Planning in grote steden, is het echt zo moeilijk?

Log nu in om te reageren
  1. quote:
    badmeester schreef op 09 april 2017 @ 13:22:
    [...]

Er komen juist steeds meer mensen naar de stad en je zal in veel slechte wijken heleboel gentrification krijgen.

Klopt, op zich is het best fijn dat veel buurten worden opgeknapt omdat het centrum zo weer groter wordt. Moet ik me erbij voorstellen dat Amsterdam dus nog groter wordt? Dus de slechte wijken komen steeds meer buiten de ring? Ik vind het interessant, dat zeker.

@Zeeuwmeisje, de 60 dagen regel ken ik en klinkt goed hoor maar de praktijk is anders. Mensen die langer verhuren, mogen wat mij betreft een flinke boete ontvangen.
    En voor wat betreft die fietsende toeristen. Misschien aan toeristen zoveel mogelijk fietsen verhuren in een zelfde opvallende kleur. Die rode van MacBike vielen best op.
    Sjarel wijzigde dit bericht op 09-04-2017 17:34 met 54%
  2. quote:
    Mevrouw75 schreef op 09 april 2017 @ 16:37:
    [...]

Ik lees net dat er bij mij om de hoek massaal aan disco bramenplukken gedaan wordt door verveelde Amsterdam, dus die Amsterdammers doen ook belachelijke dingen in de provincie.
    En veel Amsterdammers zijn weer import vanuit de provincie.
  3. quote:
    zeeuwsmeisje1981 schreef op 09 april 2017 @ 13:58:
    [...]

:heart:
    ik ook van jou badmeester!
    Viel me al langer op.

Maar ik ruim toch elke dag een beetje op?
  4. .
    Taralina wijzigde dit bericht op 10-04-2017 06:38 met 99%
  5. quote:
    Sjarel schreef op 09 april 2017 @ 17:18:
    En veel Amsterdammers zijn weer import vanuit de provincie.
    Of worden export ernaartoe.
  6. quote:
    Sjarel schreef op 09 april 2017 @ 13:03:
    [...]

Dat dus. In Amsterdam lopen verkondigen dat het zooo fijn is om een huisje in Bakkum te hebben want ja lekker rustig, terug naar de natuur. Dat oergevoel is zo goed voor de kinderen. Zo lekker mindfull allemaal. Vervolgens creëeren ze daar weer drukte.

Ik woon in de buurt van Bakkum. En inderdaad; de Amsterdamse yuppen komen steeds meer deze kant op. Het strand hier wordt ook steeds hipper en drukker helaas. Bakkum is super populair. Hele vriendengroepen uit de stad staan hier. Kinderen lekker laat naar bed, en als ze eenmaal liggen gezellig met de bevriende ouders aan de coke... oergezellig.

Het beroerde is; er komen ook steeds meer amsterdamse yuppen in deze buurt wonen. Goed voor de huizenprijzen, maar de leuke plekjes worden ook door hen gevonden...en dat brengt drukte en hip gedoe met zich mee. Ik vind dat zo jammer.
  7. Ik kom ook gezellig bij je in buurt wonen Noerie maar dan wel een dorpje waar de meeste 020-ers niet komen, te onbekend, te sjeijk. Het Laren van de Noord Hollandse duinen zeg maar, nee niet Bergen.

This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
  8. E-Kortingscodes

Voor alle bezoekers van VIVA zijn er EXCLUSIEVE kortingscodes beschikbaar gesteld die gratis te gebruiken zijn bij de beste webshops van Nederland. Houd deze pagina in de gaten en bespaar nu met jouw kortingscode!

Lees verder

9. Wat leuk! Ik ben wel benieuwd welk dorp je dan bedoeld....
    En er zijn nog zat leuke rustige plekken te vinden in de buurt hoor; maar ik merk we echt al verschil op sommige plekken.
  10. Viel me afgelopen zomer al op,strand Bakkum ligt vol met hoogblonde, leerachtige Amsterdam-Noord vrouwen.
    Met flessen wijn en veel peuken op hun ligbedje.
    Jammer.
    Wij gaan steeds vaker richting IJsselmeerkust, heerlijke strandbaden. veel lokaal publiek.
    Heel fijn
  11. quote:
    potsiedikkie schreef op 10 april 2017 @ 12:21:
    Viel me afgelopen zomer al op,strand Bakkum ligt vol met hoogblonde, leerachtige Amsterdam-Noord vrouwen.
    Jammer.
    Wij gaan steeds vaker richting IJsselmeerkust, heerlijke strandbaden. veel lokaal publiek.
    Heel fijn

Ik ga nu vaak naar het stille strand. Wat een drukte op Bakkum inderdaad. Blegh.
    IJsselmeerkust; ook mooi!
  12. Wat de cat zegt.

This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
  13. Super hoor! Zal je vast heel goed bevallen. Ik woon een dorp naast je:-)
  14. ik woon meer richting IJsselmeer, vlakbij de palingsound ;)
  15. Ja, ik kijk er echt naar uit. Dichtbij de duinen en het bos en toch nog alle voorzieningen dichtbij.

16. Je bent vast snel gewent. Ik heb nooit spijt gehad. Heerlijke omgeving hier.
  17. quote:
    Erizon schreef op 10 april 2017 @ 08:20:
    [...]

Of worden export ernaartoe.
    En zo is het cirkeltje weer rond. Veel oorspronkelijke Amsterdammers zijn inmiddels al verhuisd naar Almere of Purmerend. En bij de yuppen zijn oa Haarlem, het Gooi en Abcoude in trek.
  18. quote:
    potsiedikkie schreef op 10 april 2017 @ 12:21:
    Viel me afgelopen zomer al op,strand Bakkum ligt vol met hoogblonde, leerachtige Amsterdam-Noord vrouwen.
    Jammer.
    Heel fijn
    Maar die komen juist al jaaaaaaaren op Bakkum. Het zijn zijn de discobramenplukkende yuppen die het nou net een aantal jaar geleden ontdekt hebben.
  19. quote:
    Noerie schreef op 10 april 2017 @ 12:08:
    [...]

Ik woon in de buurt van Bakkum. En inderdaad; de Amsterdamse yuppen komen steeds meer deze kant op. Het strand hier wordt ook steeds hipper en drukker helaas. Bakkum is super populair. Hele vriendengroepen uit de stad staan hier. Kinderen lekker laat naar bed, en als ze eenmaal liggen gezellig met de bevriende ouders aan de coke... oergezellig.

Het beroerde is; er komen ook steeds meer amsterdamse yuppen in deze buurt wonen. Goed voor de huizenprijzen, maar de leuke plekjes worden ook door hen gevonden...en dat brengt drukte en hip gedoe met zich mee. Ik vind dat zo jammer.

Coke @-(? Echt waar?

Tja, ik snap wel dat Amsterdammers weer weggaan uit de stad en elders een leuk huisje op de kop tikken. Voor hetzelfde geld meer huis, zeker met kinderen. Hier een huis kopen in een gewilde wijk is een crime. Zelfs met flink over de vraagprijs bieden, kom je er niet want er is bijna altijd wel iemand die het financiële voorbehoud laat vallen. Dus of je kiest voor een mindere wijk die misschien wel steeds leuker wordt of weinig oppervlakte of je hebt genoeg poen of je verhuist naar een stad met relatief weinig reistijd. De buurt van Castricum/Heiloo wordt dan wel aantrekkelijk. Alkmaar hoor ik ook steeds vaker.
    En wat betreft Amsterdammers, net als mensen in de provincie, er zitten leuke mensen tussen en soms wat mindere. Net als toeristen :)
  20. cokegebruik is juist in dorpen veel hoger, daar word al jaren onderzoek naar gedaan. Volendam en de Veluwe zijn grootverbruikers.
  21. https://www.nrc.nl/nieuws ... ereld-ge-1501551-a1168069
    http://www.volkskrant.nl/ ... ls-in-nederland~a3662397/

Antwerpen en Amsterdam scoren hoog in Europa. Eindhoven scoort hoog op speed blijkbaar.

Verder vissersdorpen als Urk.
  22. Amsterdam is allang niet meer het originele Amsterdam. De meeste Amsterdammers wonen tegenwoordig in Almere of andere randgemeentes, de huizen die ooit werden bewoond door gewone mensen in het centrum, zijn allang opgewaardeerd naar exclusieve lofts of voor de gewone man onbetaalbare etagewoningen. Ter wille van de toeristen worden in verschillende buurten dan nog kroegen open gehouden die een "authentiek Amsterdamse sfeer" zouden moeten uitademen, maar dat is natuurlijk een farce. Want dat zijn allang niet meer de buurtkroegen voor de gesjochte Amsterdammer, want voor hen zijn de woningen in de omringende authentieke en karakteristieke straten niet meer te betalen.

Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
  23. Dat de originele Amsterdammers wegtrekken is zo slecht nog niet voor de stad. Dan komen er tenminste mensen wonen die normaal kunnen praten i.p.v. dat belachelijk dialect wat daar voorheen werd gesproken :-)
  24. De meeste grote, bekende steden hebben hiermee te kampen.
    Neem Berlijn, wat was dat toch een prachtige historische stad en nu is het een toeristische bende en wanna be Berliner die de huizen ingepikt hebben van de vorige bewoner die de huur niet meer kon opbrengen.
    nini28 wijzigde dit bericht op 11-04-2017 09:24 met 18%

Girls compete with each other, women empower one another
  25. Dit is het zogenaamde sociale woon beleid van adam: http://www.at5.nl/artikel ... starterswoningen_in_noord

De gemeente wil de hoofdprijs voor de grond en dan zijn het afdwingen van woningen voor een haalbare prijs geen optie meer.