Poll: Weet jij wat een vegaschnitzel is?

04-01-2017 12:13 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Fabrikanten van vleesvervangers mogen als het aan de VVD ligt niet de indruk wekken dat er vlees in hun producten zit. De VVD vindt benamingen als vegetarische worstenbroodjes, vegetarische schnitzels en vegetarische curryworst misleidend. "Als er worstenbroodje staat, moet er ook iets van worst in zitten", zegt VVD-Kamerlid Lodders.



De VVD reageert op het bericht dat de Duitse minister van Landbouw, Schmidt, en de Duitse bio-industrie af willen van 'vleesnamen' voor 100 procent vegetarische producten. Net als Schmidt wil de Nederlandse regeringspartij dat fabrikanten hun etiketten aanpassen.



Minister Schippers van Volksgezondheid moet met Nederlandse fabrikanten van dergelijke producten om tafel, zegt de VVD. Voor een verbod is het nog te vroeg, zegt Kamerlid Lodders. " Dat moet in Europees verband bekeken worden."

Vruchtendrankjes



Lodders heeft goede hoop op de inzet van de minister. Schippers praat al met producenten van vruchtendrankjes waar geen fruit in zit. Het VVD-Kamerlid benadrukt geen enkel bezwaar te hebben tegen vleesvervangers. "Maar geef het geen verwarrende naam."



Bron: http://nos.nl/artikel/215 ... je-en-vega-schnitzel.html

Weet jij wat een vegaschnitzel is?

Totaal aantal stemmen: 172

a) Nee, ik stem VVD (2%)
b) Ja, ik heb hersens (94%)
c) Andere gezindten (3%)
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
quote:ThunderassMan schreef op 04 januari 2017 @ 13:54:

[...]









Ik vermijd bij voorkeur vegetarische dingesen. (Een meet met jou was natuurlijk een grote uitzondering).



Overigens ben ik ook tegen de benaming bier voor een alcoholloos gebrouwen drankje. Cafeïne-vrije cola-light heet hier gewoon water en cafeïne-vrije koffie weiger ik ook te erkennen als zodanig.



Maar om er nou een partij-programma standpunt van te maken gaat mij ook wat ver.



Cafeïnevrije koffie heet bij ons dan weer 'vegetarische koffie'. Krijg je leuke verbaasde blikken van, als je dat een keer noemt De vraag "er zit toch geen vlees in normale koffie?" heb ik al verschillende keren gehad



Reden dat het vegetarische koffie heet bij ons? Ehm.. waarschijnlijk vergiste ik me een keer toen ik cafeïnevrij wilde zeggen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Als verder mensen, die een product kopen (in het schap met de vegetarische producten) het voorvoegsel 'vegetarisch' niet snappen, dan vraag ik me af of ze wel geschikt zijn om alleen boodschappen te doen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Wikipedia: Een schnitzel is een gerecht dat bestaat uit een dun gesneden stuk gebraden kalfsvlees, kippenvlees, varkensvlees of tofoe. Het gerecht komt uit de Oostenrijkse keuken.



Schnitzel slaat dus op de vorm / bereidingswijze.

De term vegetarische schnitzel is dus een gerecht conform de traditionele Schnitzel maar dan zonder vlees.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 12 januari 2017 @ 13:42:

[...]



Doe mij ook maar liever een lekker sudderlapje .
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Zijn ze bij de VVD zelf zo achterlijk of hebben ze de rest van het volk zo laag zitten dat dit een issue is? Ik dacht even dat dit een artikel van De Speld was..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:Eindeloos schreef op 12 januari 2017 @ 14:07:

[...]





.Of een lekkere zigeunerschnitzel.
quote:MwTheelepel schreef op 12 januari 2017 @ 14:09:

Zijn ze bij de VVD zelf zo achterlijk of hebben ze de rest van het volk zo laag zitten dat dit een issue is? Ik dacht even dat dit een artikel van De Speld was..Neuh dit is geloof ik in Duitsland verzonnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 12 januari 2017 @ 14:22:

[...]



Of een lekkere zigeunerschnitzel. Die arme zigeuners
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 12 januari 2017 @ 14:22:

[...]



Neuh dit is geloof ik in Duitsland verzonnen.Waar ze altijd bier in de bierworsten doen en Frankfurters in de frankfurters (Hamburgers in de hamburgers etc )
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 12 januari 2017 @ 14:33:

[...]





Die arme zigeuners Ja.!
Alle reacties Link kopieren
Betekend dit ook dat er geen hond in een hotdog zit?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 12 januari 2017 @ 14:38:

Betekent dit ook dat er geen hond in een hotdog zit? Maar gelukkig ook geen kat in kat-en-spek
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 12 januari 2017 @ 14:34:

[...]





Waar ze altijd bier in de bierworsten doen en Frankfurters in de frankfurters (Hamburgers in de hamburgers etc )Gekke jongens hoor die Duitsers
Alle reacties Link kopieren
Wat ik niet snap is waarom er allemaal van die vleesvervangers moeten komen die op vlees lijken. Wat is er mis om gewoon andere gerechten te maken? Je eet vlees of je eet geen vlees. Maar waarom dan worsten en "vegetarische kipstukjes"?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik dan weer niet snap is dat je niet eerst de antwoorden daarop leest in dit topic



Ik eet om verschillende redenen geen vlees, maar af en toe heb je gerechten, waarbij het wel makkelijk is om vegetarische kipstuckjes te gebruiken, die nét iets lekkerder zijn dan gewoon vegetarische roerbakstukjes. Vind ik dan. Ik krijg erge buikpijn van altijd maar bonen eten en op een broodje is een vegasschitzel of hamburger ook gewoon makkelijk. Ik eet trouwens zelden AGV en vind 'vegetarisch gehackt' door pasta en rijst niet lekker. Die kipstuckjes dus wel, maar soms los ik het op met kaas of ei.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 04 januari 2017 @ 13:38:

[...]





Nope. Een vegetarische slager bestaat niet.Daar ben ik het niet mee eens. Ik at/eet geen vlees. Niet omdat ik tegen vlees eten ben, maar ik lust het gewoon niet. Toch heb ik zo'n 20 jaar geleden op de slagersvakschool gezeten en mijn slagersdiploma gehaald. Dat ik deze opleiding gedaan heb kwam voort uit het feit dat ik in een slagerij werkte en deze opleiding kreeg aangeboden. Ik was dus een vegetarische slager
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
Alle reacties Link kopieren
Maar eigenlijk bén je niet vegetarisch maar éét je vegetarisch Leentje. (helaas mag het tegenwoordig allebei) Wel goede uitleg
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg toevallig net een nieuwsbrief van varkens in nood in m'n mailbox.quote:Het waren spannende dagen, op het kantoor van Varkens in Nood. Met kloppend hart en steeds kortere vingernagels hielden we onze website in de gaten. Hoe zouden deelnemers reageren op de enquête waarin we onderzoeken of vleesvervangers verwarring zaaien?



Aanleiding was de motie van VVD-kamerleden Helma Lodders en Erik Ziengs, die voorstelden om termen als vegaburger en vegaschnitzel te verbieden. Het volk, zo geloven zij, snapt namelijk niets van een braadworst zonder worst. Eh, zonder vlees, bedoelen we. Mocht uit onze enquête blijken dat deze politici gelijk hebben, dan moeten we dat ons als vegaliefhebbers natuurlijk aantrekken.



De uitslag stelt ons gerust: een overweldigende meerderheid van 5.041 deelnemers blijkt prima te weten wat vlees is en wat niet. 1.456 mensen twijfelen of ze wel eens een kipstuckje voor een kipstukje hebben aangezien. En slechts 98 argwanende lieden denken dat ze soms ongewenst vegetarisch eten. Of andersom. Conclusie: de vegaburger kan best een vegaburger blijven.

De conclusie lag al erg voor de hand, maar het is dus allemaal een hoop bullshit van de VVD.



Er zat ook nog een leuke cartoon bij, maar ik heb geen rechten om plaatjes te plakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet inderdaad vegetarisch en ook wel vleesvervangers. Ik beschouw mezelf wel als vegetariër aangezien ik geen vlees eet. Maar misschien mag ik mezelf niet zo noemen. Dan ben ik een geen-vlees-eter
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
quote:sssssst schreef op 04 januari 2017 @ 12:20:

Eens. Ik vind vegetarische kipstukjes of vegetarisch gehakt, vegetarische worst echt niet kunnen.



Snap ook niet dat mensen dat willen eten of kopen. Waarom wil je geen kip eten en wel vegetarische stukjes die op kip lijken?Alle vega en veganisten aan een zompig blok tofu! Beetje ruggengraad kweken, dat halfbakken gedoe. Je zou maar eens iets van crunch of iets met wat meer bite bij je maaltijd willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:leentje71 schreef op 12 januari 2017 @ 15:16:

Ik eet inderdaad vegetarisch en ook wel vleesvervangers. Ik beschouw mezelf wel als vegetariër aangezien ik geen vlees eet. Maar misschien mag ik mezelf niet zo noemen. Dan ben ik een geen-vlees-eter



Het gaat om het woord Leentje. Je bent vegetariër en je eet vegetarisch. Je mag in principe niet zeggen 'ik ben vegetarisch' wat je eet is vegetarisch..



Jaja, mietenneuken, ik weet het, vooral omdat de regel aangepast is.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En hamburgers dan? Mogen die wel zo blijven heten? Deze worden echt niet gemaakt van alleen het vlees van de ham van het varken. Dus vanwaar deze benaming?
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 12 januari 2017 @ 15:42:

[...]





Het gaat om het woord Leentje. Je bent vegetariër en je eet vegetarisch. Je mag in principe niet zeggen 'ik ben vegetarisch' wat je eet is vegetarisch..



Jaja, mietenneuken, ik weet het, vooral omdat de regel aangepast is.Aaah oké. Tja je hebt wel een punt. Ik had het verkeerd gelezen/begrepen
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
quote:Flower3666 schreef op 12 januari 2017 @ 15:23:

[...]





Alle vega en veganisten aan een zompig blok tofu! Beetje ruggengraad kweken, dat halfbakken gedoe. Je zou maar eens iets van crunch of iets met wat meer bite bij je maaltijd willen hebben.Dan noem je het crunch of bite stukjes met kip,rund,varken,kalkoen,zalm etc heeft het verder niets te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:De uitslag stelt ons gerust: een overweldigende meerderheid van 5.041 deelnemers blijkt prima te weten wat vlees is en wat niet. 1.456 mensen twijfelen of ze wel eens een kipstuckje voor een kipstukje hebben aangezien. En slechts 98 argwanende lieden denken dat ze soms ongewenst vegetarisch eten. Of andersom. Conclusie: de vegaburger kan best een vegaburger blijven.Ongewenst nogal Wat erg voor ze zeg.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven