Op de PVV stemmen in maart (Deel 2)

08-01-2017 08:33 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 1 zit vol dus hier een deel 2

Ga je PVV stemmen ja / nee en wat is daarvoor de reden.

Misschien weet je het nog niet en kan je hier meelezen om een mening te vormen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:permis schreef op 22 januari 2017 @ 21:28:

[...]



Lees nou even. Het gaat niet om eten. Het gaat om dat de mensen die oordelen vaak geen idee hebben waar ze het over hebben. Jij ook niet. Jij verzint bovenstaande. Je woont niet in een allochtone wijk. Ik verzin mijn voorbeelden niet. Neem iets aan van iemand die het beter weet dan jij.Ik ben pejeka niet maar ik woon dus wél in een allochtone wijk en ik heb andere ervaringen dan jij.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 22 januari 2017 @ 20:06:

[...]





Ik heb graag een wat bredere horizon en ik vind kennismaken met andere culturen daar prima in passen.



Wat vindt de PVV eigenlijk van horizonvervuiling?





De PVV is een one issue partij ik vermoed dat er wel meer onderwerpen niet aan bod komen op het A4tje



En voor je brede horizon verwijs ik je graag naar Amsterdam

180 nationaliteiten, als je daar niet kunt slagen.



http://www.iamsterdam.com ... eving/180-nationaliteiten
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:barbaracartland schreef op 22 januari 2017 @ 20:06:

[...]





Ik heb graag een wat bredere horizon en ik vind kennismaken met andere culturen daar prima in passen.



Wat vindt de PVV eigenlijk van horizonvervuiling?Misschien een idee om een wereldreis te maken en dan cultuur op te snuiven? Het blijkt wel dat deze culturen zich nl vaak genoeg niet kunnen of willen aanpassen in ons land.
Alle reacties Link kopieren
Vraagje aan pro-PVV: vinden jullie het geen naar idee dat democratische waarden ondergeschikt zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 22 januari 2017 @ 21:52:

Vraagje aan pro-PVV: vinden jullie het geen naar idee dat democratische waarden ondergeschikt zijn?Volgens PVV is democratie iets anders dan wat wij er onder verstaan.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
quote:permis schreef op 22 januari 2017 @ 21:28:

[...]



Lees nou even. Het gaat niet om eten. Het gaat om dat de mensen die oordelen vaak geen idee hebben waar ze het over hebben. Jij ook niet. Jij verzint bovenstaande. Je woont niet in een allochtone wijk. Ik verzin mijn voorbeelden niet. Neem iets aan van iemand die het beter weet dan jij.Fijn dat jij even mag beslissen of iemand iets verzint, jij bent zeker zo n zweverig iemand die als eerste roept een vluchteling in huis te nemen en vervolgens niks doet? Het wordt tijd eens te luisteren naar elkaar en elkaar niet als leugenaar uit te roepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely7 schreef op 22 januari 2017 @ 21:47:

[...]



Misschien een idee om een wereldreis te maken en dan cultuur op te snuiven? Het blijkt wel dat deze culturen zich nl vaak genoeg niet kunnen of willen aanpassen in ons land.

So what?

Waarom zou dat moeten. Alsof wij zo superieur zijn. Wat is er zo heilig aan aanpassen. Iedereen hetzelfde, vreselijk.



Wetten naleven lijkt me voldoende en dat gebeurt over het algemeen ook. Zijn altijd autochtonen en allochtonen die dat niet doen, hou je toch.



Mensen zijn mensen, er zijn aardige en onaardige. Heeft alles met aangeboren karakter en fatsoenlijke opvoeding te maken. Bliijkt ook weer op zo'n forum.
quote:permis schreef op 22 januari 2017 @ 22:06:

[...]



So what?

Waarom zou dat moeten. Alsof wij zo superieur zijn. Wat is er zo heilig aan aanpassen. Iedereen hetzelfde, vreselijk.



Wetten naleven lijkt me voldoende en dat gebeurt over het algemeen ook. Zijn altijd autochtonen en allochtonen die dat niet doen, hou je toch.



Mensen zijn mensen, er zijn aardige en onaardige. Heeft alles met aangeboren karakter en fatsoenlijke opvoeding te maken. Bliijkt ook weer op zo'n forum.Je zegt t precies goed: aanpassen! Ik woon mijn hele leven in Nederland ben niet anders gewend dan dit leven waarom zou ik mij moeten aanpassen?
Alle reacties Link kopieren
Maar al met al zie ik in deze draad weinig mensen die nu aan kunnen geven waarom ze wel voor PVV zouden willen stemmen. Tot nu toe komt het er vooral op uit dat mensen een signaal af willen geven richting Den Haag. Maar welk signaal is niet echt duidelijk, en ook niet wat Wilders daar nou mee moet doen als hij bijvoorbeeld de grootste partij zou worden.



Dus misschien een andere vraag:



- Wat verwachten jullie van premier Wilders? Hoe zien zijn eerste 100 dagen er uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely7 schreef op 22 januari 2017 @ 22:11:

[...]



Je zegt t precies goed: aanpassen! Ik woon mijn hele leven in Nederland ben niet anders gewend dan dit leven waarom zou ik mij moeten aanpassen?

Hoeft niet. Je bent vast heel aardig. Ook voor anderen. Blijf dat lekker.



Er zijn veel onaardige Nederlanders, veel die zich onttrekken aan het maatschappelijk leven. Ja het zou leuk zijn als ze zich "aanpasten" maar dat zit er niet in. Zo is het leven nu eenmaal, je hebt mensen in soorten en maten. Heeft weinig met immigratie te maken, is altijd al zo geweest en overal. Dat verandert niet meer.



Maar jij hoeft niks dus!
quote:--Dinges-- schreef op 22 januari 2017 @ 22:17:

Maar al met al zie ik in deze draad weinig mensen die nu aan kunnen geven waarom ze wel voor PVV zouden willen stemmen. Tot nu toe komt het er vooral op uit dat mensen een signaal af willen geven richting Den Haag. Maar welk signaal is niet echt duidelijk, en ook niet wat Wilders daar nou mee moet doen als hij bijvoorbeeld de grootste partij zou worden.



Dus misschien een andere vraag:



- Wat verwachten jullie van premier Wilders? Hoe zien zijn eerste 100 dagen er uit.



Het signaal is volgens mij wel duidelijk. Veel mensen willen o.a. minder immigratie, minder EU, betere ouderenzorg en minder islam (de versie die ervoor zorgt dat mensen totaal niet integreren).



Ik ben ook voor minder immigratie en minder EU, maar die standpunten kan ik gelukkig nu ook bij andere partijen vinden. Partijen die ook voor bijvoorbeeld een vereenvoudiging van het belastingstelsel zijn en die vinden dat werken moet lonen.
quote:permis schreef op 22 januari 2017 @ 22:06:

[...]



So what?

Waarom zou dat moeten. Alsof wij zo superieur zijn. Wat is er zo heilig aan aanpassen. Iedereen hetzelfde, vreselijk.



Wetten naleven lijkt me voldoende en dat gebeurt over het algemeen ook. Zijn altijd autochtonen en allochtonen die dat niet doen, hou je toch.



Mensen zijn mensen, er zijn aardige en onaardige. Heeft alles met aangeboren karakter en fatsoenlijke opvoeding te maken. Bliijkt ook weer op zo'n forum.



Bepaalde aanpassingen zijn noodzakelijk als je mee wilt doen in het land waarin je gaat wonen. Door dat aanpassen heb je bijvoorbeeld meer kans op werk. Ook is aanpassen nodig als het gaat om acceptatie van homo's en de gelijkwaardigheid van man en vrouw.



Je hebt het over een fatsoenlijke opvoeding. In bepaalde culturen worden kinderen zaken bijgebracht die wij niet als fatsoenlijk beschouwen. Om over korte lontjes van sommige nieuwe Nederlanders maar niet te spreken. Heel vaak als er sprake is van een steekpartij dan is er iemand bij betrokken met een migratie-achtergrond.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 22 januari 2017 @ 22:27:

[...]





Het signaal is volgens mij wel duidelijk. Veel mensen willen o.a. minder immigratie, minder EU, betere ouderenzorg en minder islam (de versie die ervoor zorgt dat mensen totaal niet integreren).



Ik ben ook voor minder immigratie en minder EU, maar die standpunten kan ik gelukkig nu ook bij andere partijen vinden. Partijen die ook voor bijvoorbeeld een vereenvoudiging van het belastingstelsel zijn en die vinden dat werken moet lonen.



Volgens mij is het niet wat (we kunnen allemaal wel wat roepen) maar hóe. De PVV heeft nog nooit een werkelijke oplossing aangedragen, alleen maar de woorden 'niet' , 'minder' en 'geen' geplakt voor wat zij als problemen zien.

Er ligt geen programma onder het programma.

Zou mij mocht ik een potentieel stemmer zijn wel zorgen baren.



En uit nieuwsgierigheid: moet jij betalen als je werkt?

Over het algemeen geldt dat je loon krijgt als je werkt. Hoe vervangbaarder je bent, hoe lager dat loon is, maar dat is nu eenmaal in elke denkbare vorm van een maatschappij het geval.

Behalve misschien een communistische samenleving, maar noord-koreaanse toestanden willen we ook niet denk ik?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 januari 2017 @ 19:40:

[...]





Ik wacht nog steeds op de mensen die mij duidelijk kunnen maken welke verrijking in mijn leven ik gemist zou hebben als er niet talloze immigranten ons land binnen zouden zijn gekomen. Ik kan echt niks bedenken waarvan ik zeg: "nou, dát had nou echt ontbroken aan mijn leven als die immigratie niet plaats zou hebben gevonden". Maar misschien kan jij me een hint geven?



Solidariteit



Maar ik wil nog wel even beginnen over de gastarbeiders in de jaren '50 en '60. Die mensen die het, veelal lichamelijk zware, werk opknapten waar niet genoeg Nederlanders voor waren.



Maar ik ben bang dat het niet veel zin heeft om tegen zulke starheid in te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 22 januari 2017 @ 19:44:

[...]





Vanaf 1949:

Arbeidsmigranten droegen bij aan de wederopbouw.

Jaren '60:

Arbeidsmigranten werden ingezet in de zware industrie.



En zo kun je een leuk lijstje maken van migratiegolven die toch een behoorlijke positieve invloed gehad hebben.



Nou ja, mosterd dan maar.



Wat zijn we weer eensgezind
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 22 januari 2017 @ 22:33:

[...]





Bepaalde aanpassingen zijn noodzakelijk als je mee wilt doen in het land waarin je gaat wonen. Door dat aanpassen heb je bijvoorbeeld meer kans op werk. Ook is aanpassen nodig als het gaat om acceptatie van homo's en de gelijkwaardigheid van man en vrouw.



Je hebt het over een fatsoenlijke opvoeding. In bepaalde culturen worden kinderen zaken bijgebracht die wij niet als fatsoenlijk beschouwen. Om over korte lontjes van sommige nieuwe Nederlanders maar niet te spreken. Heel vaak als er sprake is van een steekpartij dan is er iemand bij betrokken met een migratie-achtergrond.



Met aanpassen ivm met taal ben ik met je eens, kans op werk en scholing is belangrijk.

Maar verder is iedereen nu eenmaal anders, ook binnen een 'ras' en is het vrij eng als je dat niet meer zou willen. Zolang je je aan de wet houdt is die vrijheid er.

Maken we gretig gebruik van in Nederland:

Je moet de autochtonen de kost geven die anti-homo zijn (ga maar kijken op de gemiddelde voetbalclub, in dorpen, etc) Ongeemancipeerd zijn. Onterecht uitkeringen trekken. Toch in misdaad belanden. Etcetera.

Wat dat betreft zijn allochtonen een keurige afspiegeling van het land waar zij komen, zo je wilt: aangepast.

Want zo zijn mensen kennelijk.



Waarom toch het idee dat 'wij' veelal helemaal goed zijn en dat 'zij' dat allemaal zouden moet worden?

Want beide is een utopie. Gaat niet gebeuren. In geen enkele maatschappij. Dus we doen het heel aardig met elkaar, ondanks dat gegeven.



En fatsoenlijk, ach, dat is in the eye of the beholder. Voor iedereen anders. 'Onze' zuipende teeners zijn misschien ook niet zo fatsoenlijk, het is maar net wat je belangrijk vindt. Dat is niet zo interessant.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 22 januari 2017 @ 20:13:

[...]





Nou ja, nummer twee en drie zijn een vrouw. Ik heb echt mijn best gedaan iets positiefs over de PVV te bedenken. Jammer dat het niet waar is.Alsof iemand, man of vrouw, een eigen mening mag hebben in de Grote Geert Show. Maar wel symphatiek van je
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 22 januari 2017 @ 22:05:

[...]



Volgens PVV is democratie iets anders dan wat wij er onder verstaan.Dat was mijn indruk ook ja. Iemand die zijn eigen partij geen inspraak toevertrouwd maar wel zegt te spreken voor het volk. Zelfs ze SGP's standpunt mbt. de doodstraf en hun slogan "voor leven" is een kleinere contradictie.
Alle reacties Link kopieren
quote:permis schreef op 22 januari 2017 @ 22:06:

[...]



So what?

Waarom zou dat moeten. Alsof wij zo superieur zijn. Wat is er zo heilig aan aanpassen. Iedereen hetzelfde, vreselijk.



Wetten naleven lijkt me voldoende en dat gebeurt over het algemeen ook. Zijn altijd autochtonen en allochtonen die dat niet doen, hou je toch.



Mensen zijn mensen, er zijn aardige en onaardige. Heeft alles met aangeboren karakter en fatsoenlijke opvoeding te maken. Bliijkt ook weer op zo'n forum.



Eens! Men dient zich aan de wet te houden, en verder- tja. Ieder mens is anders. Ik ben bevriend met zowel autochtonen als allochtonen, en waarom? Om hun persoonlijkheid, wie ze zijn. Niet om kleur, achtergrond, etc.

Net zoals ik sommige autochtonen en allochtonen niet mag, wederom om persoonlijkheid.

We zijn allemaal maar mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 22 januari 2017 @ 22:33:

[...]





Bepaalde aanpassingen zijn noodzakelijk als je mee wilt doen in het land waarin je gaat wonen. Door dat aanpassen heb je bijvoorbeeld meer kans op werk. Ook is aanpassen nodig als het gaat om acceptatie van homo's en de gelijkwaardigheid van man en vrouw.



Je hebt het over een fatsoenlijke opvoeding. In bepaalde culturen worden kinderen zaken bijgebracht die wij niet als fatsoenlijk beschouwen. Om over korte lontjes van sommige nieuwe Nederlanders maar niet te spreken. Heel vaak als er sprake is van een steekpartij dan is er iemand bij betrokken met een migratie-achtergrond.



Is het echter wenselijk dat de overheid zich met opvoeding gaat bemoeien? Ik ben helemaal voor homo-acceptatie en gelijkheid tussen man en vrouw, daar niet van. Maar tegelijkertijd ben ik mij er ook van bewust dat vrouw pas vrij recent gelijke rechten hebben als mannen (hier, in veel delen van de wereld nog niet), en LHGTB-acceptatie komt helemaal pas net om de hoek kijken.

Dat mensen tegen zijn vind ik niet okee, maar het meerendeel van de wereld is nog tegen. Vreemd is het dus niet.

In mijn optiek kan zijn er meerdere manieren om dat aan te pakken. Educatie is er een van, en die heeft mijn voorkeur. Een van de andere opties is mensen met een afwijkend gedachtengoed weren. Die optie begroet ik minder enthousiast, immers help je daarmee de vooroordelen etc. de wereld niet uit, hooguit veeg je je eigen straat schoon. En dat staat dan nog buiten het feit dat ook onder enkele autochtonen groepen het droef gesteld staat wat betreft gelijke rechten voor vrouwen en homoseksuelen. Onder de noemer van gelijkheid zou je deze PVV-stijl dan volgens die rethoriek ook over de grens moeten bonjouren. Maar daar loopt het dan weer vast. Alleen allochtonen worden voor dergelijke denkenbeelden gestraft, autochtonen niet (niet in dergelijke mate in elk geval). Waar het dan op neer komt is dat het geen moer uitmaakt hoe iemand denkt over vrouwen of homo's, maar dat er onderscheid gemaakt wordt op basis van afkomst. Niets meer of minder. En persoonlijk vind ik dat verwerpelijk.



Eerste- en tweederangs burgers draait het dan op uit. Wie juicht dat toe?

Met name wanneer er een persoon is die de definities bepaalt?
Alle reacties Link kopieren
quote:juul29 schreef op 22 januari 2017 @ 23:03:

[...]





Solidariteit



Maar ik wil nog wel even beginnen over de gastarbeiders in de jaren '50 en '60. Die mensen die het, veelal lichamelijk zware, werk opknapten waar niet genoeg Nederlanders voor waren.



Maar ik ben bang dat het niet veel zin heeft om tegen zulke starheid in te gaan.



Dat telt helaas niet- het gaat om de vluchtelingen vanaf pakweg de jaren '80.

De gastarbeiders welke actief hierheen gehaald zijn waren wel goed genoeg.

Maar iemand die onuitgenodigd om hulp vraagt (en waarvan het beleid toezegt dat ze het krijgen, het beleid waar men overigens zelf voor gestemd heeft), wordt blijkbaar een tegenprestatie van verwacht.



Dat het nieuws de uitzonderingen belicht en niet de algemene trend is blijkbaar een onderwerp dat ontbreekt in het onderwijs. Net als rethorica. En- zo leert

VIVA-forum, het op waarde kunnen schatten van bronnen.

Broodnodig in de tijd van internet als je het mij vraagt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 22 januari 2017 @ 23:31:

[...]





Dat telt helaas niet- het gaat om de vluchtelingen vanaf pakweg de jaren '80.

De gastarbeiders welke actief hierheen gehaald zijn waren wel goed genoeg.

Maar iemand die onuitgenodigd om hulp vraagt (en waarvan het beleid toezegt dat ze het krijgen, het beleid waar men overigens zelf voor gestemd heeft), wordt blijkbaar een tegenprestatie van verwacht.



Dat het nieuws de uitzonderingen belicht en niet de algemene trend is blijkbaar een onderwerp dat ontbreekt in het onderwijs. Net als rethorica. En- zo leert

VIVA-forum, het op waarde kunnen schatten van bronnen.

Broodnodig in de tijd van internet als je het mij vraagt.



Eens.



En als we dan naar de ingesneeuwde vluchtelingen op Lesbos kijken, dan gaan we eerst de discussie voeren hoe het kan dat Griekenland haar ontvangen miljarden niet juist heeft besteed. Want we zijn immers netto betaler aan de EU? Dat die mensen daar verkleumen is irrelevant, hadden ze maar niet moeten vluchten.



In de media en het debat ontbreekt elke nuance en alle solidariteit. Angst en populisme vieren hoogtij, en dus ook de PVV.
Alle reacties Link kopieren
quote:juul29 schreef op 22 januari 2017 @ 23:39:

[...]





Eens.



En als we dan naar de ingesneeuwde vluchtelingen op Lesbos kijken, dan gaan we eerst de discussie voeren hoe het kan dat Griekenland haar ontvangen miljarden niet juist heeft besteed. Want we zijn immers netto betaler aan de EU? Dat die mensen daar verkleumen is irrelevant, hadden ze maar niet moeten vluchten.



In de media en het debat ontbreekt elke nuance en alle solidariteit. Angst en populisme vieren hoogtij, en dus ook de PVV.



De media vind ik nog best okee-

Maar dan wel de media die meer dan twee paragrafen kan vullen over een onderwerp en waarbij je niet hoeft te raden welke foto bij welke kop hoort



Maar het is statistisch toch wel aardig vast te stellen dat over het algemeen de voorstanders van populistische partijen niet de meer genuanceerde media volgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:--Dinges-- schreef op 22 januari 2017 @ 22:17:

Maar al met al zie ik in deze draad weinig mensen die nu aan kunnen geven waarom ze wel voor PVV zouden willen stemmen. Tot nu toe komt het er vooral op uit dat mensen een signaal af willen geven richting Den Haag. Maar welk signaal is niet echt duidelijk, en ook niet wat Wilders daar nou mee moet doen als hij bijvoorbeeld de grootste partij zou worden.



Dus misschien een andere vraag:



- Wat verwachten jullie van premier Wilders? Hoe zien zijn eerste 100 dagen er uit.



Ik denk niet dat we veel hoeven te verwachten van Wilders en de rest van zijn club:



http://www.joop.nl/nieuws ... ten-sp-en-fleur-agema-pvv



En de debatten over de geestelijke gezondheidszorg zijn niet de enige waar ze regelmatig schitteren door afwezigheid. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor debatten over de woningmarkt, jeugdzorg, AOW, pensioen en energiebesparing.

Verder is natuurlijk al gebleken dat Wilders nogal snel verkiezingsbeloftes verbreekt. Dat bleek wel na de verkiezingen van 2010:



"DEN HAAG - Een verhoging van de AOW-leeftijd is geen breekpunt meer voor Geert Wilders als de PVV in een kabinet met VVD en CDA kan meedoen.

Hij erkende donderdag voorafgaande aan de eerste fractievergadering na de verkiezingen dat dit een ''nuancering'' van een eerder standpunt is.



Tijdens de verkiezingscampagne stelde Wilders altijd dat de verhoging van de AOW-leeftijd het enige breekpunt voor de PVV is. Woensdagavond liet hij in het slotgesprek met Paul Witteman nog weten het kiezersbedrog te vinden als hij zijn breekpunt zou loslaten.



Nu houdt hij het erop dat het ''voor ons een heel belangrijk punt'' is."



Dan natuurlijk nog het feit dat zijn club alles behalve democratisch is. En dat niemand met hem wil samenwerken. Om nog maar te zwijgen van zijn enge, wereldvreemde denkbeelden.



Dus tsja...ik zie met de beste wil van de wereld niet waarom je op hem zou stemmen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sjansje schreef op 23 januari 2017 @ 00:01:

[...]





Dus tsja...ik zie met de beste wil van de wereld niet waarom je op hem zou stemmen.



Nederland is een coalitieland dus geen enkele partij krijgt zijn complete verkiezingsprogramma er door.



In april 2014 moest de VVD het strafbaar stellen van illegaal verblijf in Nederland laten vallen om de coalitie te redden.

http://www.volkskrant.nl/ ... -niet-strafbaar~a3626235/



Kijk je stemt natuurlijk geen PVV om haar geniale standpunten over kunst & cultuur maar omdat je tegen de huidige migratie politiek bent.

En een proteststem op de PVV is zeer effectief als ik zie wat Rutte, Halbe Zijlstra en Malik Azmani nu in interviews zeggen, daar werd Janmaat in de jaren 80 nog paria weggezet.

De VVD schuift naar rechts en in haar kielzog het CDA en 50+



Het is moeilijk te bewijzen maar de Turkije deal werd door het tandem Merkel & Rutte vermoedelijk gesloten omdat in Europa populistisch rechts groeide met een Max Verstappen waardige snelheid.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven