Op de VVD stemmen in Maart

10-02-2017 18:31 700 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het "warme" verkiezingsprogramma is vandaag bekend gemaakt dus brand maar los. Wel of niet op hen stemmen en waarom?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 18 februari 2017 @ 17:55:

Helaas geen GL topic dan maar hier de ontmaskering van Jesse Klaver



http://www.telegraaf.nl/b ... os_na_ontmaskering__.html



http://www.telegraaf.nl/b ... _geen_kwaad_bewust__.html



Ontmaskering vind ik een groot woord voor zoiets, maar goed daar is het de Telegraaf voor.



Waarom heeft Groen Links nog geen eigen topic trouwens? Iets als "Ik stem ook GL!!" want als ik het me goed herinner gingen ze aan kop in de 'wat ga jij stemmen'-poll.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 18 februari 2017 @ 18:20:

[...]





Ontmaskering vind ik een groot woord voor zoiets, maar goed daar is het de Telegraaf voor.



Waarom heeft Groen Links nog geen eigen topic trouwens? Iets als "Ik stem ook GL!!" want als ik het me goed herinner gingen ze aan kop in de 'wat ga jij stemmen'-poll.



Ik vind de standpunten van Groen Links tegenstrijdig en onrealistisch. Grenzen open, ook voor afgewezen asielzoekers opvang zodat Nederland steeds voller wordt en steeds meer moet bouwen en vervolgens roepen dat alles groener moet. Lijkt mij nogal tegenstrijdig



Banen willen scheppen en ondertussen de lasten voor het MKB verhogen, autorijden onbetaalbaar maken, voor vrachtwagens naast verhoging van de wegenbelasting een kilometerheffing van 0,25 instellen, gaat natuurlijk ook niet werken.



Je kunt de PVV verwijten dat deze partij de verhoudingen op scherp stelt in de samenleving, maar Groen Links doet precies hetzelfde. Het overgrote deel van de Nederlandse bevolking is niet voor onbeperkte opvang van iedereen die hierheen komt en als je dan vervolgens de burger flink gaat uitknijpen (de plannen van Groen Links zijn funest voor Jan met de Pet en Jan Modaal die werken) dan zal dat ervoor zorgen dat de tegenstellingen in Nederland alleen maar scherper worden. Ik denk dat door de plannen van GL de solidariteit zwaar onder druk komt te staan. Er zijn immers grenzen aan wat mensen aan de solidariteit willen bijdragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 18 februari 2017 @ 19:38:

[...]

Ik vind de standpunten van Groen Links tegenstrijdig en onrealistisch. Grenzen open, ook voor afgewezen asielzoekers opvang zodat Nederland steeds voller wordt en steeds meer moet bouwen en vervolgens roepen dat alles groener moet. Lijkt mij nogal tegenstrijdig





Je hebt het programma niet eens gelezen.



https://groenlinks.nl/standpunten/vluch ... GroenLinks wil een realistisch, humaan en rechtvaardig asielbeleid. In 2015 vluchtten ongeveer een miljoen mensen naar Europa. Weg voor oorlog, geweld en vervolging. We hebben de verantwoordelijkheid die mensen bescherming te bieden. In plaats van praten over het sluiten van grenzen moeten we samen onze schouders zetten onder het maken van een werkbare oplossing. Dat betekent zorgvuldige toelatingsprocedures, uitsluitsel binnen een redelijke termijn en een fatsoenlijke, menswaardige behandeling voor asielzoekers.Ze willen alleen een uitzondering voor kinderen. Verschrikkelijk, ik weet het, tsunami's van kinderen.
quote:--Dinges-- schreef op 18 februari 2017 @ 19:52:

[...]





Je hebt het programma niet eens gelezen.



https://groenlinks.nl/standpunten/vluchtelingen





[...]





Ze willen alleen een uitzondering voor kinderen. Verschrikkelijk, ik weet het, tsunami's van kinderen.



Toevallig heb ik het juist wel gelezen en beter dan jij zo blijkt. Ik denk dat jij wat passages hebt overgeslagen. Als je even goed gaat lezen dan lees je dat als mensen hierheen komen die geen recht hebben op asiel ze toch verzorgd moeten worden. Ik lees nergens iets over uitzetten o.i.d.



Hoe denk je dat een uitzondering voor kinderen dan gaat werken? Nu al zorgen asielzoekers die weinig kans op asiel hebben ervoor dat ze hier razendsnel een kind produceren om hun kansen te vergroten. Als je uitzonderingen voor kinderen maakt, dan krijg je vervolgens een hele familie erbij. Kinderen zouden volgen GL het land waar ze naar toe willen mogen uitkiezen. Dat zal er voor zorgen dat nog meer ouders hun minderjarige kind alleen vooruit zullen sturen. Dit gebeurt nu al te vaak. Lijkt mij een heel onwenselijke situatie.



Dit werkt standpunt zorgt er sowieso voor dat mensen van over de hele wereld betrekkelijk eenvoudig hierheen zullen komen. Hoe de herverdeling over Europa zal gaan, kan iedereen waarschijnlijk zelf wel invullen.



6. Pleit de partij voor veilige routes voor vluchtelingen naar Europa?



Ja! De partij pleit ervoor dat Nederland zich ruimhartig inzet voor veilige routes naar Europa. Mensen die door hun seksuele gerichtheid, politieke opvattingen of religie niet veilig zijn, kunnen asiel aanvragen bij diplomatieke posten van de Europese Unie. GroenLinks is voor hervestiging (selectie van vluchtelingen in kampen in de regio) via de UNHCR in Europa.

quote:Habbekratz schreef op 18 februari 2017 @ 17:55:

Helaas geen GL topic dan maar hier de ontmaskering van Jesse Klaver



http://www.telegraaf.nl/b ... os_na_ontmaskering__.html



http://www.telegraaf.nl/b ... _geen_kwaad_bewust__.html

Ik vind het vooral weer eens bewijs van de waanzinnig bizarre realiteit van de telegraaf.



Van Klaver vind ik niet zoveel in positieve of negatieve zin, maar iedereen met een iq van meer dan een wortel kan toch zien dat dit artikel niet beter is dan de privé. Kom dan tenminste gewoon uit voor je bedoelingen als nieuwsblad. Denk dat het Klaver eerder sympathisanten op zal leveren.
Alle reacties Link kopieren
quote:--Dinges-- schreef op 18 februari 2017 @ 19:52:

[...]





Je hebt het programma niet eens gelezen.



https://groenlinks.nl/standpunten/vluchtelingen





[...]





Ze willen alleen een uitzondering voor kinderen. Verschrikkelijk, ik weet het, tsunami's van kinderen.



Kinderen en daarna gezinshereniging.

Dus het resultaat, geen ouders die vooruit reizen maar kinderen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Habbekratz schreef op 18 februari 2017 @ 17:55:

Helaas geen GL topic dan maar hier de ontmaskering van Jesse Klaver



http://www.telegraaf.nl/b ... os_na_ontmaskering__.html



http://www.telegraaf.nl/b ... _geen_kwaad_bewust__.htmlDe Telegraaf... Dat vod komt nog niet eens in de kattenbak hier.
Ik heb best sympathie voor GroenLinks, maar ik heb niet veel met Jesse Klaver. Ik kan er niet goed tegen dat hij steeds over zijn eigen levenspad praat. Mij zou het dus helemaal niet verbazen als daar iets van aangedikt is. Maar dit Telegraaf-verhaal is wel heel hysterisch
Alle reacties Link kopieren
Aan me nooit nie dat ik op de VVD ga stemmen. Hoewel ik uit een VVD nest kom, en vroeger altijd VVD stemde. Ben net op partijwijzer geweest, maar die was niet volledig met de vragen en kwesties die ik belangrijk vind. Bij de stemwijzer kom ik uit bij de Partij voor de Dieren. Ik denk dat ik daar ook maar op ga stemmen. Want dit is geen one issue partij zoals ze gewoonlijk van verdacht worden.



Jesse Klaver vind ik sympathiek, en Groen Links was een optie geweest. Maar die willen het autorijden voor Nederlanders nog onmogelijker maken. En daar ben ik absoluut op tegen.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat zoveel mensen denken, dat VVD voor de middeninkomens is. Ze hebben deze jaren vooral bij de lage- en middeninkomens geplukt. De echte bovenlaag heeft er nauwelijks iets van gemerkt. Deze werd gespaard.



Ik zie VVD, als mensen (zoals in de EU, hun eigen pensioengaten wel aanvullen en zelfs verhogen), maar zich niet om de gewone man bekommeren.



Ook jammer, dat veel mensen niet weten, dat de SP goed is voor mensen met een salaris tot 150.000 euro per jaar. Ze komen wel degelijk voor middeninkomens op.
quote:leonora schreef op 19 februari 2017 @ 13:41:

Jammer dat zoveel mensen denken, dat VVD voor de middeninkomens is. Ze hebben deze jaren vooral bij de lage- en middeninkomens geplukt. De echte bovenlaag heeft er nauwelijks iets van gemerkt. Deze werd gespaard.



Ik zie VVD, als mensen (zoals in de EU, hun eigen pensioengaten wel aanvullen en zelfs verhogen), maar zich niet om de gewone man bekommeren.



Ook jammer, dat veel mensen niet weten, dat de SP goed is voor mensen met een salaris tot 150.000 euro per jaar. Ze komen wel degelijk voor middeninkomens op.



En nu plukt de VVD verder bij de mensen die echt zo goed als niets hebben om de middeninkomens terug te winnen. Zogenaamd om die groep te prikkelen beter hun best te doen om werk te vinden.



Erg jammer als je arbeidsongeschikt bent of ondanks fanatiek solliciteren van WW naar bijstand bent weggezakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me er ook vaak over dat veel mensen met een middeninkomen VVD stemmen. Juist vaak omdat men denkt dat de VVD voor ze opkomt.

En als je dan op ze stemt omdat ze meer veiligheid willen en het immigratiebeleid strenger willen hebben kun je imo beter CDA stemmen. Of als je liberalistich denkt beter D66. Kortom; ik snap niet dat de VVD het zo goed doet in de peilingen
Alle reacties Link kopieren
quote:gemini2011 schreef op 19 februari 2017 @ 13:57:

Ik verbaas me er ook vaak over dat veel mensen met een middeninkomen VVD stemmen. Juist vaak omdat men denkt dat de VVD voor ze opkomt.

En als je dan op ze stemt omdat ze meer veiligheid willen en het immigratiebeleid strenger willen hebben kun je imo beter CDA stemmen. Of als je liberalistich denkt beter D66. Kortom; ik snap niet dat de VVD het zo goed doet in de peilingen Ik geloofde het nooit, maar ik hoor het nu wel steeds vaker: men denkt er strategisch beter van te worden. Ze willen absoluut geen pvv of pvda en stemmen dus vvd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Loca_Loca schreef op 10 februari 2017 @ 18:57:

[...]



De VVD-stemmers houden de BV Nederland draaiende voor iedereen.Inderdaad. Ik stem al jaren VVD en zal dat ook nu weer doen. Overigens stem ik niet op Mark Rutte maar op Helma Lodders. Als vrouw wil ik namelijk persé op een vrouw stemmen en ik ben het eens met haar actiepunten / ideeën.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 18 februari 2017 @ 20:17:

[...]

Toevallig heb ik het juist wel gelezen en beter dan jij zo blijkt. Ik denk dat jij wat passages hebt overgeslagen. Als je even goed gaat lezen dan lees je dat als mensen hierheen komen die geen recht hebben op asiel ze toch verzorgd moeten worden. Ik lees nergens iets over uitzetten o.i.d.



Is dat echt zo schokkend voor jou? Dat zijn gewoon mensenrechten. Als je die niet wil, dan ruil je maar van plek en dan ga jij lekker naar Iran of Afghanistan. Maar de alinea die ik aanhaalde stelt duidelijk dat mensen wél teruggestuurd kunnen worden, maar dat dat ook heel snel duidelijk moet zijn. Een standpunt waar Wilders en de VVD het overigens ook mee eens zijn.



quote:Hoe denk je dat een uitzondering voor kinderen dan gaat werken? Nu al zorgen asielzoekers die weinig kans op asiel hebben ervoor dat ze hier razendsnel een kind produceren om hun kansen te vergroten. Als je uitzonderingen voor kinderen maakt, dan krijg je vervolgens een hele familie erbij. Kinderen zouden volgen GL het land waar ze naar toe willen mogen uitkiezen. Dat zal er voor zorgen dat nog meer ouders hun minderjarige kind alleen vooruit zullen sturen. Dit gebeurt nu al te vaak. Lijkt mij een heel onwenselijke situatie.



Daar verschillen jij en ik. Ik acht die kans kleiner en vindt het niet opwegen tegen het belang van het kind. Ook een mensenrecht trouwens.



quote:

Dit werkt standpunt zorgt er sowieso voor dat mensen van over de hele wereld betrekkelijk eenvoudig hierheen zullen komen. Hoe de herverdeling over Europa zal gaan, kan iedereen waarschijnlijk zelf wel invullen.



6. Pleit de partij voor veilige routes voor vluchtelingen naar Europa?



Ja! De partij pleit ervoor dat Nederland zich ruimhartig inzet voor veilige routes naar Europa. Mensen die door hun seksuele gerichtheid, politieke opvattingen of religie niet veilig zijn, kunnen asiel aanvragen bij diplomatieke posten van de Europese Unie. GroenLinks is voor hervestiging (selectie van vluchtelingen in kampen in de regio) via de UNHCR in Europa.





Ik kan alleen maar concluderen dat jij tegen mensenrechten bent. Waarom in godsnaam? Dus jij pleit voor onveilige routes naar Europa? En mensen die daadwerkelijk dus vluchteling zijn, kunnen geen asiel aanvragen?



Pas je aan aan dit Nederland of donder op.
quote:PowerCube schreef op 19 februari 2017 @ 10:23:

Ik heb best sympathie voor GroenLinks, maar ik heb niet veel met Jesse Klaver. Ik kan er niet goed tegen dat hij steeds over zijn eigen levenspad praat. Mij zou het dus helemaal niet verbazen als daar iets van aangedikt is. Maar dit Telegraaf-verhaal is wel heel hysterisch



Het ging om zijn CV

ff kort copie getikt van internet kon het niet kopieren



Het is uniek te noemen dat Jesse vanaf het vmbo (waar hij dus vijf jaar over deed) direct naar het hbo ging. Navraag bij enkele mensen die zeer bekend zijn met de onderwijswereld leert dat niemand een voorbeeld kent van iemand die deze stap ook heeft gezet. Onderwijsjournalist Ronald Buitelaar was zelfs zo verbaasd over deze onderwijsstap dat hij GroenLinks om uitleg heeft  gevraagd hoe deze stap mogelijk was en of het werkelijk klopt. Na drie dagen heeft Buitelaar zover bekend nog geen reactie ontvangen vanuit GroenLinks. Wel lijkt het erop dat Klaver vandaag in de Volkskrant reageert op de kanttekening van o.a. Buitelaar. Hij zegt daarin plotseling: “Havo of vwo had me een extra jaar gekost. Ik was er klaar mee, wilde studeren. Dat kon toen nog met vmbo en een goed getuigschrift. Nu is dat moeilijker.”

Er zijn wel regelingen bekend dat lager opgeleide mensen als ze ouder dan 21 jaar zijn middels speciale toelatingstesten alsnog een hbo- of zelfs universitaire studie kunnen volgen. Echter als 18 jarige kwam Klaver hiervoor niet in aanmerking.





CV Jesse Klaver



voortgezet onderwijs – v.m.b.o., Vrije School, “Michael College” te Prinsenbeek, van 1999 tot 2004

hoger beroepsonderwijs – social work (maatschappelijk ondernemen), “Avans Hogeschool” te ‘s-Hertogenbosch, van 2004 tot 2008

academische studie – politicologie: schakelprogramma Europese politiek (niet voltooid), Universiteit van Amsterdam, van 2008 tot 2009
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 18 februari 2017 @ 17:55:

Helaas geen GL topic dan maar hier de ontmaskering van Jesse Klaver



http://www.telegraaf.nl/b ... os_na_ontmaskering__.html



http://www.telegraaf.nl/b ... _geen_kwaad_bewust__.htmlIk ben geen Klaver-fan, maar ik lees niets in bovenstaande linkjes dat Jesse Klaver zou 'ontmaskeren'.
quote:Habbekratz schreef op 19 februari 2017 @ 14:11:

[...]





Het ging om zijn CV

ff kort copie getikt van internet kon het niet kopieren



Het is uniek te noemen dat Jesse vanaf het vmbo (waar hij dus vijf jaar over deed) direct naar het hbo ging. Navraag bij enkele mensen die zeer bekend zijn met de onderwijswereld leert dat niemand een voorbeeld kent van iemand die deze stap ook heeft gezet. Onderwijsjournalist Ronald Buitelaar was zelfs zo verbaasd over deze onderwijsstap dat hij GroenLinks om uitleg heeft  gevraagd hoe deze stap mogelijk was en of het werkelijk klopt. Na drie dagen heeft Buitelaar zover bekend nog geen reactie ontvangen vanuit GroenLinks. Wel lijkt het erop dat Klaver vandaag in de Volkskrant reageert op de kanttekening van o.a. Buitelaar. Hij zegt daarin plotseling: “Havo of vwo had me een extra jaar gekost. Ik was er klaar mee, wilde studeren. Dat kon toen nog met vmbo en een goed getuigschrift. Nu is dat moeilijker.”

Er zijn wel regelingen bekend dat lager opgeleide mensen als ze ouder dan 21 jaar zijn middels speciale toelatingstesten alsnog een hbo- of zelfs universitaire studie kunnen volgen. Echter als 18 jarige kwam Klaver hiervoor niet in aanmerking.





CV Jesse Klaver



voortgezet onderwijs – v.m.b.o., Vrije School, “Michael College” te Prinsenbeek, van 1999 tot 2004

hoger beroepsonderwijs – social work (maatschappelijk ondernemen), “Avans Hogeschool” te ‘s-Hertogenbosch, van 2004 tot 2008

academische studie – politicologie: schakelprogramma Europese politiek (niet voltooid), Universiteit van Amsterdam, van 2008 tot 2009

Maar de Telegraaf kwam natuurlijk niet met iets nieuws want datzelfde nieuws heeft JOOP.nl 2 jaar geleden al gebracht.



http://www.joop.nl/opinies/jesse-klaver ... -stapelaar
quote:--Dinges-- schreef op 19 februari 2017 @ 14:00:

[...]





Ik geloofde het nooit, maar ik hoor het nu wel steeds vaker: men denkt er strategisch beter van te worden. Ze willen absoluut geen pvv of pvda en stemmen dus vvd.Alsof er geen andere keuze is...
Alle reacties Link kopieren
quote:quattro-stagioni schreef op 19 februari 2017 @ 14:15:

[...]





Alsof er geen andere keuze is...



Als je in het midden/rechts zit is er strategisch gezien geen andere optie.

Maar ik vind strategisch stemmen niet handig. Heb het zelf ooit 1x gedaan en heb er altijd spijt van gehad.
quote:--Dinges-- schreef op 19 februari 2017 @ 14:07:

[...]





Is dat echt zo schokkend voor jou? Dat zijn gewoon mensenrechten. Als je die niet wil, dan ruil je maar van plek en dan ga jij lekker naar Iran of Afghanistan. Maar de alinea die ik aanhaalde stelt duidelijk dat mensen wél teruggestuurd kunnen worden, maar dat dat ook heel snel duidelijk moet zijn. Een standpunt waar Wilders en de VVD het overigens ook mee eens zijn.





[...]





Daar verschillen jij en ik. Ik acht die kans kleiner en vindt het niet opwegen tegen het belang van het kind. Ook een mensenrecht trouwens.





[...]





Ik kan alleen maar concluderen dat jij tegen mensenrechten bent. Waarom in godsnaam? Dus jij pleit voor onveilige routes naar Europa? En mensen die daadwerkelijk dus vluchteling zijn, kunnen geen asiel aanvragen?



Pas je aan aan dit Nederland of donder op.



Waarom zou ik moeten "opdonderen"? Omdat ik het niet met je eens ben? Ik stem op een partij (FvD) die ervoor is om de grenzen te sluiten en de immigratie te beperken. Dat is mijn goed recht. Ik denk namelijk dat door iedereen hier onbeperkt binnen te laten de verzorgingsstaat uiteindelijk ten onder gaat en het hier onleefbaar wordt. Het probleem is namelijk dat er maar een héél klein deel van de mensen die geen recht hebben op asiel uiteindelijk vertrekt. Dan kun je schermen met mensenrechten, maar dat wil niet zeggen dat we hier maar iedereen moeten gaan onderhouden. Ik wil best bijdragen aan de opvang van vluchtelingen in de regio, maar ik vind wel dat we dan de toegang tot Nederland heel streng moeten controleren.



Erg flauw van je om in een discussie grof te worden. Blijkbaar bij gebrek aan goede argumenten. Ik heb één paspoort en dat is het Nederlandse. Daarom zie ik niet in waarom ik naar Afghanistan of Iran zou moeten verhuizen. Ik ben niet eens moslim. Lijkt mij de omgekeerde wereld.
quote:YellowDiamond schreef op 19 februari 2017 @ 14:14:

[...]



Maar de Telegraaf kwam natuurlijk niet met iets nieuws want datzelfde nieuws heeft JOOP.nl 2 jaar geleden al gebracht.



http://www.joop.nl/opinies/jesse-klaver ... apelaarTja, als de Telegraaf het schrijft dan is het onzin of opgeklopte lucht. Als Joop ermee komt dan is het een waarheid als een koe......
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 19 februari 2017 @ 14:31:

[...]

Tja, als de Telegraaf het schrijft dan is het onzin of opgeklopte lucht. Als Joop ermee komt dan is het een waarheid als een koe......In dit geval concludeert men dat beiden opgeklopt is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 19 februari 2017 @ 14:30:

[...]

Waarom zou ik moeten "opdonderen"? Omdat ik het niet met je eens ben?





Nee, omdat je tegen de fundamentele rechten van de mens (en kind) bent. Dan hoor je eerlijk gezegd niet in een westers land thuis.



quote:Ik stem op een partij (FvD) die ervoor is om de grenzen te sluiten en de immigratie te beperken.



Vooral doen :-)



quote:Dat is mijn goed recht. Ik denk namelijk dat door iedereen hier onbeperkt binnen te laten de verzorgingsstaat uiteindelijk ten onder gaat en het hier onleefbaar wordt. Het probleem is namelijk dat er maar een héél klein deel van de mensen die geen recht hebben op asiel uiteindelijk vertrekt. Dan kun je schermen met mensenrechten, maar dat wil niet zeggen dat we hier maar iedereen moeten gaan onderhouden. Ik wil best bijdragen aan de opvang van vluchtelingen in de regio, maar ik vind wel dat we dan de toegang tot Nederland heel streng moeten controleren.



Je hebt blijkbaar een beeld in je hoofd dat als je mensen hun mensenrechten gunt, dit land overspoelt wordt met vluchtelingen en asielzoekers. Dat is gewoon dom. Sorry dat ik dat moet zeggen.



quote:Erg flauw van je om in een discussie grof te worden. Blijkbaar bij gebrek aan goede argumenten. Ik heb één paspoort en dat is het Nederlandse.



Ik vind het grof van jou dat jij kinderen hun rechten niet gunt. Het zij zo...



quote:Daarom zie ik niet in waarom ik naar Afghanistan of Iran zou moeten verhuizen. Ik ben niet eens moslim. Lijkt mij de omgekeerde wereld.Omdat ze daar net zo over mensenrechten denken als jij. Blijkbaar hoef je daar geen moslim voor te zijn. Noord_Korea is ook een optie natuurlijk. Hebben hun grenzen lekker dicht, is geen moskee te vinden, zijn er geen criminele marokkanen. Soort walhalla dus.
quote:--Dinges-- schreef op 19 februari 2017 @ 14:43:

[...]





Nee, omdat je tegen de fundamentele rechten van de mens (en kind) bent. Dan hoor je eerlijk gezegd niet in een westers land thuis.





[...]





Vooral doen :-)





[...]





Je hebt blijkbaar een beeld in je hoofd dat als je mensen hun mensenrechten gunt, dit land overspoelt wordt met vluchtelingen en asielzoekers. Dat is gewoon dom. Sorry dat ik dat moet zeggen.





[...]





Ik vind het grof van jou dat jij kinderen hun rechten niet gunt. Het zij zo...





[...]





Omdat ze daar net zo over mensenrechten denken als jij. Blijkbaar hoef je daar geen moslim voor te zijn. Noord_Korea is ook een optie natuurlijk. Hebben hun grenzen lekker dicht, is geen moskee te vinden, zijn er geen criminele marokkanen. Soort walhalla dus.





Het is dom om te denken dat Nederland de problemen van de hele wereld op zijn schouders kan nemen. Nu al is gebleken dat ouders hun kinderen vooruit sturen in de hoop dat deze eenvoudiger asiel krijgen en dat zij dan later in het kader van gezinshereniging ook mogen komen. Door in de asielprocedure uitzonderingen voor kinderen te maken, door ze hier altijd recht op opvang te geven, ga je een situatie creëren dat steeds meer ouders ervoor zullen kiezen om hun minderjarige kinderen alleen vooruit te sturen. Blijkbaar moet ik je nog uitleggen wat een onwenselijke situatie dat zou zijn. Het is voor de kinderen bijzonder onveilig en de toestroom van mensen die hier niets te zoeken hebben zal enorm toenemen.



Blijkbaar wil het er bij jou niet in dat er ouders zijn die hun kinderen als middel zien om hun doel te bereiken. Je bent er toch ook wel van op de hoogte dat kansloze asielzoekers die al in Nederland zijn er ook heel vaak voor kiezen om nog even snel een kind op de wereld te zetten om zo hun kansen op asiel te vergroten?



Natuurlijk respecteer ik de mensenrechten, maar dat kan ook middels opvang in de regio. Mens, wat doe jij hysterisch!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven