Op de PVV stemmen in maart (Deel 2)

08-01-2017 08:33 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 1 zit vol dus hier een deel 2

Ga je PVV stemmen ja / nee en wat is daarvoor de reden.

Misschien weet je het nog niet en kan je hier meelezen om een mening te vormen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 20 februari 2017 @ 16:07:

Misschien ook even een on-topic-vraag tussendoor .. ik ken eigenlijk überhaupt geen mensen die PVV gaan stemmen. En ik lees hier eigenlijk ook geen mensen die aangeven PVV te gaan stemmen. Waar zitten al die enorme hoeveelheden mensen die schijnbaar daar toch op gaan stemmen?Van veel collega's/kennissen/vrienden/familieleden weet ik helemaal niet wat ze stemmen. Dus misschien zitten daar wel allerlei PVV-stemmers tussen, zonder dat ik het weet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:shifty schreef op 20 februari 2017 @ 16:49:

[...]





Het is misschien ook deel van de lol ervan om een stiekeme PVV-er te zijn? .. een soort ondergrondse verzetsbeweging .. wildersgeurilla? .. pvv-geuzen? .. Het schijnt tenslotte ook een soort van tegenstem te zijn dus kan ik me ook voorstellen dat je er niet voor uit wil komen.



Of zouden er inmiddels toch ook een hoop mensen naar Trump kijken en zich nu realiseren dat een tegenstem op een idioot nog steeds een idioot oplevert? Het vrije woord is een mooi principe tenzij je toch niks zinnigs te zeggen hebt of zo iets?



.. ik weet het ook niet.

Nou ik denk dat het meer de soms extreme reacties zijn die mensen over zich heen krijgen als ze zeggen PVV te gaan stemmen.

Kijk alleen al naar de reacties op dit forum over de PVV en PVV stemmers,fascisten,tokkies,racisten,nee hoor zulke mensen zou ik niet in mijn vriendenkring willen etc etc..

En reacties op de werkvloer zullen niet veel anders zijn denk ik.
quote:tonkje schreef op 20 februari 2017 @ 16:56:

[...]





Van veel collega's/kennissen/vrienden/familieleden weet ik helemaal niet wat ze stemmen. Dus misschien zitten daar wel allerlei PVV-stemmers tussen, zonder dat ik het weet.

Van sommige familieleden weet ik het wel maar van de meesten eigenlijk niet.

Ik denk wel ongeveer te weten in welke richting ze stemmen maar wat ze werkelijk in het stemhokje aankruisen geen idee.

Ik weet alleen dat mijn beide oma's altijd PvdA stemden maar die leven al jaren niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 20 februari 2017 @ 16:07:

Misschien ook even een on-topic-vraag tussendoor .. ik ken eigenlijk überhaupt geen mensen die PVV gaan stemmen. En ik lees hier eigenlijk ook geen mensen die aangeven PVV te gaan stemmen. Waar zitten al die enorme hoeveelheden mensen die schijnbaar daar toch op gaan stemmen?



Sneek of Franeker 9% las ik.

Ga een avondje stappen daar.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Mensen zeggen niet dat ze pvv gaan stemmen omdat ze dan worden weggezet als rascist of erger.

Veel stille pvvstemmers dus denk ik.

We gaan het zien straks
quote:YellowDiamond schreef op 20 februari 2017 @ 17:28:

[...]



Nou ik denk dat het meer de soms extreme reacties zijn die mensen over zich heen krijgen als ze zeggen PVV te gaan stemmen.

Kijk alleen al naar de reacties op dit forum over de PVV en PVV stemmers,fascisten,tokkies,racisten,nee hoor zulke mensen zou ik niet in mijn vriendenkring willen etc etc..

En reacties op de werkvloer zullen niet veel anders zijn denk ik.Dit inderdaad.
Ik zou me ook kapot schamen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Jammer, Nederland wordt moslim land. Waar zijn Nederlanders? Waar is jullie cultuur? Frankrijk, Duitsland en Nederland zijn gevaarlijk. Hoeveel "no-go zone" hebben grote nederlandse steden zoals Den Haag, R'dam? Vreselijk toekomst.

Jullie moeten goed kiezen, met rust...
quote:AnnaPoland schreef op 20 februari 2017 @ 18:07:

Jammer, Nederland wordt moslim land. Waar zijn Nederlanders? Waar is jullie cultuur? Frankrijk, Duitsland en Nederland zijn gevaarlijk. Hoeveel "no-go zone" hebben grote nederlandse steden zoals Den Haag, R'dam? Vreselijk toekomst.

Jullie moeten goed kiezen, met rust...

Dat er flinke problemen zijn waar iets aan moet gebeuren dat is duidelijk.

Ik zie Wilders dan ook niet als een oorzaak maar als een gevolg van een al jarenlang etterend probleem.

En dat mogen alle gevestigde partijen zichzelf aanrekenen van links tot rechts en alles daartussen,ze hebben allemaal té lang de problemen onder het tapijt geschoven en met halfzachte maatregelen proberen op te lossen.

Hadden ze dat beter aangepakt dan had een partij als die van Wilders geen enkel bestaansrecht gehad.

Daarom vind ik ook dat Wilders in de oppositie de knuppel regelmatig in het hoenderhok moet gooien om de andere partijen wat te prikkelen.
quote:shifty schreef op 20 februari 2017 @ 16:07:

Misschien ook even een on-topic-vraag tussendoor .. ik ken eigenlijk überhaupt geen mensen die PVV gaan stemmen. En ik lees hier eigenlijk ook geen mensen die aangeven PVV te gaan stemmen. Waar zitten al die enorme hoeveelheden mensen die schijnbaar daar toch op gaan stemmen?

Van een familielid weet ik dat hij op Wilders gaat stemmen. Zeer hooggeschoold trouwens om dat vooroordeel teniet te doen.

Verder zie ik een aantal ex-collega's nog wel op Wilders stemmen. De meesten VVD of PvdA. In vriendenkring en rest van familie weer PvdA en Groen Links.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 18 februari 2017 @ 18:12:

[...]





De voordelen van de EU kun je net zo goed hebben als je alleen terug gaat naar economische samenwerking. De EU is een gedrocht geworden met een onhoudbare Euro. Nederland staat voor miljarden garant en over niet al te lange tijd zullen we die miljarden op moeten gaan hoesten als de Griekse schulden worden afgeschreven. Er worden allemaal economisch zwakke, corrupte landen bij de EU gehaald. Landen die graag wel graag de lusten van de EU (lees: geld) willen, maar voor de lasten (lees: de opvang van asielzoekers) niet thuis zijn. Nu GB uit de EU stapt, zal Nederland netto nog meer bij moeten dragen. We worden doodgegooid met allerlei onzinnige regeltjes en wetten, waar niemand blij van wordt. Zelfs buitenproportionele salarissen van presentatoren die van gemeenschapsgeld worden betaald, kunnen niet worden aangepakt door EU-regels.



De EU-parlementariërs zorgen alleen maar goed voor zichzelf. De pensioenen verhogen terwijl er maar een dekkingsgraad van 37% is, geeft al aan dat ze volledig lak hebben aan de gewone burger van Europa. We moeten straks gewoon wat meer afdragen, om alle EU-potjes weer te vullen. Ronduit gevaarlijk zijn de plannen van de EU met onze pensioenpotten. Daar zitten vele miljarden in, want we hebben zo'n beetje het beste pensioenstelsel van Europa. Dat die pensioenpotten straks over de grenzen verdwijnen, gaat ons flink opbreken. Ik voorspel dat niet één Nederlander hier straks wijzer van gaat worden. Heb je mooi voor Jan met de korte naam gespaard.Hear hear. 100% mee eens.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:AnnaPoland schreef op 20 februari 2017 @ 18:07:

Jammer, Nederland wordt moslim land. Waar zijn Nederlanders? Waar is jullie cultuur? Frankrijk, Duitsland en Nederland zijn gevaarlijk. Hoeveel "no-go zone" hebben grote nederlandse steden zoals Den Haag, R'dam? Vreselijk toekomst.

Jullie moeten goed kiezen, met rust...

Je overdrijft.

Ik woon als autochtone nederlander in een no-go zone in Rotterdam. Moskeetje 2 straten verder. Brrrr wat eng....
Alle reacties Link kopieren
quote:AnnaPoland schreef op 20 februari 2017 @ 18:07:

Jammer, Nederland wordt moslim land. Waar zijn Nederlanders? Waar is jullie cultuur? Frankrijk, Duitsland en Nederland zijn gevaarlijk. Hoeveel "no-go zone" hebben grote nederlandse steden zoals Den Haag, R'dam? Vreselijk toekomst.

Jullie moeten goed kiezen, met rust...



Er zijn momenteel 6% moslims in Nederland. De meeste moslimgezinnen krijgen tegenwoordig ook maar 2 of 3 kinderen. Reken eens uit hoe lang het duurt voordat moslims in de meerderheid zijn.



En noem eens eens een aantal no-go zones in Nederlandse steden? Niet zones waar jij als bange poeperd niet heen durft maar waar het aantoonbaar gevaarlijk is.



Ik weet het, het zijn maar cijfers, maar dat is toch altijd handig om je mening ergens op te baseren.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 20 februari 2017 @ 18:15:

[...]

Dat er flinke problemen zijn waar iets aan moet gebeuren dat is duidelijk.Maar wat moet er dan concreet gebeuren? Dat is de grote vraag. We kunnen de tijd niet 50 jaar terugdraaien. Minder immigranten toelaten, dat kan natuurlijk. Maar de moslims die hier al generaties wonen, wat moet daar dan mee gebeuren?
kennis is knowledge
quote:SubterraneanHomesickAlien schreef op 20 februari 2017 @ 19:19:

[...]



Maar wat moet er dan concreet gebeuren? Dat is de grote vraag. We kunnen de tijd niet 50 jaar terugdraaien. Minder immigranten toelaten, dat kan natuurlijk. Maar de moslims die hier al generaties wonen, wat moet daar dan mee gebeuren?

De problemen die daar mee spelen daar moeten we eerst iets mee i.p.v. steeds weer een compleet nieuwe laag of soms zelf totaal ongeschoolde analfabete onderklasse importeren dat komt de huidige onderklasse ook niet ten goede.

Een immigratiestop inderdaad voor mensen die weinig tot geen kans op de arbeidsmarkt maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 20 februari 2017 @ 19:26:

[...]

De problemen die daar mee spelen daar moeten we eerst iets mee i.p.v. steeds weer een compleet nieuwe laag of soms zelf totaal ongeschoolde analfabete onderklasse importeren dat komt de huidige onderklasse ook niet ten goede.

Een immigratiestop inderdaad voor mensen die weinig tot geen kans op de arbeidsmarkt maken.Iedereen die vlucht uit een ander land zou welkom moeten zijn hier. Wij hebben het hier zo rijk en goed. Vluchtelingen krijgen hier een goede opleiding en moeten straks de vergrijzing helpen oplossen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjarel schreef op 20 februari 2017 @ 18:24:

[...]



Van een familielid weet ik dat hij op Wilders gaat stemmen. Zeer hooggeschoold trouwens om dat vooroordeel teniet te doen.

Verder zie ik een aantal ex-collega's nog wel op Wilders stemmen. De meesten VVD of PvdA. In vriendenkring en rest van familie weer PvdA en Groen Links.

Dat is geen vooroordeel hoor. Maar een feit.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals jouw familielid, maar gemiddeld zijn PVV stemmers laag opgeleid.
quote:aquariusje7700 schreef op 20 februari 2017 @ 19:52:

[...]

Iedereen die vlucht uit een ander land zou welkom moeten zijn hier. Wij hebben het hier zo rijk en goed. Vluchtelingen krijgen hier een goede opleiding en moeten straks de vergrijzing helpen oplossen.

En hoe gaan we dat allemaal betalen als de hele wereld hier welkom is?

Heb je daar al een idee van?

En dat vluchtelingen de vergrijzing gaan opvangen is al een even groot fabeltje..



Immigratie helpt niet tegen vergrijzing. Als Nederland de gemiddelde leeftijd van de Nederlandse bevolking niet verder zou willen laten stijgen, is er een jaarlijkse immigratie van honderdduizenden jongeren nodig, die ook nog eens een plaats in de ­Nederlandse samenleving zouden moeten verwerven.



Maar die geïmmigreerde jongeren worden, net als de rest van de samenleving, ook weer ouder, waardoor de immigratie als middel tegen vergrijzing met volle kracht moet worden voortgezet. Zo’n piramidespel leidt ertoe dat Nederland, toch al het dichtstbevolkte land van het Europese continent, binnen een eeuw bijna honderd miljoen inwoners heeft. En dat zonder dat deze methode tegen de vergrijzing dan ook maar iets heeft opgelost.





http://www.elsevier.nl/nederland/articl ... -2672983W/
Alle reacties Link kopieren
quote:aquariusje7700 schreef op 20 februari 2017 @ 19:52:

[...]

Iedereen die vlucht uit een ander land zou welkom moeten zijn hier. Wij hebben het hier zo rijk en goed. Vluchtelingen krijgen hier een goede opleiding en moeten straks de vergrijzing helpen oplossen.



Ja, al die hoogopgeleide tandartsen, chirurgen, die gaan de vergrijzing hier wel oplossen. En de vluchtelingen uit Eritrea. En al die Somaliërs die nu in de bijstand zitten. En de Albanezen die met de vluchtelingenstroom mee zijn gelift. En ze "krijgen" een goede opleiding? Wie gaat dat betalen?

En even serieus, hoe zie je dat voor je: de vergrijzing oplossen? Jij denkt dat er straks een overschot aan banen is en dat de huidige stroom vluchtelingen in dat gat kan springen ofzo?

Ik ben helemaal voor het opvangen van echte schrijnende gevallen. Liever in de regio, maar soit, voor de echt akelige gevallen moet er plek zijn. Maar iedereen die vlucht uit een ander land? Zo naief heb ik ze de laatste tijd niet meer gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Mensen in nood moet je niet in geld uit willen drukken. Dan leveren wij maar wat welvaart in, we zijn hier niet alleen op de wereld.

We hebben de verantwoordelijkheid die mensen bescherming te bieden. In plaats van praten over het sluiten van grenzen moeten we samen onze schouders zetten onder het maken van een werkbare oplossing. Deze laatste twee zinnen komen van GroenLinks en ik ben het daar mee eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:permis schreef op 20 februari 2017 @ 19:54:

[...]



Dat is geen vooroordeel hoor. Maar een feit.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals jouw familielid, maar gemiddeld zijn PVV stemmers laag opgeleid.https://www.nrc.nl/nieuws ... e-kiezers-1589978-a485756

Iets genuanceerder
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 20 februari 2017 @ 19:05:

[...]





Er zijn momenteel 6% moslims in Nederland. De meeste moslimgezinnen krijgen tegenwoordig ook maar 2 of 3 kinderen. Reken eens uit hoe lang het duurt voordat moslims in de meerderheid zijn.



En noem eens eens een aantal no-go zones in Nederlandse steden? Niet zones waar jij als bange poeperd niet heen durft maar waar het aantoonbaar gevaarlijk is.



Ik weet het, het zijn maar cijfers, maar dat is toch altijd handig om je mening ergens op te baseren.



Ik ben 33 woon in Den Haag, no-go zone is bv. Schilderswijk.

Hoe lang het duurt? afhankelijk van migratie politiek eu ( Waar zijn alle ingenieurs en dokters uit Syrie? Kijk naar Duitsland) 3 kinderen is weinig? Zonder baan en opleiding maar met onbeperkt toeslagen lekker ziten in EU. Maar goed, EU heeft veel geld voor vluchtelingen en wat met nl gezinen? Het is gewoon vraag....
Alle reacties Link kopieren
quote:aquariusje7700 schreef op 20 februari 2017 @ 19:52:

[...]

Iedereen die vlucht uit een ander land zou welkom moeten zijn hier. Wij hebben het hier zo rijk en goed. Vluchtelingen krijgen hier een goede opleiding en moeten straks de vergrijzing helpen oplossen.



Er zijn een miljard Afrikanen

Daar willen er miljoenen van naar Europa

Waar wil je die opvangen? Wie betaald de scholing? Gezondheidszorg ?



Wat is je plan? Laten we ze allemaal toe of beperkt?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:aquariusje7700 schreef op 20 februari 2017 @ 20:03:

Mensen in nood moet je niet in geld uit willen drukken. Dan leveren wij maar wat welvaart in, we zijn hier niet alleen op de wereld.

We hebben de verantwoordelijkheid die mensen bescherming te bieden. In plaats van praten over het sluiten van grenzen moeten we samen onze schouders zetten onder het maken van een werkbare oplossing.Maar wat nou als die landen zélf niks doen aan een werkbare oplossing voor hun eigen bevolking? Moeten de mensen die hier in Nederland vaak ook maar een gewone baan hebben, voor hen opdraaien?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:hollebollegijs schreef op 20 februari 2017 @ 20:06:

[...]





Er zijn een miljard Afrikanen

Daar willen er miljoenen van naar Europa

Waar wil je die opvangen? Wie betaald de scholing? Gezondheidszorg ?



Wat is je plan? Laten we ze allemaal toe of beperkt?

Allemaal toelaten natuurlijk,iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.

En na mij de zondvloed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven