Onderdrukking van vrouwen

18-08-2016 22:04 65 berichten
Vaak lees ik hier op het forum over de onderdrukking van vrouwen. Vooral in relatie tot een bepaald geloof, het wel of niet dragen van een boerkini of een hoofddoek bijvoorbeeld.



Bijna nooit lees ik over vrouwen die, in ons Nederland, onder druk worden gezet om te werken. Als prostituee bijvoorbeeld. Onlangs heb ik dit boek gelezen; Mijn leven in de hel van Sarah Forsyth. Daar kan ik me persoonlijk drukker over maken als over een hoofddoek bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Vrijwel altijd als het over prostitutie gaat, wordt mensenhandel en gedwongen prostitutie genoemd. Wat lees jij dan dat je er nooit over leest?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Nou je leest bijna dagelijks wel iets over gedwongen prostitutie en loverboys enz. Dus ik weet niet onder welke steen je gelegen hebt to
wat lees je zoal? facebook telt niet
quote:S-Meds schreef op 18 augustus 2016 @ 22:08:

wat lees je zoal? facebook telt nietFacebook heb ik niet, ik doelde op dit forum. Hier lees ik er nagenoeg niets over.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozies schreef op 18 augustus 2016 @ 22:15:

[...]





Facebook heb ik niet, ik doelde op dit forum. Hier lees ik er nagenoeg niets over.Dit forum is geen nieuwssite...
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hier ook nooit topics over vrouwen die onderdrukt worden m.b.t. tot een bepaald geloof. Eigenlijk altijd als het over geloof gaat in een topic, is het de TO die het de rest van het forum wil bekeren. Dus over welke topics heb je het?



En wat is verder precies je doel/punt met dit topic?
Ik snap je punt wel. De discussie over hoe een moslima zich kleed lijkt feller. Daar maak ik me ook totaal niet druk om. Dat beslist iedereen voor zichzelf.
quote:rozies schreef op 18 augustus 2016 @ 22:15:

[...]





Facebook heb ik niet, ik doelde op dit forum. Hier lees ik er nagenoeg niets over.o dan heb je heel veel topics gemist
quote:Faranya schreef op 18 augustus 2016 @ 22:18:

Ik zie hier ook nooit topics over vrouwen die onderdrukt worden m.b.t. tot een bepaald geloof. Eigenlijk altijd als het over geloof gaat in een topic, is het de TO die het de rest van het forum wil bekeren. Dus over welke topics heb je het?



En wat is verder precies je doel/punt met dit topic?Niet zozeer een bepaald topic, wel uit de reacties die ik lees blijkt dat vele vinden dat vrouwen onderdrukt zouden leven m.b.t. een bepaald geloof. Ik maak me persoonlijk drukker om vrouwen die niets te kiezen hebben, gedwongen worden om te werken. Ik vraag me serieus af waarom dat hier niet besproken is of wordt, ben ik dan de enige die dat verschrikkelijk vind?
Alle reacties Link kopieren
Dan lees jij andere topics dan mij, want ik ben het nog niet vaak tegengekomen hier en ik lees nogal veel topics mee.
quote:rozies schreef op 18 augustus 2016 @ 22:28:

[...]





Niet zozeer een bepaald topic, wel uit de reacties die ik lees blijkt dat vele vinden dat vrouwen onderdrukt zouden leven m.b.t. een bepaald geloof. Ik maak me persoonlijk drukker om vrouwen die niets te kiezen hebben, gedwongen worden om te werken. Ik vraag me serieus af waarom dat hier niet besproken is of wordt, ben ik dan de enige die dat verschrikkelijk vind?het wordt hier wel besproken, maar je hebt het niet gezien
quote:S-Meds schreef op 18 augustus 2016 @ 22:30:

[...]



het wordt hier wel besproken, maar je hebt het niet gezienDuidelijk, mijn excuus voor het aanmaken van dit topic dan. Ik wil er wel graag over discussieren, welk topic raad je me aan daarvoor?
Alle reacties Link kopieren
Dit topic wordt vanzelf wel een discussie als bepaalde mensen gaan reageren op je OP
Alle reacties Link kopieren
Dus gewoon even afwachten en morgen komt de discussie op gang verwacht ik
quote:rozies schreef op 18 augustus 2016 @ 22:46:

[...]





Duidelijk, mijn excuus voor het aanmaken van dit topic dan. Ik wil er wel graag over discussieren, welk topic raad je me aan daarvoor?je zit ten eerste op de verkeerde pijler. Pas was er een topic op relaties over een man die naar de hoeren ging en waarom de meeste vrouwen daar problemen mee hebben. En ook loopt er een topic op seks over hoerenbezoek. Daar proberen veel dames de enthousiaste heren te vertellen dat de happy hooker een illusie is. Actueel is eigenlijk de minst actuele pijler van het VF
quote:Wittelelie143 schreef op 18 augustus 2016 @ 22:23:

Ik snap je punt wel. De discussie over hoe een moslima zich kleed lijkt feller. Daar maak ik me ook totaal niet druk om. Dat beslist iedereen voor zichzelf.Dat zou mooi zijn als dat altijd zo was, maar het kan natuurlijk ook zijn dat het opgelegd wordt door druk uit de nabije familie en/of groepsdruk. In sommige landen wordt de totaalbedekte kleding voor vrouwen zelfs vanuit de staat opgelegd. Dan is er niet meer veel vrijheid over, toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 18 augustus 2016 @ 22:06:

Vrijwel altijd als het over prostitutie gaat, wordt mensenhandel en gedwongen prostitutie genoemd. Wat lees jij dan dat je er nooit over leest?Dat valt héél erg mee volgens enkele forummers die geregeld een bezoek brengen aan een prostituee..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De discussies over hoe een moslima zich kleed zijn, in mijn ogen, zeker feller. Dat er daarnaast zovele vrouwen in Nederland gedwongen worden om te werken nemen sommige aan als een vaststaand feit. Daar is geen discussie over mogelijk lijkt het wel.



En dat vind ik heel jammer, met discussies kom je immers soms tot oplossingen. Niet dat ik denk zoiets op te kunnen lossen, verre van dat.
quote:S-Meds schreef op 18 augustus 2016 @ 23:04:

[...]



je zit ten eerste op de verkeerde pijler. Pas was er een topic op relaties over een man die naar de hoeren ging en waarom de meeste vrouwen daar problemen mee hebben. En ook loopt er een topic op seks over hoerenbezoek. Daar proberen veel dames de enthousiaste heren te vertellen dat de happy hooker een illusie is. Actueel is eigenlijk de minst actuele pijler van het VF



De verkeerde pijler, ok, op welke zou ik het beter geplaatst kunnen hebben? Ik vind het namelijk een actueel onderwerp. Natuurlijk is de onderdrukking van vrouwen van alle tijden maar met de recente invasie van asielzoekers in Nederland leeft het nog meer.



Ik sprak laatst een kennis die werkzaam is in een asielzoekerscentrum. Daar worden hele jonge vrouwen/meisjes naar buiten gesmokkeld om te werken, 2016, in Nederland. Ongelooflijk, maar helaas de realiteit.
quote:rozies schreef op 18 augustus 2016 @ 23:27:

[...]





De verkeerde pijler, ok, op welke zou ik het beter geplaatst kunnen hebben? Ik vind het namelijk een actueel onderwerp. Natuurlijk is de onderdrukking van vrouwen van alle tijden maar met de recente invasie van asielzoekers in Nederland leeft het nog meer.



Ik sprak laatst een kennis die werkzaam is in een asielzoekerscentrum. Daar worden hele jongen vrouwen/meisjes naar buiten gesmokkeld om te werken, 2016, in Nederland. Ongelooflijk, maar helaas de realiteit.ik bedoel de verkeerde pijler als het gaat om het volgen van de gevoerde discussies over vrouwenhandel
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het ene leed niet met het andere vergelijken...
Occam's razor
quote:Debora schreef op 19 augustus 2016 @ 00:04:

Je kunt het ene leed niet met het andere vergelijken...Dat klopt, maar in hoeverre is het leed als iemand een hoofddoek draagt? Sommige vrouwen kiezen daar bewust voor. Ik zie dat niet direct als leed. Als iemand gedwongen wordt te werken zie ik dat wel zo.
quote:rozies schreef op 19 augustus 2016 @ 00:07:

[...]



. Ik zie dat niet direct als leed. Als iemand gedwongen wordt te werken zie ik dat wel zo.



Heb je het dan over prostitutie? Of ook over

Een kantoorbaantje?
quote:Lotslove schreef op 19 augustus 2016 @ 00:19:

[...]





Heb je het dan over prostitutie? Of ook over

Een kantoorbaantje?Niet alleen de seksbranche, maar ook bijvoorbeeld illegale naaiateliers, stickies draaiers (geen idee wat de juiste term is) en andere vormen van slavernij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven