Op de VVD stemmen in Maart

10-02-2017 18:31 700 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het "warme" verkiezingsprogramma is vandaag bekend gemaakt dus brand maar los. Wel of niet op hen stemmen en waarom?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
[quote]Orangetree schreef op 11 maart 2017 @ 09:59:

[...]

Dat is zo mede gekomen door dit 'klotekabinet'. Niet door de SP. [quote][





Nou ik zou een ander woord gebruiken ,maar de PVDA ,heeft het nog een beetje kunnen redden.
quote:deslimsteniet schreef op 11 maart 2017 @ 08:59:

jaa duh .



Het VVD beleid is voor mensen met veel geld die nog meer geld willen maken.

Het SP beleid bestaat oa solidariteit .

Dus daarom vraagt de SP ook aan de welgestelde man om het wat eerlijker te verdelen.



Maar let op mijn woorden. Als je de armere man nog armer maakt en de rijke man nog rijker (VVD beleid)

krijg je in de toekomst getto's en de rijkere mensen gaan leven in wijken met hekken erom heen ,die dicht gaan en met beveiliging erbij.

Als je denkt dat dit niet gaat gebeuren. Dit is al gebeurt ,een tijdje terug in Hillegersberg( Rotterdam)

Hek dicht .Beveiliging erbij.Daar noem je ook een stad Rotterdam. Daar zou ik nooit willen wonen. Ze hebben geluk met een fantastisch goede burgemeester maar als ik sommige verhalen van mensen daar hoor ik was verhuisd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 11 maart 2017 @ 11:22:

[...]



Daar noem je ook een stad Rotterdam. Daar zou ik nooit willen wonen. Ze hebben geluk met een fantastisch goede burgemeester maar als ik sommige verhalen van mensen daar hoor ik was verhuisd.





Gelukkig dat jij die keuze hebt ,maar sommige mensen hebben die keuze niet.

Het is te hopen dat het niet jouw kant op komt .(Wat er gebeurt in die verhalen van mensen)

Het kan maar ook zo bij jouw in je omgeving gebeuren.
quote:Orangetree schreef op 11 maart 2017 @ 10:11:

Zo werkt dat nou eenmaal. De regering maakt de plannen, het is de 'taak' van de niet regerende partijen daar dwars voor te gaan liggen. En dat mag van mij best op papier eens naar buiten per wetsvoorstel.



Voorstel was ....., tegengehouden door....

Je krijgt er werkelijk meteen een ander beeld van.Al die gegevens zijn al openbaar. De stemmingen van de Tweede Kamer gebeuren in het openbaar en worden op televisie uitgezonden. Alle vergaderingen worden ook nog eens vastgelegd voor het nageslacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 11 maart 2017 @ 09:59:

[...]





Weird, herken dat namelijk helemaal niet. Ben er geen cent rijker door geworden. Ook wij zijn er namelijk flink op achteruit gegaan de laatste jaren. Dat moest ook gewoon even. Maar dat wil de gemiddelde SP er niet zien noch horen. Wel is het zo dat het begrotingstekort zo goed als weg is en er weer geinvesteerd kan worden. Er is weer geld ipv een schuld. Dat is zo mede gekomen door dit 'klotekabinet'. Niet door de SP. mooi debat ook gisteren tussen de PVDA en de SP. allebei mijn partijen niet. Maar prins carnaval kwam er daar ook weer redelijk clownesk vanaf qua kunde, kennis en financieel inzicht. Ja, er kunnen dingen beter. Maar met Roemer aan het roer is de afgrond voor iedereen snel in zicht





Ik heb het niet gezien ,maar prins carnaval is niet zo sterk in het debat.

Ik heb ook liever iemand die scoort met kreten zoals: 1000 euro voor alle werkende !

of : Geen cent meer naar Griekenland !



Dat is de Nederlandse politiek ,geen inhoud maar een vlotte babbel.



Of die andere : Mouwen opstropen (want dat ziet er beter uit op de tv)

En de speech van Obama vertalen in het Nederlands( doet het goed in de peiling)
quote:deslimsteniet schreef op 11 maart 2017 @ 11:27:

[...]





Gelukkig dat jij die keuze hebt ,maar sommige mensen hebben die keuze niet.

Het is te hopen dat het niet jouw kant op komt .(Wat er gebeurt in die verhalen van mensen)

Het kan maar ook zou bij jouw in je omgeving gebeuren.Dicht in de omgeving niet maar op 10 km afstand is het mogelijk. Maar gelukkig een VVD burgemeester
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 11 maart 2017 @ 11:20:

Wat was de reden voor dat hek en wat is er mis met een hek?





De reden van het hek was en is veiligheid.

Het hek van Europa is ook om mensen tegen te houden.



Maar het is niet gek dat iedereen naar Europa wil ,als je geen toekomst hebt in je eigen land.

Daarvoor moeten we iets minder aan ontwikkelingshulp besteden ,maar wel geld in oa Afrikaanse landen investeren zodat de welvaart ook daar toe neemt.

Dus stoppen met een aantal handels boycotten die alleen bedoelt zijn om de arme landen arm te houden.

( maar dus niet met de VOC handelsmentaliteit de landen leegzuigen en alle winst naar de westerse wereld of nog liever alleen naar ons)
Alle reacties Link kopieren
https://www.woonbond.nl/n ... stijgingen-kabinetsbeleid



Nog 1 keer proberen.

Is er dan geen enkele VVD 'ER ,die zegt van : ja dat was wel asociaal van de VVD .

De zwakkere procentueel zo hard pakken . Niemand ? echt niet?



Geeft niet .Komt nog wel als jullie in een plasluier zitten die om de 3 weken pas verschoond hoeft te worden.
quote:deslimsteniet schreef op 11 maart 2017 @ 11:43:

[...]





De reden van het hek was en is veiligheid.

Het hek van Europa is ook om mensen tegen te houden.



Maar het is niet gek dat iedereen naar Europa wil ,als je geen toekomst hebt in je eigen land.

Daarvoor moeten we iets minder aan ontwikkelingshulp besteden ,maar wel geld in oa Afrikaanse landen investeren zodat de welvaart ook daar toe neemt.

Dus stoppen met een aantal handels boycotten die alleen bedoelt zijn om de arme landen arm te houden.

( maar dus niet met de VOC handelsmentaliteit de landen leegzuigen en alle winst naar de westerse wereld of nog liever alleen naar ons)

En wat is daar mis mee?

En om Europa staat geen hek behalve dat de Balkanroute zo goed als dicht is kan via andere routes iedereen zo binnenwandelen.
quote:deslimsteniet schreef op 11 maart 2017 @ 11:46:

https://www.woonbond.nl/n ... stijgingen-kabinetsbeleid



Nog 1 keer proberen.

Is er dan geen enkele VVD 'ER ,die zegt van : ja dat was wel asociaal van de VVD .

De zwakkere procentueel zo hard pakken . Niemand ? echt niet?



Geeft niet .Komt nog wel als jullie in een plasluier zitten die om de 3 weken pas verschoond hoeft te worden.Wat is je vraag dan? Ik lees iets over de verhuurdersheffing maar daarna gaat het ineens over plasluiers bij ouderen.
Alle reacties Link kopieren
Een mooi overzichtelijk lijstje wat in het AD van gisteren stond:



VVD wil:

Creeëren van 245.000 banen binnen tien jaar

Langere en meer opeenvolgende tijdelijke arbeidscontracten mogelijk maken

Meer wijkagenten

Hogere én minimale straf voor doodslag en moord

Het helpen van illegalen strafbaar stellen

Kortere, maar hogere werkeloosheidsuitkering

En dus moet:

de uitkeringen worden bevroren

Het zorgpakket kleiner

De huurtoeslag gekort.



SP wil:

correctief referendum invoeren

Lagere vergoeding voor politici, weg met wachtgeld

AOW terug naar 65 jaar, met hogere uitkering

Studiebeurs terug

Stoppen met JSF-project

En dus moet..

Het bedrijfsleven de rekening krijgen

Hogere inkomens extra worden belast

De vervuiler flink in de buidel tasten



PvdA wil:

Hogere bijstandsuitkeringen

100.000 banen, bijvoorbeeld concierges en straatvegers

De AOW omhoog

Strengere regels voor arbeidsimmigratie

Anoniem solliciteren bij de overheid

Drie maanden ouderschapsverlof voor partner

En dus moet:

Het bedrijfsleven meer lasten betalen

De grootverdiener boven 150.000 euro 60% belasting betalen

De belasting met 1 % omhoog

De vervuiler betalen met een vliegtaks en kilometerheffing



Groenlinks wil:

Alle kolencentrales en de kerncentrale in Borssele sluiten

Hypotheekrenteaftrek versneld afbouwen

Belasting omlaag voor lag- en middeninkomens

Bedrijven moeten een vast aantal gehandicapten aannemen

Softdrugs, XTC en addo’s legaal maken

En dus moet:

De belasting op vlees, vis, verpakkingen en vliegtickets omhoog

Iemand met een hoger inkomen een hogere belastingaanslag krijgen

De belasting voor bedrijven hoger

Iemand die goed/veel spaart mee afdragen aan de fiscus

Er een kilometerheffing komen, 3,1 cent per kilometer voor auto’s, 25 cent voor vrachtwagens.



CDA wil:

Koopkracht ouderen omhoog: 150 euro per jaar erbij voor AOW-ers

Minder marktwerking in de zorg

Maatschappelijke dienstplicht voor jongeren

Arbeidsongeschiktheidsverzekering voor ZZP-er

Basisbeurs terug voor bachelorstudenten

Zorgbonus voor mantelzorgers

En dus moet:

Een medicijngebruiker de goedkoopste variant nemen

De hypotheekrenteaftrek lager door invoering vlaktaks

Gokken duurder worden

De prijs van tabak omhoog.



D66 wil:

Meer vaste contracten

Kolencentrales dicht

Softdrugs reguleren

Twaalf weken ouderschapsverlof voor vaders

Geen nexit-referendum

Inkomen koning onder de Balkenende-norm

En dus moet:

600 miljoen minder naar zorg

Eigen risico blijft 385 euro

Snellere afbouw hypotheekrenteaftrek

Alleenstaanden minder op vooruit



50Plus wil:

Minder sociale lasten voor werkgevers die 45plussers in dienst nemen

Afschaffen van successiebelatsing voor erfgenamen

Nieuw zorgstelsel en eigen risico maximaal 200 euro per jaar

In alle treinen een wc

Scooters moeten van het fietspad af

En dus moet:

de rekenrente voor pensioenen omhoog, met als gevolg een onzekere oudedagsvoorziening voor werkenden

Hoog BTW-tarief voor ongezond eten zoals snoep en koek

Teelt van nederwiet legaliseren, dat levert belastinggeld op
Het kan dus wel:



http://www.nu.nl/binnenland/4532232/ned ... er-in.html



De Nederlandse regering heeft de vlucht van de de Turkse minister van Buitenlandse Zaken, Mevlüt Çavusoglu, naar Nederland geweigerd. Çavusoglu zou zaterdag een bezoek brengen aan Rotterdam.



"Het Nederlands kabinet heeft besloten om de landingsrechten voor het toestel van de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Çavusoglu in Nederland in te trekken."



"Na een openbare oproep aan Turkse Nederlanders om massaal deel te nemen aan een publieke manifestatie met minister Çavusoglu in Rotterdam op zaterdag 11 maart, is de openbare orde en veiligheid in het geding gekomen", laat de regering weten in een verklaring.
Alle reacties Link kopieren
Mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp de keuze van de linkse partijen om het bedrijfsleven zwaarder te belasten echt niet. Als je meer banen wil dan investeer je toch? Dan ga je bedrijven toch niet zwaarder belasten? En het valt op dat linkse partijen vooral meer geld willen onttrekken aan degenen die al een fikse bijdrage leveren aan de maatschappij (werkenden, bedrijven) en dit dan weer aan bijstandsuitkeringen en andere inactiviteiten wil spenderen. Hoe is dat lange termijn denken?
quote:nessemeisje schreef op 11 maart 2017 @ 12:00:

Mooi.Nou ja als hij nu via België of Duitsland gaat vliegen dan komt hij natuurlijk alsnog.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 11 maart 2017 @ 12:02:

Ik begrijp de keuze van de linkse partijen om het bedrijfsleven zwaarder te belasten echt niet. Als je meer banen wil dan investeer je toch? Dan ga je bedrijven toch niet zwaarder belasten? En het valt op dat linkse partijen vooral meer geld willen onttrekken aan degenen die al een fikse bijdrage leveren aan de maatschappij (werkenden, bedrijven) en dit dan weer aan bijstandsuitkeringen en andere inactiviteiten wil spenderen. Hoe is dat lange termijn denken?Precies. Zeker als je kijkt wat de bijdrage sowieso is van het bedrijfsleven aan de schatkist. Al verdubbel je de lasten voor het bedrijfsleven dan is het nog altijd een stuk minder dan alle andere inkomsten. Je kunt het beter aantrekkelijker maken voor bedrijven, zodat er meer werk komt en op die manier meer inkomsten als overheid krijgt (en lagere uitgaven) waar je beleid mee kunt uitvoeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 11 maart 2017 @ 11:16:

[...]



Inderdaad er staan interessante mensen op. Maar gisteren bij Pauw&Jinek heeft hij geen beste indruk gemaakt.



Het kwam er niet goed uit hij liet zich nog teveel de mond snoeren door die Frits Wester die Thierry moet veel gebekter worden .

Morgenvroeg komt die nog in het programma van Business class
De Turkse president Erdogan noemt Nederland in een toespraak fascistisch en nazistisch. Hij dreigt Nederlandse diplomaten het land uit te zetten en vluchten uit Nederland te weren.



Erdogan trekt op de Turkse televisie fel van leer tegen Nederland, dat vanochtend besloot om de Turkse minister van Buitenlandse zaken Cavusoglu te verbieden om in Nederland te landen.



Cavusoglu wil in Nederland campagne komen voeren voor een referendum dat president Erdogan meer macht geeft.



Het wachten is op de eerste rellen hier..
quote:YellowDiamond schreef op 11 maart 2017 @ 11:59:

Het kan dus wel:



http://www.nu.nl/binnenland/4532232/ned ... er-in.html



De Nederlandse regering heeft de vlucht van de de Turkse minister van Buitenlandse Zaken, Mevlüt Çavusoglu, naar Nederland geweigerd. Çavusoglu zou zaterdag een bezoek brengen aan Rotterdam.



"Het Nederlands kabinet heeft besloten om de landingsrechten voor het toestel van de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Çavusoglu in Nederland in te trekken."



"Na een openbare oproep aan Turkse Nederlanders om massaal deel te nemen aan een publieke manifestatie met minister Çavusoglu in Rotterdam op zaterdag 11 maart, is de openbare orde en veiligheid in het geding gekomen", laat de regering weten in een verklaring.
quote:YellowDiamond schreef op 11 maart 2017 @ 12:34:

De Turkse president Erdogan noemt Nederland in een toespraak fascistisch en nazistisch. Hij dreigt Nederlandse diplomaten het land uit te zetten en vluchten uit Nederland te weren.



Erdogan trekt op de Turkse televisie fel van leer tegen Nederland, dat vanochtend besloot om de Turkse minister van Buitenlandse zaken Cavusoglu te verbieden om in Nederland te landen.



Cavusoglu wil in Nederland campagne komen voeren voor een referendum dat president Erdogan meer macht geeft.



Het wachten is op de eerste rellen hier..En degenen die rellen veroorzaken paspoort Nederland afnemen en in eerste vliegtuig terug naar Turkije.
Oh ze willen vluchten uit Nederland weren?

Dan maar via Duitsland de relschoppers naar Turkije terugsturen.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet meer echt OT maar ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat met Turkije. Ik hoop in ieder geval dat NL zijn poot stijf houdt.
quote:gemini2011 schreef op 11 maart 2017 @ 12:53:

Het is niet meer echt OT maar ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat met Turkije. Ik hoop in ieder geval dat NL zijn poot stijf houdt.Nah beetje ontopic is het nog wel,de regering heeft dit besluit genomen en de VVD zit nog in de regering
Alle reacties Link kopieren
En met meteen vluchten weren schiet hij alleen zichzelf in zijn vingers. Turken die hier op vakantie, bezoek of zakelijk zijn kunnen niet makkelijk terug dus die balen. Mensen die van plan waren op vakantie te gaan of voor zaken komen niet en geven geen geld uit in Turkije.

Wat denkt hij hiermee te winnen? Dat we niet naar zijn fantastische land kunnen?

Boeiend, dan maar niet of via België of Duitsland.



Ik ben 3 jaar geleden op rondreis geweest door Turkije. Prachtig land, maar wat een lul is die Erdogan. Hij wordt steeds enger.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 11 maart 2017 @ 12:57:

[...]



Nah beetje ontopic is het nog wel,de regering heeft dit besluit genomen en de VVD zit nog in de regering

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven