Nu bij Radar: paardenvlees

24-03-2014 20:52 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff, ik word er zo naar van.



Kon het niet mee aanzien en ben maar weer achter de pc gaan zitten met de TV op een andere zender. Heeft iemand ook gekeken?



Ik snap gewoon niet dat mensen zo met dieren om kunnen gaan. Als ik dit soort programma's zie word ik erg verdrietig. Nou ja, van alle dierenleed word ik erg verdrietig.



Hopelijk bereikt deze aflevering van Radar een groot publiek en zet het mensen tot nadenken (en actie, dus niet meer die zooi eten). Moest het even van mij af schrijven, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Leuke tikfout ook in mijn topic titel
Alle reacties Link kopieren
Niet als belediging oid bedoeld (ik heb het programma niet gezien), maar wat is het verschil tussen hoe paarden aan hun einde komen voor ze op iemands bord terecht komen of bijvoorbeeld varkens of koeien?
Adem in, adem uit
Ik heb geen problemen met het eten van vlees, mits geslacht en vervoerd volgens EU richtlijnen. Frustrerend dat je eigenlijk nooit zeker weet of het op die manier is gebeurd.
quote:flexheks schreef op 24 maart 2014 @ 20:58:

Niet als belediging oid bedoeld (ik heb het programma niet gezien), maar wat is het verschil tussen hoe paarden aan hun einde komen voor ze op iemands bord terecht komen of bijvoorbeeld varkens of koeien?Het is toch niet nodig om dieren eerst te martelen voor ze aan hun eind komen?
Alle reacties Link kopieren
Ze worden zo ongeveer gemarteld vanaf het moment dat ze geboren zijn, dus die EU richtlijnen zijn niet veel meer dan een wassen neus.
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk! Open wonden, paarden die niet meer op hun benen kunnen staan. Paarden die pas bij 3 schoten sterven en nog 2 minuten moeten vechten...
Alle reacties Link kopieren
De EU richtlijnen werden uitgelegd en dieren mogen niet onnodig lijden en ze moeten medische zorg en bescherming krijgen. (zo stonden ze gewoon in de vrieskou in het filmpje) Die slachtpaarden die NL importeert worden werkelijk walgelijk behandeld.



Voor mij maakt het niet uit of het om paarden of koeien oid gaat. Ik eet sowieso geen supermarktvlees, alleen bio vlees van dieren die in NL zijn geboren en verwerkt. Kost wat, maar dan heb je ook wat vind ik.
quote:Lisa077 schreef op 24 maart 2014 @ 21:02:

Ze worden zo ongeveer gemarteld vanaf het moment dat ze geboren zijn, dus die EU richtlijnen zijn niet veel meer dan een wassen neus.



Een slachtdier heeft uiteindelijk niet het leven wat bv hobbypaarden hebben. Maar ook daar zijn regels voor, die ik acceptabel genoeg vind om het te eten.



Maar ik wil wel graag weten wat ik eet, en volgens welke standaard het dier geleefd heeft een geslacht is.



Net als dat iemand die biologisch vlees eet, graag de waarborg wil hebben dat het vlees echt biologisch is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lisa077 schreef op 24 maart 2014 @ 21:02:

Ze worden zo ongeveer gemarteld vanaf het moment dat ze geboren zijn, dus die EU richtlijnen zijn niet veel meer dan een wassen neus.De paarden die NL importeert komen uit het buitenland. Buiten de EU hoeven ze zich niet aan die richtlijnen te houden. Maar bedrijven hier kopen het vlees wel op want goedkoop. Die dieren komen van hobbyboeren, zijn afgekeurd als renpaard etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik was al op de hoogte, had dit al eerder aangetroffen op www.horses.nl waar ik geabonneerd ben op paardennieuws.



Het is walgelijk. Heb het maar niet afgekeken want het vreet te veel. Ik snap ook niet dat mensen zo om kunnen gaan met wezens die zo onschuldig en puur zijn. Dat zullen vast wel heel slechte mensen zijn. Ook een misselijk jongetje dat geleerd werd met een stok eens goed hard in te beuken, idioterie!



Ik snap niet wat er mis is met het paardenvlees uit Europa. Waarom moet dat zo nodig uit Zuid Amerika komen???
Alle reacties Link kopieren
Ik durf niet te kijken, ongeacht of het nu paarden, koeien, schapen, varkens of kippen zijn.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Ach ja het wordt tijd dat NL een keer ziet hoe het zit.. Maar hee; als men maar hun 2 stukken vlees pet dag krijgt.. Kijk eens op de site van wakker dier..



Plus wat denk je van vissen ed? Stikkend aan hun einde op het dek, duurt maar 30 min hoor.. Maar mensen zappen liever weg/horen het liever niet...
Alle reacties Link kopieren
ik kon het niet langer aan zien heb maar een andere zender opgezet

wat sneu dat ze paarden zo toe takelen

met stroomstoot wapens en buizen slaan

in de hete zon en niks krijgen te eten en drinken

verschrikkelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:mali30 schreef op maandag 24 maart 2014 21:11 Ik durf niet te kijken, ongeacht of het nu paarden, koeien, schapen, varkens of kippen zijn.

Durf je het wel in je mond te stoppen??



Zo ja dan snap ik daar niks van; je wil geen beeld ervan op je netvlies, maar wel het spul opnemen in je lichaam..
Alle reacties Link kopieren
quote:moedergans22 schreef op maandag 24 maart 2014 21:13 ik kon het niet langer aan zien heb maar een andere zender opgezet

wat sneu dat ze paarden zo toe takelen

met stroomstoot wapens en buizen slaan

in de hete zon en niks krijgen te eten en drinken

verschrikkelijk Niet verschrikkelijker dan varkens/kippen industrie hoor.. Die ruilen nog steeds graag.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 24 maart 2014 @ 21:11:



Ik snap niet wat er mis is met het paardenvlees uit Europa. Waarom moet dat zo nodig uit Zuid Amerika komen???Omdat we in de EU die regels hebben. Maar het goed behandelen van dieren kost geld. Vlees uit bijv. Zuid Amerika is zeer goedkoop. Het draait zoals altijd om geld.
Alle reacties Link kopieren
Aan de ene kant vind ik het heel goed dat dit soort dingen gefilmd worden, maar aan de andere kant wil ik het echt echt echt niet zien.Ik word al week als ik de beschrijvingen lees.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op maandag 24 maart 2014 21:20 Aan de ene kant vind ik het heel goed dat dit soort dingen gefilmd worden, maar aan de andere kant wil ik het echt echt echt niet zien.Ik word al week als ik de beschrijvingen lees.Maar morgen weer gehaktdag?;)
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor masque, ik eet zelden vlees. En als ik het eet is het biologisch.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
quote:mali30 schreef op maandag 24 maart 2014 21:22 Nee hoor masque, ik eet zelden vlees. En als ik het eet is het biologisch.Super! Maar er zijn heel veel mensen die het niet willen zien maar wel dierenleed kopen. Hoor je heel vaak: "ja ik wil het niet weten" jaa duhh je weet het dan toch al?? Of "ik vind het te lekker om te laten staan" oke, maar weet dan dat er dieren voor jou genot mishandeld worden..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het bij voorbaat al niet lekker smaken als ik weet dat er Zoveel leed aan vooraf gaat, dat zouden meer mensen zich moeten realiseren.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
@Masque, mijn man was er zo eentje. Gelukkig heeft hij kunnen inzien dat wij die keuze kunnen máken en eet hij dit massa consumptie vlees niet meer. Hij neemt er zelfs genoegen mee dat hij van mij max. 1x in de week een stukje vlees krijgt. (en dan is het dus biologisch)



Naar de snackbar gaan wij al helemaal niet dus dat scheelt.



Mijn zoon van 4 (!) wil geen vlees meer sinds hij bij een slager zag dat er een geheel doormidden gesneden varken lag. Op dat moment realiseerde hij zich wat vlees dus is. Het heeft veel indruk gemaakt want hij heeft het er nog vaak over terwijl het al een paar maanden terug was dat hij dit zag. (we liepen er toevallig langs en ik besloot hem te laten kijken ipv hem snel weg te trekken en het aan zijn verbeelding over te laten)
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 24 maart 2014 @ 21:22:

[...]



Maar morgen weer gehaktdag?;)Zeer zeker niet. Omdat ik hier post dat ik die beelden niet aankan zien betekent niet dat ik ook vlees eet hè.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig zijn er steeds meer mensen die geen vlees of biovlees eten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven