Polen gaat tinky-winky onderzoeken

29-05-2007 09:57 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het tasje van Tinky Winky heeft mogelijk een homoseksuele ondertoon. Ik zag het damestasje wel maar pas later realiseerde ik me dat Tinky Winky een jongen is.



PFFFTT!!!!



 HET MOET TOCH NIET GEKKER WORDEN!
Alle reacties Link kopieren
Alsof jongetjes spontaan homofiel werden van de tovenaarsleerling in Tita Tovenaar ............. :o:o
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Vergeet niet dat ie roze is een een driehoek op zijn hoofd heeft.<br /> Uiteraard is Tinky-winky homo, leren peuters al dat dat niet raar of eng is.<br /><br />Overigens zit dat hele teletubbies bomvol verwijzingen naar extacy en LSD-gebruik, als je dat er in wilt zien. In Engeland is hier ook al een enorme rel ooit over geweest en de polen doen dat nu dunnetjes over, ach nouja LB!.
Alle reacties Link kopieren
Alsof een peuter dat door heeft; een driehoek en handtas.......misschien leuk voor de homoparen die peuters hebben , maar ik zie er niets opvoedkundigs, opruiends, of voorlichtingsgevend in , hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Peuters zullen het idd niet doorhebben. Ik weet nog heel goed dat ik het als peuter alleen maar Toevallig vaond dat Sinterklaas dezelfde schoenen had als Ome Kees, Noit daaraan de conclusie verbonden dat t Ome Kees was onder die baard.<br /><br />Maar als meekijkende ouder wordt je supersuf van al dat geherhaal uh-oh, en dus ga je je maar druk maken om minor details. En waarom zien we alleen witte konijntjes in teletubbieland? Is dat geen discriminatie?
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft een driehoek dan te maken met homoseksualiteit???



In Guatemala dragen alle mannen handtassen, hoort gewoon bij de klederdracht :D
Alle reacties Link kopieren


Wat heeft een driehoek dan te maken met homoseksualiteit???



In Guatemala dragen alle mannen handtassen, hoort gewoon bij de klederdracht :D
homo's waren verplicht een roze driehoek te dragen in de oorlog, net zoals de Joden een gele ster, en de zigeuners weer iets anders (ben vergeten wat dat was)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Noooit geweten. :$:o
Alle reacties Link kopieren


Wat heeft een driehoek dan te maken met homoseksualiteit???



Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen maar soms met zappen zie je wel eens een tele-tubbie, en ooit gezien in de persiflatie van Bart. Maar ik wist niet eens dat Tinky een mannetje was, ik zag die beestjes als onzijdig. Van die roze driehoek wist ik ook niet. Moet toch vaker gaan kijken, tele-tubbies is dus heel leerzaam ;).
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
:(

;(





Ik schaam me kapot.

Maar zulk soort verwijzingen naar homoseksualiteit zijn dan toch helemaal niet onschuldig en grappig....? Die handtas vond ik nog wel geinig.
Alle reacties Link kopieren
Of misschien zijn de makers net zulke onwetende sukkels als ikzelf. Of is dat onwaarschijnlijk?
Alle reacties Link kopieren
Roze driehoek



Van Wikipedia



Ga naar: [fgcolor=#0000ff]navigatie[/fgcolor], [fgcolor=#0000ff]zoek[/fgcolor]







Roze driehoek gecombineerd met een hartje (animatie van Peter Welleman).

De roze driehoek werd gebruikt als herkeningsteken voor de vervolging van homoseksuelen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Homoseksuelen die door de nazi’s waren gevangen of gearresteerd en in concentratiekampen gevangen zaten, kregen ter herkenning een roze driehoek op hun kleding. Andere labels waren onder meer de groene driehoek voor criminelen, de rode driehoek voor politieke gevangenen en de bekende gele Davidster voor Joden. (Homoseksuele joodse gevangenen kregen een roze/gele Davidster.) Volgens historici ontstonden in de concentratiekampen aan de hand van de gebruikte sterren en driehoeken een soort hiërarchie onder de gevangenen. Dragers van de roze driehoek zouden tot de onderste regionen van de gevangenen-hiërarchie hebben behoord. Later, vanaf de jaren '70, is deze driehoek uitgegroeid tot algemeen symbool voor de homobeweging (in feite een soort geuzenteken).
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
De roze driehoek werd gebruikt als herkeningsteken voor de vervolging van homoseksuelen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Homoseksuelen die door de nazi’s waren gevangen of gearresteerd en in concentratiekampen gevangen zaten, kregen ter herkenning een roze driehoek op hun kleding. Andere labels waren onder meer de groene driehoek voor criminelen, de rode driehoek voor politieke gevangenen en de bekende gele Davidster voor Joden. (Homoseksuele joodse gevangenen kregen een roze/gele Davidster.) Volgens historici ontstonden in de concentratiekampen aan de hand van de gebruikte sterren en driehoeken een soort hiërarchie onder de gevangenen. Dragers van de roze driehoek zouden tot de onderste regionen van de gevangenen-hiërarchie hebben behoord. Later, vanaf de jaren '70, is deze driehoek uitgegroeid tot algemeen symbool voor de homobeweging (in feite een soort geuzenteken).
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
Tinky Winky is hasstikke páárs ...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
In de jaren 70 en 80 werd de roze driehoek door homo's en lesbiennes gedragen als een soort van geuzenteken. Juist om te laten zien dat ze trots waren op hun identiteit als homosexueel. vermoedelijk hebben de makenrs van teletubbies meer associaties  bij die tijd, dan bij WOII.<br /><br />En zoals ik al zei, het zit oook bomvol verwijzingen naar flowerpower en LSD.<br />Ik denk dat de makers dat als flauwe grap gedaan hebben.
Alle reacties Link kopieren
En zoals ik al zei, het zit oook bomvol verwijzingen naar flowerpower en LSD.is mij nooit opgevallen..ik keek het liefste niet mee......

Ik denk dat de makers dat als flauwe grap gedaan hebben. ik zou ook flauw worden als ik zoiets moest maken........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Die konijnen zijn toch echt bruin (of wildkleur, zo u wilt).



En zijn die andere drie dan allemaal dames? Ze vinden het ook nogal leuk een rok aan te trekken bij tijd en wijle.
'It could be lupus'
Volgens mij zij het twee mannetjes en twee vrouwtjes. En die groene is een neger. 
Alle reacties Link kopieren
Of misschien zijn de makers net zulke onwetende sukkels als ikzelf. Of is dat onwaarschijnlijk?
of misschien hadden ze gewoon n simpel motiefje nodig om de boel op te leuken, want wat zouden die andere dingen ,cirkel en spies of zoiets dan betekenen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren




quote:

homo's waren verplicht een roze driehoek te dragen in de oorlog, net zoals de Joden een gele ster, en de zigeuners weer iets anders (ben vergeten wat dat was)


heb ook maar even opgezocht wat de zigeuners als teken hadden, werd er zelf nieuwsgierig naar , al is t misschien of-topic



Als herkenningsteken in de concentratiekampen droegen de zigeuners een "Z", die getatoeëerd was op hun linkerarm en een zwarte driehoek (het herkenningsteken voor asocialen).
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste is Tinky Winky echt geen roze homo, maar een paarse travestiet.



En verder verbaast me dat het hier vooral over de Teletubbies gaat, terwijl de Poolse overheid veel ernstigere maatregelen tegen homosexuelen dreigt te gaan nemen. Ze onderzoekt namelijk ook of sommige functies, bijvoorbeeld in het onderwijs, voor homoseksuelen kunnen worden verboden. Daar is 60% van de Polen voorstander van. Als homosexuelen worden uitgesloten van bepaalde functies, lijkt me dat een schending van de mensenrechten.



Lekker, zo'n homofoob EU land :? 



De volgende die aan de deur komt voor kleding voor poolse weeshuizen, geef ik uitsluitend Bert en Ernieshirts mee.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is erg. Polen is superintolerant. Tegen homo's en ook tegen joden (laatst was er toch ook weer een schandaaltje?). Ik vraag mij ook af hoe wenselijk 't is zo'n conservatief (/ hatelijk) land bij de EU te hebben.



Aan de andere kant kan je een bevolking niet een bepaalde opinie afdwingen. Wat wel kan (en móet, om bij de EU te horen) is de rechten van minderheden waarborgen. Polen zou zoiets dus niet mogen doorvoeren denk ik. Ik vraag mij af of dat juridisch wel kan. Is er een jurist in de zaal?
Alle reacties Link kopieren
Ja, Polen is wat dat betreft intolerant. Althans, een groot deel van de mensen en natuurlijk die lapzwansenregering die er nu zit ;). Die zorgt alleen maar achteruitgang i.p.v. vooruitgang met hun achterlijke ideeen.

Helaas zijn er bij de laatste verkiezingen te weinig mensen gaan stemmen waardoor we nu opgescheept zitten met zo'n onnozele tweeling waarvan er 1 niet eens een bankrekening heeft (hoezo belasting ontduiken?).

Gelukkig zijn de meeste mensen hier erg ontevreden over de huidige regering en is het merendeel van de mensen ook best wel tolerant en slim genoeg om bij de volgende verkiezingen wel hun stem uit te brengen zodat we gauw van dit soort idioterie verlost zullen zijn.

Alhoewel, idioterie bestaat overal, in elk land en iemand die aan de teletubbies kan zien of het een meisje of een jongetje is - ik vind het knap hoor of je bent echt een sukkel als je je over zoiets moet druk maken :@
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, in Belgie hoeft een ambtenaar van de burgerlijke stand iemand met een donkere huidskleur ook niet in de echt te verbinden als hij dat niet wil.

Tenminste, ik heb onlangs gelezen dat ze dit gingen invoeren, ik weet niet zeker of het definitief is.

Dat is ook je reinste discriminatie. Om nog  maar niet te spreken over het issue homohuwelijk in NL ;).

In elk land oppert iemand wel eens een achterlijk idee maar vaak zijn het alleen maar loze woorden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven