Op het CDA stemmen in maart.

09-02-2017 19:23 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga jij op het CDA stemmen in maart, ja of nee? En waarom wel of niet? Misschien weet je het nog niet en kun je hier meelezen om je mening te vormen.
kennis is knowledge
Tja ik ben niet gelovig maar ik kan ook niet met 100% zekerheid zeggen dat hij niet bestaat.

Mijn vader heeft namelijk wel het witte licht gezien toen hij volgens de dokters op sterven lag maar hij werd toch weer wakker en kon,zijn bijna dood ervaring, navertellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 04 maart 2017 @ 17:09:

Tja ik ben niet gelovig maar ik kan ook niet met 100% zekerheid zeggen dat hij niet bestaat.

Mijn vader heeft namelijk wel het witte licht gezien toen hij volgens de dokters op sterven lag maar hij werd toch weer wakker en kon,zijn bijna dood ervaring, navertellen.dat is een chemische reactie van je hersenen
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:ladygaga_xx schreef op 04 maart 2017 @ 17:10:

[...]



dat is een chemische reactie van je hersenenSommigen zeggen dat maar ik heb het boek van Pim gelezen over bijna dood ervaringen en dan kom je toch tot een andere conclusie.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 04 maart 2017 @ 13:50:

[...]



Waarom heet het dan een vlaktaks?



Geen idee. Daarvoor moet je bij t CDA zijn. Dit is wat ik er in een Volkskrantartikel over vond:





Ja, maar wacht even, zegt het CDA steeds, wij bepleiten ook niet zomaar een vlaktaks (van 35 procent), maar een sociale vlaktaks. Dat houdt in dat topinkomens een 'aanvullende solidariteitsheffing' moeten betalen. Oftewel: nóg een belastingschijf speciaal voor de rijken.



Ze willen vooral dat de eenverdieners niet onevenredig veel belasting betalen tov tweeverdieners. Zo kunnen ze vasthouden aan hun traditionele visie op gezinnen. Met een man die kostwinner is en en vrouw die thuis zit of eenn paar uurtjes bijverdient.
Partijen hebben het allemaal over de groep rijken.Maar vanaf welk inkomen behoor je tot de groep rijken? En is dat bedrag je inkomen of kiezen ze voor het bedrag van je vermogen? Ook een heel verschil.
quote:ladygaga_xx schreef op 04 maart 2017 @ 16:39:

vind het raar dat je op mensne stemt die geloven in een fabelSlechts een kleine 10% van de mensen wereldwijd gelooft nergens in.
quote:PowerCube schreef op 04 maart 2017 @ 13:24:

Landschapsbeheer is zeker belangrijk, maar ik heb het meer over dingen als het mestprobleem, de landbouwsubsidies, CO2-reductie, de bio-industrie en duurzame energie/fossiele brandstoffen.

Heb je Pauw&Jinek van afgelopen vrijdag gezien?

Daar zaten dus boeren in de zaal en Jesse Klaver kwam daar flink onder vuur te staan.Vooral met zijn legbatterijen plaatje dit jaar,ja zegt een boerin weet u al wel dat legbatterijen al jaren niet meer gebruikt worden? Ging Jesse even af als een gieter
Jeroen Pauw stemt vast niet GL. Pauw had ff uitgerekend wat dat rekeningrijden ging kosten en dat was per persoon,als je als stel werkte in de randstad en met de auto moest werd dat bedrag 2x berekend. Dat werd een lekkere discussie met Jesse Klaver die gelijk een uitvlucht ter tafel bracht daarop.
Kinderen staand het Wilhelmus laten zingen op school. Buma is niet goed wijs. Ik heb basisschoolkinderen en no way dat zij dat gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:PowerCube schreef op 07 maart 2017 @ 08:38:

Kinderen staand het Wilhelmus laten zingen op school. Buma is niet goed wijs. Ik heb basisschoolkinderen en no way dat zij dat gaan doen.



Je overdrijft nogal. Als dat plan er doorheen komt, wordt het verplicht om op school een paar keer per jaar het Wilhelmus te zingen, bijv. rond Koningsdag. Er wordt de kinderen dan ook geleerd wat de (moeilijke) tekst van ons volkslied betekent aan de hand van de geschiedenis van NL. Nou nou, poeh poeh, wat een drama zeg als ze dat gaan leren, waar gaat het heen met dit land

Bovendien, als het wordt ingevoerd zijn je kinderen verplicht om hieraan mee te doen. Weigeren ze dan alsnog, dan snap ik nog beter waarom het CDA zo hamert op normen en waarden en waarom kennis van het volkslied verplicht wordt
Wat een bizarre reactie. Mijn kinderen zijn 7 en 8 en ik heb ze zelf het Wilhelmus geleerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:PowerCube schreef op 07 maart 2017 @ 09:33:

Wat een bizarre reactie. Mijn kinderen zijn 7 en 8 en ik heb ze zelf het Wilhelmus geleerd.Buma is "niet goed wijs" en mijn reactie is "bizar". Prima, fijne manier om een gesprek/debat te voeren.
Ik ben voor het volkslied zowel het Nederlandse als het Europese.



Mooi toch dat als een topsporter bij de Olympische Spelen goud haalt en bij het spelen van lands volkslied het mee kan zingen.

Evenals bij voetbal,F1 racing etc



En op Koningsdag beginnen met het volkslied.

Ik vind het wel wat hebben
quote:aurelie26 schreef op 07 maart 2017 @ 09:44:

[...]





Buma is "niet goed wijs" en mijn reactie is "bizar". Prima, fijne manier om een gesprek/debat te voeren.Jij verbindt het volkslied op school zingen met normen en waarden. Buma doet dat ook. Hij stelt het koningshuis boven de Grondwet. De politiek heeft hier helemaal geen rol, dit is ongewenste bemoeienis. Mijn kinderen zitten nu op de basisschool, dit is voor mij realiteit. Ik vind echt dat hij niet goed wijs is.
Ik verbind het volkslied met ons land.Bij elke topsport hoor je het volkslied van de winnaar. Ik ben er trots op als ik oa het Wilhelmus hoor als ik Max Verstappen in het midden van het podium zie staan als winnaar.Dat heeft hij toch maar mooi gedaan als Nederlander

Het volkslied is traditie,of het nu in Nederland,Frankrijk of Spanje ed is.Elk land is trots op zijn volkslied.

Buma stelt het koningshuis niet boven de grondwet maar Nederland.

En ik ben het helemaal met Buma eens!
Kijk alle 15 coupletten zou mooi zijn maar 3 is ook prima,Amalia kent het ook.



https://www.youtube.com/watch?v=zKPoBGe2oNU
quote:PowerCube schreef op 07 maart 2017 @ 09:33:

Wat een bizarre reactie. Mijn kinderen zijn 7 en 8 en ik heb ze zelf het Wilhelmus geleerd.



Serieus?



Het is toch volledig onzinnig om het Wilhelmus te leren, ik zie daar de meerwaarde niet van.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er geen drama over maken, maar ik vind het onzin, die focus op het volkslied. We zijn Amerika niet en ik hou niet van symboolpolitiek. Bovendien is het weer zo'n ding wat scholen er dan maar even bij moeten doen en ja, het is een klein ding, maar ik hou niet van de tendens dat alles maar op school moet gebeuren. Al die kleine dingen bij elkaar vreten namelijk tijd en die besteed ik liever aan iets anders.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
quote:Maechtje schreef op 07 maart 2017 @ 14:10:

Ik ga er geen drama over maken, maar ik vind het onzin, die focus op het volkslied. We zijn Amerika niet en ik hou niet van symboolpolitiek. Bovendien is het weer zo'n ding wat scholen er dan maar even bij moeten doen en ja, het is een klein ding, maar ik hou niet van de tendens dat alles maar op school moet gebeuren. Al die kleine dingen bij elkaar vreten namelijk tijd en die besteed ik liever aan iets anders.Mee eens
Alle reacties Link kopieren
Volkomen idioot plan om kinderen te verplichten het volkslied te leren. Nog idioter om te proberen daar stemmen mee te winnen. Ik zou me daar als ouder beslist tegen verzetten!
En nou is het afgelopen!
quote:nbk schreef op 07 maart 2017 @ 14:17:

Volkomen idioot plan om kinderen te verplichten het volkslied te leren. Nog idioter om te proberen daar stemmen mee te winnen. Ik zou me daar als ouder beslist tegen verzetten!Ik ook, en het lijkt wel of het leren van het volkslied hun enige missie is bij het CDA
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik vind eigenlijk dat iedere Nederlander het Wilhelmus zou moeten kennen. Niet alle coupletten maar in ieder geval het eerste couplet. Zó lang is dat toch niet. Het Amerikaanse volkslied is langer! Hoe lang duurt het om dat in te studeren? Een uurtje?

Ik zing in een koor. Wij zingen jaarlijks in een dienst bij dodenherdenking en ik schaam me een beetje als ik zie dat zelfs (oudere) koorleden het eerste en zesde couplet niet uit hun hoofd kennen.

Maar om daar nou een punt van het verkiezingsprogramma van te maken, vind ik zwaar overdreven.
quote:Zinerva schreef op 07 maart 2017 @ 14:10:

[...]





Serieus?



Het is toch volledig onzinnig om het Wilhelmus te leren, ik zie daar de meerwaarde niet van.Ik vind dat wel belangrijk, smaken verschillen. Maar school heeft daar niets mee te maken. Gelukkig weet ik vrij zeker dat ze daar op school precies hetzelfde over denken. Mijn kinderen zullen dit in ieder geval niet hoeven doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:PowerCube schreef op 07 maart 2017 @ 14:55:

[...]



Ik vind dat wel belangrijk, smaken verschillen. Maar school heeft daar niets mee te maken. Gelukkig weet ik vrij zeker dat ze daar op school precies hetzelfde over denken. Mijn kinderen zullen dit in ieder geval niet hoeven doen.Je kunt ze het als ouder ook aanleren. Hoeft niet persé op school, wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is dat zo belangrijk? Ben ik serieus benieuwd naar. Maakt het je méér Nederlander, een beter mens? Wat?
En nou is het afgelopen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven