Op naar de volgende Europese crisis: BREXIT

09-10-2015 21:55 2338 berichten
Alle reacties Link kopieren


http://nos.nl/artikel/206 ... campagne-voor-brexit.html



In 2017 mogen de Britten naar de stembus om voor een keuze of ze in de EU willen blijven of er uit willen stappen.

Het is een bindend referendum.



Er is geen peil op te trekken hoe er gestemd gaat worden maar de mogelijk is aanwezig dat Engeland de EU verlaat.



Vandaag is er een campagne gestart door "BB ers" (Bekende Britten) die willen dat Engeland uit de EU stapt.



Wat denken jullie hier van, gaat de EU ten onder als Engeland er uit stapt, valt het allemaal wel mee of heb je hele andere ideeën over dit onderwerp.



Persoonlijk ben ik van mening dat een BREXIT geen negatieve invloed zal hebben op de EU ze varen al jaren een eigen koers, hebben nog steeds de Pond en richten zich traditioneel toch meer op de VS dan op de EU
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 08 juli 2016 @ 18:00:

[...]





De cijfers die ik gaf gaan over jeugdwerkloosheid! Een hele verloren generatie!Dan moet je schrijven wat je bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 08 juli 2016 @ 07:14:

Het is toch echt ongelofelijk he?



Geen enkel onderzoek voorspelt dat er ook maar IETS goeds komt uit een Brexit.



Zie dit, dit is ook schitterend:

http://www.npr.org/sectio ... u-spike-after-brexit-vote



De een na meest gestelde vraag op Google NA de uitslag van het referendum in het VK was:

"what is the EU?"



Dat geeft gewoon de kern van de zaak weer. Mensen zijn boos en ontevreden. Terecht of niet, dat is een andere discussie.

Mensen hebben geen idee hoe systemen werken of wat de EU betekent voor hen.



Het is een slecht idee om daar een referendum voor te houden want de gemiddelde Brit is dus niet in staat om daar een gefundeerde mening over te hebben. De LEAVE stemmers hebben geen enkel idee waar ze voor gestemd hebben en wat de effecten zullen zijn.



En Mienietjefietje, nee totale anarchie is er inderdaad niet nee, maar de pond is zwaar gekelderd en aangezien een groot deel van de Britten hun pensioen bij een bank hebben geplaatst is hun oude dag voorziening in een klap veel minder waard geworden. En wie is dat schuld? De EU? Cameron? De overwegend jongere Remainers? Farage? Johnson? Nee. Dat zijn ze he-le-maal zelf schuld.



Maar nee hoor de Leavers denken dat het allemaal wel los loopt.



Hoe naïef kan je zijn!?DIT! En daarom vind ik een referendum gewoon echt geen goed idee als het om echt belangrijke zaken gaat!
Alle reacties Link kopieren
quote:softijsmetspikkels schreef op 08 juli 2016 @ 23:02:

[...]





DIT! En daarom vind ik een referendum gewoon echt geen goed idee als het om echt belangrijke zaken gaat!



Ook het invoeren of uitvoeren van een referendum is een democratische keuze.

En als je alleen een referendum mag houden over NIET belangrijke zaken kan je het middel net zo goed afschaffen.



Het is heel simpel, of je geeft de burgers de mogelijkheid voor een referendum en doet er iets mee ook bij belangrijke zaken of je geeft die mogelijkheid gewoon niet (zoals Duitsland)



Worden trouwens aardige discussies, wie bepaalt of iets belangrijk is?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 08 juli 2016 @ 11:07:

[...]



Dan heb je een rijke fantasie want dat schrijf ik nergens.

Het feit is dat de pond als een baksteen naar beneden gaat na de uitslag van het referendum. Suggereer jij dat dat er niets mee te maken heeft?

Of dat bedrijven zich willen gaan terugtrekken uit het VK?

Serieus?



Serieus? Dit noem jij als redenen?

Wel eens van lange termijn denken gehoord?



Het VK is de 5e grootste economie ter wereld. Die redden zich wel.
Alle reacties Link kopieren




De pond stuitert al jaren op en neer.



Maaaaaaaaaaaar ik durf er ook mijn handen niet voor in het vuur te steken dat "Het allemaal wel goed komt" het zal een hele klus worden om met iedere handelspartner van het VK een afzonderlijk akkoord te sluiten, dat was, ook voor het VK natuurlijk best makkelijk, de EU onderhandelde en het akkoord gold voor ieder EU land



Vergelijk het met CAO onderhandelingen mijn vakbond onderhandeld namens mij met de werkgever, ik zou toch een probleem hebben als ik 97 pagina's moest uitonderhandelen met mijn baas.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 09 juli 2016 @ 11:13:

[img]http://slimbeleggen.com/wp-content/uplo ... 9/1x-1.png[/img]



De pond stuitert al jaren op en neer.



Maaaaaaaaaaaar ik durf er ook mijn handen niet voor in het vuur te steken dat "Het allemaal wel goed komt" het zal een hele klus worden om met iedere handelspartner van het VK een afzonderlijk akkoord te sluiten, dat was, ook voor het VK natuurlijk best makkelijk, de EU onderhandelde en het akkoord gold voor ieder EU land



Vergelijk het met CAO onderhandelingen mijn vakbond onderhandeld namens mij met de werkgever, ik zou toch een probleem hebben als ik 97 pagina's moest uitonderhandelen met mijn baas.



De EU onderhandelt geloof ik al 9 jaar met India zonder dat er iets uitkomt. VK kan dit nu zelf doen. Het is echt niet zo dat de EU met alle landen handelsverdragen heeft. En waar geld verdiend kan worden, gaan mensen zich echt wel inspannen.



Werkelijk iedere munt ter wereld gaat op en neer. Net als de goudprijs en aandelen van bedrijven. De huizenprijs en noem maar op.



Brexit heeft voor- en nadelen.

Remain heeft voor- en nadelen.



Ik vermoed dat Brexit op termijn economisch niet beter of slechter zal zijn dan Remain. De Britten krijgen wel hun autonomie terug. Dat is ook wat waard.

En voor bedrijven.die mogelijk vertrekken, staan weer andere bedrijven die zich gaan vestigen.



De wereld stort echt niet in als je uit de EU treedt.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 09 juli 2016 @ 11:52:

[...]





De Britten krijgen wel hun autonomie terug. Dat is ook wat waard.

En voor bedrijven.die mogelijk vertrekken, staan weer andere bedrijven die zich gaan vestigen.



De wereld stort echt niet in als je uit de EU treedt.



Dat vind ik ook, je kan nu zelf bepalen welke migranten je toelaat en welke niet.

Het heeft voor en nadelen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
De Bank of England (BoE) overweegt om zijn spaarrente verder te verlagen als gevolg van een dreigende recessie na de Brexit. 

Dat meldt de Sunday Telegraph. Door het besluit van het Verenigd Koninkrijk om de Europese Unie te verlaten zijn investeerders hoop verloren dat de spaarrentes nog zullen stijgen.

Volgens de krant, die met verschillende experts sprak, is er geen twijfel dat de rente verlaagd wordt. De vraag is nog hoeveel. 

Sommige economen zeggen dat de rente donderdag wordt verlaagd naar 0,25 procent. Anderen stellen dat de spaarrente zelfs naar een dieptepunt van 0,1 procent zal gaan.

Een dergelijke verlaging zou de eerste zijn sinds maart 2009, toen de spaarrente verlaagd werd tot 0,5 procent. Volgens de krant zijn experts het erover eens dat een stijging van de spaarrente tot 2022 onwaarschijnlijk is.



Limieten

Persbureau Reuters meldt, ook naar aanleiding van berichtgeving in de Sunday Telegraph, dat de Bank of England limieten gaat stellen aan de opname van geld uit investeringsfondsen. Een woordvoerster van de bank wilde tegenover Reuters geen commentaar geven.



Een zestal Britse vastgoedfondsen heeft vorige week de terugkoop al aan banden gelegd. Investeerders vrezen dat de Brexit gevolgen zal hebben voor de huizenmarkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:viavia2013 schreef op 10 juli 2016 @ 16:45:

De Bank of England (BoE) overweegt om zijn spaarrente verder te verlagen als gevolg van een dreigende recessie na de Brexit. 

Dat meldt de Sunday Telegraph. Door het besluit van het Verenigd Koninkrijk om de Europese Unie te verlaten zijn investeerders hoop verloren dat de spaarrentes nog zullen stijgen.

Volgens de krant, die met verschillende experts sprak, is er geen twijfel dat de rente verlaagd wordt. De vraag is nog hoeveel. 

Sommige economen zeggen dat de rente donderdag wordt verlaagd naar 0,25 procent. Anderen stellen dat de spaarrente zelfs naar een dieptepunt van 0,1 procent zal gaan.

Een dergelijke verlaging zou de eerste zijn sinds maart 2009, toen de spaarrente verlaagd werd tot 0,5 procent. Volgens de krant zijn experts het erover eens dat een stijging van de spaarrente tot 2022 onwaarschijnlijk is.



.Dat gebeurd in de rest van Europa ook

http://www.nu.nl/economie ... ntetarief-0-procent-.html



ECB verlaagt belangrijkste rentetarief naar 0 procent



De Europese Centrale Bank (ECB) verlaagt opnieuw de renteniveaus. Het belangrijkste renteniveau, de herfinancieringsrente, wordt verder verlaagd van 0,05 procent naar 0 procent.

Dit meldt de ECB donderdag. De herfinancieringsrente is de rente die banken moeten betalen om geld te lenen bij de bank.



De depositorente, waartegen banken geld stallen bij de centrale bank, wordt verlaagd van -0,3 procent naar -0,4 procent. Banken gaan dus meer betalen om geld te laten bewaren door de ECB.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
De deutch bank en de italiaans banken staan op omvallen, voor de deutch bank moet zoveel geld erbij, dat dat zou betekenen dat al het geld vanheel Europa nog niet genoeg zal zijn!



Heerlijk, heerlijk toch die EU!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 11 juli 2016 @ 12:41:

De deutch bank en de italiaans banken staan op omvallen, voor de deutch bank moet zoveel geld erbij, dat dat zou betekenen dat al het geld vanheel Europa nog niet genoeg zal zijn!



Heerlijk, heerlijk toch die EU!Weer zo'n onzin post van je. Waar haal je die informatie vandaan? Bron?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 11 juli 2016 @ 13:35:

[...]





Weer zo'n onzin post van je. Waar haal je die informatie vandaan? Bron?



Ik gok dit: 'Dringend 150 miljard nodig voor Europese banken'



Volgens topman David Folkerts-Landau van Deutsche Bank moet Europa "extreem snel in actie komen" om te voorkomen dat de EU wegzakt in chronisch lage groei.

De banken hebben dringend een kapitaalinjectie van 150 miljard euro nodig om een crisis af te wenden, zegt Folkerts-Landau in een interview met Welt am Sonntag. "Europa is ernstig ziek."



Tegen de Duitse krant zegt de hoofdeconoom van Deutsche Bank dat het "hoog tijd is" dat de Europese Unie met een Europees reddingsplan komt.



In de Verenigde Staten zorgden zulke maatregelen in 2009 mede voor een verrassend snel post-crisisherstel van de Amerikaanse economie.



Italië

Folkerts-Landau onderschrijft dat Italië op dit moment het grootste probleem is. Onlangs werd bekend dat grote Italiaanse banken in nood zijn en hulp nodig hebben uit Brussel.



De voorzitter van de Franse Bank Société Générale waarschuwde begin deze week al voor een ernstige financiele crisis als gevolg daarvan.



Bron: http://www.nu.nl/economie ... odig-europese-banken.html
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 11 juli 2016 @ 14:03:

[...]





Ik gok dit: 'Dringend 150 miljard nodig voor Europese banken'



Volgens topman David Folkerts-Landau van Deutsche Bank moet Europa "extreem snel in actie komen" om te voorkomen dat de EU wegzakt in chronisch lage groei.

De banken hebben dringend een kapitaalinjectie van 150 miljard euro nodig om een crisis af te wenden, zegt Folkerts-Landau in een interview met Welt am Sonntag. "Europa is ernstig ziek."



Tegen de Duitse krant zegt de hoofdeconoom van Deutsche Bank dat het "hoog tijd is" dat de Europese Unie met een Europees reddingsplan komt.



In de Verenigde Staten zorgden zulke maatregelen in 2009 mede voor een verrassend snel post-crisisherstel van de Amerikaanse economie.



Italië

Folkerts-Landau onderschrijft dat Italië op dit moment het grootste probleem is. Onlangs werd bekend dat grote Italiaanse banken in nood zijn en hulp nodig hebben uit Brussel.



De voorzitter van de Franse Bank Société Générale waarschuwde begin deze week al voor een ernstige financiele crisis als gevolg daarvan.



Bron: http://www.nu.nl/economie ... odig-europese-banken.htmlDat dacht dat al. Maar mienietjefietje heeft weleens vaker de neiging om een draai te geven aan de werkelijkheid.
quote:Rik78 schreef op 11 juli 2016 @ 13:35:

[...]





Weer zo'n onzin post van je. Waar haal je die informatie vandaan? Bron?



Je zou eens de actualiteitenrubrieken op tv moeten kijken. Er gaat een wereld voor je open. Kranten lezen doe je blijkbaar ook niet, maar lezen kost natuurlijk extra moeite.



Alleen al de Italiaanse banken hebben een injectie van 150 miljard nodig. Overigens gaat het met de Deutsche Bank ook niet goed. Frankrijk heeft de begroting niet op orde (net als Italië), dus daar kunnen we ook problemen verwachten. We zullen straks de knip wel weer moeten trekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 11 juli 2016 @ 17:46:

[...]





Je zou eens de actualiteitenrubrieken op tv moeten kijken. Er gaat een wereld voor je open. Kranten lezen doe je blijkbaar ook niet, maar lezen kost natuurlijk extra moeite.



Alleen al de Italiaanse banken hebben een injectie van 150 miljard nodig. Overigens gaat het met de Deutsche Bank ook niet goed. Frankrijk heeft de begroting niet op orde (net als Italië), dus daar kunnen we ook problemen verwachten. We zullen straks de knip wel weer moeten trekken.Lees gewoon eens wat Mienietjefietje schrijft, het raakt kant nog wal. Dan kun je nog zoveel actualiteitenrubrieken kijken en kranten lezen. Ik denk dat je je post aan haar moet richten he? Ik schrijf die onzin niet op.
Alle reacties Link kopieren
quote:[Rik78 schreef op 11 juli 2016 @ 19:34[/message]:

[...]





Lees gewoon eens wat Mienietjefietje schrijft, het raakt kant nog wal. Dan kun je nog zoveel actualiteitenrubrieken kijken en kranten lezen. Ik denk dat je je post aan haar moet richten he? Ik schrijf die onzin niet op.





analisten denken dat de Deutsche Bank niet voldoende in kas heeft om de obligatie houders in 2017 te betalen.

de koers DB is daardoor nog verder omlaag gegaan, kan enorme gevolgen hebben voor de wereld economie.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
http://marketupdate.nl/ni ... he-bank-duurder-dan-2008/
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 11 juli 2016 @ 12:41:

De deutch bank en de italiaans banken staan op omvallen, voor de deutch bank moet zoveel geld erbij, dat dat zou betekenen dat al het geld vanheel Europa nog niet genoeg zal zijn!



Heerlijk, heerlijk toch die EU!Wel grappig dat het banken uit de eerste landen van wat later de Europese Unie zou worden zijn. Alle vooroordelen dat de ellende komt uit al die nieuwe landen kunnen meteen de prullenbak in...
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 07 juli 2016 @ 20:47:

[...]





Het was toen gewoon een handelsovereenkomst en nu hebben we de Euro, dat betekent dat de italiaanse banken die gaan klappen, hier ook de benzine voor jou duurder gaan maken, en aangezien benzine, diesel, vliegtuigkerosine in alle prijzen verwerkt zit, van ALLES wat europa/nederland importeert

En ook de goederen/voedsel wat hier geproduceerd wordt, en alles zodoende duurder gaat maken. Tel uit je winst, de nederlandse regering bezuinigt op lonen, andere landen doen dat dan ook, en voor dat je het in de gaten hebt zit je weer met een crisis! En de laatste crisis is nog niet eens over!



Ik kan het me nog wel herinneren hoor, Italie die altijd en immer aan het devalueren was, ging je er met vakantie, dan had je miljoenen lires in je portemonnee. Ik geloof dat een kopje koffie 3000 lires kostte, maar toen had dat dus geen invloed op de prijzen en lonen van Nederland.Wat ik alleen maar aan wil geven is dat Europese landen al zo lang verweven zijn met elkaar dat het een illusie is om het weer uiteen te rafelen in allemaal kleine landjes. De regering bezuinigt overigens alleen maar op lonen van (semi-)ambtenaren. Wat ook logisch is want dat is 1 van de grootste uitgavenposten voor de overheid. Net als een bedrijf waar minder geld binnenkomt moet ook de overheid de tering naar de nering zetten. Het alternatief is dat de overheid (nog meer) op andere uitgaven (zorg, onderwijs, etc) bezuinigd. De keuze lijkt me dan makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 11 juli 2016 @ 19:55:

[...]





analisten denken dat de Deutsche Bank niet voldoende in kas heeft om de obligatie houders in 2017 te betalen.

de koers DB is daardoor nog verder omlaag gegaan, kan enorme gevolgen hebben voor de wereld economie.

Het kan niet zo zijn dat iemand gewoon maar iets roept zonder bronvermelding.

Dat de Italiaanse banken onder druk staan, natuurlijk. Dat is een feit. Maar dat deze banken op omkiepen staan is lariekoek.



Mienietjefietje maakt het nog bonter door te stellen dat de DB "op omvallen staat"...en alsof dat nog niet genoeg onzin is, stelt ze ook nog eens dat "al het geld in Europa" nog niet genoeg is om de boel te redden.



En dan zijn er ook nog mensen zoals jij en Pientjexxx die deze lariekoek gaan verdedigen.



Je zet jezelf er alleen maar mee voor schut.
Alle reacties Link kopieren
quote:[Rik78 schreef op 11 juli 2016 @ 20:27[/message]:

[...]



Het kan niet zo zijn dat iemand gewoon maar iets roept zonder bronvermelding.

Dat de Italiaanse banken onder druk staan, natuurlijk. Dat is een feit. Maar dat deze banken op omkiepen staan is lariekoek.



Mienietjefietje maakt het nog bonter door te stellen dat de DB "op omvallen staat"...en alsof dat nog niet genoeg onzin is, stelt ze ook nog eens dat "al het geld in Europa" nog niet genoeg is om de boel te redden.



En dan zijn er ook nog mensen zoals jij en Pientjexxx die deze lariekoek gaan verdedigen.



Je zet jezelf er alleen maar mee voor schut.





wat jij wilt.

banken staan dus nooit op omvallen en de belastingbetaler hoeft ze niet te redden.

de banken crisis heeft nooit bestaan.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 11 juli 2016 @ 20:27:

Het kan niet zo zijn dat iemand gewoon maar iets roept zonder bronvermelding.

Dat de Italiaanse banken onder druk staan, natuurlijk. Dat is een feit. Maar dat deze banken op omkiepen staan is lariekoek.



Mienietjefietje maakt het nog bonter door te stellen dat de DB "op omvallen staat"...en alsof dat nog niet genoeg onzin is, stelt ze ook nog eens dat "al het geld in Europa" nog niet genoeg is om de boel te redden.

Je hebt gelijk wat bronvermelding betreft, er wordt inderdaad veel onzin zo maar doorverteld.

Wat betreft de Italiaanse banken en de Deutsche Bank, die staan er slecht bij. Heel slecht.

De Italiaanse banken hebben voor 360 miljard euro (!) aan oninbare leningen uitstaan, want ze innen daar meestal maar 80% van alle leningen. Gelukkig heeft Draghi zijn bazooka's met honderden miljarden nieuw gemaakt geld klaarstaan. Er wordt een reddingsplan gemaakt (want Italiaanse banken failliet laten gaan laten Draghi en Dijsselbloem niet gebeuren) dat ons geld gaat kosten. Draghi gaat bankaandelen opkopen of steunt Italie dat het gaat doen. Zonder reddingplan gaan ze in ieder geval ten onder.



Deutsche Bank is echt een enorm gevaar vanwege de omvang; bijna 60 biljoen euro aan derivatencontracten.

Als jij nou eens een bron zoekt waarin staat dat het geweldig gaat met de Deutsche Bank?
Alle reacties Link kopieren
quote:aquariusje7700 schreef op 11 juli 2016 @ 21:20:

[...]

Je hebt gelijk wat bronvermelding betreft, er wordt inderdaad veel onzin zo maar doorverteld.

Wat betreft de Italiaanse banken en de Deutsche Bank, die staan er slecht bij. Heel slecht.

De Italiaanse banken hebben voor 360 miljard euro (!) aan oninbare leningen uitstaan, want ze innen daar meestal maar 80% van alle leningen. Gelukkig heeft Draghi zijn bazooka's met honderden miljarden nieuw gemaakt geld klaarstaan. Er wordt een reddingsplan gemaakt (want Italiaanse banken failliet laten gaan laten Draghi en Dijsselbloem niet gebeuren) dat ons geld gaat kosten. Draghi gaat bankaandelen opkopen of steunt Italie dat het gaat doen. Zonder reddingplan gaan ze in ieder geval ten onder.



Deutsche Bank is echt een enorm gevaar vanwege de omvang; bijna 60 biljoen euro aan derivatencontracten.

Als jij nou eens een bron zoekt waarin staat dat het geweldig gaat met de Deutsche Bank?



Maar er is ook nog goed nieuws. Volgens Dijsselbloem gaat er geen cent meer uitgegeven worden om banken te redden. Dan herinner ik er maar even weer aan dat Jan Cees de Jager meldde dat iedere cent die naar Griekenland ging met rente terug betaald zou worden. En dan natuurlijk Pinokkio Rutte 'geen cent meer naar Griekenland'. De hoge heren liegen er lustig op los in de hoop dat het klootjesvolk hen op hun blauwe ogen geloofd. Mensen, wij zijn de sjaak, s.a.p. een Nexit voordat we nog meer meegezogen worden in het EU-moeras.



http://politiek.tpo.nl/20 ... et-banken-onbespreekbaar/
Alle reacties Link kopieren
http://www.rtlnieuws.nl/b ... -premier-groot-brittannie



Theresa May begint woensdag als premier Groot-Brittannië



Hoorde net op Nieuwsuur dat ze officieel in het REMAIN kamp zat maar een twijfelaar was.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:aquariusje7700 schreef op 11 juli 2016 @ 21:20:

[...]

Als jij nou eens een bron zoekt waarin staat dat het geweldig gaat met de Deutsche Bank?

Hou toch op met die onzin. Ik beweer helemaal niet dat het geweldig gaat met DB. Ik zeg alleen dat deze niet op omkiepen staat. En dat is wat er beweerd wordt. Dus ik ga die bron helemaal niet zoeken want die is er niet.



Een forummer plaatst kletskoek en die kan dat, zoals veel van haar posts niet onderbouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven