Ook bekend met vrouwenvenijn?

01-05-2007 09:48 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen doen poeslief in je gezicht, maar verspreiden valse roddels achter je rug. Vooral op de werkvloer doet dit fenomeen zich voor. Veel vrouwen denken:als ik het zwaar heb moet jij het ook zwaar hebben.Merk jij dat je zelf ook zo bent of dat je op deze manier behandeld wordt door collega's of andere vrouwen? bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Oke, voor eens en voor altijd wil ik graag gezegd hebben:



Je kunt als vrouw geen kutnijd hebben want je hebt er al een! Die penisnijd is er op gebaseerd dat een vrouw een penis zou willen hebben want ze heeft er geen. Aangezien ze wel een kut heeft is die nijd totaal niet aan de orde.



Dus.
Alle reacties Link kopieren
En al die onzin over dat venijn? Waarom heerst er nog steeds de gedachte dat een assertieve man sterk is en een assertieve vrouw een bitch? Waarom worden al die klote streken van mannen afgedaan als "Ach mannen zijn nou eenmaal zo" maar moeten vrouwen zich constant verklaren en verdedigen als ze een keertje "niet lief" is geweest? Waarom oh waarom is dat zo?



Wijd liever een artikel aan dat geëtter van mannen die er niet voor schuwen om de meest afschuwelijke geruchten over vrouwen te verspreiden als ze hun niet krijgen. Op zakelijk dan wel privé gebied bedoel ik dan. Of mannen die meteen seksuele opmerkingen gaan maken en een intelligente verbaal vaardige vrouw binnen één zin aan de rest van de wereld kan presenteren als een kut op poten. Dus niet "Ik baal er van dat haar presentatie beter was" Nee hoor, daar maken we gewoon "Zo, die heeft een goede beurt nodig" van. Alsof vrouwen zo erg zijn....
Alle reacties Link kopieren
Heee ... dat klinkt best venijnig  .. enne: yessss .. het komt van een vrouw !!   Ja hoor .. we hebben een beller !!! 
Alle reacties Link kopieren
Kijk daar hebben we het alweer, kritiek (op mannen) wordt meteen als venijnig ervaren. Als een man het nou had gezegd...?;)
Alle reacties Link kopieren
Om nog wat preciezer te zijn:  dit soort kritiek op mannen in een topic over vrouwenvenijn wordt inderdaad wel als venijnig ervaren.  En je hoeft niet persé een vrouw te zijn om dat op te merken    Open maar een eigen topic als je over mannnen wilt klagen want hier ben je niet alleen venijnig maar ook nog off-topic.
Op mijn afdeling ben ik de enige vrouw en ik vind het heerlijk. De mannen dragen mij op handen en vinden alles goed en leuk. Heb het werkelijk nog nooit zo makkelijk gehad. Onderling hebben ze eigenlijk veel meer te zeuren en kletsen over elkaar dan ik eerlijk gezegd verwacht had. Heb hiervoor meestal hoofdzakelijk met vrouwen gewerkt en dan is de afdeling verdeeld in kampen. Dat zie je op een mannenafdeling dan weer niet. Om even op vrouwenvenijn terug te komen, dat is meestal zo subtiel dat mannen de valsheid daarvan ontgaat.
Alle reacties Link kopieren
Jaja, nou daar denk ik dan weer anders over dus ik blijf lekker hier. Overigens, als vrouwen zo venijnig zijn...wat ben jij dan verwijfd TL!:P
Alle reacties Link kopieren
Jaja, nou daar denk ik dan weer anders over dus ik blijf lekker hier. Overigens, als vrouwen zo venijnig zijn...wat ben jij dan verwijfd TL!:P
I rest my case  ...  

Alle reacties Link kopieren
Ik ook na deze verklaring: Zoals te lezen is het mensenvenijn en niet exclusief iets van vrouwen. Of iemand moet willen stellen dat de mannen hier op dit forum eigenlijk vrouwen zijn...?
Alle reacties Link kopieren
Een klein voorbeeldje dan maar van typisch vrouwenvenijn ?

Je komt weleens 2 vrouwen tegen die hartsvriendinnen zijn, althans dat beweren. En dat dat altijd zo zal blijven en dat daar niemand tussenkomt enzo.  Want ze voelen elkaar zo goed aan, vinden elkaar zo lief en laten elkaar nooooooit in de steek.

En dan gebeurt er iets, krijgen ze ruzie en het komt nooit meer goed. Herkenbaar ?  Of zal ik nog wat voorbeeldjes geven ?

Dat zijn toch heus trekjes die je bij mannen niet tegenkomt. Die hebben weer andere streken maar daar gaat dit topic dus niet over.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus op een afdeling gewerkt met 32 collega's in 1 gigantische ruimte. En daarvan waren er 30 vrouwelijk dat kan echt nooit goed gaan.

Vrouwen worden al snel vals hoor, alleen ze doen het vaak heel subtiel.

Ik weet in ieder geval dat ik bij een volgende  baan de voorkeur geef aan meer mannelijke collega's.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Thx Curley;  dat klopt dus precies met mijn ervaring als leidinggevende.  Vrouwen zijn haske leuk; ook op de werkvloer,  maar leiding geven aan een groep jonge vrouwen is echt lastig.  Je moet heel goed opletten en meteen ingrijpen als er iets broeit want als de dames eenmaal elkaar de oorlog hebben verklaard is het bijna niet meer te stoppen.  En dat is echt  een verschil met mannen.
Alle reacties Link kopieren
Even een linkje naar een ander onderwerp: sexuele intimidatie bij de marine.

Naar verluidt heeft de marineleiding overwogen om dit op te lossen door schepen uitsluitend met vrouwelijk personeel te bemensen.  Dit idee is nooit uitgevoerd omdat men de zelfde problemen voorzag:  eindeloos geruzie tussen de opvarenden.
Alle reacties Link kopieren
De marine begrijpt het tenminste, te veel vrouwen bij elkaar gaat nooit goed. Dan heb je pas een echt oorlogsschip.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Een klein voorbeeldje dan maar van typisch vrouwenvenijn ?

Je komt weleens 2 vrouwen tegen die hartsvriendinnen zijn, althans dat beweren. En dat dat altijd zo zal blijven en dat daar niemand tussenkomt enzo.  Want ze voelen elkaar zo goed aan, vinden elkaar zo lief en laten elkaar nooooooit in de steek.

En dan gebeurt er iets, krijgen ze ruzie en het komt nooit meer goed. Herkenbaar ?  Of zal ik nog wat voorbeeldjes geven ?

Dat zijn toch heus trekjes die je bij mannen niet tegenkomt. Die hebben weer andere streken maar daar gaat dit topic dus niet over.
Aha, de zaak is uitgerust? Dat zie je nooit bij mannen...Nooit?! Dan ken jij vast geen mannen want ik ken er genoeg (en niet alleen homo's) die om de kleinste dingen soms slaande ruzie krijgen met hun "beste vriend". Om over broers nog maar te zwijgen! Nee hoor, dit is echt serieus onzin.



Alle reacties Link kopieren
Even een linkje naar een ander onderwerp: sexuele intimidatie bij de marine.

Naar verluidt heeft de marineleiding overwogen om dit op te lossen door schepen uitsluitend met vrouwelijk personeel te bemensen.  Dit idee is nooit uitgevoerd omdat men de zelfde problemen voorzag:  eindeloos geruzie tussen de opvarenden.
Op zich bewijs je met dit soort felle reacties eigenlijk al mijn punt. Mannen worden net zo goed venijnig, en dan zeker bij kritiek op hunzelf of hun mede-mannen.



Overigens ruzie ik liever eindeloos met een paar vrouwen dan dat ik door een schip vol kerels seksueel geïntimideerd word!
Alle reacties Link kopieren
. Aha, de zaak is uitgerust? Dat zie je nooit bij mannen...Nooit?! Dan ken jij vast geen mannen want ik ken er genoeg (en niet alleen homo's) die om de kleinste dingen soms slaande ruzie krijgen met hun "beste vriend". Om over broers nog maar te zwijgen! Nee hoor, dit is echt serieus onzin.



Minny je mist mijn punt.  Waar het om gaat is dat vrouwen dan boos blijven en het blijkbaar niet meer bij kunnen leggen.  Natuurlijk hebben mannen ook vaak ruzie maar dat duurt meestal niet zo lang.  Ze drinken een biertje, grinniken wat en zijn gauw vergeten waar ze eigenlijk boos over waren.  Vrouwen bewaren en koesteren hun boosheid  en hun ruzies kunnen daardoor heel lang duren.

Is het zo iets herkenbaarder ?
Alle reacties Link kopieren
Tenderlover, je hebt wat mij betreft hier helemaal gelijk in; vrouwen bijten zich er woest  in vast als een terrier...:?
Alle reacties Link kopieren




quote: Tenderlover reageerde



Op zich bewijs je met dit soort felle reacties eigenlijk al mijn punt. Mannen worden net zo goed venijnig, en dan zeker bij kritiek op hunzelf of hun mede-mannen.



Wat grappig dat je dit als een felle reaktie ervaart.



Overigens ruzie ik liever eindeloos met een paar vrouwen dan dat ik door een schip vol kerels seksueel geïntimideerd word!
Jou kennende geloof ik dat graag, maar de marine is ook al niet ingericht op jouw comfort.  Daar kijkt men naar de gevechtskracht van zo'n schip als het menens wordt.  En dan is een schip vol vrouwen blijkbaar geen goed idee.

Alle reacties Link kopieren
Met fel bedoel ik allerlei voorbeelden er bij slepen en generaliseren dat mannen dat allemaal niet doen. Ik ken er alleen zat die jarenlang pissig blijven maar doen alsof dat niet zo is.



Ik kan niet voor alle vrouwen spreken, maar ik persoonlijk blijf niet eeuwig kwaad. Tenzij de ander die kwaadheid voedt door niet te kappen en me gewoon met rust te laten, hetzij direct hetzij via via. Maar heb je er nooit bij stilgestaan dat vrouwen ook weleens gewoon klaar met elkaar kunnen zijn? Gewoon, over, klaar, hoef er niks meer over te horen, bestaat voor mij niet meer. Is dat venijnig of gewoon een duidelijke keuze maken?
Alle reacties Link kopieren
Wauw Minny, wat kun jij het goed verwoorden! Helemaal met je eens! Grappig dat je woorden dan eigenlijk meteen door TL worden bevestigt, zonder dat hij dat dan zelf ziet, helaas.
Alle reacties Link kopieren
Maar heb je er nooit bij stilgestaan dat vrouwen ook weleens gewoon klaar met elkaar kunnen zijn? Gewoon, over, klaar, hoef er niks meer over te horen, bestaat voor mij niet meer. Is dat venijnig of gewoon een duidelijke keuze maken? Dat vind ik wel degelijk venijn, Minny. Het klinkt alleen al venijnig hoe je het zegt. Want ik denk: "wat nou klaar, ik besta voor jou niet meer? What the fuck! Ben ik ineens onzichtbaar? Vervangbaar? Onbelangrijk?" Dat is voor mij wel degelijk venijn, ik kan er geen ander woord voor vinden. 
En TenderLover zei:





Je komt weleens 2 vrouwen tegen die hartsvriendinnen zijn, althans dat beweren. En dat dat altijd zo zal blijven en dat daar niemand tussenkomt enzo.  Want ze voelen elkaar zo goed aan, vinden elkaar zo lief en laten elkaar nooooooit in de steek.

En dan gebeurt er iets, krijgen ze ruzie en het komt nooit meer goed. Herkenbaar ? 






Jazeker is dit herkenbaar. Vreselijk jammer. Wat dat betreft zou ik liever een man zijn, (want ik doe er zelf helaas ook aan mee). Mannen noemen elkaar gewoon een keer klootzak, en het is klaar. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker is dit herkenbaar. Vreselijk jammer. Wat dat betreft zou ik liever een man zijn, (want ik doe er zelf helaas ook aan mee). Mannen noemen elkaar gewoon een keer klootzak, en het is klaar. Heerlijk.




Dat zeggen vrouwen nou wel altijd, maar daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Ze doen misschien naar de buitenwereld zo nonchalant, maar als er iets tussen mannen gebeurt dan vergeten ze dat niet zo snel hoor!

Moet je maar eens luisteren als die mannen zitten te pokeren en jij zit met je vriendinnen wijn te lurken op de bank, ze roddelen als wat!
Alle reacties Link kopieren
Ligt er aan over wat voor een soort man je het hebt wellicht.



Overigens denk ik maar zo, als ik echt niks aardigs meer te zeggen heb over iemand en ik heb er feitelijk niks meer mee te maken...waarom dan nog het bestaan erkennen? Als ik er over roddel is het fout en als ik het niet doe dan wil iemand erkent worden of zo? Lastig...
Alle reacties Link kopieren
Ligt er aan over wat voor een soort man je het hebt wellicht.



Overigens denk ik maar zo, als ik echt niks aardigs meer te zeggen heb over iemand en ik heb er feitelijk niks meer mee te maken...waarom dan nog het bestaan erkennen? Whow! En dat noem jij níet venijnig? :o Ik krijg een beetje een vibe hier alsof jij het over een specifieke situatie hebt met een specifiek persoon, klopt dat?



Als ik er over roddel is het fout en als ik het niet doe dan wil iemand erkent worden of zo? Wat bedoel je met dat onderstreepte gedeelte? Roddelen is idd fout, maar als je dat niet doet, is dat toch gewoon goed? Waarom zou je iemand dood willen zwijgen of "niet erkennen", zoals jij dat hier formuleert? Volgens mij heb jij in deze discussie een dubbele agenda. Verklaar je nader! :)



Lastig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven