Op het CDA stemmen in maart.

09-02-2017 19:23 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga jij op het CDA stemmen in maart, ja of nee? En waarom wel of niet? Misschien weet je het nog niet en kun je hier meelezen om je mening te vormen.
kennis is knowledge
quote:gemini2011 schreef op 09 februari 2017 @ 22:40:

[...]





Het gaat mij niet om té christelijk, maar om christelijk. En in mijn ogen daarom vaak toch wat behoudend en minder liberaal.

Maar er zijn ook partijen zoals de SGP die nog veel en veel verder van mijn principes afstaan.Ja snap ik, maar ze lijken hierdoor soms een beetje tussen wal en schip te vallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:TJB schreef op 09 februari 2017 @ 22:41:

[...]



Ja snap ik, maar ze lijken hierdoor soms een beetje tussen wal en schip te vallen.



Dat vind ik dan eigenlijk juist wel weer positief tussen al die politieke extremen momenteel.

Maar toch ga ik niet op ze stemmen
quote:gemini2011 schreef op 09 februari 2017 @ 22:45:

[...]





Dat vind ik dan eigenlijk juist wel weer positief tussen al die politieke extremen momenteel.

Maar toch ga ik niet op ze stemmen Zit ook wel iets in, daarom zou ik het ook wel prima vinden om ze in de coalitie te krijgen. Ik word soms een beetje gek van de extremen en van partijen die zich veel te veel op één ding focussen. Maar erop stemmen doe ik dan idd ook weer niet haha.
quote:TJB schreef op 09 februari 2017 @ 22:37:

[...]



First time voter, heeeel jong dus ;) ZVandaar dat ik veel van dit soort topics afstruin haha, kan wel wat input gebruiken. Weet vooral recente dingen, maar misschien is dat ook wel helemaal niet zo verkeerd.Zeker niet! We leven per slot van rekening nu. Goed dat je je informeert als first time voter.
Nooit. Dat religie regels anderen probeert op te leggen via de regering en dus de wet vind ik angstaanjagend. Wat dat betreft zijn ze niet anders dan de zo door ons gevreesde moslims. Je gaat in sociaal maatschappelijke ontwikkeling meteen 100 jaar terug in de tijd. Nou vond ik Jan Peter al om te rillen maar die Buma is zo mogelijk nog erger. Dat nasale gepreek doet met te kerks aan.
Buma lijkt me een lieve man met het hart op de goede plaats. Maar ik stem niet op een godsdienstige partij.
Arjan Erkel staat op de lijst!

Die krijgt mijn stem.
Toen ik de stemwijzer deed kwam het CDA bij mij op plaats 1.

Keek ik erg van op,ik ben niet gelovig hoe kan die partij dan in hemelsnaam op 1 komen.

Ik kijk vrijwel alle debatten en ik moet zeggen mijn mening veranderde.

Hoewel nog steeds veel Nederlanders de radicale islam onderschatten volgens mij ben ik van totaal andere mening.Toen bij het vrouwendebat dan ook een stelling was,het strafbaar stellen van verheerlijking van radicale uitingen(of zoiets),stond ik dan ook versteld dat de VVD daarop nee antwoordde en CDA ja antwoorde. Had ik andersom verwacht.En aangezien ik voorstander ben (oa geen gepredik van haatimams en wapperende IS vlaggen) ben ik het CDA meer gaan volgen.De basisbeurs terug voor studenten ben ik ook helemaal voor,als ze het liefst een studie volgen waarvoor op kamers noodzakelijk is qua afstand maar door het geld kiezen voor een andere studie waardoor ze thuis kunnen blijven wonen vind ik dat een kwalijke zaak.En ja ze kunnen bijverdienen maar huur maar eens kamers in gewilde studentenplaatsen,daarbij alle andere kosten en als de ouders niets bij kunnen dragen vind ik dat men net als bij het MBO een basisbeurs moet krijgen. En daar is CDA voorstander van tov andere partijen die voor het leenstelsel zijn.

Natuurlijk zijn er ook punten waarin ik verschil,van mij mogen mensen zelf beslissen wanneer ze dood willen en dat dit humaan gebeurt.Maar D'66 is ook pas een voorstander hiervan vanaf 75 jaar,ben ik het ook niet mee eens als iemand van 57 jaar het wil moet dat ook kunnen.Dus wat dat betreft ben ik he met geen enkele partij eens. Dus ik heb besloten om dit jaar op het CDA te stemmen voor de eerste keer
En na PVV en VVD is het CDA momenteel de grootste partij



http://www.telegraaf.nl/b ... stijgen_in_peiling__.html
quote:Habbekratz schreef op 04 maart 2017 @ 10:50:

En na PVV en VVD is het CDA momenteel de grootste partij



http://www.telegraaf.nl/b ... stijgen_in_peiling__.htmlIk zie een kabinet met iig VVD en CDA wel zitten..
quote:YellowDiamond schreef op 04 maart 2017 @ 10:53:

[...]



Ik zie een kabinet met iig VVD en CDA wel zitten..Maar het klimaat komt er dan wel slecht af. Beide partijen zijn niet zo van de duurzaamheid en op de lange termijn kijken. Er zal weinig gebeuren op het gebied van bijvoorbeeld duurzame energie en de vervuiler betaalt.
Verder kijk ik met zeer weinig plezier terug op Balkenende I en Rutte I, dus ik heb er echt stukken minder vertrouwen in.
quote:PowerCube schreef op 04 maart 2017 @ 11:01:

[...]



Maar het klimaat komt er dan wel slecht af. Beide partijen zijn niet zo van de duurzaamheid en op de lange termijn kijken. Er zal weinig gebeuren op het gebied van bijvoorbeeld duurzame energie en de vervuiler betaalt.

O maar daar heb ik ook niet zo heel erg veel mee dus dat scheelt dan weer..

Alleen CDA en VVD zal het ook wel niet worden er zal sowieso 1 of meerdere partijen bij moeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind juist een middenpartij in deze tijd hartstikke goed, inderdaad ook als tegenwicht voor andere partijen die zich maar op één ding richten.



Bovendien ben ik het eens met wat Buma zei in het RTL debat: soms vragen zaken om een linkse benadering (het klimaat) en soms om een rechtsere benadering (asielzoekser ja, maar niet té veel asielzoekers). Ik vind dat een hele nuchtere en pragmatische instelling die juist goed past bij het coalitiestelsel in Nederland.



Voor degenen die nog twijfelen omdat ze denken dat de partij zich heel erg laat beïnvloeden door religie: lees de CDA standpunten/het partijprogramma even door. Het valt echt hartstikke mee (ik ben zelf ook niet gelovig). Het gaat bij het CDA meer om normen en waarden en fatsoen en Buma is een degelijke man. Ik denk dat Nederland daar momenteel heel sterk behoefte aan heeft.



Ik weet in ieder geval zeker dat ik CDA stem - overigens voor het eerst (hiervoor VVD).
Alle reacties Link kopieren
quote:PowerCube schreef op 04 maart 2017 @ 11:01:

[...]



Maar het klimaat komt er dan wel slecht af. Beide partijen zijn niet zo van de duurzaamheid en op de lange termijn kijken. Er zal weinig gebeuren op het gebied van bijvoorbeeld duurzame energie en de vervuiler betaalt.VVD CDA en GL? Alhoewel juist bij GL de vervuiler ook vooral betaalt; iets wat mij er dan ook van weerhoudt om GL te stemmen (terwijl ik het klimaat ontzettend belangrijk vind).
Ik zit in gewetensnood Ik heb altijd gezegd niet op een christelijke, of anderszins godsdienstige partij te zullen stemmen, maar momenteel is er weinig alternatief. Ik was een trouwe VVD-stemmer maar ben het pertinent oneens met hun standpunt over hulp bij vrijwillige levensbeëindiging en heb ze ook nog niet vergeven dat ze de basisbeurs hebben afgeschaft. CDA denkt wat dat betreft weer meer als ik, maar is ook voor zondagsrust en het bevoordelen van gezinnen boven tweeverdieners (en dan nog die christelijke insteek).

Dus, wat moet ik nu? Eigenlijk wil ik een VVD/CDA coalitie met Rutte als premier. Waar moet ik dan op stemmen?
Alle reacties Link kopieren
quote:aurelie26 schreef op 04 maart 2017 @ 11:05:

[...]





VVD CDA en GL?

Jesse wil toch stiekem wel, denk Rutte alleen niet.

Alhoewel juist bij GL de vervuiler ook vooral betaalt; iets wat mij er dan ook van weerhoudt om GL te stemmen (terwijl ik het klimaat ontzettend belangrijk vind).
quote:aurelie26 schreef op 04 maart 2017 @ 11:05:

[...]





VVD CDA en GL? Alhoewel juist bij GL de vervuiler ook vooral betaalt; iets wat mij er dan ook van weerhoudt om GL te stemmen (terwijl ik het klimaat ontzettend belangrijk vind).Ja, maar in een VVD-CDA-GL-coalitie zal dat punt toch sneuvelen, dus dat maakt niet uit. Ik weet alleen niet of er genoeg common ground is tussen GL en VVD, met het CDA als derde partner. Dan beter D66 er ook bij.
Buma verrast mij de laatste tijd wel vaker,hij komt soms wat saai over maar heeft ook best wel humor op zijn tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 04 maart 2017 @ 11:06:

Ik zit in gewetensnood Ik heb altijd gezegd niet op een christelijke, of anderszins godsdienstige partij te zullen stemmen, maar momenteel is er weinig alternatief. Ik was een trouwe VVD-stemmer maar ben het pertinent oneens met hun standpunt over hulp bij vrijwillige levensbeëindiging en heb ze ook nog niet vergeven dat ze de basisbeurs hebben afgeschaft. CDA denkt wat dat betreft weer meer als ik, maar is ook voor zondagsrust en het bevoordelen van gezinnen boven tweeverdieners (en dan nog die christelijke insteek).

Dus, wat moet ik nu? Eigenlijk wil ik een VVD/CDA coalitie met Rutte als premier. Waar moet ik dan op stemmen?VVD heeft in principe een hele sterke en trouwe achterban, die stemmen altijd wel. Ik denk daarom dat je beter voor de coalitiepartij die je wil kan stemmen. Dit zeg ik niet omdat ik zelf CDA stem, maar echt omdat ik denk dat VVD alsnog de grootste wordt (misschien PVV, maar die gaat niet regeren) dus dan gaat je stem automatisch om de vraag: met wie gaat de VVD regeren?
quote:PowerCube schreef op 04 maart 2017 @ 11:09:

[...]



Ja, maar in een VVD-CDA-GL-coalitie zal dat punt toch sneuvelen, dus dat maakt niet uit. Ik weet alleen niet of er genoeg common ground is tussen GL en VVD, met het CDA als derde partner. Dan beter D66 er ook bij.Gl en VVD zie ik nog niet heel snel gebeuren eigenlijk.
quote:aurelie26 schreef op 04 maart 2017 @ 11:09:

[...]





VVD heeft in principe een hele sterke en trouwe achterban, die stemmen altijd wel. Ik denk daarom dat je beter voor de coalitiepartij die je wil kan stemmen. Dit zeg ik niet omdat ik zelf CDA stem, maar echt omdat ik denk dat VVD alsnog de grootste wordt (misschien PVV, maar die gaat niet regeren) dus dan gaat je stem automatisch om de vraag: met wie gaat de VVD regeren?Dit inderdaad dan kun je beter CDA stemmen.
Alle reacties Link kopieren
quote:PowerCube schreef op 04 maart 2017 @ 11:09:

[...]



Ja, maar in een VVD-CDA-GL-coalitie zal dat punt toch sneuvelen, dus dat maakt niet uit. Ik weet alleen niet of er genoeg common ground is tussen GL en VVD, met het CDA als derde partner. Dan beter D66 er ook bij.Klopt, daar heb je gelijk in. Maar als ik één partij toch meningloos vind en met alle winden mee zie waaien is dat D66 wel. Vergeleken met die partij heeft zelfs het CDA een extreme mening
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 04 maart 2017 @ 11:10:

[...]



Gl en VVD zie ik nog niet heel snel gebeuren eigenlijk.De vraag is vooral hoe graag de VVD weer wil regeren. Jesse Klaver sluit de VVD niet bij voorbaat uit. Als de VVD dus wanhopig wordt om te blijven regeren, kan het wel. Het ligt alleen niet echt voor de hand nee.
Zat Jesse Klaver gisteravond bij Jinek en Pauw even met de mond vol tanden



http://www.npo.nl/pauw-jinek-de-verkiez ... KN_7748622

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven