Op de VVD stemmen in Maart

10-02-2017 18:31 700 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het "warme" verkiezingsprogramma is vandaag bekend gemaakt dus brand maar los. Wel of niet op hen stemmen en waarom?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
quote:AnAppleADay schreef op 10 februari 2017 @ 18:57:

[...]





Ik ben het hier wel mee eens.

Ik schaam me bijna om te zeggen dat ik waarschijnlijk VVD ga stemmen. Je wordt toch snel afgemaakt als graaier of egoist.

Aan de andere kant, ik ben ook wel een egoïst want ik ben groot voorstander van de vrije markt economie en daar zo weinig mogelijk invloed van de overheid in te stoppen.Klinkt altijd wel goed zo'n vrije markt economie. Maar wat heeft de vvd concreet gedaan om dit te bereiken en wat heeft het opgeleverd voor NL?
quote:Nomad schreef op 10 februari 2017 @ 18:59:

[...]





Hoe dan precies? En dit zijn vvd stemmers, maar wat doet de vvd zelf?

En wat doen de mensen did niet vvd stemmen dan? Die zitten de hele dag met hun luie kont op de bank?Zelfstandig ondernemers = werkcreatie. Plus de 52% inkomensbelasting = maakt dat de huidige zorgstaat kan bestaan. En uiteraard de winstbelasting.
Ik ben er trouwens nog echt niet uit wat ik ga stemmen. Die stemwijzer heeft voor mij geen zin want het zijn maar zo weinig stellingen en veel stellingen waren voor mij niet erg belangrijk. Ik ben nu bezig met het lezen van samenvattingen van partijprogramma's. Het is altijd lastig om een goede partij te vinden want je bent het nooit met al hun opvattingen eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 10 februari 2017 @ 18:57:

[...]





Ik ben het hier wel mee eens.

Ik schaam me bijna om te zeggen dat ik waarschijnlijk VVD ga stemmen. Je wordt toch snel afgemaakt als graaier of egoist.

Aan de andere kant, ik ben ook wel een egoïst want ik ben groot voorstander van de vrije markt economie en daar zo weinig mogelijk invloed van de overheid in te stoppen.



Zo zie je maar dat het beide kanten op kan gaan, ik schaam me bijna om te zeggen dat ik sp stem, want wat ik dan naar mijn hoofd krijg



Mensen mogen allemaal wat minder gaan oordelen en wat aardiger zijn voor elkaar
Alle reacties Link kopieren
Ja we moeten elkaar inderdaad meer respecteren.



Ik zou voor mezelf nooit kunnen voorstellen dat ik SP zou stemmen maar als jij dat wel wilt dan respecteer ik dat ook gewoon en dan is dat jouw mening.

We moeten elkaar niet zo aanpakken op onze mening.



Zolang iedereen maar gewoon nadenkt over waarom ze ergens op stemmen vind ik het goed.
quote:Loca_Loca schreef op 10 februari 2017 @ 19:02:

[...]



Zelfstandig ondernemers = werkcreatie. Plus de 52% inkomensbelasting = maakt dat de huidige zorgstaat kan bestaan. En uiteraard de winstbelasting.En al die mensen die in de zorg werken dan? Zorgen zij er niet grotendeels voor dat de huidige zorgsstaat kan bestaan? Wat doet de vvd voor deze mensen?
Alle reacties Link kopieren
Nooit zal ik VVD stemmen. Vind het echt een partij die van leugens aan elkaar hangt en alles met een schijnheilige bek weer recht praat.
quote:Nomad schreef op 10 februari 2017 @ 19:13:

[...]





En al die mensen die in de zorg werken dan? Zorgen zij er niet grotendeels voor dat de huidige zorgsstaat kan bestaan? Wat doet de vvd voor deze mensen?



Loca_Loca bedoelt de verzorgingsstaat: dat je geld krijgt je als werkloos/arbeidsongeschikt bent.

Als je in de zorg werkt en weinig verdient, stem je inderdaad eerder op de SP.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik krijg nog 1000 euro van Rutte !!!
quote:Lavendel_Madelief schreef op 10 februari 2017 @ 19:22:

[...]





Loca_Loca bedoelt de verzorgingsstaat: dat je geld krijgt je als werkloos/arbeidsongeschikt bent.

Als je in de zorg werkt en weinig verdient, stem je inderdaad eerder op de SP.Idd, dank voor de verbetering.
quote:slobberbone schreef op 10 februari 2017 @ 19:27:

Nee, ik krijg nog 1000 euro van Rutte !!!Aha, links lullen rechts vullen
quote:Lavendel_Madelief schreef op 10 februari 2017 @ 19:22:

[...]





Loca_Loca bedoelt de verzorgingsstaat: dat je geld krijgt je als werkloos/arbeidsongeschikt bent.

Als je in de zorg werkt en weinig verdient, stem je inderdaad eerder op de SP.



dus de vvd doet inderdaad niks/weinig voor hen die in de zorg werken? Wat vindt je daar van als je vvd stemt? Het is de eigen schuld van mensen die de zorg werken dat ze in de zorg werken? Ze hadden gewoon een ander beroep moeten kiezen? Wat zeg je als vvd'er tegen die mensen?



En voor links... SP stemmer(s), wat ik me afvraag waarom SP, en niet GL?
Alle reacties Link kopieren
Ik stem niet op de VVD meer, die slaphannes van een Rutte heeft het verbruid samen met de PvdA.

Ik erger mij dood aan de VVD houding dat alle bijstandsgerechtigden luie uitvreters zijn die gestraft moeten worden voor het feit dat ze niet werken, zie nu het afnemen van het "vakantiegeld" en het verminderen van de zorgtoeslag.



Alsof de fulltime banen voor het opscheppen liggen en je ala minute aan de slag kan......



Enne de door hen zo bejubeldeJan Modaal zal toch ook niet blij worden van het afschaffen van de kinderbijslag vanaf het 2e kind, inperken kindgebonden budget en verminderen zorgtoeslag?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Programmatisch past de VVD wel bij mij. Ik ben echter bang dat ze toch een 1-2 tje met de PVV gaan maken. Als Rutte wordt gewipt en Zijlstra de sterke man wordt krijgen we hier Trumpiaanse toestanden. Toch maar D66.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
quote:oudebaas schreef op 10 februari 2017 @ 20:33:

Programmatisch past de VVD wel bij mij. Ik ben echter bang dat ze toch een 1-2 tje met de PVV gaan maken. Als Rutte wordt gewipt en Zijlstra de sterke man wordt krijgen we hier Trumpiaanse toestanden. Toch maar D66.

Bereid je er maar vast op voor dat iedereen straks een 1-2 tje gaat maken met de pvv.

Ook D66 zal dat doen want de pvv stemmers zijn niet meer te negeren. Hoe jammer jij dat ook vind, een groot deel van de stemmen gaat straks naar Wilders.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Uit de Volkskrant van vandaag:



"De VVD is met overweldigende meerderheid verkozen tot 'Dierenverschrikker van het jaar 2016', meldde de stichting Dier & Recht deze week. Dier & Recht houdt zich vooral bezig met de juridische aspecten van onze omgang met dieren en stelt elk jaar een lijst op van organisaties die het niet zo nauw nemen met dierenwelzijn. Dit jaar 'won' de VVD dus, ruim voor Kentucky Fried Chicken met zijn plofkippen en de fokkers van Franse inteeltbulldogs.



Hoe kan dat nou? Simpel, zegt Dier & Recht. Zij hebben alle moties die verbetering van dierenwelzijn voorstelden, geturfd en wat bleek: de VVD stemde maar in 6 procent van de gevallen vóór de motie. Ter vergelijking: de CDA, SGP en ChristenUnie bedeelden Gods schepsels met 11, 20 en 29 procent positieve stemmen en bij de PVV en PVDA werden 65 en 36 procent vóórstemmen geteld. Partij voor de Dieren, GroenLinks en de SP stonden bovenaan met verreweg de meeste voorstemmers."



Voor mij weer een erg goede reden om niet op de VVD te stemmen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Wat ik vandaag in mijn timeline voorbij heb zien komen over de VVD:



-Een bericht over een VVD'er die geld heeft verduisterd.

-Een bericht over dat de plannen van de VVD ongunstiger zijn voor ZZP'ers en werkgevers dan die van het CDA.



Tja.



Wat zal ik van deze dingen zeggen.
Ik ga zeker wel VVD stemmen, ik snap dat gezeik op Rutte dan ook niet, het gaat prima met de economie, mensen hebben banen. Mensen beseffen soms niet hoe goed we het in Nederland hebben maar sommige mensen kunnen alleen maar zeuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wageningen1985 schreef op 10 februari 2017 @ 22:28:

Ik ga zeker wel VVD stemmen, ik snap dat gezeik op Rutte dan ook niet, het gaat prima met de economie, mensen hebben banen. Mensen beseffen soms niet hoe goed we het in Nederland hebben maar sommige mensen kunnen alleen maar zeuren.Rutte heeft echt ook wel goede dingen gedaan, maar het gaat niet alleen over economie en banen. De VVD staat bepaald niet vooraan als het gaat om milieu en duurzaamheid, terwijl ik dat stukken belangrijker vind dan de economie. En ik hoef ook niet met 130 p/u over de snelweg. Dus voor mij geen VVD.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 10 februari 2017 @ 22:36:

[...]





Rutte heeft echt ook wel goede dingen gedaan, maar het gaat niet alleen over economie en banen. De VVD staat bepaald niet vooraan als het gaat om milieu en duurzaamheid, terwijl ik dat stukken belangrijker vind dan de economie. En ik hoef ook niet met 130 p/u over de snelweg. Dus voor mij geen VVD.Ach ja, een beetje doorrijden kan in mijn ogen geen kwaad, gelukkig mag iedereen daar anders over denken. Ik vind banen wel een van de belangrijkste dingen om op een partij te stemmen, en je kan alles over rutte zeggen hij zorgt wel voor werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er héél even over getwijfeld omdat ik vind dat Rutte het erg goed deed en doet. Maar inderdaad, hun visie op duurzaamheid is om te janken. Als je anno 2017 nog steeds denkt dat economie belangrijker is dan milieu dan zit er echt ergens een steekje los.



Dus hoezeer ik ook gecharmeerd ben van Rutte ( ) blijf ik bij de PvdD.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Voor mij wordt het ook VVD.
Alle reacties Link kopieren
@ Nessemeisje, en waarom?
Alle reacties Link kopieren
Mensen hebben banen, maar helaas niet iedereen. Er zijn veel banen veloren gegaan en veel mensen ontslagen sinds Rutte 1. Bij de banken, verzekeraars, verpleeghuizen, thuiszorg, huishoudelijke hulp, detailhandel. Reorganisaties en faillisementen. Nu ook nog, recent M&S Mode, Vogele en het distributiecentrum van de Plus. Er zitten nog zeker rond de 400.000 mensen in de ww, 400.000 in de bijstand en een onbekend aantal zonder uitkering onvrijwillig thuis. En als je al aan de bak komt dan rest er een oproep-, min-max, parttime en/of tijdelijk contract met een niet al te fantastisch salaris. En dan hebben we nog de voedselbanken nog. Dus dat gejuig dat het fantastisch gaat met de economie is nogal voorbarig.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Werkeloosheid door faillisementen is niet de schuld van de overheid. Dat komt voornamelijk doordat bedrijven niet op tijd veranderingen hebben doorgevoerd. De overheid kan er niets aan doen dat M&S, Vogele, V&D etc. nog in de vorige eeuw leefden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven