Op de PVV stemmen in maart (Deel 2)

08-01-2017 08:33 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 1 zit vol dus hier een deel 2

Ga je PVV stemmen ja / nee en wat is daarvoor de reden.

Misschien weet je het nog niet en kan je hier meelezen om een mening te vormen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 20 februari 2017 @ 21:47:

[...]





Wat dan? Burgeroorlog in Europa?

Ik weet het niet, maar onze kinderen gaan het uitvinden.

De opvang capaciteit neemt af maar de vraag straks neemt toe, populistische partijen zijn vaak anti ontwikkelingshulp, anti vluchtelingen opvang en geloven niet in climate change, ik vind het een cocktail die nu lekker smaakt,maar eindigt met een nare kater.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 20 februari 2017 @ 21:53:

[...]





Nee. Natuurlijk zijn er nuances, maar de opvang van vluchtelingen wordt (voor een substantieel deel) betaald uit het budget voor ontwikkelingshulp. En dat is in principe een vastgesteld budget wat dus ofwel in het buitenland besteed wordt aan ontwikkelingshulp ofwel in Nederland besteed wordt aan de opvang van vluchtelingen. Hoe meer er in Nederland besteed wordt hoe minder van dat geld er naar het buitenland gaat.



Minder vluchtelingen = meer geld naar het buitenland

Meer vluchtelingen = meer geld naar Nederland



Willen wij meer of minder vluchtelingen!?!



Hoe kom je erbij dat de opvang van vluchtelingen ten koste gaat van ontwikkelingshulp?



Dus alle kosten die worden gemaakt voor opvang van vluchtelingen, hun huisvesting, zorg, inkomen, scholing, en de vaak levenslange betaling van hun verblijf (omdat het merendeel nooit aan het werk gaat komen), wordt gewoon afgetrokken van de ontwikkelingshulp aan het buitenland?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 20 februari 2017 @ 21:55:

[...]



Ik weet het niet, maar onze kinderen gaan het uitvinden.

De opvang capaciteit neemt af maar de vraag straks neemt toe, populistische partijen zijn vaak anti ontwikkelingshulp, anti vluchtelingen opvang en geloven niet in climate change, ik vind het een cocktail die nu lekker smaakt,maar eindigt met een nare kater.De kater is dan waarschijnlijk voor de mensen die braaf elk jaar hebben betaald voor pensioen, zorg, AOW, enz. en die dan straks moeten merken dat ze met lege handen staan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 20 februari 2017 @ 21:53:

[...]





Nee. Natuurlijk zijn er nuances, maar de opvang van vluchtelingen wordt (voor een substantieel deel) betaald uit het budget voor ontwikkelingshulp. En dat is in principe een vastgesteld budget wat dus ofwel in het buitenland besteed wordt aan ontwikkelingshulp ofwel in Nederland besteed wordt aan de opvang van vluchtelingen. Hoe meer er in Nederland besteed wordt hoe minder van dat geld er naar het buitenland gaat.



Minder vluchtelingen = meer geld naar het buitenland

Meer vluchtelingen = meer geld naar Nederland



Willen wij meer of minder vluchtelingen!?!



Nee is niet meer geld NAAR Nederland maar meer besteding van Nederlands geld dat in Nederland blijft.

Eigenlijk schaf je dan de ontwikkelingshulp af en besteed het in Nederland dat is aardig maar in principe zinloos.

Ontwikkelingshulp, mits goed besteed, is ter voorkoming van economische migratie, je ontwikkeld de lokale economie en zorgt ervoor dat de noodzaak naar Europa af te reizen verdwijnt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 20 februari 2017 @ 21:46:

[...]



Misschien dat ik het daarom een relatief klein probleem vind. Geleidelijk gaan we naar de 200 miljoen in 2050,geleidelijk.

De vluchtelingenstroom zal juist niet afnemen,opvang in eigen regio zal vervallen.

just saying ...Inderdaad, en dat los je niet een, twee, drie op maar om dan nu maar alvast de grenzen open te zetten omdat het over 100 jaar erger wordt is ook zo wat.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 20 februari 2017 @ 22:08:

[...]





Nee is niet meer geld NAAR Nederland maar meer besteding van Nederlands geld dat in Nederland blijft.

Eigenlijk schaf je dan de ontwikkelingshulp af en besteed het in Nederland dat is aardig maar in principe zinloos.

Ontwikkelingshulp, mits goed besteed, is ter voorkoming van economische migratie, je ontwikkeld de lokale economie en zorgt ervoor dat de noodzaak naar Europa af te reizen verdwijnt.Ik ben het helemaal met je eens. Volgens mij zeg ik ook precies hetzelfde.
Ter nuancering; het woord 'Naar' zegt ook niets over de herkomst, het zegt iets over de bestemming.

Ik wilde dus ook niet suggereren dat er van buitenaf meer geld richting Nederland stroomt of dat er meer geld ontstaat. Ik wilde hiermee alleen aangeven dat er meer van het geld in Nederland besteed wordt in plaats van in het buitenland. En volgens mij zijn we het daar over eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 20 februari 2017 @ 22:22:

Ter nuancering; het woord 'Naar' zegt ook niets over de herkomst, het zegt iets over de bestemming.

Ik wilde dus ook niet suggereren dat er van buitenaf meer geld richting Nederland stroomt of dat er meer geld ontstaat. Ik wilde hiermee alleen aangeven dat er meer van het geld in Nederland besteed wordt in plaats van in het buitenland. En volgens mij zijn we het daar over eens.





Het is een PVV programmapunt.

Die willen de ontwikkelingshulp afschaffen en in Nederland besteden aan ouderenzorg.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 20 februari 2017 @ 17:28:

[...]

Kijk alleen al naar de reacties op dit forum over de PVV en PVV stemmers,fascisten,tokkies,racisten,nee hoor zulke mensen zou ik niet in mijn vriendenkring willen etc etc..





Valt mij juist op dat iedereen dat hier vermijdt. Je mag ze niet eens dom noemen wanneer ze overduidelijk tegen hun eigen belang stemmen. Ik zie juist dat iedereen a la de NOS de pvv en haar stemmers met fluwelen handschoentjes aanpakt. Het zijn ook hele gevoelige mensen die gaan brullen over onrecht wanneer je ze vraagt wat ze nu precies willen.



En misschien is het ook een duidelijke grens. Ja, misschien moet je je even achter de oren krabben wanneer je op een partij wilt stemmen die zo veracht wordt door het overgrote deel van de Nederlanders. Veroordeelde pedofielen komen ook moeilijk aan een baan. Moeten we dan maar begrip voor hun situatie hebben en hen hun lusten laten botvieren?
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 20 februari 2017 @ 22:26:

[...]

Die willen de ontwikkelingshulp afschaffen en in Nederland besteden aan ouderenzorg.Dat is helemaal geen programmapunt. Dat zijn twee verschillende punten die niet van elkaar uitgaan. Maar ja, dat zullen we nooit zeker weten want er komt geen partijprogramma.
Alle reacties Link kopieren
Maar begrijp ik nu goed dat niemand in dit draadje op Wilders gaat stemmen?



Wat een zinloze exercitie dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:--Dinges-- schreef op 20 februari 2017 @ 22:34:

[...]





Dat is helemaal geen programmapunt. Dat zijn twee verschillende punten die niet van elkaar uitgaan. Maar ja, dat zullen we nooit zeker weten want er komt geen partijprogramma.Geen geld meer naar ontwikkelingshulp, wel nog geld aan noodhulp

https://deverkiezingswijz ... 20/rtl-wil-pvv-nederland/
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:pejeka schreef op 20 februari 2017 @ 21:57:

[...]





Hoe kom je erbij dat de opvang van vluchtelingen ten koste gaat van ontwikkelingshulp?



Dus alle kosten die worden gemaakt voor opvang van vluchtelingen, hun huisvesting, zorg, inkomen, scholing, en de vaak levenslange betaling van hun verblijf (omdat het merendeel nooit aan het werk gaat komen), wordt gewoon afgetrokken van de ontwikkelingshulp aan het buitenland?Ik kom daarbij onder andere via informatie van de rijksoverheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 20 februari 2017 @ 22:26:

[...]





Het is een PVV programmapunt.

Die willen de ontwikkelingshulp afschaffen en in Nederland besteden aan ouderenzorg.Waar staat dat in hun A4-tje? (nou ja, hun A4-tje, zijn A4-tje).
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 20 februari 2017 @ 22:37:

[...]

Geen geld meer naar ontwikkelingshulp, wel nog geld aan noodhulp

https://deverkiezingswijz ... 20/rtl-wil-pvv-nederland/Daar staat niet dat dat geld dan naar de bejaarden gaat. En dat is overigens ook rtl's interpretatie, niet die van Wilders.
quote:hollebollegijs schreef op 20 februari 2017 @ 22:37:

[...]





Geen geld meer naar ontwikkelingshulp, wel nog geld aan noodhulp

https://deverkiezingswijz ... 20/rtl-wil-pvv-nederland/Dankjewel voor de link. Hier staat inderdaad wat dinges zegt.
Alle reacties Link kopieren
quote:--Dinges-- schreef op 20 februari 2017 @ 22:47:

[...]





Daar staat niet dat dat geld dan naar de bejaarden gaat. En dat is overigens ook rtl's interpretatie, niet die van Wilders.Klopt dat heeft volgens mij Fleur Agema een keer gezegd.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Maar .. als we het toch over het partijprogramma van de PVV hebben:



Wat vinden jullie van punt 7.



Geen geld meer naar ontwikkelingshulp, windmolens, kunst, innovatie, omroep enz.



Dat hij geen fan is van ontwikkelingshulp is bekend.

Maar, buiten dat, hoe kan je nou tegen windmolens zijn? Of kunst?

En ver uit mijn favoriet: hoe kan je tegen innovatie zijn? Hoe kan je nou in je partijprogramma een belangrijk punt maken van het feit dat je tegen vooruitgang en ontwikkeling bent? Ik vind het zo'n opvallend onderdeel dat ik me af vraag waarom niet meer mensen over straat rollen van het lachen. Of mis ik nou iets?
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 20 februari 2017 @ 22:53:

[...]

Klopt dat heeft volgens mij Fleur Agema een keer gezegd.



Begrijp je nu een beetje waarom zo weinig mensen vertrouwen hebben in de pvv en haar stemmers? Niemand weet wat Wilders wil gaan doen. Alles is speculatie en wensdenken. Ja, Wilders gaat links een lesje leren. Wilders gaat Nederland weer aan de Nederlanders geven. Het slaat allemaal nergens op en iedereen probeert in te vullen wat hij nu wil gaan doen.



Kap daar gewoon mee, laat die vent fijn in de str*nt zakken en stem op iemand die wel vertelt hoe hij of zij iets wil bereiken.
Alle reacties Link kopieren
Nah. De rest doet ook aan wensdenken hoor. Al die miljarden die nu worden beloofd voor bepaalde uitgaven....er wordt na 15-3 vlot verder bezuinigd.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 20 februari 2017 @ 21:58:

[...]





De kater is dan waarschijnlijk voor de mensen die braaf elk jaar hebben betaald voor pensioen, zorg, AOW, enz. en die dan straks moeten merken dat ze met lege handen staan.Wat nu al gebeurt dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 20 februari 2017 @ 23:21:

Nah. De rest doet ook aan wensdenken hoor. Al die miljarden die nu worden beloofd voor bepaalde uitgaven....er wordt na 15-3 vlot verder bezuinigd.Dat partijen komen met plannen die niet werken vind ik nog wel voorstelbaar. Maar dat fans van een partij zelf maar heel vurig gaan hopen dat hun held iets gaat doen wat hij nooit concreet heeft gezegd is iets anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 20 februari 2017 @ 21:58:

[...]

De kater is dan waarschijnlijk voor de mensen die braaf elk jaar hebben betaald voor pensioen, zorg, AOW, enz. en die dan straks moeten merken dat ze met lege handen staan.De AOW kost per jaar 33 miljard. Jij denkt dat asielzoekers 33 miljard per jaar kosten?
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 20 februari 2017 @ 23:02:

Maar .. als we het toch over het partijprogramma van de PVV hebben:



Wat vinden jullie van punt 7.



Geen geld meer naar ontwikkelingshulp, windmolens, kunst, innovatie, omroep enz.



Dat hij geen fan is van ontwikkelingshulp is bekend.

Maar, buiten dat, hoe kan je nou tegen windmolens zijn? Of kunst?

En ver uit mijn favoriet: hoe kan je tegen innovatie zijn? Hoe kan je nou in je partijprogramma een belangrijk punt maken van het feit dat je tegen vooruitgang en ontwikkeling bent? Ik vind het zo'n opvallend onderdeel dat ik me af vraag waarom niet meer mensen over straat rollen van het lachen. Of mis ik nou iets?Je zal geen antwoord krijgen.
Ik vrees het ook. Er is een duidelijke tendens hier .. Ik denk dat ik het ook maar op geef.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven