Op de PVV stemmen in maart (Deel 2)

08-01-2017 08:33 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 1 zit vol dus hier een deel 2

Ga je PVV stemmen ja / nee en wat is daarvoor de reden.

Misschien weet je het nog niet en kan je hier meelezen om een mening te vormen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 08 januari 2017 @ 20:45:

Nee. Vandaag is mijn reden dat ik het teleurstellend voor de democratie vind dat iemand in Nederland een niet-democratische beweging heeft opgericht, met maar twee leden (de Stichting Groep Wilders en Geert Wilders), zonder verdere inspraak of ruggespraak of controle.





De controle is de kiezer, bevalt het niet stemmen ze niet op hem.



Verder geld gewoon het strafrecht (heeft hij al ondervonden) de pers doet zijn werk ( weet hij ook) en de kiesraad
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 08 januari 2017 @ 22:59:

[...]





De controle is de kiezer, bevalt het niet stemmen ze niet op hem.



Verder geld gewoon het strafrecht (heeft hij al ondervonden) de pers doet zijn werk ( weet hij ook) en de kiesraadKlopt, al heb ik er desondanks vraagtekens bij. Afgaande op het internet en de daar geventileerde opinie, en toegegeven dat het niet het meest genuanceerde beeld geeft, vraag ik mij oprecht af in hoeverre het algemene kennis is en of de kiezer de implicaties ervan beseft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 08 januari 2017 @ 23:05:

[...]





Klopt, al heb ik er desondanks vraagtekens bij. Afgaande op het internet en de daar geventileerde opinie, en toegegeven dat het niet het meest genuanceerde beeld geeft, vraag ik mij oprecht af in hoeverre het algemene kennis is en of de kiezer de implicaties ervan beseft.



Wat heb je dat netjes omschreven.



Er was laatst een onderzoek, zal het eens opzoeken, waaruit bleek dat de helft van de Nederlanders niet eens wist dat je überhaupt lid kunt worden van een politieke partij. En ik hoop dat het gebrek aan leden juist zijn ondergang wordt. Amper interne screening, gelijk op een verkiesbare plek en alles staat of valt met Geert. Hij heeft nu nog veel te weinig geschikte kandidaten om in de G20 mee te kunnen doen volgend jaar. Maar het blijft een ondemocratisch zooitje daar bij de PVV, knap dat hij een gaatje in de wet heeft kunnen vinden.
Het omgekeerde is trouwens net zo'n probleem. Er zijn Nederlanders die naar het buitenland zijn geemigreerd en daar een andere nationaliteit hebben aangenomen. Als jij niet je Nederlandse paspoort verlengt, dan verlies je je Nederlanderschap. En daar zijn al diverse gevallen van geweest. Dus zo makkelijk gaat het om je Nederlanderschap zelfs als Nederlander te verliezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:juul29 schreef op 09 januari 2017 @ 00:07:

[...]





Wat heb je dat netjes omschreven.



Er was laatst een onderzoek, zal het eens opzoeken, waaruit bleek dat de helft van de Nederlanders niet eens wist dat je überhaupt lid kunt worden van een politieke partij. En ik hoop dat het gebrek aan leden juist zijn ondergang wordt. Amper interne screening, gelijk op een verkiesbare plek en alles staat of valt met Geert. Hij heeft nu nog veel te weinig geschikte kandidaten om in de G20 mee te kunnen doen volgend jaar. Maar het blijft een ondemocratisch zooitje daar bij de PVV, knap dat hij een gaatje in de wet heeft kunnen vinden.Dankjewel! En ik zou het graag lezen als je het terug kunt vinden
Alle reacties Link kopieren
Volmondig ja....
Alle reacties Link kopieren
quote:twijfelaartje4378 schreef op 09 januari 2017 @ 17:21:

Volmondig ja....Dan ben je geen twijfelaartje
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Twijfelen doe ik wel over andere zaken
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 08 januari 2017 @ 23:05:

[...]





Klopt, al heb ik er desondanks vraagtekens bij. Afgaande op het internet en de daar geventileerde opinie, en toegegeven dat het niet het meest genuanceerde beeld geeft, vraag ik mij oprecht af in hoeverre het algemene kennis is en of de kiezer de implicaties ervan beseft.



Dat is met een BREXIT en een Oekraïne referendum ook zo.

Sterker nog kon de kiezer overzien dat PVDA en VVD samen in bed kropen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:juul29 schreef op 09 januari 2017 @ 00:07:

[...]





Wat heb je dat netjes omschreven.



Er was laatst een onderzoek, zal het eens opzoeken, waaruit bleek dat de helft van de Nederlanders niet eens wist dat je überhaupt lid kunt worden van een politieke partij. En ik hoop dat het gebrek aan leden juist zijn ondergang wordt. Amper interne screening, gelijk op een verkiesbare plek en alles staat of valt met Geert. Hij heeft nu nog veel te weinig geschikte kandidaten om in de G20 mee te kunnen doen volgend jaar. Maar het blijft een ondemocratisch zooitje daar bij de PVV, knap dat hij een gaatje in de wet heeft kunnen vinden.ALs de boel uit elkaar klapt zal het volgens Geertje wel weer door de linkse politiek en media in Nederland komen (en dat terwijl we in Nederland nog nooit een linkse regering en centrum/rechts georiënteerde media veruit het grootst zijn). Hij zal in ieder geval niet de schuld bij zichzelf zoeken. Zo'n Trumpje is hij ook wel weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lumpie92 schreef op 08 januari 2017 @ 10:08:

Jazeker, zoals bij elke verkiezing. Overigens stem ik altijd op Harm Beertema of Martin Bosma. De reden: de PVV is de enige partij die onomwonden de problemen van deze tijd benoemt en ook met oplossingen komt (hoewel dit punt altijd tegengesproken wordt). Het zijn oplossingen waar de overige kiezers zich niet in kunnen vinden, dat is iets heel anders.Weet je hoe het komt dat de overige kiezers zich niet in de oplossingen kunnen vinden? Omdat het geen oplossingen zijn. Ze werken gewoon niet. Alleen die duffe PVV calimero's snappen dat niet. Vraag aan de doorsnee PVV-er door welke EU-directive ze in het dagelijks leven echt worden gehinderd en ze zullen het niet weten. Grenzen sluiten is oogkleppengedrag om problemen te voorkomen. Juist Geert (komende uit een gebied met veel oude smokkelroutes) moet toch ook weten dat je al eeuwen lang zonder problemen iedere grens kan passeren.
Alle reacties Link kopieren
Interessante uitspraak van het Europees Hof zeer zeker voor Wilders die al jaren waarschuwt voor de oprukkende islam.





http://www.joop.nl/nieuws ... -belangrijker-dan-religie
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Geert Wilders minister president moet worden.

Dat denk ik echt.

Want dan zijn wij in één keer genezen van het populisme.

Het is dan even jammer van ons land omdat wij er slechter van worden maar dat moet dan maar.

Ik ga wel aan de zijlijn staan lachen over al die teleurgestelde gezichten.

Mensen wake up...wat Geert roept en waar hij uiteindelijk in de kamer voor stemt zijn twee verschillende dingen. Nu al. Maar als jullie alleen maar naar de oppervlakkige kreten luisteren en niet verder kijken dan moeten jullie straks niet gaan klagen als jullie keihard worden genaaid.

Kijk nu naar America, hou in de gaten wat er daar gaat gebeuren en leer ervan.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet de PVV samen met andere populisten als SP, 50Plus en al die splinterpartijtjes een kabinet vormen. Binnen 2 maanden valt het al vechtend op het Binnenhof uit elkaar en kunnen we weer normaal gaan doen. Ik ben ook wel benieuwd wat er met de PVV fractie zelf gebeurd als Wilders daar niet aan het hoofd zit. Ik gok dat ze allemaal partijleidertje willen worden en zichzelf al opblazen voordat Geert ministers heeft geselecteerd....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou willen dat er een behoorlijke partij was die zich actief zou verzetten tegen het maar laten doordenderen van de EU-trein. Nee, op de PVV ga ik niet stemmen, daar heb ik mijn redenen voor en één daarvan is het ondemocratisch gehalte van de beweging zelf. Maar eerlijk gezegd weet ik dan niet waarop dan wél. Want de overige partijen lopen als lemmingen met de EU naar de afgrond van ons land, de één wat harder dan de ander, maar er is er geen één die daadwerkelijk aan de rem gaat hangen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou willen dat er een behoorlijke partij was die zich actief zou verzetten tegen het maar laten doordenderen van de EU-trein. Nee, op de PVV ga ik niet stemmen, daar heb ik mijn redenen voor en één daarvan is het ondemocratisch gehalte van de beweging zelf. Maar eerlijk gezegd weet ik dan niet waarop dan wél. Want de overige partijen lopen als lemmingen met de EU naar de afgrond van ons land, de één wat harder dan de ander, maar er is er geen één die daadwerkelijk aan de rem gaat hangen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
De SGP is bijzonder EU-kritisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 11 januari 2017 @ 21:13:

De SGP is bijzonder EU-kritisch.Die partij krijgt om andere redenen mijn stem niet en bovendien zijn ze alleen kritisch op punten die hun eigen identiteit betreffen. Ik zoek gewoon een behoorlijke partij die in zijn geheel aan de rem wil gaan hangen. En niet alleen op bepaalde punten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 11 januari 2017 @ 21:11:

Ik zou willen dat er een behoorlijke partij was die zich actief zou verzetten tegen het maar laten doordenderen van de EU-trein. Nee, op de PVV ga ik niet stemmen, daar heb ik mijn redenen voor en één daarvan is het ondemocratisch gehalte van de beweging zelf. Maar eerlijk gezegd weet ik dan niet waarop dan wél. Want de overige partijen lopen als lemmingen met de EU naar de afgrond van ons land, de één wat harder dan de ander, maar er is er geen één die daadwerkelijk aan de rem gaat hangen.Noem eens 1 EU-directive waardoor we naar de afgrond gaan en die haaks staat op wat we zelf hadden gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 11 januari 2017 @ 21:32:

[...]





Noem eens 1 EU-directive waardoor we naar de afgrond gaan en die haaks staat op wat we zelf hadden gedaan?



Ik denk dat we anders zouden zijn omgegaan met open grenzen voor arbeidsmigranten, bijvoorbeeld, wat duidelijk ten koste is gegaan van vele banen voor vele Nederlanders.



Ik ben op zich ook helemaal niet tegen Europese samenwerking, maar dan wel op de manier zoals het onder de EG was: regels voor onderlinge handel en dergelijke versoepelen, zodat er een win-win situatie voor alle deelnemers ontstaat.



Ik ben er wél tegen dat we steeds meer bevoegdheden en souvereiniteit overdragen aan Brussel.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:barbaracartland schreef op 11 januari 2017 @ 21:13:

De SGP is bijzonder EU-kritisch.SP ook.
Pejeka, mensen zoals jij moeten de politiek in.

Mijn stem heb je alvast
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 11 januari 2017 @ 21:11:

Ik zou willen dat er een behoorlijke partij was die zich actief zou verzetten tegen het maar laten doordenderen van de EU-trein. Nee, op de PVV ga ik niet stemmen, daar heb ik mijn redenen voor en één daarvan is het ondemocratisch gehalte van de beweging zelf. Maar eerlijk gezegd weet ik dan niet waarop dan wél. Want de overige partijen lopen als lemmingen met de EU naar de afgrond van ons land, de één wat harder dan de ander, maar er is er geen één die daadwerkelijk aan de rem gaat hangen.



Is 50plus niets voor jou, Pejeka? In hun programma noemen ze zich 'kritisch voorstander van deelname aan de EU', maar stellen ook dat Nederland niet moet opdraaien voor wanbeleid en tekorten van andere landen. Volgens mij zijn er in hun programma meer punten die overeenkomen met jouw standpunten:



http://50pluspartij.nl/pa ... rkiezingsprogramma-50plus
Nee, een stem op PVV is een verloren stem. Niemand wil ze met ze samenwerken.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 11 januari 2017 @ 21:58:

[...]





Ik denk dat we anders zouden zijn omgegaan met open grenzen voor arbeidsmigranten, bijvoorbeeld, wat duidelijk ten koste is gegaan van vele banen voor vele Nederlanders.



Ik ben op zich ook helemaal niet tegen Europese samenwerking, maar dan wel op de manier zoals het onder de EG was: regels voor onderlinge handel en dergelijke versoepelen, zodat er een win-win situatie voor alle deelnemers ontstaat.



Ik ben er wél tegen dat we steeds meer bevoegdheden en souvereiniteit overdragen aan Brussel.Arbeidsmigratie was er al voor de oprichting van de EEG.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven