Op het CDA stemmen in maart.

09-02-2017 19:23 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga jij op het CDA stemmen in maart, ja of nee? En waarom wel of niet? Misschien weet je het nog niet en kun je hier meelezen om je mening te vormen.
kennis is knowledge
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de fractieleider van het CDA een hele sympathieke man, duidelijk, eerlijk en betrouwbaar. Maar ik stem geen CDA, nooit gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de fractieleider van het CDA een hele sympathieke man, duidelijk, eerlijk en betrouwbaar. Maar ik stem geen CDA, nooit gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal nooit op CDA stemmen.
Alle reacties Link kopieren




Nooit!
Ik zal nooit op de CDA stemmen. Nooit.
Ik vind dat Pieter Omtzigt uitstekend werk verricht, vind hem echt één van de beste kamerleden, zo niet de beste. Hij is van het CDA. Ik heb verder echter nooit overwogen om CDA te stemmen. Toen ik als kind, ten tijde van Balkenende II en III, het kieskompas of de stemwijzer invulde, en ik dus bij de meeste stellingen 'neutraal' (of 'geen van beide' of 'geen mening' oid) invulde omdat ik geen flauw benul had waar het over ging, kwam ik altijd bij het CDA uit. (Ik hoopte op Femke Halsema, want ik vond haar krullen zo mooi). Dat vind ik nu, achteraf gezien, geen al te best teken. Het CDA is een beetje van alles net niks, is het beeld dat ik heb. Ze springen er niet echt uit qua visie en hebben ook niet echt vooruitstrevende plannen voor een bepaald thema. De meeste partijen hebben wel íéts. Een focus op duurzaamheid of juist op handel of immigratie. Voor mijn gevoel ontbreekt dat een beetje, maar misschien heb ik ook wel gebrek aan kennis wat betreft het CDA.
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 09 februari 2017 @ 19:36:

Ik zal nooit op de CDA stemmen. Nooit.Kom op jongens, een beetje onderbouwing. Zelf overweeg ik het, want ik verlang terug naar de stoppels van Ruud Lubbers.
kennis is knowledge
quote:SubterraneanHomesickAlien schreef op 09 februari 2017 @ 19:41:

[...]





Kom op jongens, een beetje onderbouwing. Zelf overweeg ik het, want ik verlang terug naar de stoppels van Ruud Lubbers.Ik ben geen jongen en het is gevoelsmatig.
Alle reacties Link kopieren
Nee, mij te conservatief en te christelijk. Ik vind Buma sympathiek, maar ook een beetje zijig en slap overkomen. Maar als ik stem stem ik op een partij en niet op een lijsttrekker, dus dat zou geen argument moeten zijn.

Maar verder vind ik het CDA dus wat ouderwets en ik stem principeel niet op een partij met religie als grondslag.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij nooit CDA. Veel te ouderwets en christelijk.
quote:Blijdoener schreef op 09 februari 2017 @ 20:11:

Voor mij nooit CDA. Veel te ouderwets en christelijk.Dit
Ergens wel grappig dat ik hier al een aantal keer 'te christelijk' voorbij heb zien komen terwijl alle christenen die ik ken niet op het CDA stemmen omdat het ze lang niet christelijk genoeg is ;) (niet alleen daarom hoor, maar krijg doorgaans toch te horen dat ze door hen niet meer als echt christelijke partij worden beschouwd.) De politici van het CDA zijn niet lang niet allemaal christelijk, er zijn bijv. ook moslims bij. Mustafa Amhaouch staat vrij hoog op de lijst, en er zijn ook islamitische raadsleden. En veel van de kandidaten komen wel uit een religieuze familie, maar zijn er zelf niet veel mee bezig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal nooit op een partij stemmen met een religieuze grondslag, of dat nu niet zo heel erg christelijk CDA is of al strenger Christen Unie of zwarte kousen SGP.

Is DENK eigenlijk een islamitische partij? Of lijkt dat alleen zo vanwege de 2 voormannen? Dan valt DENK ook om die reden af.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 09 februari 2017 @ 20:24:

Ik zal nooit op een partij stemmen met een religieuze grondslag, of dat nu niet zo heel erg christelijk CDA is of al strenger Christen Unie of zwarte kousen SGP.

Is DENK eigenlijk een islamitische partij? Of lijkt dat alleen zo vanwege de 2 voormannen? Dan valt DENK ook om die reden af.Zit niet in de naam, maar als je kijkt naar waar ze in de praktijk mee bezig zijn, zijn ze meer met religieuze thema's bezig dan partijen met wel een religie in de naam.
Ook ik zal niet snel stemmen op een partij met een religieuze grondslag.



Daarnaast vind ik het CDA hypocriet. Een van hun uitgangspunten is rentmeesterschap: "Vanuit een besef van verbondenheid tussen de generaties voelt het CDA zich geroepen tot zorg voor natuur en cultuur." Ik zie dat in de praktijk niet bepaald terug bij het CDA. Ze zijn vooral pro-boer.
Sybrand Buma lijkt me eigenlijk een redelijke kandidaat.

Ik twijfel nog wel
Ik stem alleen CDA als uit de peilingen blijkt dat dat de grootste concurrent van Geert is.



Zo heb ik ooit een keer eerder strategisch gestemd ivm de toen populaire LPF. Geen idee meercwelke partij, maar niet de kleine partij waar ik normaal gesproken op stem.
Ik vind CDA helemaal niet Christelijk... behalve de naam natuurlijk.

Desalniettemin stem ik er zeker niet op....
quote:TJB schreef op 09 februari 2017 @ 19:39:

Ik vind dat Pieter Omtzigt uitstekend werk verricht, vind hem echt één van de beste kamerleden, zo niet de beste. Hij is van het CDA. Ik heb verder echter nooit overwogen om CDA te stemmen. Toen ik als kind, ten tijde van Balkenende II en III, het kieskompas of de stemwijzer invulde, en ik dus bij de meeste stellingen 'neutraal' (of 'geen van beide' of 'geen mening' oid) invulde omdat ik geen flauw benul had waar het over ging, kwam ik altijd bij het CDA uit. (Ik hoopte op Femke Halsema, want ik vond haar krullen zo mooi). Dat vind ik nu, achteraf gezien, geen al te best teken. Het CDA is een beetje van alles net niks, is het beeld dat ik heb. Ze springen er niet echt uit qua visie en hebben ook niet echt vooruitstrevende plannen voor een bepaald thema. De meeste partijen hebben wel íéts. Een focus op duurzaamheid of juist op handel of immigratie. Voor mijn gevoel ontbreekt dat een beetje, maar misschien heb ik ook wel gebrek aan kennis wat betreft het CDA.Mee eens. (behalve dan dat stukje over Femke Halsema) Omtzigt is een uitstekend Kamerlid. Jammer dat hij bij het CDA zit. Ik heb met het CDA altijd het gevoel dat je nooit weet waar je aan toe bent. Wordt het een draai naar links of juist naar rechts. Zoals jij zegt een beetje van alles, net niks.
Nee ik ga zeker niet op het CDA stemmen
quote:Pientjexxxx schreef op 09 februari 2017 @ 21:42:

[...]





Mee eens. (behalve dan dat stukje over Femke Halsema) Omtzigt is een uitstekend Kamerlid. Jammer dat hij bij het CDA zit. Ik heb met het CDA altijd het gevoel dat je nooit weet waar je aan toe bent. Wordt het een draai naar links of juist naar rechts. Zoals jij zegt een beetje van alles, net niks.

Haha, als basisschoolkind hanteerde ik net wat andere criteria voor politici



Heb bij het CDA trouwens nooit zoiets van 'gatverredarrie CDA, nu gaan we naar de filistijnen met z'n allen'. Zou er niet op stemmen, maar raak ook niet gefrustreerd wanneer ze onderdeel worden van de coalitie.



Ik heb wel het gevoel dat ik het CDA kan vertrouwen (in tegenstelling tot veel andere partijen) en dat ze goed kunnen samenwerken, maar voor de rest is 't allemaal een beetje lauw. Met vertrouwen bedoel ik niet per se dat ze alles wat ze nu willen in verkiezingstijd ook daadwerkelijk waarmaken, dat is niet realistisch, maar het CDA staat toch niet bekend om de schandalen, leugens of eeuwige draaikonterij en ze hebben ook geen plannen waar ik een unheimisch gevoel bij krijg en de bijbedoelingen, achterliggende gedachten en gevolgen voor de maatschappij voor geen meter vertrouw. (De laatste jaren dan hè, ik ben niet zo oud haha. Van lang geleden weet ik niets, wat ze toen hebben uitgevroten, maar nu zie ik wel mensen bij het CDA die hun werk gewoon goed doen, al zie ik die bij veel partijen.)
quote:TJB schreef op 09 februari 2017 @ 22:26:

[...]



Haha, als basisschoolkind hanteerde ik net wat andere criteria voor politici



Heb bij het CDA trouwens nooit zoiets van 'gatverredarrie CDA, nu gaan we naar de filistijnen met z'n allen'. Zou er niet op stemmen, maar raak ook niet gefrustreerd wanneer ze onderdeel worden van de coalitie.



Ik heb wel het gevoel dat ik het CDA kan vertrouwen (in tegenstelling tot veel andere partijen) en dat ze goed kunnen samenwerken, maar voor de rest is 't allemaal een beetje lauw. Met vertrouwen bedoel ik niet per se dat ze alles wat ze nu willen in verkiezingstijd ook daadwerkelijk waarmaken, dat is niet realistisch, maar het CDA staat toch niet bekend om de schandalen, leugens of eeuwige draaikonterij en ze hebben ook geen plannen waar ik een unheimisch gevoel bij krijg en de bijbedoelingen, achterliggende gedachten en gevolgen voor de maatschappij voor geen meter vertrouw. (De laatste jaren dan hè, ik ben niet zo oud haha. Van lang geleden weet ik niets, wat ze toen hebben uitgevroten, maar nu zie ik wel mensen bij het CDA die hun werk gewoon goed doen, al zie ik die bij veel partijen.)Nou, Maxime Verhagen? Henk Bleker? Ik weet niet hoe jong je bent, maar dat is echt nog niet zo lang geleden
quote:PowerCube schreef op 09 februari 2017 @ 22:32:

[...]



Nou, Maxime Verhagen? Henk Bleker? Ik weet niet hoe jong je bent, maar dat is echt nog niet zo lang geleden First time voter, heeeel jong dus ;) ZVandaar dat ik veel van dit soort topics afstruin haha, kan wel wat input gebruiken. Weet vooral recente dingen, maar misschien is dat ook wel helemaal niet zo verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:TJB schreef op 09 februari 2017 @ 20:24:

Ergens wel grappig dat ik hier al een aantal keer 'te christelijk' voorbij heb zien komen terwijl alle christenen die ik ken niet op het CDA stemmen omdat het ze lang niet christelijk genoeg is ;) (niet alleen daarom hoor, maar krijg doorgaans toch te horen dat ze door hen niet meer als echt christelijke partij worden beschouwd.) De politici van het CDA zijn niet lang niet allemaal christelijk, er zijn bijv. ook moslims bij. Mustafa Amhaouch staat vrij hoog op de lijst, en er zijn ook islamitische raadsleden. En veel van de kandidaten komen wel uit een religieuze familie, maar zijn er zelf niet veel mee bezig.



Het gaat mij niet om té christelijk, maar om christelijk. En in mijn ogen daarom vaak toch wat behoudend en minder liberaal.

Maar er zijn ook partijen zoals de SGP die nog veel en veel verder van mijn principes afstaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven