Op de PVV stemmen in maart (Deel 2)

08-01-2017 08:33 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 1 zit vol dus hier een deel 2

Ga je PVV stemmen ja / nee en wat is daarvoor de reden.

Misschien weet je het nog niet en kan je hier meelezen om een mening te vormen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:barbaracartland schreef op 22 januari 2017 @ 20:05:

[...]





En als er gebraden kippen in de lucht zouden vliegen, dan hoefde ik de oven nooit meer aan te zetten.



Wat vindt de PVV eigenlijk van de bioindustrie?Wat vindt jij eigenlijk van halal slachten?
quote:barbaracartland schreef op 22 januari 2017 @ 20:05:

[...]





En als er gebraden kippen in de lucht zouden vliegen, dan hoefde ik de oven nooit meer aan te zetten.



Wat vindt de PVV eigenlijk van de bioindustrie?

Geen idee wat de PVV daar van vindt ik stem VVD.

O ik heb dus ook geen idee wat het CDA,SGP,CU,SP of D66 daar van vinden.
Wilders is dik met Marianne Thieme.

Tegen jacht.

Diervriendelijk.

Tegenvaller Barbara?
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 22 januari 2017 @ 19:54:

Maar goed, de PVV heeft wel veel vrouwen bovenin de lijst, dat moet gezegd.



PVV heeft de minste vrouwen op een verkiesbare plaats staan en die mogen helemaal niks zeggen...



http://www.volkskrant.nl/ ... 14adbb28c344fe4ba864c16ab
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 22 januari 2017 @ 20:06:

[...]





Ik heb graag een wat bredere horizon en ik vind kennismaken met andere culturen daar prima in passen.



Wat vindt de PVV eigenlijk van horizonvervuiling?En de enige manier om kennis te maken met andere culturen is ze allemaal naar Nederland te halen en in jouw straat te huisvesten?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:--Dinges-- schreef op 22 januari 2017 @ 20:08:

[...]





PVV heeft de minste vrouwen op een verkiesbare plaats staan en die mogen helemaal niks zeggen...



http://www.volkskrant.nl/ ... 14adbb28c344fe4ba864c16abVolkskrant?
Alle reacties Link kopieren
quote:--Dinges-- schreef op 22 januari 2017 @ 20:08:

[...]





PVV heeft de minste vrouwen op een verkiesbare plaats staan en die mogen helemaal niks zeggen...



http://www.volkskrant.nl/ ... 14adbb28c344fe4ba864c16abVrouwof man maakt toch tegenwoordig helemaal niet meer uit? Ik bedoel, we zijn geëmancipeerd toch? Dus als het meer vrouwen dan mannen zouden zijn geweest, had je er toch ook niemand over gehoord?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 22 januari 2017 @ 20:09:

[...]





En de enige manier om kennis te maken met andere culturen is ze allemaal naar Nederland te halen en in jouw straat te huisvesten?Ja. Dat lijkt me de enige juiste conclusie uit mijn post.
quote:--Dinges-- schreef op 22 januari 2017 @ 20:08:

[...]





PVV heeft de minste vrouwen op een verkiesbare plaats staan en die mogen helemaal niks zeggen...



http://www.volkskrant.nl/ ... 14adbb28c344fe4ba864c16abNou ja, nummer twee en drie zijn een vrouw. Ik heb echt mijn best gedaan iets positiefs over de PVV te bedenken. Jammer dat het niet waar is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tilo schreef op 22 januari 2017 @ 20:07:

[...]



Wat vindt jij eigenlijk van halal slachten?Koosjer slachten (hetzelfde als halal maar dan joods) gebeurt met meer respect voor het dier dan wat er in de bioindustrie gebeurt. De "verdoving" met het schietmasker verdooft de pijn niet maar schakelt slechts het kunnen uiten van eventuele pijn uit. Het schietmasker veroorzaakt hetzelfde als een Tia of beroerte; Alleen de mogelijkheid om te communiceren wordt uitgeschakeld waardoor het slachten wat minder werk voor de slachter oplevert.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 22 januari 2017 @ 20:12:

[...]





Ja. Dat lijkt me de enige juiste conclusie uit mijn post.OK. Dus zo veel mogelijk mensen uit andere landen hierheen halen dan, want anders krijgen we helemaal niks mee van andere culturen... Als ik jou was, zou ik dan vooral nog even gaan flyeren voor culturen die ondervertegenwoordigd zijn hier, zoals Zuid-Amerika, of Paas-Eiland, of Maori's, of Papoea's.... ik bedoel... die moeten dan toch ook vooral allemaal in Nederland komen wonen, want anders leer je nooit iets van hun cultuur...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Tilo schreef op 22 januari 2017 @ 20:08:

Wilders is dik met Marianne Thieme.

Tegen jacht.

Diervriendelijk.

Tegenvaller Barbara?



Nee, waarom? Ik heb al zoveel redenen om niet op de PVV te stemmen, ik hoef er echt niet meer.

Ik vind niet zoveel van halalslachten. Slachten is nooit erg leuk, kan ik uit ervaring zeggen (dat schijnt heel belangrijk te zijn, dat je iets zelf gezien hebt. Ik heb wel eens wat dieren geslacht zien worden, mooi is het niet) en ik zou het zinniger vinden de maanden voor de dood van een beest beter te maken.
quote:pejeka schreef op 22 januari 2017 @ 20:19:

[...]





OK. Dus zo veel mogelijk mensen uit andere landen hierheen halen dan, want anders krijgen we helemaal niks mee van andere culturen... Als ik jou was, zou ik dan vooral nog even gaan flyeren voor culturen die ondervertegenwoordigd zijn hier, zoals Zuid-Amerika, of Paas-Eiland, of Maori's, of Papoea's.... ik bedoel... die moeten dan toch ook vooral allemaal in Nederland komen wonen, want anders leer je nooit iets van hun cultuur...Dat vind ik een goed idee. Lijkt me erg interessant.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 22 januari 2017 @ 20:26:

[...]





Dat vind ik een goed idee. Lijkt me erg interessant.



Flyer meteen in Zweden, ik kan geen genoeg krijgen van Ikea



En de gewone man en vrouw zullen je dankbaar zijn, die kunnen namelijk niet p vakantie dus moeten het wel hebben van de Ikea-ballen, en toko's.
quote:Dormouse schreef op 22 januari 2017 @ 20:29:

[...]





Flyer meteen in Zweden, ik kan geen genoeg krijgen van Ikea



En de gewone man en vrouw zullen je dankbaar zijn, die kunnen namelijk niet p vakantie dus moeten het wel hebben van de Ikea-ballen, en toko's.Ik heb nog nooit met iemand uit Micronesië gepraat. Of met een Inuit. Er staat al een paar jaar een huis te koop hier in de buurt, zou het geweldig vinden als er een gezin uit Tuvalu zou komen wonen.
Alle reacties Link kopieren
Veelzeggend dat wij blijkbaar andere culturen zouden leren kennen doordat mensen vanuit de hele wereld zich hier kunnen vestigen en voor 100% een beroep kunnen doen op ons sociale stelsel.



Zijn zij dan verder niet in onze cultuur geïnteresseerd?
quote:Gebruna schreef op 22 januari 2017 @ 20:51:

Veelzeggend dat wij blijkbaar andere culturen zouden leren kennen doordat mensen vanuit de hele wereld zich hier kunnen vestigen en voor 100% een beroep kunnen doen op ons sociale stelsel.



Zijn zij dan verder niet in onze cultuur geïnteresseerd?



Jawel hoor. Ik laat ze altijd hutspot proeven.

Ik kan hier ook geen grapjes maken, zonder dat mensen er mee op de loop gaan.



Wat vindt de PVV eigenlijk van (top)sportbeleid?
quote:barbaracartland schreef op 22 januari 2017 @ 20:57:

[...]





Jawel hoor. Ik laat ze altijd hutspot proeven.

Ik kan hier ook geen grapjes maken, zonder dat mensen er mee op de loop gaan.



Wat vindt de PVV eigenlijk van (top)sportbeleid?

Geen idee,ook geen idee wat D66,GL,Sp,50+,Art1kel,SGP,CU daar van vinden.

O en van de PvdA weet ik het ook niet en jij Barbara?
Bij al die partijen, met uitzondering van Artikel, kan ik in elk geval een volledig partijprogramma vinden. Van de PVV alleen een A4. Ik weet best veel van wat de SGP vindt, bijvoorbeeld. Ook SP en D'66 hebben een uitgebreid programma, net zoals CU, VVD, GL en PvdA.
Alle reacties Link kopieren
Aan de hand van dit artikel kun je een inschatting maken. PVV, CDA en GL hadden het vorige verkiezingen niet hoog in het vaandel staan. Ben je tegen, dan is het zinnig die programma's van CDA en GL te bekijken om te zien of ze hetzelfde standpunt nog hebben. Van de PVV kun je er denk ik wel vanuit gaan gezien het niet op het programma van maart staat.

Ik ken de standpunten ook niet, want het is voor mij geen doorslaggevende factor. En de standpunten die ik wel van groot belang vind hebben de spoeling al dun genoeg gemaakt om een keuze op te baseren dus verdiepen (of onthouden, want alle programma's heb ik gelezen) heb ik niet gedaan.
quote:barbaracartland schreef op 22 januari 2017 @ 21:13:

Bij al die partijen, met uitzondering van Artikel, kan ik in elk geval een volledig partijprogramma vinden. Van de PVV alleen een A4. Ik weet best veel van wat de SGP vindt, bijvoorbeeld. Ook SP en D'66 hebben een uitgebreid programma, net zoals CU, VVD, GL en PvdA.Dat méén je niet..
Ikzelf vind (top) sportbeleid ook totaal onbelangrijk,er zijn wel belangrijkere dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 januari 2017 @ 19:28:

[...]





Nou gefeliciteerd, dat je een lieve buurvrouw hebt die je niet verstaat en die je elke dag hapjes brengt.



Maar ik denk zomaar dat héél veel mensen in straten waar de afgelopen decennia opeens héél veel mensen van buitenaf zijn komen wonen, er wel eens anders over denken. Die gewoon een buurvrouw willen waar ze wél mee kunnen praten, of een straatbeeld dat er niet opeens uitziet als een exotisch plaatje.



En eerlijk gezegd, ik word wel een keer moe van al die mensen die het hebben over hun lieve exotische buurvrouw die blijkbaar de hele dag door af en aan loopt met hapjes en gerechten. Alsof dat een soort voorrecht van buitenlanders is. Bij mijn ouders kwam de buurman (een gewone autochtone Nederlander) ook af en toe een paar verse gehaktballen brengen, en de andere buurvrouwvers getrokken soep.



Waar het om gaat is dat er gewoon echt veel mensen zijn die opeens hun eigen wijk en straat niet meer herkennen, en die dagelijks in een omgeving leven die allesbehalve Nederlands is, terwijl ze zelf gewone Nederlandse mensen zijn, en die ook écht geen enkele verrijking ervaren van het feit dát het merendeel van hun straat allochtoon is.Lees nou even. Het gaat niet om eten. Het gaat om dat de mensen die oordelen vaak geen idee hebben waar ze het over hebben. Jij ook niet. Jij verzint bovenstaande. Je woont niet in een allochtone wijk. Ik verzin mijn voorbeelden niet. Neem iets aan van iemand die het beter weet dan jij.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 22 januari 2017 @ 20:57:

[...]

Ik kan hier ook geen grapjes maken, zonder dat mensen er mee op de loop gaan.





Ik reageerde niet in het bijzonder op jou.



Maar is het niet bijzonder dat wij hier iedereen hier maar met open armen moeten ontvangen (en betalen) en daar allemaal halleluja over zouden moeten roepen, ten koste van alles?

Andersom werkt het toch ook niet zo?

Ik wil best in Dubai gaan wonen zodat de mensen daar kennis kunnen maken met de Nederlandse cultuur; ga ik mijn buren wel af en toe een kroket brengen (ik heb overigens nog nooit buitenlandse hapjes van buren of collega's voorbij zien komen, volgens mij is dat dan ook meer spreekwoordelijk gebruik dan praktijk - maar dat terzijde).



Maar goed, is er een kans dat ik in Dubai, een huis, uitkering, zorg, onderwijs krijg naar de daar geldende maatstaven?

En mag ik dan ook, als ik maar éventjes mijn zin niet krijg, naar het plaatselijke Meldpunt Discriminiatie waarvoor de plaatelijke inwoners belasting betalen? En als er maar genoeg Nederlanders daar naar toe gaan, mogen wij dan eisen dat de inwoners van Dubai zich aan ons zullen gaan aanpassen? En hun volksfeesten gaan verbieden? En ga zo maar door...



Ik ben op zoek naar een partij die erst en vooral zorgt dat het in Nederland en met alle inwoners (!) in Nederland goed gaat.

Des te beter het gaat, des te meer kunnen we kijken of we ook iets kunnen doen voor mensen die elders op de wereld wonen.



Het probleem is dat politici worden gekozen in land 1 en dan niet weten hoezeer zij zich met de hele wereld moeten gaan bemoeien.

Niets werkt zo verlammend als dat. Alleen praten over cijfertjes en ranglijsten in internationale vergelijkingen (en dan ook nog steeds formules en definities tussentijds aanpassen om maar hoger op die lijstjes te scoren) zijn de meeste mensen nu wel zat. Dáár concluderen de mensen over wie het gaat (wij dus) al lang niet meer uit dat het allemaal zo goed zou gaan; da's voer voor naïeve mensen.

Verder ben ik van mening dat iemand die zich in een ander land vestigt zich primair moet aanpassen aan de cultuur/gewoonte/taal van dat land: als ik mij elders vestig geldt dat, maar andersom ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 januari 2017 @ 20:01:

[...]





Precies. Je hoeft echt geen mensen van de andere kant van de aardbol naar Nederland te halen om er persoonlijk iets van te kunnen opsteken. Kan ook zomaar met een Nederlandse buur/vriend/kennis.



Het gaat ook helemaal niet om wel of niet iets opsteken. Mensen wonen hier gewoon. En elders ook. Overal op de wereld.

Niet ter andermans lering en vermaak. Ben jij er wel om een ander iets op te laten steken? Sneu.

Leef je leven en laat een ander dat ook doen. Het maakt niet uit waar dat is.



Vrede in je hart, niet zo'n haat en angst. Zonde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven