Op de PVV stemmen in maart (deel 3)

02-03-2017 13:28 1012 berichten
Deel 2 zit vol dus hier maar weer verder.



Linkje naar deel 2 hier:



http://forum.viva.nl/forum/actueel/op-d ... ges/361923
quote:YellowDiamond schreef op 19 maart 2017 @ 11:31:

[...]



Paul Rosenmöller inderdaad die lid was van de Groep Marxisten/Leninisten/Rode Morgen..



Wat hem er dan niet van weerhield om voor één dag per week werken voor de PAVEM (Commissie participatie van vrouwen uit etnische minderheidsgroepen) 70.000 euro per jaar te cashen. Pas toen dat bekend werd zou hij 25.000 van de tot dan toe ontvangen 140.000 terugbetalen.



Vervolgens bleek dat Rosenmöller in 2004 ongeveer 200.000 euro uit publieke middelen ontving van de IKON, het UWV en twee ministeries. Dat had hij moeten melden. Volgens Binnenlandse Zaken heeft Rosenmöller het Vergoedingenbesluit adviescolleges overtreden, omdat hij meer verdiende dan het limietbedrag 123.113 euro. Naar aanleiding van de kritiek stortte Rosenmöller in 2007 23.144 euro terug.



Je kunt zeggen wat je wilt, principes heeft hij, die Paul Rosenmöller.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 18 maart 2017 @ 22:43:

[...]Nou ja er zijn nogal wat GL stemmers op dit forum die de mond vol hebben over het extremisme van Geert Wilders dus het zou ze sieren om dan het extremisme van hun eigen partij waar ze zo idolaat van zijn ook eens kritisch onder de loep te nemen.

Ik vermoed dat je hier ook mij mee bedoelt. Fair point, de vlagen sympathie voor Pol Pot en Stalin bij de partijen waaruit GL is ontstaan zijn beschamend. De AGA ken ik niet zo goed. Ik heb hun website inderdaad bekeken en ik vond ze vervelend en drammerig. Maar geweldadigheid heb ik niet gezien en het is me ook niet duidelijk wat de link met GL precies is. Leg het me allemaal gerust uit. Ik heb niet op ze gestemd uiteindelijk trouwens, maar dat terzijde.



Wel een leuke quote van Thatcher, stoer mens. Ik zal er een andere tegeltjeswijsheid tegenover zetten, waar hij me aan doet denken.



When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can’t eat money.
kennis is knowledge
Alle reacties Link kopieren
De Wilders stemmers in dit topic; voelen jullie je nu niet eigenlijk vreselijk genaaid door Geert? (Serieuze vraag)
En nou is het afgelopen!
Ik heb geen PVV gestemd, maar de PVV stemmers die ik ken voelen zich niet genaaid door Geert Wilders. Wel voelen ze zich genaaid door andere partijen die de PVV bij voorbaat al buitensloten en door mensen die slechts voor 'democratie' zijn als de uitkomst aansluit bij hun eigen visie.
quote:kadanz schreef op 17 maart 2017 @ 11:02:

[...]



Wat een vreemde vraag. Natuurlijk telt de stem van een PVV-er.

Het stelt alleen niet zo veel voor als ze denken.Maar welke partij of welk gedachtegoed stelt dan wel iets voor? De enige partij met een grote voorsprong is de VVD met 33 zetels, daarna komt de PVV. Stelt de rest nog minder voor?
Alle reacties Link kopieren
quote:adnama schreef op 21 maart 2017 @ 12:08:

Ik heb geen PVV gestemd, maar de PVV stemmers die ik ken voelen zich niet genaaid door Geert Wilders. Wel voelen ze zich genaaid door andere partijen die de PVV bij voorbaat al buitensloten en door mensen die slechts voor 'democratie' zijn als de uitkomst aansluit bij hun eigen visie.Dat deed Wilders ook met Rutte, buitensluiten.
Dit is mijn motto
quote:zozoe schreef op 21 maart 2017 @ 12:30:

[...]





Dat deed Wilders ook met Rutte, buitensluiten.Dit heeft Wilders inderdaad aangegeven, nadat Rutte al tijden riep dat hij niet met de PVV wilde samenwerken. Vorige week hoorde ik Wilders er niet meer over dat hij dit niet wilde. Hoe dan ook, ik vind dat men niet bij voorbaat al partijen moet uitsluiten. Of Wilders dat nu doet, of een ander.
Alle reacties Link kopieren
Wilders heeft een brief geschreven aan Edith Schippers dat hij nu wel graag mee wil doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:adnama schreef op 21 maart 2017 @ 12:49:

[...]



Dit heeft Wilders inderdaad aangegeven, nadat Rutte al tijden riep dat hij niet met de PVV wilde samenwerken. Vorige week hoorde ik Wilders er niet meer over dat hij dit niet wilde. Hoe dan ook, ik vind dat men niet bij voorbaat al partijen moet uitsluiten. Of Wilders dat nu doet, of een ander.Uhm, nee dat is niet correct. Wilders is hiermee begonnen. Rutte reageert er op en Wilders tweet er weer over.
Dit is mijn motto
quote:Emma95 schreef op 21 maart 2017 @ 13:06:

Wilders heeft een brief geschreven aan Edith Schippers dat hij nu wel graag mee wil doen.

Als dat al zou gebeuren dan moet hij neem ik weer gedogen want zijn standpunt dat de islam geen religie maar een politieke ideologie is zal hij niet gaan wijzigen denk ik.

Dat was namelijk de vorige keer ook de reden dat hij gedoogde.
Alle reacties Link kopieren
quote:adnama schreef op 21 maart 2017 @ 12:08:

Ik heb geen PVV gestemd, maar de PVV stemmers die ik ken voelen zich niet genaaid door Geert Wilders. Wel voelen ze zich genaaid door andere partijen die de PVV bij voorbaat al buitensloten en door mensen die slechts voor 'democratie' zijn als de uitkomst aansluit bij hun eigen visie.



Ik vind dat vreemd, deze standpunten waren namelijk ruim voor de verkiezingen al duidelijk.

Nu heb ik geen PVV gestemd, maar als ik dat wel gedaan zou hebben zou ik me door Geert behoorlijk in de steek gelaten voelen.

Geert is zo ongeveer ieder debat uit de weg gegaan, heeft nauwelijks campagne gevoerd en is lekker vanaf de bank blijven twitteren.

Ik denk dat als Geert al deze gelegenheden wél aangegrepen zou hebben zijn partij nu de grootste zou zijn geweest, ondanks het cadeautje wat Rutte vanuit Turkije in zijn schoot geworpen kreeg.

Eens te meer krijg ik het idee dat Geert helemaal niet wíl regeren en het roepen vanaf de zijlijn eigenlijk wel best vindt, waarmee hij zijn kiezers dus danig in de kou laat staan.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:adnama schreef op 21 maart 2017 @ 12:08:

Ik heb geen PVV gestemd, maar de PVV stemmers die ik ken voelen zich niet genaaid door Geert Wilders. Wel voelen ze zich genaaid door andere partijen die de PVV bij voorbaat al buitensloten en door mensen die slechts voor 'democratie' zijn als de uitkomst aansluit bij hun eigen visie.Ik begrijp dat de andere partijen verwachten dat er geen goed compromis met Wilders te sluiten valt als het op beleid bepalen aankomt, mede gezien de ervaringen met Wilders als regeringspartij in het verleden. Toch denk ik dat het beter is om Wilders wél mee te laten doen, Mocht het dan opnieuw niet lukken, dan kunnen zijn kiezers wel zelf ervaren dat het is geprobeerd en wat en waarom het wel of niet lukt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 19 maart 2017 @ 10:17:

Geert Wilders heeft nooit gezegd dat de moslims het land uit moeten. Dat maken de media ervan. Alleen de criminele moslims ziet hij liever vertrekken en de totaal onaangepaste. En de minder minder minder Marokkanen hetze is ook totaal uit z'n verband gerukt. Ook daar bedoelde hij criminele Marokkanen.

Geweld zou hij nooit gebruiken.



Kijk voor de lol eens filmpjes hoe Erdogan betogers, inclusief vrouwen, in elkasr laat rammen door de politie.https://www.youtube.com/watch?v=BaB75uznT8o



1:15. Ik hoor hem niks zeggen over criminelen....
Alle reacties Link kopieren
Weet je, het maakt allemaal geen fluit uit, wie wel of niet gelijk heeft en wie wel of niet zijn standpunten genuanceerd kan overbrengen.



Feit is, dat een zeer groot aantal Nederlanders, heeft laten horen het wel gehad te hebben met de massa-immigratie en alle problemen die daaruit voortkomen in Nederland. En of Wilders nou wel of niet in de regering komt, maakt niet uit. De overige partijen zullen dan toch iets moeten doen met dat sentiment en die gevoelens van de Nederlanders. Nou, ik wacht af.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 21 maart 2017 @ 19:00:

Weet je, het maakt allemaal geen fluit uit, wie wel of niet gelijk heeft en wie wel of niet zijn standpunten genuanceerd kan overbrengen.



Feit is, dat een zeer groot aantal Nederlanders, heeft laten horen het wel gehad te hebben met de massa-immigratie en alle problemen die daaruit voortkomen in Nederland. En of Wilders nou wel of niet in de regering komt, maakt niet uit. De overige partijen zullen dan toch iets moeten doen met dat sentiment en die gevoelens van de Nederlanders. Nou, ik wacht af.De overgrote meerderheid heeft gestemd op partijen die vóór de EU en vrij personenverkeer zijn en op partijen die het huidige vluchtelingen beleid oké vinden (PvdA, VVD, CDA, D66) of zelfs willen versoepelen (GL)
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 21 maart 2017 @ 19:20:

[...]



De overgrote meerderheid heeft gestemd op partijen die vóór de EU en vrij personenverkeer zijn en op partijen die het huidige vluchtelingen beleid oké vinden (PvdA, VVD, CDA, D66) of zelfs willen versoepelen (GL)De mensen die sceptisch zijn tegenover de EU, de immigratie en andere issues daarmee verbonden, hebben het geschopt tot 2e partij van Nederland, dus dat lijkt me wel een factor om rekening mee te houden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 21 maart 2017 @ 19:00:

Weet je, het maakt allemaal geen fluit uit, wie wel of niet gelijk heeft en wie wel of niet zijn standpunten genuanceerd kan overbrengen.



Feit is, dat een zeer groot aantal Nederlanders, heeft laten horen het wel gehad te hebben met de massa-immigratie en alle problemen die daaruit voortkomen in Nederland. En of Wilders nou wel of niet in de regering komt, maakt niet uit. De overige partijen zullen dan toch iets moeten doen met dat sentiment en die gevoelens van de Nederlanders. Nou, ik wacht af.Een 'zeer groot aantal' is in de praktijk 13%. Dat vind ik echt zó weinig dat je nu niet echt kunt spreken van 'dat sentiment en die gevoelens van de Nederlanders', maar meer van het gevoel van een kleine groep Nederlanders.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vinyl schreef op 21 maart 2017 @ 19:26:

[...]



Een 'zeer groot aantal' is in de praktijk 13%. Dat vind ik echt zó weinig dat je nu niet echt kunt spreken van 'dat sentiment en die gevoelens van de Nederlanders', maar meer van het gevoel van een kleine groep Nederlanders.Ik vind 13% niet weinig. En dat aantal is groeiend, als je de tijdslijn bekijkt. Dus het zou handig zijn er rekening mee te houden. Of niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Allemaal 'kleine' groepjes mensen waar dus niet naar geluisterd hoeft te worden als dat weer een ander nog kleiner groepje beter uitkomt.







D66 12,2 %

GroenLinks 9,1 %

SP 9,1 %



Die doen er dus nog minder toe dan PVV?
quote:pejeka schreef op 21 maart 2017 @ 19:30:

[...]





Ik vind 13% niet weinig. En dat aantal is groeiend, als je de tijdslijn bekijkt. Dus het zou handig zijn er rekening mee te houden. Of niet?



87% van de stemmers deelt dat sentiment dus niet, en of dat aantal groeit of afneemt zullen we de volgende verkiezingen wel weer zien.



Die 13% heeft de afgelopen jaren de media gegijzeld met hun gecalimero en hun boosheid en hun geklaag. Het is hoog tijd dat de pers weer eens wat meer aandacht gaat besteden aan het overgrote deel van Nederland dat wél over een functionerend brein/normaal karakter beschikt. Het deel dat iets wil doen en oplossen, in plaats van 'constateren' en 'bespreekbaar maken'.



Wie op de PVV stemde wist dat hij zijn stem weggooide, en koos voor stilstand en mokken langs de zijlijn. Dat mag, maar dan nu niet janken.
quote:YellowDiamond schreef op 21 maart 2017 @ 19:35:

Allemaal 'kleine' groepjes mensen waar dus niet naar geluisterd hoeft te worden als dat weer een ander nog kleiner groepje beter uitkomt.



[afbeelding]



D66 12,2 %

GroenLinks 9,1 %

SP 9,1 %



Die doen er dus nog minder toe dan PVV?



Precies. Er was hier zelfs een lone grappenmaker die besloot dat er een verschuiving naar links had plaatsgevonden.

Ik ben geen Wilders fan maar dat vond ik toch wel het toppunt van lekker in je eigen bubble leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snarky schreef op 21 maart 2017 @ 19:56:

[...]





87% van de stemmers deelt dat sentiment dus niet, en of dat aantal groeit of afneemt zullen we de volgende verkiezingen wel weer zien.



Die 13% heeft de afgelopen jaren de media gegijzeld met hun gecalimero en hun boosheid en hun geklaag. Het is hoog tijd dat de pers weer eens wat meer aandacht gaat besteden aan het overgrote deel van Nederland dat wél over een functionerend brein/normaal karakter beschikt. Het deel dat iets wil doen en oplossen, in plaats van 'constateren' en 'bespreekbaar maken'.



Wie op de PVV stemde wist dat hij zijn stem weggooide, en koos voor stilstand en mokken langs de zijlijn. Dat mag, maar dan nu niet janken.Je kan het zien zoals je wilt, maar feit is dat PVV momenteel de tweede partij in Nederland is. En daar zullen we iets mee moeten. Of niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Hetvrijewoord schreef op 21 maart 2017 @ 19:57:

[...]





Precies. Er was hier zelfs een lone grappenmaker die besloot dat er een verschuiving naar links had plaatsgevonden.

Ik ben geen Wilders fan maar dat vond ik toch wel het toppunt van lekker in je eigen bubble leven.Wensdenken heet dat en als je het maar vaak genoeg roept dan wordt het vanzelf waar en kun je je kop weer een flinke tijd in het zand steken
quote:pejeka schreef op 21 maart 2017 @ 20:00:

[...]





Je kan het zien zoals je wilt, maar feit is dat PVV momenteel de tweede partij in Nederland is. En daar zullen we iets mee moeten. Of niet?En niet alleen PVV stemmers willen minder immigratie dat willen VVD,CDA,FvD stemmers óók.
quote:YellowDiamond schreef op 21 maart 2017 @ 20:11:

[...]



En niet alleen PVV stemmers willen minder immigratie dat willen VVD,CDA,FvD stemmers óók.En SGP.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven