Op de PVV stemmen in maart (deel 3)

02-03-2017 13:28 1012 berichten
Deel 2 zit vol dus hier maar weer verder.



Linkje naar deel 2 hier:



http://forum.viva.nl/forum/actueel/op-d ... ges/361923
Alle reacties Link kopieren
quote:DidiRidi schreef op 02 maart 2017 @ 21:05:

[...]



We waren zonder de invloed van het islam nooit de donkere middeleeuwen uitgeraakt. Terwijl wij hier met schisma's en onzinnige machtsverschuivingen bezig waren, het rijk lieten verbrokkelen, hebben zij ervoor gezorgd dat oa de griekse geschiften vertaald en bewaard zijn gebleven. Misschien vind je het een falen dat het ottomans rijk ten val kwam...vrees niet het overkomt de beste. Kijk nu bijvoorbeeld hoe Europa op uiteenvallen staat. Hint!



Edit: ik heb je niet eens zo goed gelezen. Ze zijn een groot rijk geworden dankzij de islam, ten val gekomen door het christendom. De volkeren onder het bewind van het ottomans rijk leefden juist vrij en hadden religieuze vrijheid. Moet ik onze beschamende geschiedenis gaan uiteenzetten waarin we de hele wereld wilden kerstenen..om ze beschaafd te maken.Je kunt allerlei morele oordelen hebben en in sommige gevallen zou ik het nog met je eens kunnen zijn ook. Maar feit is dat de wetenschappelijke ontwikkeling in de Arabische wereld, die tot ca. de 10e eeuw verreweg superieur was aan die in de Westerse wereld, met de opkomst van de Islam destijds opeens stokte en dat vervolgens de Westerse wereld, pakweg vanaf de 12e eeuw, een sprong voorwaarts maakte en in de Renaissance de Arabische wereld al vér achter zich gelaten had. Niet omdat de mensen daar opeens dommer waren geworden, maar omdat de (destijds nieuwe) religie Islam een gigantische rem had gezet op vrije wetenschappelijke ontwikkeling.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Pientjexxxx schreef op 02 maart 2017 @ 21:23:

[...]





Mona Keijzer deed het niet goed. Wat je verder ook van het PVV of Wilders kan vinden; ik vind het diep, diep triest dat een politicus in Nederland zo beveiligd moet worden. Dat geeft wel aan de Wilders gewoon een punt heeft waar het de islam betreft. Iedereen die maar enige kritiek erop durft te hebben is een (potentieel) doelwit voor radicale moslims. Wilders, Hirsi Ali, de Deense cartoontekenaar, de medewerkers van Charlie Hebdo, Rushdie, Theo van Gogh. Zolang toneelvoorstellingen hier worden afgelast, schilderijen bedekt worden, cartoontekenaars worden opgepakt (Nekschot) zal een partij als de PVV bestaansrecht hebben. We zijn een volk van angsthazen en wegkijkers geworden.Ik ben er heilig van overtuigd dat Wilders zijn eigen beveiliging overdrijft en zijn "martelaarschap" uitbuit. Noem mij maar een linkse wegkijker hoor, kan ik hebben. Overigens gun ik het hem om gewoon zonder kleerkasten over straat te kunnen, want ik denk dat je compleet doordraait van zo'n leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 02 maart 2017 @ 21:35:

[...]





Ik ben er heilig van overtuigd dat Wilders zijn eigen beveiliging overdrijft en zijn "martelaarschap" uitbuit. Noem mij maar een linkse wegkijker hoor, kan ik hebben. Overigens gun ik het hem om gewoon zonder kleerkasten over straat te kunnen, want ik denk dat je compleet doordraait van zo'n leven.



Dat is lastig het beveiligingsniveau wordt bepaalt door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Dick Schoof

Rita Verdonk is ook beveiligd maar dat werd - ondanks haar protest - gewoon opgeheven.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 02 maart 2017 @ 21:35:

[...]





Ik ben er heilig van overtuigd dat Wilders zijn eigen beveiliging overdrijft en zijn "martelaarschap" uitbuit. Noem mij maar een linkse wegkijker hoor, kan ik hebben. Overigens gun ik het hem om gewoon zonder kleerkasten over straat te kunnen, want ik denk dat je compleet doordraait van zo'n leven.Volgens Xander van der Wulp gisteren bij Jinek en Pauw en die ik in dit geval toch wel als objectief beschouw, is die beveiliging zeker niet overdreven. Heb je die internationale lijstjes wel eens gezien waarop Wilders staat? Echt wel iets om serieus bang van te worden. Het is levensgevaarlijk als er een islamitisch doodvonnis over je is uitgesproken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die beveiliging niet zo raar zolang er nog elementen in onze samenleving zijn die vinden dat een kritisch geluid niet mag,



Janmaat werd slachtoffer van een bomaanslag.

Fortuyn werd doodgeschoten.

Dus niet gek dat Wilders zijn veiligheid graag gewaarborgd ziet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 02 maart 2017 @ 21:26:

[...]





Je kunt allerlei morele oordelen hebben en in sommige gevallen zou ik het nog met je eens kunnen zijn ook. Maar feit is dat de wetenschappelijke ontwikkeling in de Arabische wereld, die tot ca. de 10e eeuw verreweg superieur was aan die in de Westerse wereld, met de opkomst van de Islam destijds opeens stokte en dat vervolgens de Westerse wereld, pakweg vanaf de 12e eeuw, een sprong voorwaarts maakte en in de Renaissance de Arabische wereld al vér achter zich gelaten had. Niet omdat de mensen daar opeens dommer waren geworden, maar omdat de (destijds nieuwe) religie Islam een gigantische rem had gezet op vrije wetenschappelijke ontwikkeling.Maar diezelfde religie had ook voor die ontwikkeling gezorgd waardoor ze een tijd lang superieur zijn geweest. Je kunt de islam dus niet aanwijzen als de oorzaak van hun achterstand.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
quote:DidiRidi schreef op 02 maart 2017 @ 21:53:

[...]



Maar diezelfde religie had ook voor die ontwikkeling gezorgd waardoor ze een tijd lang superieur zijn geweest. Je kunt de islam dus niet aanwijzen als de oorzaak van hun achterstand.De islam is pas kort voor de 10e eeuw tot bloei gekomen en dat is met name ook het moment dat verdere ontwikkeling opeens tot een halt kwam. Ofwel: tot aan de opkomst van de islam bloeide de wetenschap in de Arabische wereld, om na het tot bloei komen van de islam opeens tot een abrupte stagnatie te komen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 02 maart 2017 @ 21:57:

[...]





De islam is pas kort voor de 10e eeuw tot bloei gekomen en dat is met name ook het moment dat verdere ontwikkeling opeens tot een halt kwam. Ofwel: tot aan de opkomst van de islam bloeide de wetenschap in de Arabische wereld, om na het tot bloei komen van de islam opeens tot een abrupte stagnatie te komen...350 jaar is niet kort. Het klopt helemaal niet wat je zegt. Verval ging gepaard met de schisma's binnen de islam zelf. Je zou eerder kunnen stellen dat juist het verder verplinteren van de islam de reden is geweest.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
quote:DidiRidi schreef op 02 maart 2017 @ 22:06:

[...]



350 jaar is niet kort. Het klopt helemaal niet wat je zegt. Verval ging gepaard met de schisma's binnen de islam zelf. Je zou eerder kunnen stellen dat juist het verder verplinteren van de islam de reden is geweest.Je mag het bekijken hoe je het wilt. Maar feit is dat tot aan de komst van de islam wetenschap en kunst bloeiden als nergens anders op de wereld in het Midden-Oosten, en dat het na de opkomst van de islam aldaar al gauw afgelopen was en dat binnen de kortste keren hun voorsprong verdwenen was.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 02 maart 2017 @ 21:35:

[...]





Ik ben er heilig van overtuigd dat Wilders zijn eigen beveiliging overdrijft en zijn "martelaarschap" uitbuit. Noem mij maar een linkse wegkijker hoor, kan ik hebben. .

Lees dit maar eens , de uitspraken van een haatimam

De haatimam is bekend van de Haagse As-Soennah moskee. Zelfs daar werd hij er uitgezet. Jneid sloot onder meer sharia-huwelijken en vervloekte Theo van Gogh vlak voor zijn dood. Hij vroeg aan Allah om de filmmaker, die door een radicale moslim om het leven werd gebracht, een ziekte te geven die door niemand op aarde genezen kan worden.

http://www.telegraaf.nl/b ... imam__Stem_op_Denk__.html



En dit is nog maar 1 radicale gek.Maar je hebt gelijk je bent een linkse wegkijker...
quote:YellowDiamond schreef op 02 maart 2017 @ 21:04:

Ik stem op de nr 3 op de lijst Halbe Zijlstra Leuke vent. Ik ga voor het CDA voor nummer 1 of 2 dat weet ik nog niet. Terug met de basisbeurs HBO en harde aanpak radicale moslims en terugkerende jihadisten wat dat betreft zijn ze nog harder daarin dan de VVD.
quote:pejeka schreef op 02 maart 2017 @ 21:50:

Ik vind die beveiliging niet zo raar zolang er nog elementen in onze samenleving zijn die vinden dat een kritisch geluid niet mag,



Janmaat werd slachtoffer van een bomaanslag.

Fortuyn werd doodgeschoten.

Dus niet gek dat Wilders zijn veiligheid graag gewaarborgd ziet.Vergeet Theo van Gogh niet. Radicale moslims zijn dichterbij dan je denkt maar links wil geloof ik graag met ze koffie drinken om erover te praten pffff nog niets geleerd na al die jaren. Aanpakken die hap en dat wil alleen CDA,VVD en PVV.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 02 maart 2017 @ 21:50:

Ik vind die beveiliging niet zo raar zolang er nog elementen in onze samenleving zijn die vinden dat een kritisch geluid niet mag,



Janmaat werd slachtoffer van een bomaanslag.

Fortuyn werd doodgeschoten.

Dus niet gek dat Wilders zijn veiligheid graag gewaarborgd ziet.



Ik vind dit een zeer scheve vergelijking.



Wilders is nergens ter wereld zijn leven zeker, de bedreiging is van een hele andere orde.

Hij staat op dodelijsten van wereldwijd actieve terroristische organisatie en hij is ook niet bepaald bevriend met extreem links.

Het gevaar komt van alle kanten, verschrikkelijk.

Je kunt van alles van zijn politieke standpunten punten vinden , maar dit wens je toch niemand toe?

Dood moeten vanwege je mening, ik heb er geen woorden voor.



Ik wist trouwens niet dat de staat enkel de beveiliging betaalt in Openbare Ruimtes niet als ze op campagne gaan en een ruimte willen huren.

Dat is toch niet betaalbaar?!



Nogmaals ik vind de standpunten misselijkmakend, maar dat staat toch volkomen los van het recht om je achterlijke ideetjes te uiten.
quote:DidiRidi schreef op 02 maart 2017 @ 21:07:

[...]



Nee hoor er moet een structurele oplossing komen. :rofl:daar is de regering en de wereld al honderden jaren mee bezig en wat is er structureel gebeurt?

Miljarden in een put gegooid. Over honderden jaren pompen we nog steeds miljarden weg......

Laat alle vluchtelingen eens naar Afrika gaan om dat land nieuw op te bouwen.Laat de wereld daarvoor geld geven aan land en akkerbouw etc etc .Maak het daar zelfvoorzienend dat heeft pas nut aan alle kanten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 03 maart 2017 @ 09:36:

[...]



Leuke vent. Ik ga voor het CDA voor nummer 1 of 2 dat weet ik nog niet. Terug met de basisbeurs HBO en harde aanpak radicale moslims en terugkerende jihadisten wat dat betreft zijn ze nog harder daarin dan de VVD.



Zijlstra, waarom?



Ik weet het nog steeds niet:

Hennis,Dijkhoff of Azmani.
quote:ardni schreef op 03 maart 2017 @ 09:44:

[...]





Ik vind dit een zeer scheve vergelijking.



Wilders is nergens ter wereld zijn leven zeker, de bedreiging is van een hele andere orde.

Hij staat op dodelijsten van wereldwijd actieve terroristische organisatie en hij is ook niet bepaald bevriend met extreem links.

Het gevaar komt van alle kanten, verschrikkelijk.

Je kunt van alles van zijn politieke standpunten punten vinden , maar dit wens je toch niemand toe?

Dood moeten vanwege je mening, ik heb er geen woorden voor.Inderdaad en dan zegt Zeeuwsmeisje dat Wilders zijn beveiliging overdrijft echt hoe kan men zo denken net als dat D'66 statenlid die zegt dat Wilders een aanslag wil,hij is juist de persoon die dat niet wil daar maakt hij zich hard voor en moet hij levenslang vrezen voor zijn leven
quote:ardni schreef op 03 maart 2017 @ 09:48:

[...]





Zijlstra, waarom?



Ik weet het nog steeds niet:

Hennis,Dijkhoff of Azmani.Als dit de keuze zou zijn, zou het voor mij makkelijk zijn: Dijkhoff. Ben het lang niet met al zijn standpunten eens, maar vind hem een humoristische en intelligente man.
Alle reacties Link kopieren
Doe eens Normaal Man!





Hij blijft leuk
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 03 maart 2017 @ 09:44:

[...]





Ik vind dit een zeer scheve vergelijking.



Wilders is nergens ter wereld zijn leven zeker, de bedreiging is van een hele andere orde.

Hij staat op dodelijsten van wereldwijd actieve terroristische organisatie en hij is ook niet bepaald bevriend met extreem links.

Het gevaar komt van alle kanten, verschrikkelijk.

Je kunt van alles van zijn politieke standpunten punten vinden , maar dit wens je toch niemand toe?

Dood moeten vanwege je mening, ik heb er geen woorden voor.



Ik wist trouwens niet dat de staat enkel de beveiliging betaalt in Openbare Ruimtes niet als ze op campagne gaan en een ruimte willen huren.

Dat is toch niet betaalbaar?!



Nogmaals ik vind de standpunten misselijkmakend, maar dat staat toch volkomen los van het recht om je achterlijke ideetjes te uiten.Als hij zich wat slimmer had geuit had hij een stuk normaler leven kunnen leiden. Er zijn genoeg mensen die ook geen blad voor hun mond nemen en die wel gewoon kunnen leven. Maar hij heeft consequent de confrontatie gezocht de afgelopen decennia dat hij rond loopt in Den Haag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 03 maart 2017 @ 09:39:

[...]



Vergeet Theo van Gogh niet. Radicale moslims zijn dichterbij dan je denkt maar links wil geloof ik graag met ze koffie drinken om erover te praten pffff nog niets geleerd na al die jaren. Aanpakken die hap en dat wil alleen CDA,VVD en PVV.Kom op zeg. Als je niks beters kunt verzinnen dan incidenten van meer dan 12 jaar geleden dan valt het allemaal wel mee met het gevaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 03 maart 2017 @ 10:19:

[...]





Als hij zich wat slimmer had geuit had hij een stuk normaler leven kunnen leiden. Er zijn genoeg mensen die ook geen blad voor hun mond nemen en die wel gewoon kunnen leven. Maar hij heeft consequent de confrontatie gezocht de afgelopen decennia dat hij rond loopt in Den Haag.



Daar ben ik het niet mee eens, je moet je mening kunnen uiten, indien er sprake is van discriminatie en racisme is er wetgeving waaraan je gedrag en meningen kunt toetsen.

Om nu te zeggen dat iemand het opzoekt vind ik echt bizar.

De woordkeuze, de manier waarop hij spreekt over de Islam spreekt mij ook niet aan, maar dat hoeft ook niet.Ik vind het zum kotzen, maar het maakt niet uit wat ik er van vind. Ik hoef het er niet mee eens te zijn en ik heb de vrijheid een andere mening op na te houden en mij op een andere te uiten.



Ik zie er de meerwaarde dus ook niet van in, maar anderen wel, de groep die hij zo aanspreekt ,gebruikt diezelfde taal en herkent zich gewoon niet in de politiek. Tenminste een gedeelte ervan.



Maar wat ik of anderen van Wilders vinden is volstrekt irrelevant, het gaat om de vrijheid van meningsuiting die voor iedereen geldt.



Die man die Jo Cox vermoordde, schreeuwde Britain first, had ze haar mond moeten houden?

Zocht ze het zelf op?Als we er zo in gaan staan kunnen we de democratie wel opdoeken.
Ik vind inderdaad niet dat je dat bij Wilders moet neerleggen, maar bij de mensen die hem bedreigen of een fatwa over hem hebben uitgesproken.
quote:ardni schreef op 03 maart 2017 @ 10:16:

Doe eens Normaal Man!





Hij blijft leuk



Maar hij heeft wel gelijk



https://www.youtube.com/watch?v=OizTRv7LrJg
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 03 maart 2017 @ 10:39:

[...]





Maar hij heeft wel gelijk



https://www.youtube.com/watch?v=OizTRv7LrJg



Het gaat om de dialoog en de woordkeuze, niet om wie er gelijk heeft,dat maakt het grappig.

Daarnaast het is de tweede kamer niet een discussie in een krachten wijk.

Of ga jij ook zo met je collega's om?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor Martin Bosma
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven