Poll: Weet jij wat een vegaschnitzel is?

04-01-2017 12:13 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Fabrikanten van vleesvervangers mogen als het aan de VVD ligt niet de indruk wekken dat er vlees in hun producten zit. De VVD vindt benamingen als vegetarische worstenbroodjes, vegetarische schnitzels en vegetarische curryworst misleidend. "Als er worstenbroodje staat, moet er ook iets van worst in zitten", zegt VVD-Kamerlid Lodders.



De VVD reageert op het bericht dat de Duitse minister van Landbouw, Schmidt, en de Duitse bio-industrie af willen van 'vleesnamen' voor 100 procent vegetarische producten. Net als Schmidt wil de Nederlandse regeringspartij dat fabrikanten hun etiketten aanpassen.



Minister Schippers van Volksgezondheid moet met Nederlandse fabrikanten van dergelijke producten om tafel, zegt de VVD. Voor een verbod is het nog te vroeg, zegt Kamerlid Lodders. " Dat moet in Europees verband bekeken worden."

Vruchtendrankjes



Lodders heeft goede hoop op de inzet van de minister. Schippers praat al met producenten van vruchtendrankjes waar geen fruit in zit. Het VVD-Kamerlid benadrukt geen enkel bezwaar te hebben tegen vleesvervangers. "Maar geef het geen verwarrende naam."



Bron: http://nos.nl/artikel/215 ... je-en-vega-schnitzel.html

Weet jij wat een vegaschnitzel is?

Totaal aantal stemmen: 172

a) Nee, ik stem VVD (2%)
b) Ja, ik heb hersens (94%)
c) Andere gezindten (3%)
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Heeft die club geen belangrijkere zaken om zich druk om te maken? Kanonnen, wat een gezwets.
Wat een gezeur weer. Ik ga vanavond lekker vegetarische kip nuggets eten. Zit wel geen kip in maar ik zie het probleem niet.
Ja, ik weet wat het is: niet te vreten.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat een vegaschnitzel is, de naam vertelt me alleen wat het niet is, het is geen schnitzel. Maar wat het dan wel is?
Ik vind de benamingen wel altijd vreemd hoor, van die vegetarische producten. Maar om je daar nou verder druk om te maken als VVD zijnde is wel overdreven. Er zijn belangrijkere zaken lijkt me.
Eens. Ik vind vegetarische kipstukjes of vegetarisch gehakt, vegetarische worst echt niet kunnen.



Snap ook niet dat mensen dat willen eten of kopen. Waarom wil je geen kip eten en wel vegetarische stukjes die op kip lijken?
quote:ThunderassMan schreef op 04 januari 2017 @ 12:18:

Ja, ik weet wat het is: niet te vreten.
Ach jee, er moeten weer zieltjes gewonnen worden tegen de verkiezingstijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 04 januari 2017 @ 12:20:

Eens. Ik vind vegetarische kipstukjes of vegetarisch gehakt, vegetarische worst echt niet kunnen.



Snap ook niet dat mensen dat willen eten of kopen. Waarom wil je geen kip eten en wel vegetarische stukjes die op kip lijken?Dat vind ik ook altijd zo krom.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ongelooflijk dom gedoe zeg.



De benamingen wekken helemaal niet de indruk dat er vlees in zit bij mij.

Er staat namelijk duidelijk op dat het om een vegetarisch product gaat.



Zo kunnen we wel ff doorgaan.

In palingworst zit ook geen paling.

In heksenkaas zitten ook geen echte heksen in en ik neem aan dat jodenkoeken ook niet van joden is gemaakt.

Of leverkaas, geen spoortje kaas in te bekennen.



Wat een onzinnige discussie,
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel makkelijk die namen, zo kan mijn moeder voor mij makkelijk bijpassend vegavlees vinden bij het eten dat ze maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 04 januari 2017 @ 12:20:

Eens. Ik vind vegetarische kipstukjes of vegetarisch gehakt, vegetarische worst echt niet kunnen.



Snap ook niet dat mensen dat willen eten of kopen. Waarom wil je geen kip eten en wel vegetarische stukjes die op kip lijken?Omdat vlees superlekker is maar je niet wilt bijdragen aan marteling, moord en extra milieuvervuiling (ja, vleesvervangers zijn ook milieuvervuilend, maar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel minder dan vlees).
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 04 januari 2017 @ 12:20:

Eens. Ik vind vegetarische kipstukjes of vegetarisch gehakt, vegetarische worst echt niet kunnen.



Snap ook niet dat mensen dat willen eten of kopen. Waarom wil je geen kip eten en wel vegetarische stukjes die op kip lijken?Omdat het geen echte kip is, daarom
quote:consuelabananahammok schreef op 04 januari 2017 @ 12:22:

Wat een ongelooflijk dom gedoe zeg.



De benamingen wekken helemaal niet de indruk dat er vlees in zit bij mij.

Er staat namelijk duidelijk op dat het om een vegetarisch product gaat.



Zo kunnen we wel ff doorgaan.

In palingworst zit ook geen paling.

In heksenkaas zitten ook geen echte heksen in en ik neem aan dat jodenkoeken ook niet van joden is gemaakt.

Of leverkaas, geen spoortje kaas in te bekennen.



Wat een onzinnige discussie, Misschien heeft de VVD hier ook nog wat van te vinden
Alle reacties Link kopieren
quote:ThunderassMan schreef op 04 januari 2017 @ 12:18:

Ja, ik weet wat het is: niet te vreten. Ik hoopte dat die optie in de poll stond.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 04 januari 2017 @ 12:22:

Wat een ongelooflijk dom gedoe zeg.



De benamingen wekken helemaal niet de indruk dat er vlees in zit bij mij.

Er staat namelijk duidelijk op dat het om een vegetarisch product gaat.



Zo kunnen we wel ff doorgaan.

In palingworst zit ook geen paling.

In heksenkaas zitten ook geen echte heksen in en ik neem aan dat jodenkoeken ook niet van joden is gemaakt.

Of leverkaas, geen spoortje kaas in te bekennen.



Wat een onzinnige discussie,



Dit.

In rookworst zit ook vaak kip of ander vlees verwerkt, en theeworst is ook een mooi voorbeeld van een naam die de lading totaal niet dekt. Ik las laatst dat er in ossenstaartsoep helemaal geen ossenstaart zit omdat er al decennia lang nauwelijks ossen meer zijn...



Het lijkt me niet dat de VVD hier een grote verkiezingsstunt mee gaat realiseren, het wordt eerder een punt waarbij de overige partijen de lachers op hun hand kunnen krijgen.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 04 januari 2017 @ 12:20:

Eens. Ik vind vegetarische kipstukjes of vegetarisch gehakt, vegetarische worst echt niet kunnen.



Snap ook niet dat mensen dat willen eten of kopen. Waarom wil je geen kip eten en wel vegetarische stukjes die op kip lijken?Nou omdat ik niet wil dat dieren gedood worden voor mijn voedsel, maar wel recepten klaarmaak waar iets van kip in hoort. Dan vind ik het soms wel prettig om niet zelf te hoeven bedenken hoe ik de kip kan vervangen en gewoon vega-kip te pakken. Dat je geen dieren wil eten betekent toch niet dat je de smaak van dieren niet lekker vindt?
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 04 januari 2017 @ 12:20:

Eens. Ik vind vegetarische kipstukjes of vegetarisch gehakt, vegetarische worst echt niet kunnen.



Snap ook niet dat mensen dat willen eten of kopen. Waarom wil je geen kip eten en wel vegetarische stukjes die op kip lijken?



Omdat je geen kip wil eten, maar best kip wil eten?

Het gaat niet om het ik lust geen kip, maar ik wil geen kip doden, ik wil niet dat een kip voor mij in een hokje vetgemest wordt etc. Ik snap dan weer niet dat mensen dat niet snappen;)
quote:closednote schreef op 04 januari 2017 @ 12:17:

Wat een gezeur weer. Ik ga vanavond lekker vegetarische kip nuggets eten. Zit wel geen kip in maar ik zie het probleem niet.



Vega worst, schnitzel en gehakt vind ik niet zo'n probleem. Allemaal producten die van verschillende vleessoorten gemaakt kunnen zijn. Bijvoorbeeld varkens-, runder- of kippen gehakt. Het voorstel is dus best onzinnig, van iemand die totaal geen verstand heeft van modern koken.



Vegetarische kipnuggets vind ik dan wel weer raar.
Ja ik vind die namen ook wel makkelijk. Dan kun je een beetje inschatten waar het bij past en is het makkelijker om een vervanger voor iets te kiezen. Zelf gebruik ik ook dingen als tofu en tempeh maar bij die dingen is het even uitzoeken hoe je die het beste kan gebruiken etc..
Alle reacties Link kopieren
Soepballetjes worden in elk geval geen vlees genoemd, Lupack is op de goede weg. Hun ballen zijn al bijna vegetarisch.



Wettelijke omschrijving

SOEPBALLEN

Ingrediënten

kippenseparatorvlees 46%, water, varkensvlees 18%, waarvan mechanisch gesepareerd varkensvlees 11%, paneermeel (tarwebloem, gist, zout), zout , varkensvet, varkenseiwit, varkensbindweefsel, specerijen, stabilisatoren: e451, e452, uienpoeder, conserveermiddel: e250. dit product is gemaakt in een fabriek waar ook pinda's worden verwerkt.

Allergenen waarschuwing

paneermeel, tarwebloem

Allergie informatie

Tarwe
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist wel handig dat er bij staat naar welk vlees de vega variant smaakt
quote:gioia82 schreef op 04 januari 2017 @ 12:30:

[...]

Nou omdat ik niet wil dat dieren gedood worden voor mijn voedsel, maar wel recepten klaarmaak waar iets van kip in hoort. Dan vind ik het soms wel prettig om niet zelf te hoeven bedenken hoe ik de kip kan vervangen en gewoon vega-kip te pakken. Dat je geen dieren wil eten betekent toch niet dat je de smaak van dieren niet lekker vindt?



Maar dit is dan ook wel weer een puntje.



Zolang er op staat dat het vega is raakt volgens mij niemand in verwarring. Onzinvoorstel dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZonnigKleintje schreef op 04 januari 2017 @ 12:30:

[...]





Vegetarische kipnuggets vind ik dan wel weer raar.

die heten dan ook gewoon vegetarische nuggets

niet vegetarische kipnuggets

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven