelijk aantoonbaar zijn, zijn ze dus verboden. Laat jullie niet afschepen met jullie klachten, dames! Leg desnoods klacht neer bij de Europese instanties.
quote:starlighter schreef op 25 oktober 2015 @ 08:48:

[...]





Heb je wel eens je menstruatie uitgesteld (3 maanden bv) en had je er toen ook last van? Ik had hetzelfde als jij. Na heel veel fluconazol gedoe ontdekt dat mijn menstruatie en mijn huidige vriend zijn sperma en slechte combi zijn.



Ik zal dat vast wel hebben geprobeerd destijds, ik probeerde alles op aanraden van gyn. en dingen die ik zelf opperde.

Inmiddels is alles eruit bij mij en menstrueer ik dus al jaren niet meer. Het is allemaal gewoon hetzelfde gebleven na verwijdering btw, gaat prima met heel af en toe spoelen (max 1x per 2/3 weken) en na een vrijpartij waarbij hij in mijn klaarkomt.



Ik zou het nooit gebruiken als ik de problemen niet had gehad, dus zeker niet voor een 'fris' gevoel.

Hoe minder troep je gebruikt, hoe beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 26 oktober 2015 @ 08:40:

Het verbaast me dat er geen lactacyd voor mannen is.

'De onbesneden eikel reinigen met water is echt niet voldoende volgens 80% van de vivadames, gebruik daarom lactacyd-for-men voor je intieme zone'



Misschien zijn wij niet zo vatbaar voor bullshit? Of misschien hebben we gewoon geen 'intieme zones'.Hahaha Voor sommige mannen inderdaad geen overbodige luxe vrees ik.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik heb net de uitspraak in de mail gehad;

omdat Lactacyd in de spotjes het niet expliciet heeft over de inwendige vagina en op zowel de verpakking als de kleine lettertjes op de website staat dat je Lactacyd alleen uitwendig mag gebruiken, hebben ze mijn klacht ongegrond verklaard.



Jammer, maar dat had ik wel verwacht, gezien het verweer van Lactacyd.
Het staat er idd heel duidelijk op, klopt!

Enkel de spoeling van Kruidvat mag inwendig gebruikt worden, die heb ik dan ook.
Wat een k*t reclame.

En ik ben nog wel een "klant". Ik heb altijd wel lactacyd in huis en gebruik het eens in de week. Zou het nooit elke dag gebruiken. En ach als ik er over na denk, zou die 1x per week ook niet nodig zijn maar goed. Jammer zulke reclames want er zijn al zoveel jonge vrouwen die geen idee hebben hoe het daar beneden werkt. Had mijn schoonzusje op bezoek laatst (21jaar!) en ze klaagde over pijn daar beneden en haar moeder gaf haar altijd een crème om van de blaasontsteking af te komen.



Ik in de war



Een blaasontsteking gaat niet weg met een crème en waar heb je het over? Nou even doorvragen en ik kwam erachter dat ze gewoon met normale zeep wast daar beneden. Vriend bemoeit zich er ook maar mee om haar uit te leggen van PH waardes etc en ze had er nog nooit van gehoord. Moet je nagaan hoe vatbaar zulke meiden zijn voor deze reclames.



Maar goed, ik vind de reclame verschrikkelijk omdat er gesuggereerd word dat de vagina vies is, en we het moeten schrobben met van alles en nog wat, als je alleen water gebruikt ben je niet schoon.

(dat voorbeeld van je wast je borden toch ook niet alleen met water? verschrikkelijk!)
Alle reacties Link kopieren
quote:the-dowager schreef op 26 oktober 2015 @ 16:35:

Ik heb net de uitspraak in de mail gehad;

omdat Lactacyd in de spotjes het niet expliciet heeft over de inwendige vagina en op zowel de verpakking als de kleine lettertjes op de website staat dat je Lactacyd alleen uitwendig mag gebruiken, hebben ze mijn klacht ongegrond verklaard.



Jammer, maar dat had ik wel verwacht, gezien het verweer van Lactacyd.



Ik vind het nogal vreemd gaan.... 3 klachten worden in 1 zitting behandeld. Op mij kwam het over als dat er 1 klacht van gemaakt was omdat de strekking van de klachten hetzelfde was. En nu krijgen we allemaal apart een uitspraak.



(De commissie begrijpt dat klaagster de tv reclame misleidend vind omdat de consument daarin volgens haar verkeerd wordt voorgelicht)



De mijne is: de reclamecodecommissie acht reclameuiting in strijd met artikel 7 NRC. Zij beveelt Lactacyd aan niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken.





Lactacyd heeft 14 dagen de tijd om beroep aan te tekenen
Ik vraag me nog steeds af waar alle ophef hier voor nodig is. Natuurlijk overdrijft lactacyd een beetje, net als elk andere cosmetisch product. Niemand heeft bijvoorbeeld shampoo nodig, water is ook voldoende om je haar te wassen maar daar nemen we geen genoegen meer mee...



Een vagina ruikt frisser na een lactacyd-douche, dat is gewoon een feit dat makkelijk empirisch vast te stellen is. Of je dat wil, dat is een tweede, maar waarom mag lactacyd geen reclame maken voor hun product? Een product dat door heel veel vrouwen naar tevredenheid gebruikt wordt.



Deze ophef lijkt meer op een blijf-van-mijn-heilige-doos-reactie van enkelen dan een oprechte verontwaardiging.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 27 oktober 2015 @ 08:55:

Een vagina ruikt frisser na een lactacyd-douche, dat is gewoon een feit dat makkelijk empirisch vast te stellen is. Nee, een vagina ruikt naar zeep en parfum na het gebruik van laxtacyd, dat is niet frisser dan de normale geur! Blijkbaar zit het zelfs bij jou zover erin gebakken dat je hele lijf naar bloemetjes moet ruiken i.p.v. gewoon dat je het zelf niet eens meer in de gaten hebt. En DAT is nu precies het probleem.
quote:blauwmetstippen schreef op 27 oktober 2015 @ 09:15:

[...]





Nee, een vagina ruikt naar zeep en parfum na het gebruik van laxtacyd, dat is niet frisser dan de normale geur! Blijkbaar zit het zelfs bij jou zover erin gebakken dat je hele lijf naar bloemetjes moet ruiken i.p.v. gewoon dat je het zelf niet eens meer in de gaten hebt. En DAT is nu precies het probleem.

Hear hear!



Ik moet er niks van hebben, zo'n doos die naar wasverzachter ruikt (en smaakt!)
Alle reacties Link kopieren
quote:the-dowager schreef op 26 oktober 2015 @ 16:35:

Ik heb net de uitspraak in de mail gehad;

omdat Lactacyd in de spotjes het niet expliciet heeft over de inwendige vagina en op zowel de verpakking als de kleine lettertjes op de website staat dat je Lactacyd alleen uitwendig mag gebruiken, hebben ze mijn klacht ongegrond verklaard.



Jammer, maar dat had ik wel verwacht, gezien het verweer van Lactacyd. Wat een k*t uitspraak!
OMG
quote:blauwmetstippen schreef op 27 oktober 2015 @ 09:15:

[...]





Nee, een vagina ruikt naar zeep en parfum na het gebruik van laxtacyd, dat is niet frisser dan de normale geur! Blijkbaar zit het zelfs bij jou zover erin gebakken dat je hele lijf naar bloemetjes moet ruiken i.p.v. gewoon dat je het zelf niet eens meer in de gaten hebt. En DAT is nu precies het probleem.

Het is maar waar je voor kiest. Jij gebruikt toch ook deodorant? En shampoo? En zeep? En tandpasta met een menthol smaakje?

Er IS geen probleem.
Hoe zit het met die lactacyd-douche eigenlijk? Vroeger hadden ze toch zo'n ding dat je IN je doos moest duwen en spoelen maar? Daar zijn ze dus al van teruggekomen, dat dat nodig is.



En Kadanz, van shampoo krijg je in ieder geval geen infecties. Dat zijn zaken die zich niet tegen je gaan keren. Spullen als lactacyd wel, juist daar kan je problemen van krijgen.
Zonder deodorant, in welke vorm dan ook, gaan je oksels stinken, door je zweetklieren.



Zonder lactacyd aan mijn uitwendige vagina gaat mijn vagina niet stinken hoor.
quote:MarindaH schreef op 27 oktober 2015 @ 12:57:

Zonder deodorant, in welke vorm dan ook, gaan je oksels stinken, door je zweetklieren.

Nee, zweet stinkt niet, de stank komt door de bacteriën die daar leven en het zweet omzetten in andere stoffen.
quote:kadanz schreef op 27 oktober 2015 @ 10:11:

[...]



Het is maar waar je voor kiest. Jij gebruikt toch ook deodorant? En shampoo? En zeep? En tandpasta met een menthol smaakje?

Er IS geen probleem.Behalve dan dat er een mogelijk verband bestaat tussen vaginale ontstekingen en schimmelingecties in reactie op de kunstmatige zeep, en je haar wel tegen shampoo kan (bij de meeste mensen dan). Dus de uitkomst van t een is een mogelijk gezondheidsrisico en de ander meer een "kun je doen"
quote:MarindaH schreef op 27 oktober 2015 @ 12:57:

Zonder deodorant, in welke vorm dan ook, gaan je oksels stinken, door je zweetklieren.



Zonder lactacyd aan mijn uitwendige vagina gaat mijn vagina niet stinken hoor.Je oksels stinken niet, zo ruikt de mens au naturel. Jij kiest ervoor om niet te ruiken naar een mens, net zoals je ervoor kunt kiezen om de vaginageur grondig weg te poetsen met lactacyd. Genoeg vrouwen die dat fris vinden. En mannen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de reclame nog nooit gezien en kan daar dus niet over oordelen.



Maar na jaren sukkelen met infecties telkens ik antibiotica moest nemen, ondergoed droeg dat niet 100 % katoen was, sex had ... is een intieme zeep voor mij de oplossing (geen Lactacyd, ben jarenlang speciaal naar Duitsland gereden voor een merk van daar, nu voldoet ook de intiemzeep van de Aldi of de apotheek)



Je handen was je toch ook met zeep. Mijn oksels zijn ook pas fris na een wasje met zeep/douchegel.



Ik geloof niet in een zelfreinigende vagina of wassen met alleen water. Je vagina wordt vies bij het plassen, het menstrueren, bij sex.... Ik vind mezelf alleen maar proper na een wasje met intiem zeep. We verlangen allemaal van onze partner dat hij zich goed wast, voorhuid terug trekt bij het wassen enz... Nou, ik wil hetzelfde. Helemaal proper wil ik zijn....En dat kan volgens mij alleen met zeep.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
quote:linjmh schreef op 27 oktober 2015 @ 14:16:

[...]





Behalve dan dat je vagina gaat ontsteken en schimmelen in reactie op de kunstmatige zeep, en je haar wel tegen shampoo kan (bij de meeste mensen dan). Dus de uitkomst van t een is een gezondheidsrisico en de ander meer een "kun je doen"Fabeltjes volgens lactacyd. Wie stelt bewijst: waaruit concludeer jij dat lactacyd schimmels en vaginale ontstekingen (!!) veroorzaakt? Dat is wel een heel nare beschuldiging. Pas op dat lactacyd je niet aanklaagt wegens smaad
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 27 oktober 2015 @ 09:25:

[...]



Hear hear!



Ik moet er niks van hebben, zo'n doos die naar wasverzachter ruikt (en smaakt!)
quote:kadanz schreef op 27 oktober 2015 @ 14:31:

[...]



Fabeltjes volgens lactacyd. Wie stelt bewijst: waaruit concludeer jij dat lactacyd schimmels en vaginale ontstekingen (!!) veroorzaakt? Dat is wel een heel nare beschuldiging. Pas op dat lactacyd je niet aanklaagt wegens smaad



Ja das waar, ik ga wel heel kort door de bocht

Ik zal t even nuanceren!
quote:juul29 schreef op 27 oktober 2015 @ 14:34:

[...]





Gek genoeg willen veel vrouwen wel dat hun partner naar bloemetjes ruikt. In elk topic over besnijdenis heb je er weer een horde dames die een besneden pik 'wel zo hygiënisch' vinden. Ze hebben liever een verminkte penis dan een penis zoals die bedoeld is, mét de bijbehorende geur. Je mag op z'n minst verwachten dat zij op hun beurt lactacyd gebruiken om al die vleeslappen schoon te houden!
Je loopt toch al lang genoeg mee om te kunnen weten dat alleen jankerds een 'ja maar hullie'-standpunt innemen, kadanz. Kom op man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven