Op de PVV stemmen in maart (Deel 2)

08-01-2017 08:33 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 1 zit vol dus hier een deel 2

Ga je PVV stemmen ja / nee en wat is daarvoor de reden.

Misschien weet je het nog niet en kan je hier meelezen om een mening te vormen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:juul29 schreef op 22 januari 2017 @ 23:39:

[...]





Eens.



En als we dan naar de ingesneeuwde vluchtelingen op Lesbos kijken, dan gaan we eerst de discussie voeren hoe het kan dat Griekenland haar ontvangen miljarden niet juist heeft besteed. Want we zijn immers netto betaler aan de EU? Dat die mensen daar verkleumen is irrelevant, hadden ze maar niet moeten vluchten.



In de media en het debat ontbreekt elke nuance en alle solidariteit. Angst en populisme vieren hoogtij, en dus ook de PVV.





Griekenland heeft 200 miljoen ontvangen voor de opvang van migranten en ik weet niet hoeveel ton aan hulpgoederen.

Tineke Ceelen van de stichting vluchteling heeft ook gezegd dat, hoe goed bedoeld dan ook, het sturen van slaapzaken niet nodig is.

Het geld en materiaal is er gewoon, alleen de Grieken doen er niets mee.



Overigens zijn de gezinnen inmiddels ondergebracht in verwarmde wooncontainers maar dat zie je niet in de media die erg selectief bericht.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Dormouse schreef op 22 januari 2017 @ 23:31:

[...]



Dat het nieuws de uitzonderingen belicht en niet de algemene trend is blijkbaar een onderwerp dat ontbreekt in het onderwijs. Net als rethorica. En- zo leert

VIVA-forum, het op waarde kunnen schatten van bronnen.

Broodnodig in de tijd van internet als je het mij vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Mensen moeten denk ik ook niet vergeten dat de PVV alleen maar kamerleden heeft. Ze hebben geen burgemeesters, commissarissen, wethouders (?), nauwelijks raadsleden, geen directeuren van organisaties, geen vertegenwoordigers binnen vakbonden en... ze hebben geen ambtenaren.



Mocht de pvv dus die pakweg 30 zetels halen, dan zal niemand hen helpen. De pvv-aanhang zit niet op de plekken waar het er toe doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 23 januari 2017 @ 09:24:

[...]





Griekenland heeft 200 miljoen ontvangen voor de opvang van migranten en ik weet niet hoeveel ton aan hulpgoederen.

Tineke Ceelen van de stichting vluchteling heeft ook gezegd dat, hoe goed bedoeld dan ook, het sturen van slaapzaken niet nodig is.

Het geld en materiaal is er gewoon, alleen de Grieken doen er niets mee.



Overigens zijn de gezinnen inmiddels ondergebracht in verwarmde wooncontainers maar dat zie je niet in de media die erg selectief bericht.

"De Grieken doen er niets mee" klopt niet overall.

Ik heb in September '16 zelf gezien dat er op Chios leegstaande fabriekshallen zijn omgebouwd tot opvang.

Het jaar ervoor sliepen groepen bootvluchtelingen nog in tentjes en zelfgebouwde hutjes aan het strand of op dozen in het stadspark.
quote:--Dinges-- schreef op 23 januari 2017 @ 10:52:

Mensen moeten denk ik ook niet vergeten dat de PVV alleen maar kamerleden heeft. Ze hebben geen burgemeesters, commissarissen, wethouders (?), nauwelijks raadsleden, geen directeuren van organisaties, geen vertegenwoordigers binnen vakbonden en... ze hebben geen ambtenaren.



Mocht de pvv dus die pakweg 30 zetels halen, dan zal niemand hen helpen. De pvv-aanhang zit niet op de plekken waar het er toe doet.Mocht dat inderdaad gebeuren wil ik dan nog wel eens zien. Iedereen heeft zo n grote mond maar als t puntje bij paaltje komt staan ze vooraan. Niks is zo verandelijk als een mens
Alle reacties Link kopieren
quote:--Dinges-- schreef op 23 januari 2017 @ 10:52:

Mensen moeten denk ik ook niet vergeten dat de PVV alleen maar kamerleden heeft. Ze hebben geen burgemeesters, commissarissen, wethouders (?), nauwelijks raadsleden, geen directeuren van organisaties, geen vertegenwoordigers binnen vakbonden en... ze hebben geen ambtenaren.Dan worden er her en der mensen geronseld voor belangrijke functies. Net als destijds bij de LPF gebeurd is.
Precies en politiek is natuurlijk een mooi spel je zal zien dat straks iedereen zal aanschuiven als de pvv zover zal komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 23 januari 2017 @ 11:54:

[...]



"De Grieken doen er niets mee" klopt niet overall.

Ik heb in September '16 zelf gezien dat er op Chios leegstaande fabriekshallen zijn omgebouwd tot opvang.

Het jaar ervoor sliepen groepen bootvluchtelingen nog in tentjes en zelfgebouwde hutjes aan het strand of op dozen in het stadspark.



Ik geloof je direct maar dat waren de woorden van Tineke Ceelen van de Stichting Vluchteling

op radio 1 in het programma Dit is De Dag overigens kan ze ook gezegd hebben "weinig mee"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 23 januari 2017 @ 12:32:

[...]





Dan worden er her en der mensen geronseld voor belangrijke functies. Net als destijds bij de LPF gebeurd is.

Ja, dat liep ook zo lekker af...

Allemaal jankende, ruziënde, onervaren krachten
Alle reacties Link kopieren
quote:permis schreef op 23 januari 2017 @ 12:44:

[...]

Ja, dat liep ook zo lekker af...

Allemaal jankende, ruziënde, onervaren krachten En hetzelfde zie je nu bij Trump. Triest en mensen trappen er met open ogen in.
quote:--Dinges-- schreef op 23 januari 2017 @ 14:31:

[...]





En hetzelfde zie je nu bij Trump. Triest en mensen trappen er met open ogen in.Mensen zijn nu eenmaal zo net zoals Obama en Hillary zo aanbeden worden. Mensen willen niet horen dat Obama in acht landen oorlog heeft gevoerd en Hillary gewoon een ordinaire moordenaar is. Ik snap alleen niet dat mensen t van een persoon wel kan hebben en van de ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely7 schreef op 23 januari 2017 @ 14:54:

[...]



Mensen zijn nu eenmaal zo net zoals Obama en Hillary zo aanbeden worden. Mensen willen niet horen dat Obama in acht landen oorlog heeft gevoerd en Hillary gewoon een ordinaire moordenaar is. Ik snap alleen niet dat mensen t van een persoon wel kan hebben en van de ander niet.



Vooralsnog weten we nog helemaal niet in welke internationale conflicten Trump zich gaat roeren.

Al vind ik het tekenend dat hij Netanyahu al heeft uitgenodigd.

Ik zie hem niet als de grote vredesstichter.



Waarom staat Trump me tegen en Obama niet?

Uitstraling denk ik. Dat gepraat over de muur, islam en vrouwen. Zijn standpunten over wapenbezit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely7 schreef op 23 januari 2017 @ 14:54:

[...]



Mensen zijn nu eenmaal zo net zoals Obama en Hillary zo aanbeden worden. Mensen willen niet horen dat Obama in acht landen oorlog heeft gevoerd en Hillary gewoon een ordinaire moordenaar is.



Dat ontken ik ook niet. Maar zij waren wel in staat om bekwame mensen om zich heen te verzamelen.



quote:Ik snap alleen niet dat mensen t van een persoon wel kan hebben en van de ander niet.



Dan heb je niet goed opgelet.



Hoe je met mensen omgaat voorspelt hoe mensen met jou om zullen gaan. Trump en Wilders gaan hierin gelijk op. Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je dat niet kunt begrijpen. Het zijn twee mensen die dol zijn op schelden op anderen, maar zelf ontzettend lange tenen hebben. Daarmee trek je gewoon geen goede vrienden aan.
quote:amarna schreef op 23 januari 2017 @ 14:58:

[...]





Vooralsnog weten we nog helemaal niet in welke internationale conflicten Trump zich gaat roeren.

Al vind ik het tekenend dat hij Netanyahu al heeft uitgenodigd.

Ik zie hem niet als de grote vredesstichter.Dat moeten we ook afwachten hij is net begonnen, ik wil alleen maar zeggen dat de mensen die juist de pvv en trump beschuldigen van corruptheid alleen maar net zo dom overkomen als degene die ze verwijten dom en slecht te zijn. T is maar waar je in gelooft en wat je graag voorgeschoteld wilt krijgen. Net als een Madonna die daar staat te protesteren. T mooiste voorbeeld van een vrouw die juist door seks zichzelf omhoog geholpen heeft. Een zielige Hillary die vernederd werd en altijd achter haar man heeft gestaan omdat hij zijn handjes niet kon thuis houden. Maar een trump wordt verweten sexistisch te zijn. Een Obama die er kwa wereldvrede een zooitje van heeft gemaakt. Laten we eerst maar kijken hoe trump t doet.
quote:amarna schreef op 23 januari 2017 @ 14:58:

[...]





Vooralsnog weten we nog helemaal niet in welke internationale conflicten Trump zich gaat roeren.

Al vind ik het tekenend dat hij Netanyahu al heeft uitgenodigd.

Ik zie hem niet als de grote vredesstichter.



Waarom staat Trump me tegen en Obama niet?

Uitstraling denk ik. Dat gepraat over de muur, islam en vrouwen. Zijn standpunten over wapenbezit.Je kan ook meer sympathie voor de een hebben maar ik begrijp niet zo goed waaraan Obama dan die credits verdient? Hij heeft echt een zooitje gemaakt qua oorlog voeren vind ik niet echt sympathiek. En Clinton die ouwerokkenjager die Hillary zo openbaar vernederde. Maar goed dat is ieder zijn mening.
Dankzij Obama is de relatie met Rusland enorm verslechterd...

Ik denk dat Poetin meer heeft met trump dan met clinton.

We zullen zien
quote:--Dinges-- schreef op 23 januari 2017 @ 15:01:

[...]





Dat ontken ik ook niet. Maar zij waren wel in staat om bekwame mensen om zich heen te verzamelen.





[...]





Dan heb je niet goed opgelet.



Hoe je met mensen omgaat voorspelt hoe mensen met jou om zullen gaan. Trump en Wilders gaan hierin gelijk op. Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je dat niet kunt begrijpen. Het zijn twee mensen die dol zijn op schelden op anderen, maar zelf ontzettend lange tenen hebben. Daarmee trek je gewoon geen goede vrienden aan.O ja hoor ik let heel goed op en ik merk dat als je lieg en bedrieg en sympathiek over komt de mensen daarin trappen wat je ook heb gedaan.
quote:Tilo schreef op 23 januari 2017 @ 15:13:

Dankzij Obama is de relatie met Rusland enorm verslechterd...

Ik denk dat Poetin meer heeft met trump dan met clinton.

We zullen zienDat de engnek Poetin iets heeft met Trump, is toch reden temeer om Trump te wantrouwen?! Of begrijp ik het nu verkeerd? Ik heb soms echt het idee dat ik in een parallelle werkelijkheid leef als ik sommige stellingen in dit topic lees
quote:PowerCube schreef op 23 januari 2017 @ 15:41:

[...]



Dat de engnek Poetin iets heeft met Trump, is toch reden temeer om Trump te wantrouwen?! Of begrijp ik het nu verkeerd? Ik heb soms echt het idee dat ik in een parallelle werkelijkheid leef als ik sommige stellingen in dit topic lees Dit bedoel ik omdat jij t anders ziet hoeft niet te betekenen dat jouw gedachten ook de juiste zijn. En dat de rest maar in een andere wereld leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:PowerCube schreef op 23 januari 2017 @ 15:41:

[...]



Dat de engnek Poetin iets heeft met Trump, is toch reden temeer om Trump te wantrouwen?! Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn? Je kunt een griezel beter knuffelen in plaats van knijpen?
quote:Lovely7 schreef op 23 januari 2017 @ 15:47:

[...]



Dit bedoel ik omdat jij t anders ziet hoeft niet te betekenen dat jouw gedachten ook de juiste zijn. En dat de rest maar in een andere wereld leven.Ik zeg toch juist dat IK het gevoel krijg in een parallelle wereld te leven? En ja, dat is een wereld waarin Poetin en Trump engnekken zijn.
quote:amarna schreef op 23 januari 2017 @ 15:49:

[...]





Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn? Je kunt een griezel beter knuffelen in plaats van knijpen?Ja, misschien is dat dan de insteek? Ik begin er steeds minder van te begrijpen in ieder geval.
quote:PowerCube schreef op 23 januari 2017 @ 15:53:

[...]



Ik zeg toch juist dat IK het gevoel krijg in een parallelle wereld te leven? En ja, dat is een wereld waarin Poetin en Trump engnekken zijn.Wil jij graag oorlog dan? Trump kam toch beter op goede voeten staan met Rusland denk ik zo? En er wordt gezegd dat trump en wilders niet sympathiek over komen doordat ze mensen uitschelden maar dat doe jij nu ook door Poetin eng te noemen is jou goed recht moet je ook helemaal zelf weten maar is toch wel een geval de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 23 januari 2017 @ 14:58:

[...]





Vooralsnog weten we nog helemaal niet in welke internationale conflicten Trump zich gaat roeren.

Al vind ik het tekenend dat hij Netanyahu al heeft uitgenodigd.

Ik zie hem niet als de grote vredesstichter.



Waarom staat Trump me tegen en Obama niet?

Uitstraling denk ik. Dat gepraat over de muur, islam en vrouwen. Zijn standpunten over wapenbezit.



Wat is er mis met een muur tegen illegale migratie, dat doet Europa ook (Balkan)

Hij heeft het over oorlog met de RADICALE islam denk aan aanslagen, IS etc.

Wapenbezit is absurd maar dat is daar om duistere redenen een grondrecht.

Zoals hij over vrouwen praat is inderdaad lager dan laag.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely7 schreef op 23 januari 2017 @ 15:47:

[...]



Dit bedoel ik omdat jij t anders ziet hoeft niet te betekenen dat jouw gedachten ook de juiste zijn. En dat de rest maar in een andere wereld leven.Tuurlijk, want jij vindt: Poetin is een toffe gast dus pluspuntje voor Trump

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven