Op de PVV stemmen in maart (deel 3)

02-03-2017 13:28 1012 berichten
Deel 2 zit vol dus hier maar weer verder.



Linkje naar deel 2 hier:



http://forum.viva.nl/forum/actueel/op-d ... ges/361923
Alle reacties Link kopieren
Happy nieuw topic
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
TVP
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
@Pientjexxxx



Ja dan wordt het hier inderdaad minder houdbaar:) voelt niet prettig he?! Dus waarom zou iemand anders wel in die situatie moeten leven?



Maar om on topic te blijven. Ik ben er achter dat ik op partijen stem die het leven beter maken voor ontevreden pvv stemmers, maar slechter voor mezelf. Graag gedaan
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:DidiRidi schreef op 02 maart 2017 @ 13:49:

@Pientjexxxx



Ja dan wordt het hier inderdaad minder houdbaar:) voelt niet prettig he?! Dus waarom zou iemand anders wel in die situatie moeten leven?



Maar om on topic te blijven. Ik ben er achter dat ik op partijen stem die het leven beter maken voor ontevreden pvv stemmers, maar slechter voor mezelf. Graag gedaan Ik zou het omdraaien. Moeten wij dan in armoede leven, omdat anderen ook in die situatie leven?
Vanavond deel 2 van "Uit Europa".

Deel één was boeiend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 02 maart 2017 @ 13:54:

[...]





Ik zou het omdraaien. Moeten wij dan in armoede leven, omdat anderen ook in die situatie leven?Moeten wij dan van andere verwachten dat zij in armoede blijven leven terwijl hun armoede deels ontslaat door oneerlijk consumeer gedrag van ons? Waarom heeft jouw bestaan een meerwaarde boven die van een ander?
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:Jejoue schreef op 02 maart 2017 @ 13:54:

Vanavond deel 2 van "Uit Europa".

Deel één was boeiend.

O is dat vanavond weer?

Deel één was zeker heel boeiend.
quote:DidiRidi schreef op 02 maart 2017 @ 13:58:

[...]



Moeten wij dan van andere verwachten dat zij in armoede blijven leven terwijl hun armoede deels ontslaat door oneerlijk consumeer gedrag van ons? Waarom heeft jouw bestaan een meerwaarde boven die van een ander?En het sust jouw geweten als we hier iedere gelukszoeker die aan de deur komt tot zijn dood gaan onderhouden? Verbeter de wereld en begin bij jezelf. Stel je huis open voor daklozen en deel je salaris met hen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 02 maart 2017 @ 14:03:

[...]





En het sust jouw geweten als we hier iedere gelukszoeker die aan de deur komt tot zijn dood gaan onderhouden? Verbeter de wereld en begin bij jezelf. Stel je huis open voor daklozen en deel je salaris met hen.Heeft niets met mijn geweten sussen te maken, maar met simpele notie van rechtvaardig. Onze levens mogen geen meerwaarde hebben boven die van andere mensen en we zullen links om of rechtom moeten gaan delen.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:DidiRidi schreef op 02 maart 2017 @ 14:07:

[...]



Heeft niets met mijn geweten sussen te maken, maar met simpele notie van rechtvaardig. Onze levens mogen geen meerwaarde hebben boven die van andere mensen en we zullen links om of rechtom moeten gaan delen.Hoe vind je dan mijn voorstel. Je wilt toch zo graag delen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 02 maart 2017 @ 14:12:

[...]





Hoe vind je dan mijn voorstel. Je wilt toch zo graag delen?Ik wacht eerst even op jouw antwoorden.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:DidiRidi schreef op 02 maart 2017 @ 14:14:

[...]



Ik wacht eerst even op jouw antwoorden.Heb ik je al gegeven. Jouw antwoord is wel weer typerend voor al die mensen die zo graag willen delen. Dat delen moet dan wel van andermans geld gebeuren. Zelf het voortouw nemen, is er niet bij. Als jij vindt dat een ander net zoveel recht heeft op jouw portemonnee als jij en je wilt graag delen met armere mensen, wat let je dan? Nogmaals: verbeter de wereld en begin bij jezelf. Stel je huis open voor daklozen en verdeel je geld onder de minderbedeelden. Goed voorbeeld doet volgen zullen we maar zeggen......
Pientje, nee, we moeten zeker niet iedereen hier opnemen (in reactie op je bericht in het oude topic). Ik vind ook dat daar grenzen aan zijn.



Maar voor mij is het zonneklaar dat als er daar geen of weinig perspectief is, mensen hierheen zullen komen. Europa wordt omringd door Afrika en het Midden-Oosten. Hier is het rijk en veilig. Daar is er geen perspectief en is het onveilig. Zo lang de verschillen in welvaart en welzijn zo groot zijn, zullen mensen hier naartoe komen. Hier is geen snelle makkelijke oplossing voor helaas. Een van de redenen van onze welvaart hier in het westen is dat we de landen waar het nu zo rommelt, lang hebben gebruikt als kolonie/wingewest/afzetmarkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 02 maart 2017 @ 14:17:

[...]





Heb ik je al gegeven. Jouw antwoord is wel weer typerend voor al die mensen die zo graag willen delen. Dat delen moet dan wel van andermans geld gebeuren. Zelf het voortouw nemen, is er niet bij. Als jij vindt dat een ander net zoveel recht heeft op jouw portemonnee als jij en je wilt graag delen met armere mensen, wat let je dan? Nogmaals: verbeter de wereld en begin bij jezelf. Stel je huis open voor daklozen en verdeel je geld onder de minderbedeelden. Goed voorbeeld doet volgen zullen we maar zeggen......Ik had nog helemaal geen antwoord gegeven. Je kan daar niets van vinden dus. Ik wacht nog altijd op jouw antwoorden of jij vindt dat jouw bestaan meer waard is dan dat van een ander?
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:PowerCube schreef op 02 maart 2017 @ 14:18:

Pientje, nee, we moeten zeker niet iedereen hier opnemen (in reactie op je bericht in het oude topic). Ik vind ook dat daar grenzen aan zijn.



Maar voor mij is het zonneklaar dat als er daar geen of weinig perspectief is, mensen hierheen zullen komen. Europa wordt omringd door Afrika en het Midden-Oosten. Hier is het rijk en veilig. Daar is er geen perspectief en is het onveilig. Zo lang de verschillen in welvaart en welzijn zo groot zijn, zullen mensen hier naartoe komen. Hier is geen snelle makkelijke oplossing voor helaas. Een van de redenen van onze welvaart hier in het westen is dat we de landen waar het nu zo rommelt, lang hebben gebruikt als kolonie/wingewest/afzetmarkt.Er zijn nog veel meer westerse landen dan die in West-Europa. Immigranten willen zich niet vestigen in Oost-Europa, dus ik krijg sterk het vermoeden dat ze toch vooral op gratis en vrij eenvoudig te verkrijgen voorzieningen afkomen. Een sociale huurwoning, gratis zorg en een bijstandsuitkering met alle toeslagen is wel heel royaal in vergelijking met andere landen. Versobering van de opvang lijkt mij dus een eerste vereiste. Overigens ben ik ook voor het strafbaar stellen van illegaliteit.
quote:DidiRidi schreef op 02 maart 2017 @ 14:21:

[...]



Ik had nog helemaal geen antwoord gegeven. Je kan daar niets van vinden dus. Ik wacht nog altijd op jouw antwoorden of jij vindt dat jouw bestaan meer waard is dan dat van een ander?Mijn bestaan is niet meer waard dan dat van een ander, maar dat houdt nog niet in dat ik alles moet delen met alle armen op deze aardbol. Nu jij! Ga jij het goed voorbeeld geven met dat delen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 02 maart 2017 @ 14:23:

[...]





Mijn bestaan is niet meer waard dan dat van een ander, maar dat houdt nog niet in dat ik alles moet delen met alle armen op deze aardbol. Nu jij! Ga jij het goed voorbeeld geven met dat delen?

Ik deel al, buitenproportioneel veel. Ik heb nog veel meer te delen, door stom geluk!!! Maar ik zie graag dat we dat allemaal structureel gaan doen. Ook jij, omdat jouw bestaan, of dat van mij, of welke European dan ook niet meer gewicht mag hebben dan dat van iemand die zich op zijn 17de genoodzaakt voelt in een bootje te stappen en naar Europa te reizen voor een betere toekomst. Alles wat meer is dan voedsel en een dak boven ons hoofd is luxe, en dat zijn we vergeten.



(Even voordat er weer een aanval komt: ook toen ik weinig tot niets had deelde ik mijn centen en mijn huis. )
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:Pientjexxxx schreef op 02 maart 2017 @ 14:21:

[...]





Er zijn nog veel meer westerse landen dan die in West-Europa. Immigranten willen zich niet vestigen in Oost-Europa, dus ik krijg sterk het vermoeden dat ze toch vooral op gratis en vrij eenvoudig te verkrijgen voorzieningen afkomen. Een sociale huurwoning, gratis zorg en een bijstandsuitkering met alle toeslagen is wel heel royaal in vergelijking met andere landen. Versobering van de opvang lijkt mij dus een eerste vereiste. Overigens ben ik ook voor het strafbaar stellen van illegaliteit.Wat mij betreft worden de Oost-Europese landen voor de keuze gezet: of een proportioneel aantal vluchtelingen opnemen, ofwel de EU uit. Die EU-uitbreiding naar het oosten is in mijn visie een enorme vergissing geweest. Versobering van de opvang klinkt misschie. aantrekkelijk, maar zonder huis kunnen statushouders al helemaal niet integreren. Je kunt pas inburgeren als je bij een gemeente ingeschreven staat.
quote:PowerCube schreef op 02 maart 2017 @ 14:38:

[...]



Wat mij betreft worden de Oost-Europese landen voor de keuze gezet: of een proportioneel aantal vluchtelingen opnemen, ofwel de EU uit. Die EU-uitbreiding naar het oosten is in mijn visie een enorme vergissing geweest. Versobering van de opvang klinkt misschie. aantrekkelijk, maar zonder huis kunnen statushouders al helemaal niet integreren. Je kunt pas inburgeren als je bij een gemeente ingeschreven staat.Allemaal leuk en aardig maar vluchtelingen wíllen niet eens naar die landen ze willen naar Duitsland,Nederland en Zweden,wat precies gaat de EU dáár dan aan doen?
quote:YellowDiamond schreef op 02 maart 2017 @ 14:39:

[...]



Allemaal leuk en aardig maar vluchtelingen wíllen niet eens naar die landen ze willen naar Duitsland,Nederland en Zweden,wat precies gaat de EU dáár dan aan doen?

Klopt, dat is zeker een issue. Maar hetzelfde geldt voor de zogenaamde opvang in de regio, waar onder andere de VVD zijn mond van vol heeft. Vol verontwaardiging dat sommige Golfstaten 'hun verantwoordelijkheid niet nemen'. Maar de mensen kloppen hier op de poorten, niet daar. Het is dus ons probleem, of we dat nu fijn vinden of niet.



Ik zie zelf ook geen snelle oplossingen hoor. Vanaf de zijlijn is het makkelijk roepen, ook door mij.
quote:YellowDiamond schreef op 02 maart 2017 @ 14:39:

[...]



Allemaal leuk en aardig maar vluchtelingen wíllen niet eens naar die landen ze willen naar Duitsland,Nederland en Zweden,wat precies gaat de EU dáár dan aan doen?Eén van de redenen waarom vluchtelingen zo moeilijk terug of weg te sturen zijn is dat het land van herkomst onbekend is en/of dat je niet zomaar mensen in een ander land kan droppen. Als je binnen de EU afspraken maakt over de verdeling van de opvang kan je vluchtelingen wel (verplicht) ergens plaatsen. Dat is een reden waarom ik sterk voorstander ben van een Europese aanpak.
quote:DidiRidi schreef op 02 maart 2017 @ 14:27:

[...]



Ik deel al, buitenproportioneel veel. Ik heb nog veel meer te delen, door stom geluk!!! Maar ik zie graag dat we dat allemaal structureel gaan doen. Ook jij, omdat jouw bestaan, of dat van mij, of welke European dan ook niet meer gewicht mag hebben dan dat van iemand die zich op zijn 17de genoodzaakt voelt in een bootje te stappen en naar Europa te reizen voor een betere toekomst. Alles wat meer is dan voedsel en een dak boven ons hoofd is luxe, en dat zijn we vergeten.



(Even voordat er weer een aanval komt: ook toen ik weinig tot niets had deelde ik mijn centen en mijn huis. )Prachtig hoor die idealen van je, maar volkomen onrealistisch. Het communisme heeft ook nooit gewerkt. Ik vind dat ik solidair genoeg ben met de minderbedeelden in Nederland en daarbuiten. Een groot deel van mijn inkomen gaat naar de belastingdienst. Van dat inkomen, waar ik voor werk, wil ik graag leuk kunnen leven. Ik ga eens in de zoveel jaar een weekje met vakantie en ik wil graag wat overhouden voor mijn oude dag, omdat ik geen pensioen heb. Lijkt mij totaal niet onredelijk.
quote:shifty schreef op 02 maart 2017 @ 15:13:

[...]



Eén van de redenen waarom vluchtelingen zo moeilijk terug of weg te sturen zijn is dat het land van herkomst onbekend is en/of dat je niet zomaar mensen in een ander land kan droppen. Als je binnen de EU afspraken maakt over de verdeling van de opvang kan je vluchtelingen wel (verplicht) ergens plaatsen. Dat is een reden waarom ik sterk voorstander ben van een Europese aanpak.Wat Yellow bedoelt is dat de vluchtelingen zich niet willen vestigen in de Oost-Europese landen. Haar vraag is wat de EU daar aan denkt te gaan doen. Zodra mensen een permanente verblijfsvergunning hebben, zijn ze immers vrij om zich in andere Europese landen te vestigen.
quote:Pientjexxxx schreef op 02 maart 2017 @ 15:18:

[...]





Wat Yellow bedoelt is dat de vluchtelingen zich niet willen vestigen in de Oost-Europese landen. Haar vraag is wat de EU daar aan denkt te gaan doen. Zodra mensen een permanente verblijfsvergunning hebben, zijn ze immers vrij om zich in andere Europese landen te vestigen.Dit inderdaad,het is ook niet voor niets dat ze zich in die landen niet willen laten registreren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven