Nieuwe campagne Lactacyd

07-09-2015 12:16 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat te twijfelen tussen Actueel of Lijf&Lijn, maar aangezien dit meer gaat over de reclamecampagne dan het product zelf, toch maar voor de eerste gekozen.



Wie heeft hem al gezien, de nieuwe campagne van Lactacyd (http://vaginapagina.nl/)? In de campagne wordt zonder blikken of blozen verteld dat het reinigen van de vagina met alleen water onvoldoende is en je een product als Lactacyd nodig hebt om je vagina fatsoenlijk te reinigen.

Ik kan daar echt zo boos van worden. Er is daar al zo ontzettend veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en iedere keer weer is de uitkomst dat het reinigen met water meer dan voldoende is en dergelijke producten meer kwaad dan goed doen. En al dat wetenschappelijke bewijs in je reclamecampagne dan toch keihard afdoen als 'Fabel'.



Dat je hier en daar wat aandikt in een campagne is tot daar aan toe, maar dit kan echt serieuze gevolgen hebben voor (jonge) dames die dit soort onzin voor waarheid aannemen, hun vagina actief gaan 'reinigen' en hiermee een enorm risico lopen op versoorde PH-waarden, bacteriële infecties en andere ellende.



Sorry, het is een beetje een non-issue, maar ik wilde het toch even delen. Echt ongelofelijk waar sommige bedrijven mee op de proppen komen...
Ik heb eigenlijk geen idee hoe Lactacyd ruikt of smaakt. Wel een gemis vind ik.

Maar ik weet wel hoe Dettol ruikt en die geur vind ik nog wel te "pruimen". Stel je voor: clean én steriel, meer moet dat niet zijn toch? Heeft iemand daar ervaring mee?
quote:Amand schreef op 27 oktober 2015 @ 15:56:

Je loopt toch al lang genoeg mee om te kunnen weten dat alleen jankerds een 'ja maar hullie'-standpunt innemen, kadanz. Kom op man.

Je kent me lang genoeg om te weten dat dit een investering in de toekomst is!



Wat je vorige reactie betreft, ik ben niet vies van een smaakje, maar een propere lactacyd vagina is ook een genot. Je proeft dan de zuivere poes zeg maar.
quote:kadanz schreef op 27 oktober 2015 @ 16:14:

[...]



Je kent me lang genoeg om te weten dat dit een investering in de toekomst is!Oh, je hebt een paar vrije dagen en je curling-toernooi ging onverwacht niet door?
quote:kadanz schreef op 27 oktober 2015 @ 16:14:

[...]

ik ben niet vies van een smaakje, maar een propere lactacyd vagina is ook een genot. Je proeft dan de zuivere poes zeg maar.

Ik denk dat jouw en mijn definitie van 'zuiver' ietwat van elkaar verschillen.



Het kan zijn dat men de formule ondertussen veranderd heeft hoor, maar ik weet niet beter dan dat die zooi ruikt en smaakt als wasverzachter en een onnatuurlijk glad laagje achterlaat.



Niks 'zuiver'.
Ik vind een piemol die naar zeep smaakt (want net voor de daad nog even in de handzeep gehangen of zo???) echt een afknapper trouwens. Dus kan me voorstellen dat een hap lactacyd ook niet echt een feestje is
Ik vind het inderdaad geen feestje. Ik vind het ook niet (heel) vies, maar het is zo overduidelijk kunstmatig. Synthetisch. Je zou net zo goed een paar plakken rosbief aan het likken kunnen zijn wanneer dat spul eroverheen zit; alle originele geur, smaak en structuur is eraf.
Als de structuur er ook af is is dat spul wel heul venijnig
quote:priority schreef op 26 oktober 2015 @ 23:27:

[...]





Ik vind het nogal vreemd gaan.... 3 klachten worden in 1 zitting behandeld. Op mij kwam het over als dat er 1 klacht van gemaakt was omdat de strekking van de klachten hetzelfde was. En nu krijgen we allemaal apart een uitspraak.



(De commissie begrijpt dat klaagster de tv reclame misleidend vind omdat de consument daarin volgens haar verkeerd wordt voorgelicht)



De mijne is: de reclamecodecommissie acht reclameuiting in strijd met artikel 7 NRC. Zij beveelt Lactacyd aan niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken.





Lactacyd heeft 14 dagen de tijd om beroep aan te tekenen



Oh echt? Dat vind ik inderdaad vreemd. Als je de strekking van de klachten zo ver uit elkaar vindt liggen dat je aparte uitspraken doet dan moet je ze ook apart behandelen.

Maar fijn dat Lactacyd dan in ieder geval wel op de vingers getikt wordt in jouw geval (al is 'beveelt aan' natuurlijk ook behoorlijk vrijblijvend...)!
Alle reacties Link kopieren
quote:linjmh schreef op 27 oktober 2015 @ 20:11:

Als de structuur er ook af is is dat spul wel heul venijnig



Daarom zou het ook verboden moeten worden.
Wie is het ook opgevallen dat in het laatste reclamefilmpje toch echt beweerd wordt dat alleen water niet genoeg is?



Wie gaat er weer schrijven? Die lui moeten echt stoppen met die onzin.
Dubbel
Ik zag het laatst en maakte me er enorm boos om! Zijn ze nou nog steeds niet door de reclame code commissie op hun vingers getikt?
Die TV reclames van de laatste tijd kunnen echt niet. Die lui proberen ook mijn dochter straks aan te praten dat haar lijf vies is of niet goed werkt. Walgelijk.
Ik vind een net gewassen piemel die naar zeep ruikt wel lekker.
Jij likt ook zo graag aan een stuk zeep?
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 20 januari 2017 @ 21:36:

Die TV reclames van de laatste tijd kunnen echt niet. Die lui proberen ook mijn dochter straks aan te praten dat haar lijf vies is of niet goed werkt. Walgelijk.

Ik bedoel dit niet rot, maar is het niet de taak van de ouders om aan je kind duidelijk te maken dat haar lijf niet vies is (om het in jouw woorden te zeggen)?



Hier is het net reclame op tv. Laatste 5 minuten werd er gezegd dat ik Nescafé moet drinken zodat Clooney verliefd op me wordt, dat ik een marathon loop en een nieuwe bank/partner krijg als ik Evian drink (grappig genoeg drink ik dat elke dag, ik wacht nog steeds op die bank!), ik actiever word van Activia, ik meer plezier heb wanneer ik met een *vul uw favoriet automerk in want alles kwam voorbij* rijd,...

Welke reclame is wel eerlijk?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Joh.
quote:DorothyParker schreef op 20 januari 2017 @ 21:49:

[...]



Ik bedoel dit niet rot, maar is het niet de taak van de ouders om aan je kind duidelijk te maken dat haar lijf niet vies is (om het in jouw woorden te zeggen)?



Hier is het net reclame op tv. Laatste 5 minuten werd er gezegd dat ik Nescafé moet drinken zodat Clooney verliefd op me wordt, dat ik een marathon loop en een nieuwe bank/partner krijg als ik Evian drink (grappig genoeg drink ik dat elke dag, ik wacht nog steeds op die bank!), ik actiever word van Activia, ik meer plezier heb wanneer ik met een *vul uw favoriet automerk in want alles kwam voorbij* rijd,...

Welke reclame is wel eerlijk?Ik ben het volledig met Amand eens, en ben er ook boos om. Wat een volslagen onzin en misleiding. Het verschil met Nescafe is dat Clooney gebruikt wordt als icoon zonder woorden of advies, maar Lactacyd claimt iets wat niet waar is maar schalt dit wel door de huiskamer, er is geen ruimte meer voor interpretatie zoals je dat ziet bij beeldreclame oid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 20 januari 2017 @ 21:52:

Joh.

Ik bedoelde het echt niet rot. Ik vind het eigenlijk wel lief dat je je hier zorgen over maakt.

Maar televisie blijft onrealistisch. Dat was het vroeger, dat is het nu.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:MarindaH schreef op 20 januari 2017 @ 21:46:

Jij likt ook zo graag aan een stuk zeep?Net gewassen en goed afgespoeld smaakt niet naar zeep maar heeft ook geen nare geurtjes. Ik heb ooit eens een man gehad die echt stonk daar beneden. Als hij zijn onderbroek uit deed was er een zure penetrante lucht. In een woord bah!!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lumos schreef op 20 januari 2017 @ 21:57:

[...]





Ik ben het volledig met Amand eens, en ben er ook boos om. Wat een volslagen onzin en misleiding. Het verschil met Nescafe is dat Clooney gebruikt wordt als icoon zonder woorden of advies, maar Lactacyd claimt iets wat niet waar is maar schalt dit wel door de huiskamer, er is geen ruimte meer voor interpretatie zoals je dat ziet bij beeldreclame oid.Maar dat doen Activia en die automerken toch ook? Dan kun je alle reclame gaan bannen (waar ik wel een voorstander van ben ).
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondie456 schreef op 20 januari 2017 @ 21:59:

[...]



Net gewassen en goed afgespoeld smaakt niet naar zeep maar heeft ook geen nare geurtjes. Ik heb ooit eens een man gehad die echt stonk daar beneden. Als hij zijn onderbroek uit deed was er een zure penetrante lucht. In een woord bah!!!!!

Is bij elke man anders en heeft te maken met wat de man gegeten heeft.

Maar dat is misschien wel een beetje offtopic.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
'Alleen water is niet genoeg'?



Nee, OLH was bij de schepping vergeten de vagina een zelfreinigend systeem te maken, dus gebruikt hij een paar millennia later de lieve mensen van lactacyd om de onwenselijke gevolgen van z'n foutje te behandelen. Stomtoevallig in our lifetime. Het is een wonder.



Jeah right.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 20 januari 2017 @ 22:09:

'Alleen water is niet genoeg'?



Nee, OLH was bij de schepping vergeten de vagina een zelfreinigend systeem te maken, dus gebruikt hij een paar millennia later de lieve mensen van lactacyd om de onwenselijke gevolgen van z'n foutje te behandelen. Stomtoevallig in our lifetime. Het is een wonder.



Jeah right.Nieuwe slogan van Lactacyd: we're on a mission from God.
Oh dear, how sad, never mind.
De "mannen" op het vivaforum ( ) weer goed vertegenwoordigd op het lactacyd topic zie ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven