Paasviering op school

12-04-2017 13:36 548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ná de zwartePiet-discussie nu de paasstokken-discussie? Het moet niet gekker meer worden. Ik las dat ouders en leerlingen uit andere geloven het respecteren dat er vanuit de christelijke traditie les gegeven word. Maar dan lees ik dat voorzitter Gerard van Drielen niet wil ingaan op de vraag of het klopt dat op 1 van de scholen een kruis zou zijn afgebroken. Ik wil geen aanpassing van de paasviering op protestantse en rooms-katholieke scholen omdat het net als bij de zwarte Pieten-discussie nergens op slaat. Wat vinden jullie?





De Telegraaf

Germa Graveland

2 uur geleden



Spoeddebat over paasvieringen scholen



De raadsfractie van de PVV in Den Haag heeft een spoeddebat aangevraagd over de aanpassing van paasvieringen op christelijke basisscholen in de hofstad. In de Tweede Kamer eist de partij uitleg van het kabinet.



Paasvieringen op protestantse en rooms-katholieke basisscholen in Den Haag worden afgezwakt om ouders van islamitische leerlingen tegemoet te komen. Als kinderen van het thuisfront niet mogen rondlopen met een christelijk kruis, worden soms de bovenkant van paasstokken afgebroken.



Verraad



PVV-raadslid Elias van Hees spreekt van ’verraad aan onze cultuur’. „Pasen wordt te grabbel gegooid vanwege de islam.” Ook zijn college in de oppositie, fractievoorzitter Richard de Mos van Groep de Mos noemt het bizar. „Als je notabene op christelijke scholen al geen Pasen mag vieren.” Hij is ook van mening dat dit een zaak van scholen is en de politiek niets kan doen. „Dat zagen we in de zwartepietendiscussie, waarbij we zelfs een petitie aan de scholen aanboden. En er gebeurde niets.”



Knieval



Pieter Grinwis van de ChristenUnie/SGP benadrukt ook dat het aan schoolbestuur, personeel en ouders is om de identiteit van de school te bewaken. „Het is fout als er een knieval wordt gemaakt door een kruissymbool af te breken”, zo stelt hij. „Als dat al is gebeurd, want dat wordt weersproken. Maar we moeten niet doen alsof Pasen tot vorig jaar overal op een superchristelijke manier werd gevierd. Wat hebben hazen en eieren met het Pasen te maken? Vanuit de SCOH Scholen is mij verzekerd dat in vieringen op alle scholen de essentie van het Paasverhaal en dat is Jezus sterven en opstanding centraal staat.”



Lees ook: Paasviering afgezwakt



Dat bevestigt ook Grada Huis van Lucas Onderwijs, de andere organisatie met rooms-katholieke en protestantse basisscholen in de hofstad. „Wij vieren alle christelijke traditionele feestdagen en altijd komt het paasverhaal aan bod. Ouders en kinderen uit andere geloven zijn hier welkom, maar ze weten en respecteren dat we vanuit de christelijke traditie lesgeven.”



Begrip



De SCOH met 38 scholen heeft niet het idee dat de christelijke vieringen de laatste jaren veranderd zijn. „We zijn protestantse-christelijk en we doen alle vieringen”, aldus voorzitter Gerard van Drielen. „Scholen pakken het allemaal anders, soms zijn dat vieringen in de kerk, op school, in de klas. Het opvallende is dat bij ouders van alle geloven er sprake is van waardering voor de manier waarop wij levensbeschouwelijk onderwijs geven. Het leidt tot begrip.”



Hij wil niet ingaan op de vraag of het klopt dat op 1 van de scholen een kruis zou zijn afgebroken omdat een islamitische ouder bezwaar had dat zijn kind een kruis droeg.
LOEP ME MAAR aub.
Nou ja, al met al maak ik me meer zorgen om aanslagen, oorlogen, het milieu en hongersnood. Niet speciaal in die volgorde.

Denk eens aan "the passion". Dat hadden we vroeger niet. Iedereen kan tegenwoordig kennis nemen van ons Paasfeest via de tv of live. Dus ik heb nou niet echt het gevoel dat "onze" feesten uitsterven ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmetje2 schreef op 23 april 2017 @ 00:48:

Ga lekker Pasen of het Slachtfeest vieren achter de voordeur en val mij er niet mee lastig. Al die rottige kerkklokken of megafoons van moskeeën, ben er klaar mee. Ik wil het niet opgedrongen worden en dat gebeurt wel.Megafoons van moskeeën zou ik ook absoluut niet willen horen, afschuwelijk. Wat je rottig vind aan een kerkklok begrijp ik dan weer niet. Behalve als je er tegenover zou wonen en nachtdienst hebt gehad en de slaap niet kan vatten, maar dan nog liever een gezellige kerkklok of romantisch toeterende boot dan een drukke winkelstraat, een spoorwegovergang, schoolplein of autoweg langs mijn raam. Dronken pubers na een uitje. Of dat gemene snirpende fluitje van die scheidsrechter op zondag als de plaatselijke voetbalclub een thuiswedstrijd speelt. En het geluid van de fanfare die elke week repetities heeft.



Je kan het niet iedereen naar z'n zin maken.



Ik zou kunnen zeggen dat ik er klaar mee zou zijn als jij telkens met de auto, vrachtauto,vliegtuig, boot of trein voorbij raast en ik zou moeten wachten tot de slagbomen met rinkelende bellen weer omhoog gaan of dat ik mijn wijsvingers in de oren moet stoppen voor die herrie. Of de herrie van jou schreeuwende kinderen op het schoolplein elke dag weer. Maar mij hoor je daar niet over. Van mij hoef je niks. Wil je HareKrishna achterna, moet jij weten.



Ik val jou niet lastig als ik met pasen eitjes op tafel zet, gezegende buxustakjes achter het kruisje boven de voordeur steek, en als ik de paasstok op een christelijke school waardeer zoals die word gemaakt, daar hoef je ook geen last van te hebben. Ik herhaal even een eerdere post van mij:







quote:missie_m schreef op 22 april 2017 @ 13:44:

[...]





Je klaagt tegen de verkeerde muur. Voor mij hoef jij je nul-komma-nul aan te passen aan datgene wat ik belangrijk vind. Ik respecteer je met of zonder geloof. Als ik naar de Engelse les ga vraag ik niet of de lessen in het Duits of Spaans gegeven worden.

Ik vind het ook niet fijn dat jij me zou zeggen dat ik mijn Engelse woordenboek overboord moet gooien zodat jij er geen last van hebt.



.........................................



LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:sam1968 schreef op 23 april 2017 @ 13:08:

Nou ja, al met al maak ik me meer zorgen om aanslagen, oorlogen, het milieu en hongersnood. Niet speciaal in die volgorde.

Denk eens aan "the passion". Dat hadden we vroeger niet. Iedereen kan tegenwoordig kennis nemen van ons Paasfeest via de tv of live. Dus ik heb nou niet echt het gevoel dat "onze" feesten uitsterven ofzo.Ach, En wat schreef je onder mijn post toen ik de wantoestanden (letterlijk staat er: De misstanden zijn vaak zo extreem en zo buiten proportioneel dat je je waant in oorlogsgebied! ) in het Haags zwembad aanhaalde:







quote:sam1968 schreef op 20 april 2017 @ 18:18:

[...]





Hier is een apart topic voor Missie!
LOEP ME MAAR aub.
quote:sam1968 schreef op 23 april 2017 @ 13:08:

Nou ja, al met al maak ik me meer zorgen om aanslagen, oorlogen, het milieu en hongersnood. Niet speciaal in die volgorde.

Denk eens aan "the passion". Dat hadden we vroeger niet. Iedereen kan tegenwoordig kennis nemen van ons Paasfeest via de tv of live. Dus ik heb nou niet echt het gevoel dat "onze" feesten uitsterven ofzo.Een maatschappij met parallelle samenlevingen, no go area's (vooral voor westerse vrouwen en homo's), geradicaliseerde moslims en een grote niet-westerse onderklasse die onderaan de samenleving bungelt in een overvol land kan vanzelf tot aanslagen, een (burger)oorlog en een compleet verpest milieu leiden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 23 april 2017 @ 14:09:

[...]





Een maatschappij met parallelle samenlevingen, no go area's (vooral voor westerse vrouwen en homo's), geradicaliseerde moslims en een grote niet-westerse onderklasse die onderaan de samenleving bungelt in een overvol land kan vanzelf tot aanslagen, een (burger)oorlog en een compleet verpest milieu leiden.En dan maar klagen over de bovenkant van een paasstok op een christelijke school.



Klein stukje uit bericht Politie moet dagelijks uitrukken naar 'Islama-bad':



......



Vrouwelijke collega’s worden dagelijks voor “kankerhoer” uitgemaakt ,geïntimideerd én bespuugd. Vooral wanneer grotere groepen moslim jongeren in het zwembad aanwezig zijn is het raak! De misstanden zijn vaak zo extreem en zo buiten proportioneel dat je je waant in oorlogsgebied! Met name in de vakantieperiodes, de vrijdagavonden maar vooral de zondagmiddagen tussen 14:00 en 16:00 uur zijn extreem te noemen. Ook bezoekers met de juiste intenties worden zwaar geïntimideerd, bedreigd en soms ook fysiek en/of mentaal mishandeld.



........
LOEP ME MAAR aub.
quote:Pientjexxxx schreef op 23 april 2017 @ 14:09:

[...]





Een maatschappij met parallelle samenlevingen, no go area's (vooral voor westerse vrouwen en homo's), geradicaliseerde moslims en een grote niet-westerse onderklasse die onderaan de samenleving bungelt in een overvol land kan vanzelf tot aanslagen, een (burger)oorlog en een compleet verpest milieu leiden.Mee eens maar dat wordt ook niet opgelost door dit soort topics dus ja..
quote:missie_m schreef op 23 april 2017 @ 13:55:

[...]





Ach, En wat schreef je onder mijn post toen ik de wantoestanden (letterlijk staat er: De misstanden zijn vaak zo extreem en zo buiten proportioneel dat je je waant in oorlogsgebied! ) in het Haags zwembad aanhaalde:









[...]

Dat staat er ja. Ik zou dat niet helemaal letterlijk nemen.
quote:sam1968 schreef op 23 april 2017 @ 14:40:

[...]



Mee eens maar dat wordt ook niet opgelost door dit soort topics dus ja..In ieder geval worden de problemen hier wel besproken. Dat is vaak al meer dan er in de politiek gebeurt. Als problemen niet benoemd worden, dan wordt er ook niets opgelost.
Alle reacties Link kopieren
quote:sam1968 schreef op 23 april 2017 @ 14:44:

[...]



Dat staat er ja. Ik zou dat niet helemaal letterlijk nemen.Je schrijft dat ik dat niet helemaal letterlijk moet nemen. Ik heb een paar regeltjes rood geverfd. Maar het is dus allemaal helemaal niet zo erg als dat het lijkt. Gelukkig dan maar. Dan kunnen we verder gaan met horen zien en zwijgen. Zullen we het dan nu weer hebben over de verschrikkelijke agressieve christelijke paasstok die op een christelijke school werden afgebroken? En laten we het hebben over de bodywarmers van motorclubs, want als motorleden zo'n 'color' dragen mogen ze niet bediend worden op het terras.







Politie moet dagelijks uitrukken naar 'Islama-bad'

'Ernstige incidenten zwembad niet gemeld'

20 april 2017



DEN HAAG - Uit de brief die personeel van het Haagse Zuiderparkbad aan de politiek stuurde, blijkt dat het al jaren mis is. Veel misstanden worden achtergehouden, zegt een medewerker van het zwembad, die nu aan de bel trekt. Volgens de klokkenluider is het schering en inslag. Aanrandingen en vernielingen zijn eerder regel dan uitzondering. "Dagelijks is er politie assistentie nodig om jongeren er uit te zetten óf te arresteren."



“Vrouwelijke collega’s worden dagelijks voor kankerhoer uitgemaakt, geïntimideerd en bespuugd,” staat in de brief die aan de Haagse politieke partij Groep De Mos is gericht



"Met name in de weekenden én zeker in de vakanties en in de periodes wanneer de buiten temperaturen gaan stijgen, wordt het Zuiderparkbad (ook inmiddels gekscherend bekend als “Islama-bad”) bezocht door met name Noord-Afrikaanse jongeren. Dagelijks is er politie assistentie nodig (het politiebureau bevindt zich overigens praktisch naast het zwembad) om jongeren er uit te zetten óf te arresteren."



De Mos wil vandaag tijdens een commissievergadering vragen stellen over de wantoestanden. De gemeente wil pas na die vergadering commentaar geven. Overlastgevers krijgen normaal een zwembadverbod.



Dit is de letterlijke tekst die bij de politieke partij Groep De Mos binnenkwam:



"Hieronder volgt een korte schets over de wantoestanden binnen de Haagse Gemeentebaden m.b.t allochtone bezoekers. Dit betreft o.a. hun houding, gedrag, omgangsvormen en (gebrek aan)respect.



M.b.t. het Zuiderparkbad is gebleken dat al sinds de opening (in 2000) er heel veel problemen zijn met vooral allochtonen met een islamitische achtergrond. Zij domineren (en bezitten) het zwembad dusdanig dat veel medebezoekers én personeel daar ernstig onder lijden.



Ook blijven veel autochtone bezoekers weg uit angst voor al datgeen wat er heeft plaatsgevonden en nog steeds plaatsvindt!Wij als personeel zijnde geven in deze e-mail een paar concrete voorbeelden (let wel dat is bij lange na niet alles).



Heel veel (ernstige) incidenten en misstanden worden gewoonweg niet gemeld óf doelbewust door het management en door de directie van de dienst OCW van de Gemeente Den Haag achtergehouden. Dit eigenlijk om het reële beeld te verdoezelen en te verzwijgen en niet te erkennen, met als doel dat het de media niet haalt en ook de Haagse burgers niet te veel ongerust maakt over datgeen wat er zich daadwerkelijk afspeelt. Want als men dit wel erkent én herkent dan moeten de desbetreffende leidinggevenden daadwerkelijk ingrijpen en er aan bij gaan dragen dat de situatie beter word.



Een reeks voorbeelden uit de praktijk.



Met name in de weekenden én zeker in de vakanties en in de periodes wanneer de buiten temperaturen gaan stijgen wordt het Zuiderparkbad (ook inmiddels gekscherend bekend als “Islama-bad”) bezocht door met name Noord-Afrikaanse jongeren.



Dagelijks is er politie assistentie nodig (het politiebureau bevindt zich overigens praktisch naast het zwembad) om jongeren er uit te zetten óf te arresteren.



De incidenten variëren van diefstal van goederen, vernielen van spullen en materiaal, aanrandingen, (soms ernstige) geweldsdelicten, bedreigingen én intimidatie.



Opvallend is vaak dat het zwembad stampvol zit met alleen jongens van Marokkaanse en/of Turkse afkomst.



Jonge meiden (én met name onze Hollandse meiden) zijn niet veilig in het zwembad gedurende deze uren waarin het vrijzwemmen én het recreatief zwemmen zijn opengesteld.



Mochten de dames wel komen word al door het aldaar aanwezige personeel gewaarschuwd je niet te uitdagend te kleden en de wildwaterkreek (ook wel bekend als de “aanrandkreek”) én het buitenbad én de Whirlpool (uitzwembad) te mijden. Puur omdat de kans zeer groot is dat je dan als vrouw wordt aangerand. Dit gebeurt wekelijks!



Opvallend is dat de genoemde allochtone jeugd hun eigen meisjes met rust laten (voor zover deze al komen of mogen zwemmen). Er is sprake van dubbel moraal. Islamitische vrouwen komen (indien ze mogen zwemmen van hun familie) dik ingepakt met veel kleding en hoofdbedekking het zwembad in.



Wekelijks wordt er voor honderden tot duizenden euro’s aan materiaal gesloopt. Uiteenlopend van wisselcabines, deuren, ramen, graffiti, etc. door deze doelgroep. De kosten aan reparatie, onderhoud én vervanging zijn op rekening van de Haagse belastingbetaler overigens!



Opmerkelijk is dat ze vaak komen zwemmen met een “Ooievaarspas” waardoor ze nauwelijks iets hoeven te betalen voor de entree van het zwembad (ze hebben ook geen besef van wat iets kost omdat ze worden gefaciliteerd en gepamperd). Het “Ooievaarspas systeem” is in het leven geroepen door de Gemeente Den Haag destijds omde minder bedeelden te voorzien om deel te nemen aan allerlei maatschappelijke activiteiten.



Het complete “Ooievaarspas systeem” word al sinds jaar en dag misbruikt omdat veel allochtonen ook criminele inkomsten hebben en soms met hele dure auto’s komen voorrijden en zich kleden in de duurste merkkleding maar vervolgens bij de kassa afrekenen met een Ooievaarspas (lees extreme korting).



Deze bovengenoemde wantoestanden binnen de Haagse gemeentebaden kunnen alleen maar bestaan bij het gebrek aan erkenning en leiding van bovenaf. “Horen Zien én Zwijgen” is hier van toepassing !



In de zestien jaar dat het Zuiderparkbad is geopend zijn vele personeelsleden bedreigd en ook daadwerkelijk verbaal én fysiek mishandeld! Dit varieert van het gooien van stenen bij de fietsenstalling van het personeel wanneer collega’s door moslim tuig buiten werd opgewacht na diensttijd tot vuistslagen in het gezicht op momenten dat collega’s bepaald tuig probeert aan te spreken en probeert op te treden.



Vrouwelijke collega’s worden dagelijks voor “kankerhoer” uitgemaakt ,geïntimideerd én bespuugd. Vooral wanneer grotere groepen moslim jongeren in het zwembad aanwezig zijn is het raak! De misstanden zijn vaak zo extreem en zo buiten proportioneel dat je je waant in oorlogsgebied! Met name in de vakantieperiodes, de vrijdagavonden maar vooral de zondagmiddagen tussen 14:00 en 16:00 uur zijn extreem te noemen. Ook bezoekers met de juiste intenties worden zwaar geïntimideerd, bedreigd en soms ook fysiek en/of mentaal mishandeld.



In de afgelopen jaren zijn veel collega’s in de ziektewet beland en sommige zijn ook nooit meer teruggekeerd. Voor de collega’s met psychische klachten m.b.t. de wantoestanden in de zwembaden resulteerde dat in “een enkele reis uitgang”.



De afgelopen jaren is gebleken dat er weinig medeleven en compassie is vanuit de Dienst OCW m.b.t. de veiligheid, welzijn én toekomstperspectief voor hun medewerkers. Vele medewerkers uit de diverse zwembaden willen groeien, perspectief en een andere baan! Dit word tegengehouden!



Duidelijk is ook dat veel allochtone jongeren met een moslim achtergrond geen grenzen hebben en deze ook niet kennen en ook totaal geen enkel respect tonen voor de medemens (met name de autochtone bezoekers).



Het taalgebruik is ook vaak van religieuze aard. In de herfstvakantie bijvoorbeeld was er een groep van ongeveer 20 Marokkaanse jongeren in de leeftijdscategorie tussen de 8-15 jaar in het buitenbad (uitzwembad) aanwezig die extreem hard én aanhoudend “Allah Akhbar” gilden.



Dit gebeurde op een zeer intimiderende, dominante én agressieve manier waardoor andere bezoekers werden afgeschrikt om bij hen in de buurt te komen. Dit kan alleen maar plaatsvinden door gebrek én aanwezigheid van leidinggevenden.



Maar ook de politiek faalt! Het systeem is zodanig uitgehold dat deze jongeren de dienst uitmaken en de overhand hebben.



Krachtige maatregelen i.c.m. een duidelijk beleid blijven uit!



Ontzeggingen (voor zover deze kunnen en worden uitgedeeld) zijn van korte aard en maken geen enkele indruk op soms doorgewinterde en doorgedraaide Marokkaanse jongeren die zoveel ontzeggingen hebben gehad dat ze hun slaapkamer ermee kunnen behangen. Vaak komen ook de ouders en/of familieleden in beeld om verhaal te halen wanneer hun kind eruit word gezet door bv. diefstal, intimidatie, geweldsdelicten.



Het gezag van de politie én zwembadpersoneel ontbreekt!"
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:sam1968 schreef op 23 april 2017 @ 14:40:

[...]



Mee eens maar dat wordt ook niet opgelost door dit soort topics dus ja..Onder welk 'soort' valt dit topic dan?
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 23 april 2017 @ 17:41:

[...]





Onder welk 'soort' valt dit topic dan? De topics waar de feiten niet zo goed vallen bij politiek correcte, linkse VIVA-forumsters.
Waar komt jouw OP nou op neer?

Dat er misschien wel 1 paasstok is afgebroken.

Verder geven scholen aan:

Vanuit de SCOH Scholen is mij verzekerd dat in vieringen op alle scholen de essentie van het Paasverhaal en dat is Jezus sterven en opstanding centraal staat

Dat bevestigt ook Grada Huis van Lucas Onderwijs, de andere organisatie met rooms-katholieke en protestantse basisscholen in de hofstad. „Wij vieren alle christelijke traditionele feestdagen en altijd komt het paasverhaal aan bod. Ouders en kinderen uit andere geloven zijn hier welkom, maar ze weten en respecteren dat we vanuit de christelijke traditie lesgeven.

Het opvallende is dat bij ouders van alle geloven er sprake is van waardering voor de manier waarop wij levensbeschouwelijk onderwijs geven. Het leidt tot begrip.



Inmiddels zijn we dan aangeland bij een "oorlogsgebied" waar inderdaad een ander topic voor geopend is.

Van 1 misschien afgebroken paasstok naar een oorlogsgebied.

En leden van een motorclub. Want dat zijn allemaal lieverdjes begrijp ik? Of wat?
quote:Pientjexxxx schreef op 23 april 2017 @ 17:51:

[...]





De topics waar de feiten niet zo goed vallen bij politiek correcte, linkse VIVA-forumsters.Feiten, jaja
quote:sam1968 schreef op 23 april 2017 @ 17:58:

[...]



Feiten, jajaDurf je hier met droge ogen te beweren dat al die verhalen over die zwembaden verzonnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 23 april 2017 @ 17:51:

[...]





De topics waar de feiten niet zo goed vallen bij politiek correcte, linkse VIVA-forumsters.De feiten vallen nooit goed, maar ze onder het kleedje vegen is dan weer helemaal geen 'correcte' houding van VIVA-forumsters, egaal of ze links of rechts zijn.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Pientjexxxx schreef op 23 april 2017 @ 17:59:

[...]





Durf je hier met droge ogen te beweren dat al die verhalen over die zwembaden verzonnen zijn?

Nee hoor.

Dat beweer ik helemaal niet.

Maar als het een oorlogsgebied was had ik het op het journaal gezien. Daar ben ik wel zo'n beetje van overtuigd.
quote:missie_m schreef op 23 april 2017 @ 18:00:

[...]





De feiten vallen nooit goed, maar ze onder het kleedje vegen is dan weer helemaal geen 'correcte' houding van VIVA-forumsters, egaal of ze links of rechts zijn.De feiten zijn dat de scholen zeggen dat ze gewoon Pasen vieren.
Alle reacties Link kopieren
quote:sam1968 schreef op 23 april 2017 @ 17:57:

Waar komt jouw OP nou op neer?

Dat er misschien wel 1 paasstok is afgebroken.

Verder geven scholen aan:

Vanuit de SCOH Scholen is mij verzekerd dat in vieringen op alle scholen de essentie van het Paasverhaal en dat is Jezus sterven en opstanding centraal staat

Dat bevestigt ook Grada Huis van Lucas Onderwijs, de andere organisatie met rooms-katholieke en protestantse basisscholen in de hofstad. „Wij vieren alle christelijke traditionele feestdagen en altijd komt het paasverhaal aan bod. Ouders en kinderen uit andere geloven zijn hier welkom, maar ze weten en respecteren dat we vanuit de christelijke traditie lesgeven.

Het opvallende is dat bij ouders van alle geloven er sprake is van waardering voor de manier waarop wij levensbeschouwelijk onderwijs geven. Het leidt tot begrip.



Inmiddels zijn we dan aangeland bij een "oorlogsgebied" waar inderdaad een ander topic voor geopend is.

Van 1 misschien afgebroken paasstok naar een oorlogsgebied.

En leden van een motorclub. Want dat zijn allemaal lieverdjes begrijp ik? Of wat?Omdat iemand het volgende schreef:quote:sam1968 schreef op 23 april 2017 @ 13:08:

Nou ja, al met al maak ik me meer zorgen om aanslagen, oorlogen, het milieu en hongersnood. Niet speciaal in die volgorde.

Denk eens aan "the passion". Dat hadden we vroeger niet. Iedereen kan tegenwoordig kennis nemen van ons Paasfeest via de tv of live. Dus ik heb nou niet echt het gevoel dat "onze" feesten uitsterven ofzo.
LOEP ME MAAR aub.
En ondertussen heb jij nog nooit een moskee gehoord, Missy.

Dat vind ik in deze tijd helemaal onvoorstelbaar.

Ken je wel moslims in het echt?

Of alleen van tv en/of uit de krant?
Omdat iemand het volgende schreef:



Nou nee Missy, het oorlogsgebied haal jij er al bij op pagina 17.
quote:sam1968 schreef op 23 april 2017 @ 18:02:

[...]



De feiten zijn dat de scholen zeggen dat ze gewoon Pasen vieren.Niet alle scholen vieren dat en ze draaien graag om de hete brij heen.
quote:sam1968 schreef op 23 april 2017 @ 18:01:

[...]



Nee hoor.

Dat beweer ik helemaal niet.

Maar als het een oorlogsgebied was had ik het op het journaal gezien. Daar ben ik wel zo'n beetje van overtuigd.Nou er gaan nog net geen bommen af, maar onveilig voor meisjes is het in ieder geval wel in die zwembaden.
Grappig ook dat het het negatieve, bedreigende eruit pikt.

In plaats van onze jaarlijkse musical over het paasfeest op de nationale tv.
quote:Pientjexxxx schreef op 23 april 2017 @ 18:08:

[...]





Niet alle scholen vieren dat en ze draaien graag om de hete brij heen.Ja zou kunnen maar ik ga jou niet op jouw woord geloven.
quote:Pientjexxxx schreef op 23 april 2017 @ 18:09:

[...]





Nou er gaan nog net geen bommen af, maar onveilig voor meisjes is het in ieder geval wel in die zwembaden.Dan moet daar meer toezicht zijn en zwaarder gestraft worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven