Op de VVD stemmen in Maart

10-02-2017 18:31 700 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het "warme" verkiezingsprogramma is vandaag bekend gemaakt dus brand maar los. Wel of niet op hen stemmen en waarom?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
quote:Leonie1983 schreef op 19 februari 2017 @ 17:59:

Maar iemand die hard heeft studeert en keihard werkt en veel risico / verantwoordelijkheden draagt, mág toch ook een hoger inkomen hebben? Wat is daar nou verkeerd of vies aan? Waarom moet zo nodig iedereen een 'gelijk' inkomen hebben. Ik vind het logisch dat een schooldirecteur (met meer verantwoordelijkheden) meer verdient dan een leraar. En iemand die geïnvesteerd heeft om een eigen bedrijf te beginnen, en het risico heeft genomen, die mág toch ook meer verdienen? Waarom niet?



En ik vind het alleen maar goed dat er een flink verschil is in mensen met een uitkering of met een baan. Anders is er toch helemaal geen stimulans voor werklozen om een baan te zoeken?



En als iemand afgekeurd is of écht geen werk kan vinden waar hij geschikt voor is? Niet iedereen kan in de kassen gaan werken.



Ik vind het ook geen probleem dat er mensen zijn die bovenmodaal verdienen, integendeel. Maar de laagste inkomens nóg verder afknijpen omdat ze de pech hebben niet te kunnen werken (nee, niet elke uitkeringsgerechtigde vindt het wel best zo) vind ik veruit asociaal en echt niet kunnen.
Precies. Helemaal mee eens.
quote:quattro-stagioni schreef op 19 februari 2017 @ 18:17:

[...]





En als iemand afgekeurd is of écht geen werk kan vinden waar hij geschikt voor is? Niet iedereen kan in de kassen gaan werken.



Ik vind het ook geen probleem dat er mensen zijn die bovenmodaal verdienen, integendeel. Maar de laagste inkomens nóg verder afknijpen omdat ze de pech hebben niet te kunnen werken (nee, niet elke uitkeringsgerechtigde vindt het wel best zo) vind ik veruit asociaal en echt niet kunnen.

Dat zegt Leonie toch ook helemaal niet? Ze zegt alleen dat werken en investeren moet lonen. Dat is heel logisch. Waarom vertaal jij dat naar 'afknijpen van de laagste inkomens'?



Voor mensen die niet kunnen werken hebben wij gelukkig een sociaal stelsel in Nederland. Dat is heel fijn en heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Denk toch dat ik wederom VVD ga stemmen, mijn plan - PVV om dit kabinet een rode kaart te geven - heb ik nog steeds maar het ziet er naar uit dat de PVV zich grandioos in de oppositie heeft gemanoeuvreerd.

Met een opkomende Jesse Obama denk ik dat het alle hens aan dek is.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Habbekratz schreef op 16 februari 2017 @ 12:49:

[...]



Hoezo hoeven ze niet met hun auto naar het werk? Allemaal Veganist? Houden niet van bloemen?Nu je het vraagt: ik ga inderdaad op de fiets naar mijn werk, met het OV en de OV-fiets naar opdrachtgevers, eet geen vlees of vis en hou erg van bloemen, maar niet in een vaas.
Ik heb een auto, eet vlees en vis en heb ook wel eens een bloemetje staan. Ik ga niet op GL stemmen maar ik vind het geen probleem om hier wat meer voor te betalen. Het zijn geen eerste levensbehoeften. Hier geldt gewoon: de vervuiler betaalt. Dat zouden we veel meer moeten toepassen. Waarom zou iedereen de rekening moeten betalen voor vervuilende keuzes van een individu?
Interessant: https://fd.nl/economie-po ... pvv-in-peilingen-zet-door
quote:hollebollegijs schreef op 20 februari 2017 @ 07:39:

Denk toch dat ik wederom VVD ga stemmen, mijn plan - PVV om dit kabinet een rode kaart te geven - heb ik nog steeds maar het ziet er naar uit dat de PVV zich grandioos in de oppositie heeft gemanoeuvreerd.

Met een opkomende Jesse Obama denk ik dat het alle hens aan dek is.Ik heb ook nog even overwogen om een uitstapje naar FvD te maken maar ik hou het toch maar bij VVD.
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft de PVV zo groot gemaak. Volgens mij de VVD. Snap de actie dus niet helemaal om dan VVD te stemmen om PVV tegen te houden.



Voel niets voor PVV, maar vind het niet erg als ze veel stemmen krijgen. Ik heb ook liever niet dat ze mee gaan regeren. Zou het wel een goede waarschuwing vinden, dat het kabinet meer naar het volk moet luisteren. Neem de signalen eens serieus!
Alle reacties Link kopieren
Als je vindt dat investeren en werken moet lonen, moet je ook niet bij de VVD zijn. Die pakt de midden inkomens keihard. Je moet echt veel verdienen om daar je voordeel te doen. Als je alleen al naar hun huurbeleid kijkt.
quote:leonora schreef op 20 februari 2017 @ 11:38:

Wie heeft de PVV zo groot gemaak. Volgens mij de VVD. Snap de actie dus niet helemaal om dan VVD te stemmen om PVV tegen te houden.



Voel niets voor PVV, maar vind het niet erg als ze veel stemmen krijgen. Ik heb ook liever niet dat ze mee gaan regeren. Zou het wel een goede waarschuwing vinden, dat het kabinet meer naar het volk moet luisteren. Neem de signalen eens serieus!Dat vind ik altijd zoiets geks. Hoezo is de PVV ineens 'blnaar het volk luisteren'. D66 en GL en alle andere partijen zijn net zo goed vertegenwoordiging van het volk. Geert Wilders probeert dat op te eisen maar dat is klinkklare onzin. Er zijn 150 kamerzetels en er is maar een kleine minderheid die PVV stemt. Die hebben niet meer rechten ofzo.
quote:leonora schreef op 20 februari 2017 @ 11:38:

Wie heeft de PVV zo groot gemaak. Volgens mij de VVD. Snap de actie dus niet helemaal om dan VVD te stemmen om PVV tegen te houden.



Voel niets voor PVV, maar vind het niet erg als ze veel stemmen krijgen. Ik heb ook liever niet dat ze mee gaan regeren. Zou het wel een goede waarschuwing vinden, dat het kabinet meer naar het volk moet luisteren. Neem de signalen eens serieus!

O maar ik stem geen VVD om de PVV tegen te houden hoor,ik stemde altijd al VVD.

Van mij mag de PVV een mooie plaats in de oppositie houden om zo af en toe de boel goed scherp te houden.
quote:leonora schreef op 20 februari 2017 @ 11:40:

Als je vindt dat investeren en werken moet lonen, moet je ook niet bij de VVD zijn. Die pakt de midden inkomens keihard. Je moet echt veel verdienen om daar je voordeel te doen. Als je alleen al naar hun huurbeleid kijkt.Het was volgens mij juist hun bedoeling om met name bijstandsgerechtigden nog verder af te knijpen voor de middenklasse? Want al die nare bijstandstrekkers zijn allemaal lui, vindt de VVD, en moeten een prikkel hebben om sneller aan het werk te gaan...
Alsof de PVV naar de mensen luistert. Geert is maar met 1 ding bezig en dat is zijn eigen narcistische, populistische, weinig ontwikkelde prietpraat.



Echt, dat gejank over dat er niet geluisterd wordt naar het volk
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 20 februari 2017 @ 11:45:

[...]

Van mij mag de PVV een mooie plaats in de oppositie houden om zo af en toe de boel goed scherp te houden.



Als je mensen scherp kunt houden door hen telkens de huid vol te schelden, dan zul je wel gelijk hebben.



Volgens mij wekt hij alleen maar ergernis op. Moties worden nooit aangenomen, pvv'ers zijn bijna nooit aanwezig bij belangrijke debatten (tenzij er camera's zijn) en uit alles spreekt een minachting voor ons parlement.
Alle reacties Link kopieren
quote:leonora schreef op 20 februari 2017 @ 11:38:

Wie heeft de PVV zo groot gemaak. Volgens mij de VVD. Snap de actie dus niet helemaal om dan VVD te stemmen om PVV tegen te houden.

!



Heeft de VVD de PVV groot gemaakt?

Leg uit.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:leonora schreef op 20 februari 2017 @ 11:38:

, dat het kabinet meer naar het volk moet luisteren. Neem de signalen eens serieus!Waarom alleen die signalen? Waarom niet de signalen van de mensen die vinden dat Nederland toleranter en duurzamer moet worden? Schreeuwen die niet hard genoeg?
Alle reacties Link kopieren
quote:quattro-stagioni schreef op 20 februari 2017 @ 11:52:

[...]

Het was volgens mij juist hun bedoeling om met name bijstandsgerechtigden nog verder af te knijpen voor de middenklasse? Want al die nare bijstandstrekkers zijn allemaal lui, vindt de VVD, en moeten een prikkel hebben om sneller aan het werk te gaan...Eh ja? Dat is toch niet zo raar? Het is een vangnet, geen hangmat. Nu is het kennelijk nog erg vaak een zeer aantrekkelijk alternatief.
quote:--Dinges-- schreef op 20 februari 2017 @ 12:30:

[...]





Als je mensen scherp kunt houden door hen telkens de huid vol te schelden, dan zul je wel gelijk hebben.



Volgens mij wekt hij alleen maar ergernis op. Moties worden nooit aangenomen, pvv'ers zijn bijna nooit aanwezig bij belangrijke debatten (tenzij er camera's zijn) en uit alles spreekt een minachting voor ons parlement.Dat is gewoon niet waar. Wilders is weinig aan het woord. De andere Kamerleden doen gewoon hun werk. Hoe kom je daar toch bij?
'Nepparlement' en 'D66 rechters' roepen en gephotoshopte fotos twitteren getuigt ook niet van luisteren naar het volk.



D66 heeft even veel zetels als de PVV dus Pechtold spreekt voor evenveel mensen als Geert. Dat respecteert Wilders totaal niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:PowerCube schreef op 20 februari 2017 @ 12:34:

[...]



Dat is gewoon niet waar. Wilders is weinig aan het woord. De andere Kamerleden doen gewoon hun werk. Hoe kom je daar toch bij?http://www.volkskrant.nl/ ... batten-over-ggz~a4457708/
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 20 februari 2017 @ 12:34:

[...]

Eh ja? Dat is toch niet zo raar? Het is een vangnet, geen hangmat. Nu is het kennelijk nog erg vaak een zeer aantrekkelijk alternatief.



De vraag is of je die mensen een positieve of een negatieve prikkel moet geven. Dat is in principe de scheidslijn. VVD kiest (overigens als enige volgens mij) voor de negatieve prikkel. De anderen schermen met onderzoeken die aantonen dat positieve prikkels beter werken.



Dus het is een probleem waar iedereen het over eens is, alleen de aanpak verschilt.
quote:--Dinges-- schreef op 20 februari 2017 @ 12:43:

[...]





http://www.volkskrant.nl/ ... batten-over-ggz~a4457708/Ja, daarin staat dat ze over de ggz in een bepaald type vergadering steeds verstek lieten gaan. Er staat ook dat ze bij integratie en bij terrorisme wel normaal aanwezig waren. Van andere onderwerpen is het simpelweg niet onderzocht.
quote:PowerCube schreef op 20 februari 2017 @ 12:34:

[...]



Dat is gewoon niet waar. Wilders is weinig aan het woord. De andere Kamerleden doen gewoon hun werk. Hoe kom je daar toch bij?

Het is al een wat ouder stuk maar er is onderzoek gedaan naar hoe vaak kamerleden aanwezig zijn en daaruit blijkt dat Wilders het vaakst aanwezig is en Marianne Thieme het minst vaak:



http://www.eerlijkemedia.nl/aanwezig



Geert Wilders, fractievoorzitter van de PVV, blijkt in die functie zelfs meer aanwezig dan toen hij nog gewoon Kamerlid was voor de VVD. Wilders is niet alleen een van de langst zittende Kamerleden, maar hij is er ook altijd. Over zijn hele periode 94 procent.
Vanwege Ruttes optreden, hij weet veel te goed wanneer hij zijn mond moet houden, stiekeme partij is het, onbetrouwbaar.



Nee dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven