Pool rijdt opa, oma en kleinkind dood

19-05-2013 13:40 188 berichten
Hij krijgt 120 uur taakstraf !!!!!!!!!!!!!!!!!





http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... -stoel-naar-rechter.dhtml
Alle reacties Link kopieren
quote:bankje schreef op 21 november 2014 @ 16:17:

Hij krijgt 120 uur taakstraf !!!!!!!!!!!!!!!!!





http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... -stoel-naar-rechter.dhtml



Met een beetje pech krijgt deze nabestaande een hogere straf. Met objecten gooien naar rechters wordt over het algemeen niet zo gewaardeerd.



Wel een waardeloze straf. Het is toch niet meer ongedaan te maken en vast niet zo bedoeld maar op deze manier komt iemand wel heel makkelijk weg met het veroorzaken van zoveel leed.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Al een keer gezegd; belachelijk dit.



Wat is 120uur taakstraaf tegenover zoveel leed van de nabestaanden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het filmpje gezien van de vader. Ik kan me het voorstellen, je hele leven is aan puin..En dan komt zo'n kerel weg met een straf van 140 uur.
Verschrikkelijk :(

Ik kan me de reactie van de vader heel goed voorstellen.. Z'n hele leven staat van de ene op de andere dag op z'n kop, een gevangenisstraf had op z'n minst wel gemogen.. Wat is een taakstraf nou? Er zijn 3 mensen dood, waaronder een peuter die nog een heel leven voor zich had!!



Er moet echt iets gaan veranderen aan het Nederlandse rechtssysteem...
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 19 mei 2013 @ 14:06:

[...]





Waar ik woon is gloeiende niet iets positiefs of popi jopi. Maar ja Kanker wordt ook als positief gebruikt onder bepaalde bevolkingsgroepen....Not my cup of tea.Misschien geen bril op en werd er boeiende boeiende gelezen? Want er zou eigenlijk nog héél wat achter moeten staan. G, K, K, V
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp de reactie van die vader wel, dit is toch geen straf?! Kom op nou zeg.

Natuurlijk zal die man dit niet expres gedaan hebben maar hij heeft toch bewust te hard gereden en/of was met andere dingen bezig. Wat is nou 120uurtjes schoffelen?!

Wanneer je een hekel hebt aan iemand, kun je beter je gaspedaal een beetje intrappen, je krijgt toch geen hoge straf.
.
Alle reacties Link kopieren
Vreemde uitspraak van deze rechter.



Dat de man te hard reed kan niet worden vastgesteld. Op basis hiervan wordt hij niet veroordeeld op basis van dood door schuld.

Maar er staat wel vast dat hij artikel 5 van de Wegenverkeerswet heeft overtreden. Hij heeft dus gevaar voor medeverkeer veroorzaakt.



Dat is toch gewoon dood door schuld?
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk... en dan zo'n lage straf, die eigenlijk niet eens een straf te noemen is. Mijn hart gaat uit naar de ouders die hun kind en (schoon)ouders hebben verloren.



Ik wil er gewoon niet aan denken... iemand die mijn ouders dood rijdt... daar kom ik nooit meer overheen.
Alle reacties Link kopieren
Vind reactie vader volkomen begrijpelijk!!! 120 uur taakstraf voor de dood van 3 mensen..



Minimaal een gevangenisstraf en de rest van zijn leven zijn rijbewijs kwijt.

Een ongeluk met 3 doden kun je niet afdoen met een taakstraf!



Zijn leven gaat gewoon verder, hij stapt gewoon weer in de auto en het leven van de familie is verwoest.
Hopelijk gaan ze in beroep en leidt dat tot een echte straf. Drie weken fulltime graffiti verwijderen ofzo is toch geen straf.
Alle reacties Link kopieren
Het OM gaat in beroep. Er ligt namelijk een politierapport waaruit blijkt dat de man zeker 120 km/u heeft gereden, i.p.v. 80.



Ik kan me de reactie van de vader goed voorstellen. Absurd dit.
Alle reacties Link kopieren
Uit de uitspraak:



De snelheid

Het Nederlands Forensisch Instituut te Den Haag heeft aan de hand van de op het fietspad afgetekende sporen onderzoek gedaan naar de snelheid waarmee verdachte zou hebben gereden. Dit onderzoek leidde tot de conclusie dat bij aanvang van de op het fietspad afgetekende sporen een kans van 99% is dat de snelheid van de BMW hoger was dan 76 km/u en een kans van 99% dat de snelheid van de BMW lager was dan 124 km/u.

Met een vervangende BMW werden rij- en remproeven op de plaats van het ongeval gehouden. De vervangende personenauto kon de bocht met een snelheid van 125 km/h doorrijden, zonder daarvoor over het rijgedeelte te hoeven/moeten rijden dat bestemd was voor het tegemoetkomend verkeer. Uit rij- en remproeven met de BMW van verdachte bleek dat deze naar behoren stuurde en remde. Er werden bij die proeven geen bijzonderheden waargenomen die invloed hadden op het ontstaan dan wel het verloop van het verkeersongeval. De hoogst gereden snelheid met de ongevals-BMW betrof bij die proeven 108 km/h.

Volgens berekeningen van de bochtsnelheid, de snelheid waarmee een voertuig een bocht kan doorrijden zonder dat dit voertuig het contact tussen band en wegdek verliest, dus in een slip raakt, bedroeg deze snelheid voor een soortgelijke BMW als die van verdachte tenminste 132 km/h.



http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... 2014:10041
Alle reacties Link kopieren
quote:bankje schreef op 21 november 2014 @ 16:17:

Hij krijgt 120 uur taakstraf !!!!!!!!!!!!!!!!!





http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... -stoel-naar-rechter.dhtml









Wat een pruststraf
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Wat vreselijk voor de ouders dat het verschrikkelijke wat hun is overkomen op deze manier wordt afgedaan door zo'n rechter. Het is eigenlijk een belediging voor het leven van drie mensen. Ik hoor ook een vrouw hard huilen op het filmpje. Is dat haar moeder? In ieder geval tekent de officier van justitie hoger beroep aan, las ik. Misschien dat er in hoger beroep een wat passender straf wordt uitgesproken, al is er geen straf denkbaar die recht zou kunnen doen aan wat de ouders is aangedaan door deze snelheidsduivel. Een oom van mij heeft twee kinderen verloren aan een verkeersongeluk en hij is van de klap die het hem gaf nooit meer volledig hersteld. Hij werkt wel, maar hij is een schim van wie hij was. De ouders hebben levenslang.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk. Zag net de moeder op t.v. 1 week voor ieder dood familielid, zei ze.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Hoe hard mag je op die weg rijden? Ik weet niet zeker of ik die link van Blusher goed begrijp, de dader reed 108?
Alle reacties Link kopieren
O, wat begrijp ik die reactie van de vader goed! Die zogenaamde straf is toch een aanfluiting?
quote:anoniem64981455 schreef op 21 mei 2013 @ 19:44:

Zet deze link er dan ook even bij, aangezien hier zo hard geroepen word dat hij vast wel gedronken zal hebben. Zoals het er nu voor staat viel dat dus wel mee : http://www.nu.nl/binnenla ... oodreed-niet-dronken.html

De politie houdt echter nog een slag om de arm. "De resultaten van de bloed- en urinetest zijn nog niet bekend. Een blaastest gaat maar tot een bepaalde tijd terug, dus het zou kunnen dat er toch alcohol in het spel is geweest."

Dus, vind het maar meevallen?? Het valt om de dooie dood niet mee. De Polen staan bekend om hun drankgedrag. Hier wonen ook veel Polen. Gelukkig in een apart gedeelte van ons dorp. Ze zitten allemaal in zomerhuisjes en je wilt niet weten hoeveel van die lui op straat lopen met kratten bier. Wij hebben jaren terug voor een jaar een huis moeten huren omdat ons nieuwbouwhuis nog niet klaar was. Zijn er na ons in datzelfde huis drie stellen Polen in dat huis geweest. Ruzies , feesten , zuipen op straat. De kots van oud & nieuw lag 3 weken later nog voor de deur bij onze buren. Ze zijn er dus ook uitgezet. Terecht. Dat is helaas wel de realiteit. Ik vind het vreselijk voor de nabestaanden. Ik kan me heel goed voorstellen dat de vader van dit kleine meisje door het lint ging toen hij hoorde dat hij maar 120 uur taakstraf heeft gekregen. Ben ervoor om dit soort lui hun rijbewijs de eerste 10 jaar af te pakken en ooit weer verplicht rijexamen te doen met lessen, theorie examen etc. Die sneue straffen die vandaag de dag hier uitgedeeld worden is werkelijk schandalig. En een paar jaar brommen vooraf natuurlijk. Dat spreekt voor zich.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 21 november 2014 @ 19:30:

Hoe hard mag je op die weg rijden? Ik weet niet zeker of ik die link van Blusher goed begrijp, de dader reed 108?



Je mag 80 rijden op die weg.

Nee, in de tekst staat niet dat hij 108 reed. Er zijn proeven gedaan met een vergelijkbare auto en die auto kon de betreffende bocht met een snelheid van 125 km/u nemen, zonder daarvoor over de andere weghelft te moeten rijden. De bochtsnelheid (snelheid waarmee je de bocht kunt doorrijden) was bij een soortgelijke auto 132 km/u. De hoogst gemeten snelheid bij de proef met de ongevalsauto was 108 km/u.



Dit gaat in hoger beroep geen stand houden.
Thanks Blusher. Er is dus überhaupt niet bekend hoe hard ie reed, maar wel ergens tussen de 76 km en de 124 km. Er is nu nog niet bekend of er al dan niet alcohol gedronken was door de dader.

Waarom wachten ze niet op die bloed en urine analyses?
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel bekend. Uit de tests bleek niet dat hij gedronken had.
quote:nlies schreef op 19 mei 2013 @ 13:41:

Hoe relevant is het dat de bestuurder een Pool is?Het eerste wat ik dacht, waarom staat er Pool en geen man?
quote:Leergierig schreef op 21 november 2014 @ 18:19:

Vind reactie vader volkomen begrijpelijk!!! 120 uur taakstraf voor de dood van 3 mensen..



Minimaal een gevangenisstraf en de rest van zijn leven zijn rijbewijs kwijt.

Een ongeluk met 3 doden kun je niet afdoen met een taakstraf!



Zijn leven gaat gewoon verder, hij stapt gewoon weer in de auto en het leven van de familie is verwoest.



Zijn leven gaat gewoon verder?

Dat weet jij toch niet, je weet toch niet wat voor impact dit ongeval op de "Pool" heeft.
Alle reacties Link kopieren
Arme familie en vrienden van de slachtoffers....

Dit kan toch geen straf genoemd worden ?







Het is vast heel verkeerd van mij, maar ik zou in de gaten houden waar en wanneer de veroordeelde mag schoffelen. Dan maar wegens poging tot moord zelf achter de tralies.

Klootzak van een chauffeur !!!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven