Nog steeds zwevend....

14-03-2017 11:11 56 berichten
Ik ben dus zo'n kiezer die nog steeds zweeft. Ik heb alle soorten kies en stemwijzers en compassen ingevuld. Maar ik kom er gewoon niet uit. Er is gewoon geen partij die echt lijkt te passen.

Wie helpt me? Of wie heeft de gouden tip?
Geen 1 partij komt 100% overeen, kies de partij die het dichst bij je staat.

Of, zoals mn vriendin zegt, PvdD, want dieren hebben geen stem.
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat geen partij die 100% bij je past. Ik denk dat rond de 60-70% zo'n beetje het hoogst haalbare gaat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dan kies je op het onderwerp dat het meest belangrijk voor je is. Is dat bijvoorbeeld het milieu, duurzaamheid, dan ga je voor GroenLinks enz.
-
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluisi schreef op 14 maart 2017 @ 11:13:

Geen 1 partij komt 100% overeen, kies de partij die het dichst bij je staat.

Of, zoals mn vriendin zegt, PvdD, want dieren hebben geen stem.

O, dat is zo'n rare reden om op de partij voor de dieren te stemmen.

Laatst vroegen ze iemand waarom die voor de partij voor de dieren koos, haar reactie was omdat ze zelf een hond had en wel van dieren hield. Daarom koos ze de partij voor de dieren.

Dat is zo'n rare reden om op de partij voor de dieren te stemmen.
Ik zoek een goede reden om voor een partij te kiezen. Dus inderdaad niet omdat ik een hond heb oid.

Ik werk in het PO (basisonderwijs) en ik had gehoopt dat er een partij was die zich uit zou spreken nav POinactie. Maar helaas geen enkele partij die wat dat betreft op staat om onze belangen naar mijn zin te behartigen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluisi schreef op 14 maart 2017 @ 11:13:

(...)Of, zoals mn vriendin zegt, PvdD, want dieren hebben geen stem.



Wat een kulreden. Als je het inhoudelijk gewoon eens bent met een partij snap ik het, maar "omdat dieren geen stem hebben" ..Djeezus fucking christ zeg...
Alle reacties Link kopieren
quote:south schreef op 14 maart 2017 @ 11:26:

Ik zoek een goede reden om voor een partij te kiezen. Dus inderdaad niet omdat ik een hond heb oid.

Ik werk in het PO (basisonderwijs) en ik had gehoopt dat er een partij was die zich uit zou spreken nav POinactie. Maar helaas geen enkele partij die wat dat betreft op staat om onze belangen naar mijn zin te behartigen.

Dus meer salaris, minder werkdruk, kleinere klassen?

Ik zie wel de kleinere klassen bij D66 en PvdA op hun lijstje staan, maar hoger salaris zag ik zo snel niet.

Nu.nl
Als je het echt niet weet, zou ik op een van de twee huidige regeringspartijen stemmen. Zo slecht gaat het niet met Nederland en je weet dan in elk geval wat je krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:south schreef op 14 maart 2017 @ 11:26:

Ik zoek een goede reden om voor een partij te kiezen. Dus inderdaad niet omdat ik een hond heb oid.

Ik werk in het PO (basisonderwijs) en ik had gehoopt dat er een partij was die zich uit zou spreken nav POinactie. Maar helaas geen enkele partij die wat dat betreft op staat om onze belangen naar mijn zin te behartigen.d66?
quote:south schreef op 14 maart 2017 @ 11:26:

Ik zoek een goede reden om voor een partij te kiezen. Dus inderdaad niet omdat ik een hond heb oid.

Ik werk in het PO (basisonderwijs) en ik had gehoopt dat er een partij was die zich uit zou spreken nav POinactie. Maar helaas geen enkele partij die wat dat betreft op staat om onze belangen naar mijn zin te behartigen.Het Forum voor Democratie is de enige partij die naar mijn mening goede plannen heeft voor het PO. Invoering van onderwijs naar het Finse model vind ik een heel goed idee.
quote:nessemeisje schreef op 14 maart 2017 @ 11:32:

[...]



Dus meer salaris, minder werkdruk, kleinere klassen?

Ik zie wel de kleinere klassen bij D66 en PvdA op hun lijstje staan, maar hoger salaris zag ik zo snel niet.

Nu.nlDat is het 'm nou net. Over werkdruk hoor je mij niet klagen. Dat is voor mij een kwestie van timemanagement en positief denken. Maar ik vind wel dat bij dat harde werken meer salaris hoort.
quote:Zahraha schreef op 14 maart 2017 @ 11:36:

[...]



d66?Die legt niet uit hoe er gecontroleerd gaat worden wat er met het extra geld voor het onderwijs gaat gebeuren. De kans is dus heel groot dat de juf voor de klas er niets van gaat merken. Daarnaast wil D'66 op iedere school een conciërge. Daarmee is diezelfde juf ook niet geholpen, want haar berg werk slinkt er niet door. De partijen roepen alleen maar over kleinere klassen, maar als je voor een combinatieklas met een aantal leerlingen met gedrags- en/of leerproblemen staat, dan is 24 leerlingen ook al veel te veel.
quote:south schreef op 14 maart 2017 @ 11:42:

[...]





Dat is het 'm nou net. Over werkdruk hoor je mij niet klagen. Dat is voor mij een kwestie van timemanagement en positief denken. Maar ik vind wel dat bij dat harde werken meer salaris hoort.Inderdaad en er zijn ook nog eens veel te veel onbetaalde uren. Zelf werk ik in het bedrijfsleven, maar ik vind dat leerkrachten erg ondergewaardeerd worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:south schreef op 14 maart 2017 @ 11:42:

[...]





Dat is het 'm nou net. Over werkdruk hoor je mij niet klagen. Dat is voor mij een kwestie van timemanagement en positief denken. Maar ik vind wel dat bij dat harde werken meer salaris hoort.Of je kiest voor een partij omdat die in jouw ogen het beste is voor het hele land, ik vind het altijd zo jammer als mensen alleen maar kiezen omdat het beter is voor hun portemonnee. Er is meer dan alleen onderwijs. Of economie.
Alle reacties Link kopieren
Als je het echt niet weet, zou ik GeenPeil stemmen. Daar kun je de komende jaren actief meestemmen over alle onderwerpen of -als je dat niet wilt/kunt - aangeven volgens welke partij gestemd moeten worden. Je kunt dus bij onderwijsvragen volgens bv d'66 stemmen en voor milieu met GroenLinks meedoen.

In eerste instantie zal Geen Peil stemmen volgens de meerderheid maar mocht hun bestuurlijike vernieuwing aanslaan en ze meer zetels halen in de toekomst dan gaan ze hun stemmen verdelen volgens de uitslag. (Stel: 6 zetels, uitslag vraagstelling was 60% voor en 40% tegen dan stemmen 4 zetels voor en 2 zetels tegen).



Ik vind het een boeiende nieuw initiatief wat m.i. meer past bij deze tijd dan het model wat we nu volgen, dat volgens mij nog uit de 19e eeuw stamt.
Alle reacties Link kopieren
https://www.plusonline.nl ... artijen-met-het-onderwijs



Heb je hier wat aan?
quote:pamelacourson schreef op 14 maart 2017 @ 11:46:

[...]





Of je kiest voor een partij omdat die in jouw ogen het beste is voor het hele land, ik vind het altijd zo jammer als mensen alleen maar kiezen omdat het beter is voor hun portemonnee. Er is meer dan alleen onderwijs. Of economie.Goed onderwijs en een goed draaiende economie zijn wel heel belangrijke voorwaarden om een land goed te laten draaien. Zonder die voorwaarden zijn andere zaken vaak niet te verwezenlijken.
quote:pamelacourson schreef op 14 maart 2017 @ 11:46:

[...]





Of je kiest voor een partij omdat die in jouw ogen het beste is voor het hele land, ik vind het altijd zo jammer als mensen alleen maar kiezen omdat het beter is voor hun portemonnee. Er is meer dan alleen onderwijs. Of economie.



Natuurlijk kijk ik naar meer dan mijn portemonnee. Maar ik schrijf dit omdat er net werd geadviseerd om naar 1 ding te kijken, om zo een keuze te kunnen maken.

Als er een partij is die roept dat ze zorgen voor 30% meer salaris, dan betekent dat nog niet dat ik daar ook meteen op stem.
Alle reacties Link kopieren
quote:south schreef op 14 maart 2017 @ 11:42:

[...]

Dat is het 'm nou net. Over werkdruk hoor je mij niet klagen. Dat is voor mij een kwestie van timemanagement en positief denken. Maar ik vind wel dat bij dat harde werken meer salaris hoort.Je wil gewoon meer salaris dus. Ik denk niet dat er een politieke partij is die salarisverhoging voor leerkrachten in hun programma hebben staan.
quote:7102 schreef op 14 maart 2017 @ 11:49:

https://www.plusonline.nl ... artijen-met-het-onderwijs



Heb je hier wat aan?Dank! Ga ik zeker nog even doorspitten.
quote:nessemeisje schreef op 14 maart 2017 @ 11:58:

[...]





Je wil gewoon meer salaris dus. Ik denk niet dat er een politieke partij is die salarisverhoging voor leerkrachten in hun programma hebben staan.Als het om onderwijs gaat is dat mijn wens inderdaad. Maar dat is uiteraard niet het enige dat ik wil.
Alle reacties Link kopieren
https://www.vosabb.nl/politiek-verkiezingen-onderwijs/

Nog een link.
Alle reacties Link kopieren
quote:south schreef op 14 maart 2017 @ 12:00:

[...]





Als het om onderwijs gaat is dat mijn wens inderdaad. Maar dat is uiteraard niet het enige dat ik wil.volgens mij wil de SP dat
don't forget that i'm fabulous, and you're not

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven